Jump to content
IGNORERAD

Har du sett någon pedofil?


Joints

Recommended Posts

Har dom senaste 12 åren tillbringat totalt 4 år sammalagt med att resa runt större delen av Thailand och inte en endaste gång har jag lyckats se något misstänkt som inte kan förklaras av helt normala omständigheter.

Däremot hörde jag en gång för många år sedan en svensk pensionär erkänna att han varit tillsammans med en tjej som efter 2 års samvaro "till hans stora förvåning" började få hår på könet, han påstod att han hela tiden trott att hon helt enkelt var rakad. Blev precis som Wicke berättar ganska chockad av vad jag fick höra av den i övrigt mycket trevliga och helt normale mannen så jag kom mig inte för att säga något elakt. Det han berättade var dock redan då en runt 10 år gammal händelse vilket idag nog blir 17-18 år sedan. Kommer ihåg att mannen ifråga också i samma veva ruskande på huvudet sa att svenskar i gemen inte fattar hur det funkar med tjejer i Thailand.

Men alltså... i övrigt har jag aldrig sett något misstänkt och heller aldrig erbjudits barn till salu någonsin. Har däremot sett minst två 15 åringa tjejer sälja sig som vanliga barflickor och en hel drös 17 åringar. Men i det fallet så handlar det iofs om olagligheter enligt thailändsk lag, men inte om pedofili eftersom en 15 åring kroppsligt är en färdigutvecklad kvinna som också blir gravid väldigt lätt. Pedofili handlar förstås inte, som många totalt felaktigt tolkar det, om stor åldersskillnad utan om vuxna män/kvinnor som intresserar sig enbart för förpubertala barn.

En 17 årig kille som ligger med en 11 årig flicka är pedofil, medan 70 åringen som ligger med en 16 åring inte är det trots att man kan ha annorlunda moraliska betänkligheter mot just dessa två fall.

Men visst, pedofiler förekommer säkert och jag tror inte dom har så jättesvårt att finna offer här i Thailand heller. Men det är nog en ytterst ljusskygg företeelse som sker i det fördolda. Straffen för dessa brott är ju inte precis banala här i Thailand och pedofiler riskerar antagligen mycket värre represalier här i Thailand än dom gör i Sverige. Så det är nog ganska naturligt att man inte ser något öppet.

Intressant är dock att jag har en arbetskompis som har varit till Thailand en gång i tre veckor med sin stora svenska familj. Dom var i Krabi och på Koh Samui och han säger angående pedofili att "inte såg man så mycket av det".

Jag har inte orkat gå i försvarsställning inför det påståendet utan valt at inte svara alls, men tydligen så har hans familj, under dom 3 veckorna på lugna turistorter, set åtminstone mer än ett fall av pedofilism. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    12

  • BanFang

    11

  • ban99arne

    8

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

För ett par veckor sedan hade Pattaya Mail ett reportage om några misstänkta pedofiler i Pattis/Jomtien, som hade blivit gripna av polisen.

Namn och foto på de misstänkta var publicerade i reportaget.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fy fan så hemskt!

Dom följer sin profet muhammed som gifte sig med en 6-åring och senare med kusin Zaynab som redan var gift.

http://www.youtube.c...h?v=RBsgP6uOZyE


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. 

Jag vill inte lägga några aspekter gentemot islam.  Men i inslaget så gifte sig profeten med Aisha som var 7 år :diablo:

Sen försvarade han det med att han rörde inte henne på 3 år??  :kort:

Jag säger bara FY F*N  Jag förstår inte hur vissa kulturer kan acceptera barn gifte?  :diablo::diablo:

MVH

      BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv aldrig sett någon pedofil tillsammans med ett barn i Thailand, jag vet också att de finns, men även i Thailand är det numera inte speciellt hälsosamt att visa upp denna läggning offentligt. Jag tror också att Thailand har lyckats rätt bra med att bekämpa denna perversitet.

Däremot har jag sett 2 svenska damer, nja damer, de var väl runt 30 år, som trodde sig se en pedofil på stranden på Koh Samed. De uttalade med hög röst sina förbannelser över denna man som de såg framför sig.

Orden gick ungefär så här:

-Fyfan vilket äckelsvin du är, inte bara det att du är ett pedofilsvin utan du är ju så jävl..ful att ingen normal person skulle vilja vara med dig. Om det hade varit ett "vitt"(ja de sa faktiskt så) barn så hade vi bett någon slå ihjäl dig ditt fetto.

Mannen de talade om och till var min kompis Johan och det förmodade barnoffret var hans 10 åriga hazip hazip dotter Jossefin.

Han gick fram till tjejerna och sa ordagrant följande:

-Detta är min dotter och vi bor i Sverige vilket innebär att vi båda fattar svenska. Nu går jag och äter, när jag kommer tillbaka ner på stranden skall ni ha lämnat denna ö. Om inte så skall jag be mina Thailändska vänner och min frus släktingar som sitter där(pekar på hela släkten som han hade med sig till ön)

att se till att ni aldrig kan öppna era vidriga munnar igen. (sen gick han iväg och grät en skvätt av ilska)

Tjejerna kontaktade omgående turistpolisen och de i sin tur talade med Johan och hans familj. 20 minuter senare såg jag själv hur damerna kom gående med var sin resväska på väg mot hamnen.

Det är nog historier som denna som ligger bakom mycket av backpackers och turisters kommentarer om att de sett pedofiler i Thailand.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodström,s sanning om Thailand :rtfm:

http://www.gp.se/gp/...nk.jsp?a=403445

Och sedan när har Thomas talat sanning?  :whistle:

Han är politiker/avokat/lögnare och van att snacka sig loss från sina lögner-

Det ligger nog i familjetraditionerna.

Brevet som fick Bodström att backa en aning.

"Stiftelsen Empower är en thailändsk sexarbetareorganisation med mer än 20 års erfarenhet i Thailand, och betraktas som en av de starkaste sexarbetarorganisationerna i Sydostasien. Vi har information på thailändska och engelska på vår webbsida www.empowerfoundation.org.

Vi har tusentals sexarbetarmedlemmar i hela landet och centra i fem provinser. Vårt Phuket-centra vid Patong Beach sattes upp av sexarbetare som gensvar på tsunamin och öppnade i februari 2005. Sedan dess har över 1000 sexarbetare deltagit i Empoweraktiviteter vid centret, och vi träffar tusentals fler när vi besöker barerna två gånger i veckan.

För en tid sedan fick vi tillsänt oss en artikel som översatts från orginalsvenskan. Vi vet inte vad författarna trodde de såg, men det är inte möjligt att det finns nakna 12 år gamla flickor anställda på barerna på Bangla Road, Patong Phuket. Arbetsgivarna skulle omedelbart bli arresterade tillsammans med vilken kund som helst och flickorna bli tagna av Departementet för social utveckling och mänskliga resurser under akten om undertryckandet och förhindrandet av prostitution av 1996. De flesta av oss är over 20 års ålder och även om vi lagligt kan arbeta på ett underhållningsställe om vi är över 18 år, så har ibland 18- och 19-åringar problem med att finna arbete. Polisen patrullerar Bangla och andra områden hela natten, inkluderande punktnedslag av polisledningen. Det är inte olagligt för vuxna att sälja drinkar, dansa, skratta eller uppträda. De kontrollerar åldern på arbetarna, närvaron av brott, som droger, och turisternas säkerhet. De enda nakna kroppar i offentlig show, i motsats till stängda A go go barer, är transsexuella arbetare, vilka genom ett kryphål i lagen betraktas som män, och därför inte drabbas av samma lagar som andra kvinnor.

Risken för att ha flickor under 18 års ålder under dessa premisser är inte värt det för ägarna eller för poliserna att vända sig bort i högprofilsområden som Phuket. De flesta kunder är respektabla män, som din läkare, din lärare, din bror, din chef… ordentliga män som föredrar att ha sex med villiga vuxna. De flesta kunder vill ha vuxna kvinnor och det finns många vackra och skickliga vuxna kvinnor, arbetare i Bangla, Phuket. Ingen behöver ta risken av att hyra in flickor. Till och med vi vuxna arbetare kollas av polisen mer regelbundet och polisen gör inga undantag rörande frågan om ålder. Showerna utförs av mycket erfarna och professionella arbetare… inte barn. En del av våra arbetare i Phuket hade följande kommentarer till artikeln:

’Vi sexarbetare är i barerna i Phuket och i hela landet varje natt och vi ser inte vad dessa turister säger sig ha sett’.

’Västerlänningar är på det sättet dock… de ser vår mindre kroppsbyggnad, våra icke fårade ansikten, våra hårlösa kroppar och bestämmer oss som barn. Även om vi visar dem våra officiella legitimationer så tvivlar de på oss’.

