Jump to content
IGNORERAD

Musik som gör dig glad/lycklig!


Krafta

Recommended Posts

ok sidgångarn.. man fattar att du gillar reggy...men varför så många länkar/låtar på en gång?

Försöker du frälsra MPRfolket åt jamaicahållet kanske? :-)

 

Här ett helat annat stuk och gammal favorit för mej:

https://www.youtube.com/watch?v=DE5WqheGI4Y

 

Hehe! Ja jag försöker ju inte ragga karmapoäng direkt men det skulle ju vara roligt om man får reda på om några andra gillade samma låt, jag gillar ju all typ av musik (så länge den är bra -lite olika för alla människor) bortsett från modern jazz och kanske något mer.

 

Ibland hittar man ju ett antal bra låtar i samma kategori som man blir glad av och då är det väl lika bra att slänga upp allihop på en gång!

 

Spelar väl ingen roll om man lägger upp 5st youtubefilmer i samma inlägg, kollade nu och varken du eller någon annan har gett någon karma för det inlägget men det viktigaste är ju trots allt att jag blir glad och försöker dela med mig för att även andra ska få möjligheten att dra på smilbandet!

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hehe! Ja jag försöker ju inte ragga karmapoäng direkt men det skulle ju vara roligt om man får reda på om några andra gillade samma låt, jag gillar ju all typ av musik (så länge den är bra -lite olika för alla människor) bortsett från modern jazz och kanske något mer.

 

Ibland hittar man ju ett antal bra låtar i samma kategori och då är det väl lika bra att slänga upp allihop på en gång!

 

Spelar väl ingen roll om man lägger upp 5st youtubefilmer i samma inlägg, kollade nu och varken du eller någon annan har gett någon karma för det inlägget.

5555

Läste först låttiteln som bom-bom! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Läste först låttiteln som bom-bom! :crazy:

ja ...det är väl havlsant på nå vis om man lyssnar på texten? :-)

 

här en bra vända med Foghat från 74. Basisten Tony Stevens bor och spelar här nu i Pattaya om det nån som undrar.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wYzHRjkno_g

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade nyss på Peps Persson och log när jag tänkte tillbaka på sammanhanget jag hörde den.På Powerhouse live(i Örebro på 70-talet)Stället innehades av Sjunne Ferger(superbra trummis)och hans mor(tror jag)De var stora musikprofiler i Örebro i 30-talet år  :14:  :14:  :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Lyssnade nyss på Peps Persson och log när jag tänkte tillbaka på sammanhanget jag hörde den.På Powerhouse live(i Örebro på 70-talet)Stället innehades av Sjunne Ferger(superbra trummis)och hans mor(tror jag)De var stora musikprofiler i Örebro i 30-talet år  :14:  :14:  :14:

Tro det eller ej men det finns bra musik även från Örebro! :crazy:

http://youtu.be/TNA-Hetajm8

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här musiken gör mig lycklig ,,, det är alla mina Pink Floyd CD + alla soloalster som fått en egen VIP-hylla.

Pink Floyd kan man nog aldrig bli trött på! 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du delar med dig!

Jag är inget fan av pink floyd med har ett par storebröder som är det, själv så har jag inte fastnat förutom att jag gillar the wall och ett par till men det du la in nu var riktigt bra!!!

 

eller snarare fantastiskt bra!

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara du och jag här på forumet som gillar Rod Stewart av vad jag har förstått!

 

Han måste ju ha slagit världsrekord i antalet riktigt bra låtar så...

 

Lägger in en av 100 eller nått.

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, kör lite 80-tal för den goa' stämningens skull.

 

riktigt bra låt!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Max som har flax!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det är väl bara du och jag här på forumet som gillar Rod Stewart av vad jag har förstått!

 

Han måste ju ha slagit världsrekord i antalet riktigt bra låtar så...

 

Lägger in en av 100 eller nått.

 

ja han och hans orkester plus Anna Jakoby på fiol har seglat upp som mina favo före Brusan mm

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Detta är, enligt mig, det bästa i musikväg i filmen värld. Mja, John Barrys grejor och Ennio Morricone samt John Williams har också en hel del bra stycken. Men denna är mastig, gripande och bombastik. Det är allvar och fanimej ingen lek.

Använd inte bara i The Rock utan även andra produktioner.

Häll upp en två fingrars och skruva upp basen!

 

http://www.youtube.com/watch?v=gPtPxqTdkig#aid=P-Me6-WJJE0

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...