Jump to content
IGNORERAD

Hyrmoppen trasig


Cobra

Recommended Posts

Ja precis o uthyraren är ungefär lika glad eller sur som innan. Då en dålig rem inte drabbar dom. Så har Cobra hämtats på nästa kund istället som kanske får tillbaka samma problem som Cobra har. :blink:

Men visst är det en skön känsla att veta att man hämtats. Dock vore det väl bättre om hämden tog mot den det var avsett mot. :D

Bara Cobra känner sig nöjd själv är huvudsaken! :D

Hade det varit jag så hade jag försökt sprida ut till alla vilken oseriös uthyrare det är. Tar nog mera effekt?

 

Ja, han lär väl inte ändra mycket på sig, ett rövhål brukar förbli ett rövhål. På sikt så kommer det ju att drabba dem då alla vet att mopederna de hyr ut är renoveringsobjekt och att förutom hyran så måste man ta höjd för diverse reperationer och reservdelar vilket gör att de kraftigt kommer att få sänka sina priser (läs inkomster) för att ha några kunder kvar som vågar chansa.

 

Hämnats och hämnats, skit ska skit ha, så enkelt är det. Uppför han sig som ett rövhål så kan han inte förvänta sig att få ett gott ord när uthyrning diskuteras.

 

Oroa dig inte, jag misstänker att att Cobra inte har pratat med så många om vilken fin kille och hederlig uthyrare av mopeder det är, troligtvis så är han redan ganska känd eftersom reperatören Cobra hittade också kände för att klämma dit uthyraren :)  De inser nog att det varken är bra för turismen eller fortsatt försäljning och näring om de får stämpeln skojare. Känns faktiskt som en ljuspunkt i mörkret att det finns sådana som bryr sig om turister också trots att de bara gästspelar en kort tid på deras hemma arena.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cobra

    59

  • janne_h

    16

  • Sid

    11

  • Juha

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om hon följer med dig västerut så är det väl bara sälja moppen och få tillbaka en slant istället för att "slänga" bort nästan 30 papp till en uthyrare som tar överpriser.. Dom pengarna kan nog behövas bättre om du nu måste utöka din boendeyta, för ni kan ju inte bo 2 på 15 kvadratmeter...

Jag har redan kopt 2st nya moppar till tidigare GF's och min tanke ar att kopa flera om sa behovs.

Att jag har 15kvm (med 1.40 bred dubbelsang) boende i Sverige, pa min tomt pa 1,5 Rai (2.400kvm) vet hon om och det racker for 2 personer de fa dagar vi kommer att vara i Sverige, efterson jag jobbar i Norge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis o uthyraren är ungefär lika glad eller sur som innan. Då en dålig rem inte drabbar dom. Så har Cobra hämtats på nästa kund istället som kanske får tillbaka samma problem som Cobra har. :blink:

Men visst är det en skön känsla att veta att man hämtats. Dock vore det väl bättre om hämden tog mot den det var avsett mot. :D

Bara Cobra känner sig nöjd själv är huvudsaken! :D

Hade det varit jag så hade jag försökt sprida ut till alla vilken oseriös uthyrare det är. Tar nog mera effekt?

Janne !

Tror du att jag gomt mej i skamvran efter att moppen gick sonder ?

Alla jag har traffat och det ar flera, har mitt huvudsakliga samtalsamne varit angaende en hyr moppe som rasat och som uthyraren pastar att jag ska betala.

T.o.m. min GF ar pa min sida, mycket ovanligt (min egen erfarenhet)

Tidigare GF's har alla sagt till mej att inte t.ex klaga pa om maten ar kall eller fel mot vad jag bestallt eller nar jag kopte en liten LED-ficklampa som slutade att fungera innan jag hann ut ur butiken, fick ej ga tillbaka, for da skulle de tappa ansiktet.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

, fick ej ga tillbaka, for da skulle de tappa ansiktet.

Tänker Du inte uthyrarens ansikte alls i moppe case? Hoppas man låser tråden snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, han lär väl inte ändra mycket på sig, ett rövhål brukar förbli ett rövhål. På sikt så kommer det ju att drabba dem då alla vet att mopederna de hyr ut är renoveringsobjekt och att förutom hyran så måste man ta höjd för diverse reperationer och reservdelar vilket gör att de kraftigt kommer att få sänka sina priser (läs inkomster) för att ha några kunder kvar som vågar chansa.

 

Hämnats och hämnats, skit ska skit ha, så enkelt är det. Uppför han sig som ett rövhål så kan han inte förvänta sig att få ett gott ord när uthyrning diskuteras.

 

Oroa dig inte, jag misstänker att att Cobra inte har pratat med så många om vilken fin kille och hederlig uthyrare av mopeder det är, troligtvis så är han redan ganska känd eftersom reperatören Cobra hittade också kände för att klämma dit uthyraren :)  De inser nog att det varken är bra för turismen eller fortsatt försäljning och näring om de får stämpeln skojare. Känns faktiskt som en ljuspunkt i mörkret att det finns sådana som bryr sig om turister också trots att de bara gästspelar en kort tid på deras hemma arena.

Traffade en farrangkille innan raset pa moppen, som varit pa Koh Lanta sedan det inte ens fanns vagar pa on.

Pratade med honom efter raset och han skulle "checka laget"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker Du inte uthyrarens ansikte alls i moppe case? Hoppas man låser tråden snart.

Nej, jag har varit i LOS tillrackligt lange, sa jag forstar att de kan tappa ansiktet lika val som jag, nar jag vet att jag har ratt och uthyraren har fel.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Burrabus följer med spänning hur detta kommer att lösa sig för cobra skall han laga moppen eller bara låta den stå och i stället gå

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har redan kopt 2st nya moppar till tidigare GF's och min tanke ar att kopa flera om sa behovs.

.

Hej Cobra,

Jag läste att du har hyrt en dålig moppe och att du nu planerar att köpa en moppe till din girlfriend för att hon ska kunna ta sig till jobbet.

Lite nyfiken som jag är undrar jag hur hon tog sig till jobbet innan hon träffade dig?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cobra,

Jag läste att du har hyrt en dålig moppe och att du nu planerar att köpa en moppe till din girlfriend för att hon ska kunna ta sig till jobbet.

Lite nyfiken som jag är undrar jag hur hon tog sig till jobbet innan hon träffade dig?

SN

Mycket bra fraga som jag garna svarar pa.

(Janne ids inte svara pa fragar jag staller till honom)

Hon har ett boende (litet rum) som hon delar med en annan anstalld pa hotellet dar hon jobbar.

Nu "sover" hon i bungalon jag hyr (8.000baht) och da ar det avsevart langre till jobbet an de 100meter hon hade tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burrabus följer med spänning hur detta kommer att lösa sig för cobra skall han laga moppen eller bara låta den stå och i stället gå

Nu star det ingen summa i kontraktet som jag ska betala om moppen skulle bli stulen.

Inte heller nagot om moppen skulle aterlamnas forsent.

Lordag kl. 18.00 gar uthyrningstiden ut.

Fa se vad som kommer att handa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mest fantastiska är att det lyckats bli 8 sidor i en tråd om en drivrem som kostar under 200 sek att byta.

Principer kan du försöka hålla på hemma, men i Thailand måtte det bli fan så jobbigt att tjafsa om allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hur ska detta sluta??Snart är moppen värd lika mycket som remmen.Det har gått så lång tid. :rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det mest fantastiska är att det lyckats bli 8 sidor i en tråd om en drivrem som kostar under 200 sek att byta.

Principer kan du försöka hålla på hemma, men i Thailand måtte det bli fan så jobbigt att tjafsa om allt.

 

Hade man lagt ner lika mycket tid på arbete så hade nog drivremmen varit betald för längesedan.

3 dagars jobb motsvarar ju en begagnad moppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra fraga som jag garna svarar pa.

(Janne ids inte svara pa fragar jag staller till honom)

Hon har ett boende (litet rum) som hon delar med en annan anstalld pa hotellet dar hon jobbar.

Nu "sover" hon i bungalon jag hyr (8.000baht) och da ar det avsevart langre till jobbet an de 100meter hon hade tidigare.

Det där var ju ganska lamt!

Jag svarar gärna på frågor. Du måste dock ställa dom i frågeform och ej i påstående form.

Det blir lite lättare att förstå vad du önskar svar på då!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var ju ganska lamt!

