Jump to content
IGNORERAD

Sinsod


lillamannen

Recommended Posts

Hur mycket ska man betala i sinsod, hon är aldrig varit gift förut, inga barn har hon heller och är 25 vårar ung?

 

 

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 252
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    13

  • Rillex

    12

  • andrejsdenruskige

    9

  • scorpio63

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

minst 1 mille tycker jag hon kan vara värd, men lägg 2 för säkerhets skull och glöm inte 20 bhat guld oxxå. Sen kanske mamma och pappa vill ha varsin ny Lexus oxxå.

 

Övriga släkten nöjer sig säkert med varsin Toyota.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ja la 150000 baht i skålen. En symbolisk summa som jag fick tillbaka efter festen då svärmor inte ville ha några pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

minst 1 mille tycker jag hon kan vara värd, men lägg 2 för säkerhets skull och glöm inte 20 bhat guld oxxå. Sen kanske mamma och pappa vill ha varsin ny Lexus oxxå.

 

Övriga släkten nöjer sig säkert med varsin Toyota.

 

 

Känner jag DEJ?

 

Mår DU inte bra?

 

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner jag DEJ?

 

Mår DU inte bra?

 

 

 

Lillamannen

ååååå förlåt jag trodde du ville ha ett svar, men det kanske bara e såna som du känner som får svara????  Denna fråga e ju annars ganska uttjatat sedan många år tillbax som du säkert vet. du har ju trotts allt varit här i 4 år nu.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från 100 000 till 10 000 000 har jag varit med om, så du får väl göra en värderingsbesiktning på darlingen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ååååå förlåt jag trodde du ville ha ett svar, men det kanske bara e såna som du känner som får svara? ???  Denna fråga e ju annars ganska uttjatat sedan många år tillbax som du säkert vet. du har ju trotts allt varit här i 4 år nu.

 

 

Hade DU varit seriös med ditt svar så hade jag inte opponerat.

 

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på bröllop igår och det var en tillställning som hette duga.

 

Sinsod var:

Nån miljon i pengar, nån miljon i guld och en sprillans Mercedes E300 Hybrid med det fina priset av 3.690.000 Baht.

 

Tillägg: Hon har aldrig varit gift är ca 25 år och har inga barn.

 

Tillägg 2: Sinsod är nåt som varje par kommer överens om själva. Det går inte att ge svar på en fråga som denna. Tycker jag.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hur mycket ska man betala i sinsod, hon är aldrig varit gift förut, inga barn har hon heller och är 25 vårar ung?

 

 

 

 

Lillamannen

 

 

 

Inte är väl lillamannens fru så mycket sämre än denna dam.

Så ett liknande upplägg skulle nog vara på sin plats.Allt annat känns ju som ett hån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade DU varit seriös med ditt svar så hade jag inte opponerat.

 

 

 

Lillamannen

å vad får dig att tro att jag inte var seriös? ??? kolla vad P3 svarade så får du se.

 

Du vill väl inte vara snål eller???

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte är väl lillamannens fru så mycket sämre än denna dam.

Så ett liknande upplägg skulle nog vara på sin plats.Allt annat känns ju som ett hån.

 

 

Fru ?

 

Jag har inte gift mej ännu :ahh:

 

(jag gillar inte MB)

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

å vad får dig att tro att jag inte var seriös? ??? kolla vad P3 svarade så får du se.

 

Du vill väl inte vara snål eller???

 

 

Så du har köpt 25 Toyota till släkten?

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket ska man betala i sinsod, hon är aldrig varit gift förut, inga barn har hon heller och är 25 vårar ung?

 

 

 

 

Lillamannen

Hej Lillamannen,

Sjalv betala jag inte en spann, en gammal forlegad pryl men sinsod, jag har flera bekanta som har liknande losningar som nagon namde, att man visar en summa officiellt som man sen far tillbaka, for manga ar det viktigt att visa stort, skryt eller vad det kallas, allt annat ar fullstandigt vansinne som i det exemplet P3 namde, tycks det ar valdigt viktigt att visa upp en fasad for Thai, om du skulle stota pa patrull sa handlar aktenskapet bara om pengar, da ar battre att se sig om efter en ny partner.

Halsningar

Chan 2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på bröllop igår och det var en tillställning som hette duga.

 

Sinson var:

Nån miljon i pengar, nån miljon i guld och en sprillans Mercedes E300 Hybrid med det fina priset av 3.690.000 Baht.

 

Tillägg: Hon har aldrig varit gift är ca 25 år och har inga barn.

 

Tillägg 2: Sinsod är nåt som varje par kommer överens om själva. Det går inte att ge svar på en fråga som denna. Tycker jag.

Nej det finns inget konkret svar, men det finns exempel och rad.

Halsningar

Chan2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har köpt 25 Toyota till släkten?

 

 

Lillamannen

nä jag krävde att hennes familj skulle betala bröllopet samt att hon skulle ha med sig en brudkista med användbara saker till hemmet och en hemgift på 200 000 sek ( som jag ännu inte sett röken av) SÅN är MIN sed där jag kommer ifrån. Detta eftersom vi skulle bo i det land JAG kommer ifrån och inte i en liten förort i Isaan.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade hade ett allvarligt samtal med min blivande Thai-svärfar ang. Sinod. Tolk var min fru. Med glimten i ögat

förklarade han att hans dotter,är ju lite till åren gången,begagnad samt har en dotter. Så kan Herr Falang Thomas

tänka sig att betala 50.000Baht. Givetvis svarade jag. Tyvärr har han gått bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fru ?

 

Jag har inte gift mej ännu :ahh:

 

(jag gillar inte MB)

 

 

Lillamannen

 

 

Blivande fru, skulle det vara.

 

BMW, Rolls Royce eller annan bil i liknande klass duger också. Men om du gillar MB eller inte är ovidkommande. Det är inte du som ska ha den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hon ogift,utbildad,ung,inga barn och man ska bo i Thailand kan man nog ge en liten slant,annars kan det vara tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket har man pratat om sinsot här förrut, jag vill inte vara seriös men är Hon oskuld? Det spelar ju roll i

värdesättning. Inte under en miljon THB iallafall, nåt i nivån som Surin P3 beskriver, men bor de nära det par

som Surin besökt brölloppet, ska man lägga till lite. Inte kan man väl vara sämre än grannen?

 

Förresten ta garanti, om hon skiljer sig från Dig ska pengarna tillbaka och straffavgift, med ränta. Som i alla avtal.

 

Om jag är seriös så dumt att ställa en sån fråga här, troll kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blivande fru, skulle det vara.

 

BMW, Rolls Royce eller annan bil i liknande klass duger också. Men om du gillar MB eller inte är ovidkommande. Det är inte du som ska ha den.

 

 

Ska ha?

 

Jag får säkert låna bilen när tanken är tom.

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ska ha?

 

Jag får säkert låna bilen när tanken är tom.

 

 

Lillamannen

 

 

Haha,du har rätt på den punkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte vi skulle ha ett bröllop i Thailand frugan svarade det har vi inte råd med. Svärfar bara skrattade rakt ut vem skall betala.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket ska man betala i sinsod, hon är aldrig varit gift förut, inga barn har hon heller och är 25 vårar ung?

 

 

 

 

Lillamannen

 

 

Lite mer information får du allt lämna.

 

Hennes utbildning.

Har hon en yngre syster?

Hennes utseende. (gärna foto).

Är hon oskuld?

Hennes föräldrars samhällsställning och ålder?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg lika mycket i sinsod som dina föräldrar kräver i hemgift för dig, det ska ju vara så jämnställt nu för tiden.

 

Förövrigt så la jag inte en baht i sinsod själv ock äktenskapet fungerar i alla fall, tycker att sinsod är förlegat och från hedenhös tid.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde klart från början att från mig kommer ingen sod!!  och vill jag betala för brudar som jag förövrigt vägrar göra så går jag till baren för att handla. Billigare och snabbare förhandling. Hon bor och är nu lycklig här i swedala samt att grabben inte längre har hemlängtan. Fast han är nästan lika lat med svenskan som jag är med Thai :-)

 

Nu hade hon redan haft en ägare och några mil   :thumbsup:  :thumbsup: så det kan ha påverkat men jag såg eller hörde aldrig något om sod men jag hade redan gjort klart från början att från mig kommer inget! Vi är o andra sidan inte gifta så vi lever kanske i synd men lyckliga och glada är vi ändå...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...