’Att tillverka en falsk legitimation är inte lätt nuförtiden… annars skulle alla de två miljoner invandrade arbetarna från Burma i Thailand ha thailändska legitimationer’!

’I Phuket och på många andra ställen i Thailand måste vi lämna våra thailändska legitimationer i receptionen när vi går med våra kunder till hotellet. De behåller dem till dess vi går och vi skulle inte kunna komma förbi disken utan legitimation eller med en falsk sådan’.

Artikeln är förolämpande mot sexarbetare, turister, män, den kungliga thailändska polisen, hotellpersonal, hotellförvaltningar, den thailändska regeringen och resebyråer. Mer än så är den också förolämpande mot hela det thailändska folket. Den antyder att en hel befolkning på Phuket Island är beredda att vända ryggen till flickor som kränks… den antyder att thailändska människor inte värderar barn. Vi är chockerade av påståendena som görs, då artikeln är så skiljd från verkligheten.

Stiftelsen Empower, Thailand "

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna Bodström var med i fallet Beltran.

Han ser Pedofiler där ingen annan gör det.

Det var väl därför han var med i detta fallet.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sammanfattning av tråden har ett par sett misstänkta fall av pedofiler som köper barn i Thailand, men det finns många historier där det varit förälder och barn som blivit oskyldigt misstänkta, och där det till och med gått till handgripligheter.

Har det verkligen gått så j-a långt att det ska behöva vara den första tanken som korsar folks huvud? "Titta där är en medelåldes vit karl med en brun liten unge, han måste vara pedofil". Säger som Sverker Olofsson - ska det verkligen behöva vara på det här viset?  :neutral:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Denna Bodström var med i fallet Beltran.

Han ser Pedofiler där ingen annan gör det.

Det var väl därför han var med i detta fallet.

Phodee

Hej.  Du Phodee.  Jag kan säga att jag har mött Beltran i mitt arbete och jag, just det JAG,  kan säga att han är ett djä**a sv*n

Det vet jag av egen erfarenhet av honom.  Han har sån attidyd så jag känner att jag bara vill säga ett och annat till honom.

Tyvärr kan jag inte det när jag arbetar.

MVH

      BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej.  Du Phodee.  Jag kan säga att jag har mött Beltran i mitt arbete och jag, just det JAG,  kan säga att han är ett djä**a sv*n

Det vet jag av egen erfarenhet av honom.   Han har sån attidyd så jag känner att jag bara vill säga ett och annat till honom.

Tyvärr kan jag inte det när jag arbetar.

MVH

      BanFang

Kallade dom inte han för den "kåta chillenaren" ?

Var till en kompis idag och visade lite bilder från min resa.

Väldigt snabbt fick jag frågan om jag hade sett nån barnprostution.

Ärligt kunde jag svara att på dom två resor jag gjort så såg jag inget alls av den typen.

Men bara därför betyder det inte att den inte finns.

För om det finns fäder som bjuder ut sina barn här i Sverige varför inte i Thailand också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe  Lappen..

Dom inte bara kallade honom för det utan dom sjöng om det.

Det visade lite om vad dom tyckte om honom.  Allt det finns i domen om honom om du vill leta lite.

Jag vill inte säga vad jag tycker om honom.

Men du förstår säkert...  :crazy:

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag läste om att t.o.m Robert Wells hade gjort det men senare förnekat det.

Satan till att lite stake och inte stå för vad man sagt och gjort.

Men han är väl rädd att skämma ut sig inför artist "eliten" i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna diskussion kommer ju alltid upp med jamna mellanrum. Det ar aven samma typ av argumentation som garna hors fran olika lager. Vissa lever med illusionen att det ar mkt vanligt forekommande och ser en pedofil i varja gathorn medans andra lever med illusionen om att det inte forekommer organiserad sexhandel med barn i Thailand.

Till och borja med kan vi val noja oss med att diskutera Thailand nu. Att alltid "hitta" varre exempel gor val knappast ingen nytta eller? Jing jing, staller du inte hogre krav pa Thailand an tex. Pakistan, Afghanistan osv? Visst ar det sjukt vidrigt men gor det situationen i Thailand till mindre dalig?

Jag tror alla kan enas om att det ar mkt olyckligt att en farangman inte kan ga pa stan med sin dotter/son utan att misstankliggoras men samtidigt inser man att det ar nastan battre att ta det sakra fore det osakra for att inte riskera att inte ingripa nar nagot brottsligt faktiskt sker.

