Jump to content
IGNORERAD

Rädda Thailand


Tamdai

Recommended Posts

Jämför AB's rapportering med den rapportering programmet studio ett i radion gav idag.

En stor skillnad i objektivitet tycker jag.

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5713954

Kan det vara IL?

Bra länk till en vettig sammanfattning.

Personligen sätter jag mitt hopp till nya generationer men då måste man börja med förändringar i skolsystemet, med start i lågstadiet.

Det lär tyvärr ta lång tid innan vi får en "mogen politik" i Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • Tamdai

    12

  • Khun Ken

    12

  • saobaht

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

MaiChai, on 25 Nov 2013 - 15:20, said:

Räkna med 50 personer per buss, så ungefär 1250 pax.

 

Antalet kan variera lite.

 

 

post-8930-0-70203000-1385428883_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Behåll dina jävla floskler om mig som person för dig själv, annars är du välkommen att ta det IRL

vet allt gör ingen, utom möjligtvis du själv i dina egna ögon !

Vad människorna på gator o torg tänker är förmodligen väldigt olika, mest beroende på bakgrund och uppväxtmiljö, det dom sysslar med är däremot det som dom uppmanas och betalas för att göra!

Nu tycker jag farbror är lite snarstucken :30:  i förhållande till vad du själv skrev tidigare.

Har du tid att skriva på MPR förresten? Står inte du längs vägkanten och räknar UDD bussar? :y15:

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag farbror är lite snarstucken :30:  i förhållande till vad du själv skrev tidigare.

Har du tid att skriva på MPR förresten? Står inte du längs vägkanten och räknar UDD bussar? :y15:

Nja, lite sne blir jag på sådana som inte kan skilja på vad man säger sittandes nästgårds på en barpall och vad man skriver på ett forum, om man argumenterar i sak skall man tamefan inte börja med skitkastning på person, sånt föredrar jag att klara av IRL, men konstigt nog, eller kanske tack o lov förekommer det aldrig!

Att påstå att man tycker vederbörande har fel och uttalar en tvekan om vederbörandes vetskap är väl en helt annan sak än att påstå saker om en person man aldrig träffat!

 

Janne, du kommer snart upp i den ålder att du har tid med "nästan" vad som helst, men tack lov behöver jag bara hasa mig ut på lokalgatan för att kunna snegla ner till rödingarnas tillhåll, lagom långt för att vara utom skotthåll! :police:

 

Snarstucken, hmmm, det snaraste jag sticker är väl om det finns panchorea nånstan, då jäklar... :patsak:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, lite sne blir jag på sådana som inte kan skilja på vad man säger sittandes nästgårds på en barpall och vad man skriver på ett forum, om man argumenterar i sak skall man tamefan inte börja med skitkastning på person, sånt föredrar jag att klara av IRL, men konstigt nog, eller kanske tack o lov förekommer det aldrig!

Att påstå att man tycker vederbörande har fel och uttalar en tvekan om vederbörandes vetskap är väl en helt annan sak än att påstå saker om en person man aldrig träffat!

 

Janne, du kommer snart upp i den ålder att du har tid med "nästan" vad som helst, men tack lov behöver jag bara hasa mig ut på lokalgatan för att kunna snegla ner till rödingarnas tillhåll, lagom långt för att vara utom skotthåll! :police:

 

Snarstucken, hmmm, det snaraste jag sticker är väl om det finns panchorea nånstan, då jäklar... :patsak:

 

Nog kan nog detta tolkas som att du sätter dig på dina höga hästar och vet bättre än den som du svarade citat"Pusst, ytterligare en som VET vad som är bäst för Thailand"Slut citat. Med tanke på det så fick du nog ett ganska snällt svar. som du reagerade ännu surare på.

Jag har trots att jag är yngre säkert varit längre i Thailand än dig trots att jag är yngre. Och det avgör inte mina kunskaper om Thailand. Eller om vad demokrati är eller inte.

