Cobra Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 (ändrad) Antligen har jag lite tid over, nu nar det regnar pa Koh Lanta idag. Sa jag kan starta en ny trad. Anvander ni hjalm, nar ni kor moppe i LOS ? Det finns flera olika satt att anvanda hjalmen pa, sa hur gor ni ? Ändrades November 21, 2013 av Cobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd November 21, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2013 (ändrad) Hjalmen ar pa huvet, men hakremmen ar inte i klickad, ser man manga som tror att det ar ett sakert satt att anvanda hjalmen. Ändrades November 21, 2013 av Cobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd November 21, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2013 (ändrad) Hakremmen i klickad men remmen ar inte spand, inte heller sakert, vid en eventuell olycka, flyger hjalmen av huvudet. Ändrades November 21, 2013 av Cobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd November 21, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2013 (ändrad) Sa har ska det se ut, med en spand rem. Ändrades November 21, 2013 av Cobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Sån har jag, kostnad 790 THB på Big C Skyddar mycket mer än vanlig äggskal som inte skyddar haka, kinder och andra delar ifall man råkar illa ut. Har sett en hel del och man kan följa upp vissa rescue team på facebook, inte roliga bilder att titta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Har du för lite och göra,kan du ju filma en kort instruktions-video så vi säkert vet hur remmen ska fästas och spännas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Sen skulle jag även vilja ha tips på var man hittar hjälmar av vuxenstorlek, helst i Korat, jag har bara hittat barnhjälmar i Thailand. Tack på förhand. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Det enda syftet med hjälm i Thailand är att inte få böter, lika så säkerhetsbältet! Förstår ni ingenting? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Ja, ungefär så här bör det se ut. Inte ofta man ser barn med hjälm i thailandstrafiken. Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Ja, ungefär så här bör det se ut. Inte ofta man ser barn med hjälm i thailandstrafiken. Nej, oftast ser man föraren (=den vuxne) ha hjälm medan resten av passagerarna saknar hjälm, dvs oftast 1-4 barn som åker med. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Havet Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Sen skulle jag även vilja ha tips på var man hittar hjälmar av vuxenstorlek, helst i Korat, jag har bara hittat barnhjälmar i Thailand. Tack på förhand. Mvh BBJ Tjena, jag köpte en snuthjälm här i Pattaya, passar mig trots att jag är tjockskallig. Runt 600 baht gav jag, bara o peta väck det löjliga emblemet fram på hjämen. Den håller inte högsta säkerhetsklass, men sitter skönt. Inhandlades hos en vanlig moppe-nisse South Pattaya Road Mvh , Havet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Använder dessa i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Använder dessa i Thailand Var köpte du dem och i vilka storlekar finns de? Tack på förhand! Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Nöpte do. I swedala finns från xs till xl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Köpte dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Hjalmen ar pa huvet, men hakremmen ar inte i klickad, ser man manga som tror att det ar ett sakert satt att anvanda hjalmen. Angående hjälm i Thailand så är det självklart att om man har något som är värt att skydda så använder man hjälm. Ett bra tips för den som vill ha en hjälm som sitter kvar är att man ber en kompis(eller GF eller fru) att sätta sina fingrar på hjälmens nedre kant i nacken och försöka välta av hjälmen framåt, sitter den kvar så är passningen ok!! De som kört RR har säkert råkat ut för detta testet av teknisk personal på banan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 De som kört RR har säkert råkat ut för detta testet av teknisk personal på banan. Jasså, kollas det när man kör Rolls Royce? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenne Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Köpte denna häromdagen i Chiang Mai Lennart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd November 21, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2013 (ändrad) Ja, ungefär så här bör det se ut. Inte ofta man ser barn med hjälm i thailandstrafiken. Bild 1 Varfor har hon hjalmen, for att inte fa boter ? Spann hakremmen !! Bild 2 Hjalmarna pa bada tjejerna sitter i bakhuvudet, vid en haftig inbromsning flyger hjalmarna av !! Ändrades November 21, 2013 av Cobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke isaan Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Köpte denna häromdagen i Chiang Mai P1060961 (Medium).JPG P1060962 (Medium).JPG Lennart Har samma typ av hjälm,kostade 1500 b i Chaiyaphum,köptes på en Yamaha shop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Jasså, kollas det när man kör Rolls Royce? Så kan man tolka det, om det nu finns någon teknisk personal som kontrollerar dessa förare som kör Rolls på bana, annars kan man utläsa RR som Road Racing vilket de som ägnat sej åt denna syssla förstod. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 jag kopte min och frugans "Nolan" full-hjälm på Kawasaki i Chiang-Mai , 7800b / st Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd November 22, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2013 Har du för lite och göra,kan du ju filma en kort instruktions-video så vi säkert vet hur remmen ska fästas och spännas. Bra att jag forklarade till dig, hur hakremmen ska vara spand, eller hur ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu