Jump to content
IGNORERAD

Musik som gör dig glad/lycklig!


Krafta

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Vet inte om glad är rätt ord men kulturmoffande och fullkomligt älskar Vintersaga, syr ihop Sveriges ändar på ett fantastiskt vis.

Spikar den svenska identiteten som är så gott som förlorad.

Sköna videos också. :)

 

Jerry.

 

Monica.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som kan sitta still under denna lilla pärla är förlamad...

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Niel Sedaka och Tony Christie gör mig också glad..

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön coverversion

 

Bra låt! Alltid lika roligt när det motsatta könet gör en cover och det blir riktigt bra!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Freddie Mercury rankar jag som världens bästa sångare, ingen kommer i närheten...

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag gillar Neil Sedaka så letade jag lite på tuben men det tog ju lite tid att hitta några av dom bättre låtarna, men dom här blir man ju glad av!

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Freddie Mercury rankar jag som världens bästa sångare, ingen kommer i närheten...

 

Håller med dig att han är väldigt bra men det finns ju några andra artister som har producerat betydligt fler,riktigt bra låtar och även dom med riktigt bra stämband!

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Den här har man festat till.

 

U-C

http://www.youtube.com/watch?v=L8s9dmuAKvU

Link to comment
Dela på andra sajter

Freddie Mercury rankar jag som världens bästa sångare, ingen kommer i närheten...

 

 

Visst, men han är ju inte sångare nuförtiden, han är maskmat... (kolla fakta, reporter som du är :crazy: ).

 

Lite lustigt att låten du länkar till heter "Too much love will kill you" för det var väl det han dog av?

AIDS :ahh: ((Anal I Dåligt Skick) som vi sa på 80-talet), alltså...

 

Här e en riktig karl, och hans pop-grupp:

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

En Zigenare som heter Jimmy Rosenberg, som är en fantastisk gitarrist.

 

 

Bra dokumentär om honom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Såg han på Blues Factory förra veckan. Han verkar trött nu, har fyllt 70 tror jag.

Har kvar karisman och tonen men det flyter inte om spelet. Han är för snabb in i varje "etta". Radar Love slaktade han totalt...

Jag gillar honom när han är skärpt, men sista gångerna jag sett han så ...han är inte fokuserad längre, vill mest hem ser det ut som.

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade honom om han kunde spela en santana låt för några år sedan och han lyste upp som en julgran, gick kanske 20 minuter efter det, sen så blev det 3st santanalåtar i den högre ligan och han gjorde det helt fantastiskt!

 

Man blir alltid lika tagen när man sitter så nära och får lyssna på en så fantastisk gitarrist!!!

 

Dock tråkigt att han börjar att lämna in!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Idag passar denna tycker jag

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten gör att man kan dra på smilbandet!

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu är det ju plusgrader utanför, då är det bara att göra som man alltid har gjort...

 

http://www.youtube.com/watch?v=091H5bxsaps

 

Och för dom som vill sjunga med...

 

Rosa lack och kromad list i '59 års modell
Jag öser på för fullt i stan som en 50-talsrebell
Jag sveper över landsvägar ja jag
sveper genom natten
Och tar det cool till kvällens sound med en
säker hand på ratten.

Sommarnatt, när jag svävar fram i mörkret, aha
Sommarnatt, det ger en skönare feeling
Sommarnatt, när jag glider fram på gatan, aha
Sommarnatt i min jättemaskin.

De' e' en ganska enkel sak att få en brud till att åka me'
En enda liten kort signal ja där ligger de flesta i lä
stadens vilda nattrafik ja där
trivs jag allra bäst
där gäller bara håll i gång och vem som
hörs och skriker mest.

Sommarnatt, när jag svävar fram i mörkret, aha
Sommarnatt, det ger en skönare feeling
Sommarnatt, när jag glider fram på gatan, aha
Sommarnatt i min jättemaskin.

Rosa lack och kromad list i '59 års modell
Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell

Sommarnatt, när jag svävar fram i mörkret, aha
Sommarnatt, det ger en skönare feeling
Sommarnatt, när jag glider fram på gatan, aha
Sommarnatt i min jättemaskin.

Sommarnatt, när jag svävar fram i mörkret, aha
Sommarnatt, det ger en skönare feeling
Sommarnatt, när jag glider fram på gatan, aha
Sommarnatt i min jättemaskin.

Sommarnatt
Sommarnatt
Sommarnatt...

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här tjejerna är ju ganska grym!

 

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Åhh, har inte haft sommarlov på länge...

 

https://www.youtube.com/watch?v=3XQenCCjkgE

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här är ju ganska häftig!

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

E.L.O. Evil Woman.

 

 

 

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...