Det ar nagra fakta som ar svara att komma ifran som gor att Thailand kommer fa fortsatta dras med det tvivelaktiga ryktet att vara en fristad for pedofiler och andra brottslingar. Bevisligen sa soker/har sokt pedofiler fran vaster sig till Thailand. Ibland kanske pa flylkt undan lagen i Europa och ibland pa jakt efter nya offer. Virvelpedofilen m.fl och det relativt stora andel utlandska pedofiler som grips i Thailand talar ju sitt tydliga sprak. Vidare sa ar den relativt oreglerade sexhandeln nagot som forvirrar bilden. enligt manga (mig inkluderad) sa jamstaller man pedofili med att sexuellt utnyttja en person under 18 ar. Empowers uttalande om att alla ar over 18 ar ar langt ifran verkligheten och en rad undersokningar bevisar motsattsen. Detta innebar dock endast att det finns en rad tonaringar som arbetar som prostituerade. Aterigen, manga jamstaller sexuellt utnyttjande av tonaringar med pedofili. Personligen anser jag att, aven om det finns grader i helvetet, sa ar det sa val forjavligt som vidrigt.

Sjalvklart skall inte bilden av Thailand som en fristad for pedofiler valideras men samtidigt gar det inte att komma ifran att rattssakerheten for barn i Thailand, samt den oreglerade prostitutionen gor att barn och tonaringar befinner sig i en storre risk att bli utnyttjade av onda manniskor an i tex. Sverige. Detta oavsett om det handlar om pedofili, sexkop av minderariga och/eller trafficking till andra lander.

En liten notering. Manga svenska man aker till Thailand just for tillgangen pa prostituterade, det ar inte ovanligt att uttalanden som gar ut pa "ung och orord", och detta i en miljo dar man bevisligen vet att manga underariga saljer sina kroppar. Sen undrar folk varfor det blir mkt snack bland andra? Knappast atomfysik eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det fantastiskt, vi (svenskar) som vet  bäst och betraktar oss som världens samvete, när vi åker på charter till t.ex. Thailand så ser vi pedofiler och horkarlar i varje situation.

När vi sedan kommer hem till Svedala är det "charmigt" med mångkulturella barn. Utvecklande för mångklturen e.t.c.

Fy f-n för semesterpsykologer.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men visst är det fantastiskt, vi (svenskar) som vet  bäst och betraktar oss som världens samvete, när vi åker på charter till t.ex. Thailand så ser vi pedofiler och horkarlar i varje situation.

När vi sedan kommer hem till Svedala är det "charmigt" med mångkulturella barn. Utvecklande för mångklturen e.t.c.

Fy f-n för semesterpsykologer.

MVH

Baa

Hej Baa.

Var landar dom flesta svenska turister?  Ja just det i Phuket och då är det inte så svårt att bli illa berörd av sexhandeln där.

Sen att få det till pedofilli får stå för dom, men det kan jag förstå ibland, då asiatiskor är små och finlemmade.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen att få det till pedofilli får stå för dom, men det kan jag förstå ibland, då asiatiskor är små och finlemmade.

MVH BanFang

Exactemente, fast di flesta av asiatiskerna med lem är ju dock ganska grovt byggda i sin kroppskonstitution.

[move]Lemmeln Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente, fast di flesta av asiatiskerna med lem är ju dock ganska grovt byggda i sin kroppskonstitution.

[move]Lemmeln Arne[/move]

:D:D:D

Ja nu fick du till det igen.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Denna diskussion kommer ju alltid upp med jamna mellanrum. Det ar aven samma typ av argumentation som garna hors fran olika lager. Vissa lever med illusionen att det ar mkt vanligt forekommande och ser en pedofil i varja gathorn medans andra lever med illusionen om att det inte forekommer organiserad sexhandel med barn i Thailand.

Till och borja med kan vi val noja oss med att diskutera Thailand nu. Att alltid "hitta" varre exempel gor val knappast ingen nytta eller? Jing jing, staller du inte hogre krav pa Thailand an tex. Pakistan, Afghanistan osv? Visst ar det sjukt vidrigt men gor det situationen i Thailand till mindre dalig?

Jag tror alla kan enas om att det ar mkt olyckligt att en farangman inte kan ga pa stan med sin dotter/son utan att misstankliggoras men samtidigt inser man att det ar nastan battre att ta det sakra fore det osakra for att inte riskera att inte ingripa nar nagot brottsligt faktiskt sker.

