Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

Och? ????

Bitcoin har inget med pyramidspel eller kedjebrev att göra, dom är även olagliga och kan medföra böter och fängelse om brottet bedöms som grovt.

Bitcoin pyramidspel =2730 träffar.Första jag provade var-Bitcoin är pengar och fick =807000 träffar

Att det kan medföra böter och fängelse har aldrig hindrat folk förut att begå bedrägerier . Det är nog så att denna spekulation utan någon större kontroll kommer dra till sig bedragare som flugor till en sockerbit . Visste är man först in och först ut innan det går åt skogen så kan förmodligen göra sig en hacka . Men det är förstår risk för min del . 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Du menar att du får något i din hand som är värt över 1000$?

En aktie(som idag är ett digitalt brev) hanteras av börser som ska leva upp till vissa krav och företagen har vissa krav på sej för att få finnas på börsen.

Hur mycket kapital har garanten -I bitcoin bundit för att skydda valutan?

 

Enligt min info så är Bitcoin en virtuell valuta och är om det skiter sej värt lika mycket som en fis i rymden.

 

Lite klippt från en artikel om Bitcoin:

 

 

"Det finns även andra system med virtuella valutor, som Litecoin, PPCoin och Ripple

Svenska växlingskontor/handelsplatser som är registrerade – men ej under tillsyn – hos Finansinspektionen är: Goobit, Safello, Kapiton, BTC Exchange.

Vad kan man köpa för Bitcoins?

Nästan ingenting, eller om man lyssnar på entusiasterna, det mesta

Vissa förespråkare lyfter fram anonymiteten som en fördel, lika anonymt som en hundralapp, men ingen kan stjäla dina pengar utan din personliga nyckel

Det finns ingen bank, myndighet eller stat som garanterar eller övervakar dina Bitcoins. Glömmer du dina koder eller ditt konto blir kapat är pengarna förlorade."

Det finns ingen garant eftersom det inte finns en tredje part.Ungefär som om du har pengar eller guld utan bank.

Säljer du Bitcoins så kan du om du vill få ut den i vanlig valuta tex kronor.Bitcoins kan du även sälja personer emellan utan någon börs.

Om jag inte missminner mig så är även vanliga valutor digitaliserade till kanske 97% och om det skiter sig vilket jag med stor säkerhet tror

så kan dom vara värda flera stora fisar plus att banken kan ta dina pengar och staten "lånar" dina pensionsbesparningar mot ett fint certifikat med en ränta tex.

 

Om jag inte missminner mig så i Cypern tex fick bankspararna ut 50% av insatt kapital.Fluktuationer förekommer även i vanliga valutor tex.Japans valuta sjönk nyligen med 25% på kort tid och i vissa länder så har folk lärt sig att spara i guld för att staten har haft som vana att konfiskera pengarna på banken eller devalvera kraftigt.

Den amerikanska dollarns värde har tex. sjunkit med 98% på senaste 100 åren.

Fram till 70-talet var valutorna uppbackade av lika mycket guld men det togs bort så dom är uppbackade idag av luft.När staten ökar penningmänden och folk lånar pengar

så betalar dom ränta på digitala pengar som inte är uppbackade av något.Dom skapar alltså pengar från "ingenting".Folk betalar alltså ränta på" ingenting".

Nu måste man ha i åtagande att bitcoins har funnits i 4 år och riskerna är stora och även fluktuationerna men jag tycker att tar man inga risker så kan man inte vinna något.

Det skulle vara bra för människorna om man kom ifrån bankslaveriet och deras utnyttjande av människor.

Klippet från artikeln stämmer bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det kan medföra böter och fängelse har aldrig hindrat folk förut att begå bedrägerier . Det är nog så att denna spekulation utan någon större kontroll kommer dra till sig bedragare som flugor till en sockerbit . Visste är man först in och först ut innan det går åt skogen så kan förmodligen göra sig en hacka . Men det är förstår risk för min del . 

På vilka sätt menade du att folk skulle syssla med bedrägerier inom bitcoin?

Jag har för mig att även inom dom vanliga valutorna så finns det bedragare och tjuvar etc. eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilka sätt menade du att folk skulle syssla med bedrägerier inom bitcoin?

Jag har för mig att även inom dom vanliga valutorna så finns det bedragare och tjuvar etc. eller?

Klart att vanliga valutor har mängder av bedragare , jag har inte sagt att det inte skulle vara fallet .

Är ingen expert på bitcoin eller bedrägeri . Men jag kan tänka mig att det kliar i fingrarna på alla världens hackers , att vara den som knäcker kryptografin  bakom bitcoin som de påstår att det inte ska gå att knäcka . Även att komma åt alla plånboksfiler som bitcoinen ligger i , och hålla filerna som gissla . Skulle de lyckas att ta över ett stort antal filer och eftersom det finns ett begränsat antal så skulle det lamslå valutan . Knäcker de kryptografin , då blir valutan värdelös . Jag har inte kunskaperna till att säga att detta skulle vara möjligt och kanske är den omöjliga att knäcka kryptografin . Men skulle tro att de kommer att försöka . Det skulle göra den hackern berömd över hela världen och den skulle bli beundrad i hackerkretsar , och det är ju det som de drivs av . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med bitcoins kan det bli dyra Chang. Bitcoins är väl förbjudet i Thailand?