Tänk på blodtrycket. Det kallas ju trots allt Land of Smile. Och kan inte Thailändarna leva upp till det kan väl vi faranger i alla fall göra ett försök.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, lite sne blir jag på sådana som inte kan skilja på vad man säger sittandes nästgårds på en barpall och vad man skriver på ett forum, om man argumenterar i sak skall man tamefan inte börja med skitkastning på person, sånt föredrar jag att klara av IRL, men konstigt nog, eller kanske tack o lov förekommer det aldrig!

Att påstå att man tycker vederbörande har fel och uttalar en tvekan om vederbörandes vetskap är väl en helt annan sak än att påstå saker om en person man aldrig träffat!

 

Janne, du kommer snart upp i den ålder att du har tid med "nästan" vad som helst, men tack lov behöver jag bara hasa mig ut på lokalgatan för att kunna snegla ner till rödingarnas tillhåll, lagom långt för att vara utom skotthåll! :police:

 

Snarstucken, hmmm, det snaraste jag sticker är väl om det finns panchorea nånstan, då jäklar... :patsak:

Kom att tänka att du kanske blir udon,s motsvarighet till Buffalo bill som stod vid vägkanten dag ut och dag in i många år i Enköping och vinkade till bilarna. :14:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog kan nog detta tolkas som att du sätter dig på dina höga hästar och vet bättre än den som du svarade citat"Pusst, ytterligare en som VET vad som är bäst för Thailand"Slut citat. Med tanke på det så fick du nog ett ganska snällt svar. som du reagerade ännu surare på.

Jag har trots att jag är yngre säkert varit längre i Thailand än dig trots att jag är yngre. Och det avgör inte mina kunskaper om Thailand. Eller om vad demokrati är eller inte.

Tänk på blodtrycket. Det kallas ju trots allt Land of Smile. Och kan inte Thailändarna leva upp till det kan väl vi faranger i alla fall göra ett försök.

1470249_393971670734676_1487631943_n.jpg

 

Eller nåt sånt! :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte lägga trådar där dom hör hemma, föresten...jävla dravel!

 

 

Jo det är väl så här den känslige BAA inledde sitt skriveri i denna tråd.

 

Sedan börjar han gråta och låta överlägsen när han får svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är väl så här den känslige BAA inledde sitt skriveri i denna tråd.

 

Sedan börjar han gråta och låta överlägsen när han får svar.

Tycker fortfarande att va upprepning av tidigare publicerade inlägg, och då blev det för min del "jävla dravel"!

Men bara för den saken skulle jag inte utpeka dig som barbrudsberikare eller något annat befängt eftersom jag inte känner dig som person.

Gråter gör jag, men inte över smutskastningar typ sånt skit du skrev, du har ju inte en susning vad för liv jag hade i Sverige! Insinuationer av det slag du sysslar med håller jag mig för god för!

Oliktänkande däremot är bara uppfriskande om man håller sig till ämnet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande att va upprepning av tidigare publicerade inlägg, och då blev det för min del "jävla dravel"!

Men bara för den saken skulle jag inte utpeka dig som barbrudsberikare eller något annat befängt eftersom jag inte känner dig som person.

Gråter gör jag, men inte över smutskastningar typ sånt skit du skrev, du har ju inte en susning vad för liv jag hade i Sverige! Insinuationer av det slag du sysslar med håller jag mig för god för!

Oliktänkande däremot är bara uppfriskande om man håller sig till ämnet!

 

Jag har ingen aning om vem du är eller hur du lever, men den ton du höll i denna tråd var "jag vet bäst, jag kan Thailand, du vet ingenting" ," jävla dravel" som du skrev kanske känns bra för dig och du anser ju fortfarande inte att det var fel, så låt oss avsluta detta med att du vet bäst och jag bara kommer med upprepande av andras åsikter.

 

Du är ju forumveteran och jag bara nybörjare så det gör väl att du anser dig har förkörsrätt.

 

Antal år i Thailand tror jag dock att jag vinner, men som sagt, mina inlägg är väl bara "jävla dravel" i alla fall i dina ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om vem du är eller hur du lever, men den ton du höll i denna tråd var "jag vet bäst, jag kan Thailand, du vet ingenting" ," jävla dravel" som du skrev kanske känns bra för dig och du anser ju fortfarande inte att det var fel, så låt oss avsluta detta med att du vet bäst och jag bara kommer med upprepande av andras åsikter.

 

Du är ju forumveteran och jag bara nybörjare så det gör väl att du anser dig har förkörsrätt.

 

Antal år i Thailand tror jag dock att jag vinner, men som sagt, mina inlägg är väl bara "jävla dravel" i alla fall i dina ögon.

Det fattar du väl? Bara att jämföra antalet "karma";)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fattar du väl? Bara att jämföra antalet "karma";)

HaHaHa...den va bra, säger som han från Sundbyberg, "Tänkte inte på det"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fattar du väl? Bara att jämföra antalet "karma";)

 

Tamdai har ca 6 karma i snitt på sina inlägg, Baa ca 1,5. Men vad säger det menar Du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just problemet att regeringen får sitta kvar och bli bortröstad vid nästa val.

 

Ingen regering borde få sitta kvar när man vill ge amnesti för alla typ av ekonomiska brott, korruption och röstfusk.

Amnestin skall dock bara gälla höga politiker och militärer, övriga skall inte omfattas av amnestin, ett sådan förslag bör omgående göra att regeringen får gå.

 

Detta är ju också precis vad protesterna handlar om, och jag håller med dig om att en tändsticka så kan det gå käpprätt åt..

Men tiden är nog inne för Thailand sluta sopa detta problem under mattan och istället se till att detta splittrade land antingen blir två eller lösa problemet. En nickedocka till PM och en dömd flykting som på avstånd bestämmer är ingen framtid, och även om det kommer göra ont så måste nu någonting ske, jag hoppas dock att det inte blir allt för våldsamt.

Här skriver du pa tva ställen att regeringen borde väck omgaende och i en annan trad tycker du att dom ska sitta kvar och städa skiten efter sig.

Du skriver ocksa att risbönderna inte far betalt för sitt ris.

Skulle tro att du hade sett en större protest fran bönderna om dom inte far betalt för levererade varor.

Det är ju mangas levebröd.

Själv är jag neutral i Thailändsk politik. Tycker det är bra om folket demonstrerar mot amnestilagen men som du ser

sa försöker nagon uppvigla till personlig vinning.

Lagen ska vara samma för fattig som för rik.

Finns det nagon lag som säger vilka förslag som är förbjuna att lägga fram fran en regering?

Landet borde ju vara skyddat fran en grunlag som ska skydda landet fran maktmissbruk.

Korruption har du nog bade hos Röda och Gula politiker som skor sig pa folket.

Till sist kanske du kan tala om vad bönderna i Issan ska rösta pa till nästa val.

Hade jag varit en fattig Issan bonde sa hade inte jag tittat pa vem som sitter i toppen (Ägare) utan sett vem som kan ge mig

ett drägligare liv med tillväxt och bättre levnadsvillkor i framtiden för mig och min familj.

Som det är nu sa är det ett val mellan pest och kolera och da far man välja det bästa av dom tva.

För oss faranger är det manga ganger lätt att säga vad som är bäst om vi utgar fran varan egen kultur.

Korruption kommer att leva sa länge folk betalar för detta och där är väl vi faranger medskyldiga till viss grad.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai har ca 6 karma i snitt på sina inlägg, Baa ca 1,5. Men vad säger det menar Du?

Utdelade av kabinettet i snitt av 6 personer alias ryggdunkarna..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai har ca 6 karma i snitt på sina inlägg, Baa ca 1,5. Men vad säger det menar Du?

Tamdai ger ju 2 budskap om regeringens vara eller icke vara i 2 olika tradar.

Om dessa tradar hade legat manader ifran varandra i tidsrymd sa hade man ju kunnat tro att

han ändrat uppfattning under tiden,

Men som nu sa har han 2 uppfattningar inom nagra timmar.

Manga vänder kappan efter vinden.

Som det är i manga av dom politiska tradarna sa är det ju manga som försöker skaffa poäng (karma)

pa IL och det är rätt billigt enligt min mening.

Manga fragar vad är IL. nu? Bara för att skaffa egna poäng.

Det är väl bara att vänta tills han svarar.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai har ca 6 karma i snitt på sina inlägg, Baa ca 1,5. Men vad säger det menar Du?

 

 

 

Har inte sedan jag gick med i detta forum för fyra år sedan inte ens tänkt på detta som ni kallar karma, jag skriver ytterst lite och när jag skriver så gör jag det för att jag är intresserad av Thailand.

 

Men nu har jag ju förstått att om man får s.k. karma så är det bara från vissa medlemmar som det är bra, om någon inte tycker som t.e.x. Moipenyang så är det inte riktig karma, för de tycker ju fel. Kul att det på detta forum finns personer som är helt övertygade om att de är allsmäktiga och har rätt, alla andra har fel och kan kallas för "ryggdunkare",

 

en mycket ödmjuk syn på sina medmäniskor. :ironi:

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai ger ju 2 budskap om regeringens vara eller icke vara i 2 olika tradar.

Om dessa tradar hade legat manader ifran varandra i tidsrymd sa hade man ju kunnat tro att

han ändrat uppfattning under tiden,

Men som nu sa har han 2 uppfattningar inom nagra timmar.

Manga vänder kappan efter vinden.

Som det är i manga av dom politiska tradarna sa är det ju manga som försöker skaffa poäng (karma)

pa IL och det är rätt billigt enligt min mening.

Manga fragar vad är IL. nu? Bara för att skaffa egna poäng.

Det är väl bara att vänta tills han svarar.

 

Mvh. SWED THAI

 

Är det karma man är ute efter så är det bara att lägga in en bild med en kortkommentar. Ger nog minst 2-5 gånger mer plus än ett nog så faktaspäckat inlägg som kan ha tagit timmar att få fram underlag till i en politiktråd.

 

Titta på han "karmaexperten" SC som dessutom lägger in sina bilder en och en i inläggen för att maximera sina karma.

 

Och att fråga efter ett svar från IL måste väl ändå vara det nog något av det mest meningslösa man kan göra här i livet. Han svarar ju aldrig på några frågor utan rapar bara upp sina vanliga floskler som svar på allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sedan jag gick med i detta forum för fyra år sedan inte ens tänkt på detta som ni kallar karma, jag skriver ytterst lite och när jag skriver så gör jag det för att jag är intresserad av Thailand.

Men nu har jag ju förstått att om man får s.k. karma så är det bara från vissa medlemmar som det är bra, om någon inte tycker som t.e.x. Moipenyang så är det inte riktig karma, för de tycker ju fel. Kul att det på detta forum finns personer som är helt övertygade om att de är allsmäktiga och har rätt, alla andra har fel och kan kallas för "ryggdunkare",

en mycket ödmjuk syn på sina medmäniskor. :ironi:

Inte riktigt så jag tänkte men kul att se hur man kan vrida och vinkla på saker..:) Och var sa jag fel karma? Inget emot din karma, bara ett statistik konstaterande.. Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt så jag tänkte men kul att se hur man kan vrida och vinkla på saker.. :) Och var sa jag fel karma? Inget emot din karma, bara ett statistik konstaterande..

 

Är det inte bättre att skriva det du tänkte då, än att skriva något annat, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...