Det ar nagra fakta som ar svara att komma ifran som gor att Thailand kommer fa fortsatta dras med det tvivelaktiga ryktet att vara en fristad for pedofiler och andra brottslingar. Bevisligen sa soker/har sokt pedofiler fran vaster sig till Thailand. Ibland kanske pa flylkt undan lagen i Europa och ibland pa jakt efter nya offer. Virvelpedofilen m.fl och det relativt stora andel utlandska pedofiler som grips i Thailand talar ju sitt tydliga sprak. Vidare sa ar den relativt oreglerade sexhandeln nagot som forvirrar bilden. enligt manga (mig inkluderad) sa jamstaller man pedofili med att sexuellt utnyttja en person under 18 ar. Empowers uttalande om att alla ar over 18 ar ar langt ifran verkligheten och en rad undersokningar bevisar motsattsen. Detta innebar dock endast att det finns en rad tonaringar som arbetar som prostituerade. Aterigen, manga jamstaller sexuellt utnyttjande av tonaringar med pedofili. Personligen anser jag att, aven om det finns grader i helvetet, sa ar det sa val forjavligt som vidrigt.

Sjalvklart skall inte bilden av Thailand som en fristad for pedofiler valideras men samtidigt gar det inte att komma ifran att rattssakerheten for barn i Thailand, samt den oreglerade prostitutionen gor att barn och tonaringar befinner sig i en storre risk att bli utnyttjade av onda manniskor an i tex. Sverige. Detta oavsett om det handlar om pedofili, sexkop av minderariga och/eller trafficking till andra lander.

En liten notering. Manga svenska man aker till Thailand just for tillgangen pa prostituterade, det ar inte ovanligt att uttalanden som gar ut pa "ung och orord", och detta i en miljo dar man bevisligen vet att manga underariga saljer sina kroppar. Sen undrar folk varfor det blir mkt snack bland andra? Knappast atomfysik eller?   

Med största respekt Herr Wille!

Men man kan ju fråga sig varför pedofilerna i arabländerna inte får liknande uppmärsamhet som pedofilfrågorna i Thailand? Att giftermål med en 8 åring överhuvudtaget kan förekomma, borde enligt mitt tycke få hela världen att "slå bakut". Det är till och med lagligt!!! Tänker på alla de här som ojar sig så snart man har några synpunkter på företeelser och kulturella skillnader inom vissa kulturer. Vi får väl se vem som blir först i denna diskussion att kalla mig för idi*t... eller lite skämtsamt påstå att jag inte förstår, kanske till och med rasist, . Hmm låt se nu... gissar på att någon just nu i skrivande stund googlar för fulla muggar och snart kommer fram till att det minsann bara är 2 äktenskap med 8 åringar sedan 1975 i Saudiarabien och det är väl inte mycket att bråka om... hehe... eller så kommer någon stjärna snart med ett inlägg. "att för 1500 år sedan så fanns det en kristen som gifte sig med sin 10 åriga syster och halshögg sina barn", så att komma här och komma...o.s.v.

Kanske dags för fröken Bodström att göra en resa till Saudiarabien?

Jo herr Wille, jag ställer faktist högre kvar på Thailand än många andra länder. Tycker bara det är märkligt att "vissa" frågor är tabubelagda framför andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vid ett tillfälle när jag lämnade mitt rum på ett hotel i Bkk, stötte jag på en vit man med en filmkamera i handen samt ett asiatiskt barn (på ca 6 år) i andra handen. Dom kom från ett rum i samma korridor som mitt rum.  Min första reaktion var chockerande. Som väl var träffade jag hela familjen nere i matsalen och insåg då min felbedömning. Vilken tur att jag inte plockade ner killen.

Undrar hur många liknande händelser det finns, som aldrig får ett naturligt svar?

Det är ju detta "alla" ser och åker hem till Sverige och skriver om... jag vågar säga 9 fall av 10. Det är just detta som är så förbannat jobbigt att lysa och få frågor om... "När du var i Thailand, såg du då något... ja du vet... ja äldre med yngre... eller kanske prostution?"

Det finns de som lever med en Thai och såldes kan ha fått barn med denne.. som jing jing beskriver

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom detta är ett Thaiforum så lägger jag inte någon energi på att diskutera andra delar av världen, hur vidrigt det än må vara så finns det andra forum för detta.