Jag svarar gärna på frågor. Du måste dock ställa dom i frågeform och ej i påstående form.

Det blir lite lättare att förstå vad du önskar svar på då!

kolla #70

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade man lagt ner lika mycket tid på arbete så hade nog drivremmen varit betald för längesedan.

3 dagars jobb motsvarar ju en begagnad moppe.

Tjanar du inte battre an sa ?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tjanar du inte battre an sa ?

 

Både ja och nej skulle jag tro. Allt beror nog på hur mkt begagnad moppen är eller hur lite begagnad den är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst kan man vara principfast och kräva svensk rättvisa i Thailand om man vill,

och på köpet skaffa sig thailändska ovänner.

Var och en får väl ta sig en funderare och avväga om det är värt mödan att kräva sin konsumenträtt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man vara principfast och kräva svensk rättvisa i Thailand om man vill,

och på köpet skaffa sig thailändska ovänner.

Var och en får väl ta sig en funderare och avväga om det är värt mödan att kräva sin konsumenträtt?

 

Så för att vara kompis så ska man ösa konstant ur pengapungen och köpa sina vänner där de ler och ser glada ut för att de vet att den dumma fan snart ger dem pengar igen?

 

Är det köpt vänskap så föredrar jag nog faktiskt dem som fiender, billigare och känns nog bättre i längden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Så för att vara kompis så ska man ösa konstant ur pengapungen och köpa sina vänner där de ler och ser glada ut för att de vet att den dumma fan snart ger dem pengar igen?

 

Är det köpt vänskap så föredrar jag nog faktiskt dem som fiender, billigare och känns nog bättre i längden!

Att betala för att slippa ovänner är inte riktigt detsamma som att man ska bli vänner.

Inte ens bekanta blir man, men genom att inte bråka och inte kräva svensk rättvisa slipper man se sig

om över axeln i fortsättningen. Man väl får dra lärdom av det som skedde och välja en bättre uthyrare nästa gång.

Eller bråka för att få rätt, , , ,

Var och en får välja det som känns förnuftigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både ja och nej skulle jag tro. Allt beror nog på hur mkt begagnad moppen är eller hur lite begagnad den är.

Allt mellan tummen och pekfingret, alltsa ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man vara principfast och kräva svensk rättvisa i Thailand om man vill,

och på köpet skaffa sig thailändska ovänner.

Var och en får väl ta sig en funderare och avväga om det är värt mödan att kräva sin konsumenträtt?

Svensk rattvisa?

Skrivna kontrakt galler inte i LOS, med andra ord ?

P3 gick sa langt som till domstol efter en bilaffar om jag inte mins fel.

Det var en storre summa, men var ska man dra gransen 20, 100 eller 100.000baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Att betala för att slippa ovänner är inte riktigt detsamma som att man ska bli vänner.

Inte ens bekanta blir man, men genom att inte bråka och inte kräva svensk rättvisa slipper man se sig

om över axeln i fortsättningen. Man väl får dra lärdom av det som skedde och välja en bättre uthyrare nästa gång.

Eller bråka för att få rätt, , , ,

Var och en får välja det som känns förnuftigt.

Ikvall kl. 18 ska jag lamna tillbaka moppen till uthyraren.

Jag har bekostat transport (100b) till Yamaha verkstan plus byte av drivremmen (360b).

Jag kommer INTE att krava tillbaka dessa 460baht av uthyraren, det ar upp till honom att tanka till.

Han vet att jag stannar pa Koh Lanta totalt i 5-6 manader.

Nagon annan moppe kommer inte att hyra.

Troligtvis ar jag inte hungrig nar jag narmar mig denna restaurang dar jag hyrde moppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i kontraktet star det att jag ska bekosta reparationer pa drivlina (drivrem) ?

Enligt uthyraren har Koh Lanta egna regler, att om man hyr 1 manad ska jag bekosta, men hyr jag 27 dagar sa star uthyraren for reparationen.

Men detta star det inget om i kontaktet.

post-10009-0-12306800-1385775381_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var ju ganska lamt!

Jag svarar gärna på frågor. Du måste dock ställa dom i frågeform och ej i påstående form.

Det blir lite lättare att förstå vad du önskar svar på då!

#94 har ocksa en fraga

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...