Jump to content
IGNORERAD

Musik som gör dig glad/lycklig!


Krafta

Recommended Posts

Då har nog jag sett din syrra :17:

 

Rödhårig som en eldsflamma?? Ungefär som jag för (nåja) år sedan... Å då snackar vi illrött..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å med en dåres envisshet återkommer jag till syrrans fd. man... Faan han sjunger som en gud...

 

http://youtu.be/STS-dALvL5w

Han sjunger ju bra, men skulle kanske uppskatta låten mer om man satt mitt ute i skogen, vid ett vattendrag, en juli kväll med ett trevligt sällskap .

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sjunger ju bra, men skulle kanske uppskatta låten mer om man satt mitt ute i skogen, vid ett vattendrag, en juli kväll med ett trevligt sällskap .

 

Den bilden är tagen vid Svartgessi i Älvdalen å stugan står öppen för allmänheten.. Dvs. det är bara att kliva in å sova där, men fisket (Öring å Röding) i sjön (20 m. därifrån) kostar nog 50Kr./ veckan.

Det stället är ett av mina vattenhål i livet...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sjunger ju bra, men skulle kanske uppskatta låten mer om man satt mitt ute i skogen, vid ett vattendrag, en juli kväll med ett trevligt sällskap .

 

 

Jag föredrar Juni och midsommar hoppas på lika roligt i år med :17:

Ska försöka vara kapabel till att ta kort när Peter kommer med sin grymma traktor :thumbsup:

 

Då ska jag lägga in bilden under grymma maskiner

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte annat än att bli på gott humör av den här låten - kan sätta mig in i glädjen hos matroserna när dom första amerikanska båtarna ankrade utanför Pattaya efter ett antal månader i helvetet.

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bilden är tagen vid Svartgessi i Älvdalen å stugan står öppen för allmänheten.. Dvs. det är bara att kliva in å sova där, men fisket (Öring å Röding) i sjön (20 m. därifrån) kostar nog 50Kr./ veckan.

Det stället är ett av mina vattenhål i livet...

Låter som himmelriket för mig - tror jag iaf!

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

A tribute to clion & Lamai.

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka grymma stunder man har upplevt med den här låten på olika uteställen!

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktor Rydberg - Atenarnas sång

 

(Härlig är döden, när modigt i främsta ledet du dignar,
dignar i kamp för ditt land, dör för din stad och ditt hem.
Därför med eldhåg upp att värna fädernejorden!
Ila att offra med fröjd livet för kommande släkt!
Fram, I ynglingar, fram i täta, oryggliga leder!
Aldrig en känsla av skräck, aldrig en tanke på flykt!

Skam och nesa drabbar en här, då i fylkingespetsen
framom de unge man ser gubben förblöda och dö.
Detta höves ju främst en yngling, medan han ännu
älskligt i lockarne bär vårliga blommornas krans.
Fager för kvinnor, ståtlig för män må han synas i livet;
skön är han ännu som död, fallen i slaktningens mitt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...