Däremot så återknyter jag till BanFang som mycket riktigt påpekar att de flesta svenska semesterfarande Thairesenärer kommer till Phuket. Sen är det ju upp till var och ens intelligenskvot att föstå innan man fördömmer, såväl i familjeförhållanden farang/Thai eller de ungdomligt uppsminkade skönheterna i barena. Det är därför man blir en smula uppretad på alla förbenade besserwisswer som efter 2 veckors charter sett massor med barnprotitution och om nån vågar säga emot så är man blåögd Thaipatriot.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med största respekt Herr Wille!

Men man kan ju fråga sig varför pedofilerna i arabländerna inte får liknande uppmärsamhet som pedofilfrågorna i Thailand? Att giftermål med en 8 åring överhuvudtaget kan förekomma, borde enligt mitt tycke få hela världen att "slå bakut". Det är till och med lagligt!!! Tänker på alla de här som ojar sig så snart man har några synpunkter på företeelser och kulturella skillnader inom vissa kulturer. Vi får väl se vem som blir först i denna diskussion att kalla mig för id**t... eller lite skämtsamt påstå att jag inte förstår, kanske till och med rasist, . Hmm låt se nu... gissar på att någon just nu i skrivande stund googlar för fulla muggar och snart kommer fram till att det minsann bara är 2 äktenskap med 8 åringar sedan 1975 i Saudiarabien och det är väl inte mycket att bråka om... hehe... eller så kommer någon stjärna snart med ett inlägg. "att för 1500 år sedan så fanns det en kristen som gifte sig med sin 10 åriga syster och halshögg sina barn", så att komma här och komma...o.s.v.

Kanske dags för fröken Bodström att göra en resa till Saudiarabien?

Jo herr Wille, jag ställer faktist högre kvar på Thailand än många andra länder. Tycker bara det är märkligt att "vissa" frågor är tabubelagda framför andra.

Tycker inte att ditt atergivvande av fakta ar nagot som helst problem i sig. Dock blir det lite galet att dra jamforelsen med Thailand. Dels sa aker inte 200-300,000 Svenskar per ar pa semester till de lander du pratar om och dels skiftar fokus fran den egentliga fragestallningen i denna trad. Darmed sa blir det inte sarskillt relevant, dock ej tabu som du vill gora gallande.

Jag har all forstaelse for att du kanner lite lagomt missforstadd gallande ditt korstag mot alla ondskefulla muslimer, men faktum kvarstar - sexuellt utnyttjande av minderariga ar ett problem i Thailand. Ett faktum som dessutom historiskt har lockat manniskor med tvivelaktiga motiv att resa dit. Att forsoka folk i men att inse att den bild som Bodstrom m.fl ar galen gors ju knappast bast med att pavisa vidriga beteenden i andra delar av varlden eller?

Samtidigt som alla forskracks av den "felaktiga" bild som malas upp - har nagon uppgifter pa hur pass vanligt forekommande det ar nu for tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Tycker inte att ditt atergivvande av fakta ar nagot som helst problem i sig. Dock blir det lite galet att dra jamforelsen med Thailand. Dels sa aker inte 200-300,000 Svenskar per ar pa semester till de lander du pratar om och dels skiftar fokus fran den egentliga fragestallningen i denna trad. Darmed sa blir det inte sarskillt relevant, dock ej tabu som du vill gora gallande.

Jag har all forstaelse for att du kanner lite lagomt missforstadd gallande ditt korstag mot alla ondskefulla muslimer, men faktum kvarstar - sexuellt utnyttjande av minderariga ar ett problem i Thailand. Ett faktum som dessutom historiskt har lockat manniskor med tvivelaktiga motiv att resa dit. Att forsoka folk i men att inse att den bild som Bodstrom m.fl ar galen gors ju knappast bast med att pavisa vidriga beteenden i andra delar av varlden eller?

Samtidigt som alla forskracks av den "felaktiga" bild som malas upp - har nagon uppgifter pa hur pass vanligt forekommande det ar nu for tiden?

Korståg är kanske att överdriva något, men jag skiver gärna under på att jag medvetet driver mitt påstående, att det finns sjuka beteenden inom de partiarkala strukturerna inom islam. Att några tycker det är rasistisk att lyfta dessa frågor gör inte min motivation mindre. Tycker lagligt giftermål med en 8 åring tydligt talar för att jag har rätt i min kritik. Men jag håller med om att frågan ligger en bit ifrån pedofilifrågan i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...