Nej det är inte förbjudet att handla med bitcoins i Thailand.

Många undrar hur man kan köpa något med bitcoin när det är sån pass volativitet i priset men konverteringen görs i samband med köpet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första Bitcoinautomaten lanseras idag i Helsingfors kl 12 svensk tid.Så småningom kommer den till Stockholm och övriga Europa.

Jag tror att eftersom man kan köpa bitcoins i realtid vid automater så kommer det att påverka kursen igen uppåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcoin kommer att bli kanon för dom som hoppade på det. Lagens långa arm har jätteproblem med bitcoin. Varför då. Dom kan inte profitera och gynna sig själva. Attackerna har redan börjat från amerikanska storbanker

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcoin kommer att bli kanon för dom som hoppade på det. Lagens långa arm har jätteproblem med bitcoin. Varför då. Dom kan inte profitera och gynna sig själva. Attackerna har redan börjat från amerikanska storbanker

Bitcoin kommer att bli kanon för dom som hoppar på i fortsättningen också.Bankerna och staterna kommer inte lättvindigt ge bort sin möjlighet att utnyttja männioskor.

Dom kommer att göra allt möjligt för att försvåra för folk att använda bitcoins.Dom beskyller folk som använder bitcoin för terrorism,knarkhandel,pedofiler,tvätta pengar osv.

Det som är synd att människorna går på den propagandan.

Angående påståendet att bitcoins används för att handla med knark är kraftigt överdriven.Men 90% av alla dollarsedlar bär spår på narkotika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ett gäng artiklar om Bitcoins, EBA har lite synpunkter men det ingår väl i deras uppdrag......

 

"Handeln med bitcoin har ökad markant under 2013, men kursen för valutan har under den senaste månaden pendlat dramatiskt mellan 340 och 1 240 dollar per bitcoin."

http://www.svd.se/naringsliv/eba-varnar-for-virtuella-valutor_8820570.svd

 

"EBA varnar i en färsk rapport alla konsumenter i EU för att pengar som satsas på bitcoin snabbt kan gå upp i rök – antingen i kursras eller genom att tjuvar hackar digitala plånböcker och tömmer konton."

http://www.svd.se/naringsliv/eba-varnar-for-bitcoin_8822558.svd

 

"I en artikel jämför Bloomberg Businessweek värdet på en Bitcoin mot priset på ett troy-uns guld och konstaterar att i samma stund som värderingen på den hajpade virtuella valutan snuddade vid det betydligt mer stabila guldpriset så rasade Bitcoin snabbt."

http://www.svd.se/naringsliv/bitcoin-natets-oberakneliga-valuta_8800210.svd

 

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/sparande/svep-bitcoin_8794482.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gäng artiklar om Bitcoins, EBA har lite synpunkter men det ingår väl i deras uppdrag...

 

"Handeln med bitcoin har ökad markant under 2013, men kursen för valutan har under den senaste månaden pendlat dramatiskt mellan 340 och 1 240 dollar per bitcoin."

http://www.svd.se/naringsliv/eba-varnar-for-virtuella-valutor_8820570.svd

 

"EBA varnar i en färsk rapport alla konsumenter i EU för att pengar som satsas på bitcoin snabbt kan gå upp i rök – antingen i kursras eller genom att tjuvar hackar digitala plånböcker och tömmer konton."

http://www.svd.se/naringsliv/eba-varnar-for-bitcoin_8822558.svd

 

"I en artikel jämför Bloomberg Businessweek värdet på en Bitcoin mot priset på ett troy-uns guld och konstaterar att i samma stund som värderingen på den hajpade virtuella valutan snuddade vid det betydligt mer stabila guldpriset så rasade Bitcoin snabbt."

http://www.svd.se/naringsliv/bitcoin-natets-oberakneliga-valuta_8800210.svd

 

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/sparande/svep-bitcoin_8794482.svd

Banksterna och regeringarna kommer att göra allt möjligt för att svartmåla Bitcoins.

 

Jasså Businessweek tycker att guldpriset är stabilt.Priset gick upp på 2000-talet från 250 dollar till 1920 dollar för att sedan sjunka till 1170 dollar.Dessutom har väl Bitcoins stigit från några cent till en 1000 dollar och guldet gått ner i pris.

Nästan alla priser på metaller,olja,choklad etc. är riggade priser.Det jag skulle vilja kalla pengar det är guld och silver som har

varit värdebevarande i tusentals år.

Min rekommendation är att ta inga lån och har man det, försöka att bli av med dom så fort sommöjligt.

Har man tillgångar på papperet så kommer dom inte att vara värda mer än papperet det

är skrivet på.Det kommer att bli en ny valuta uppbackad av guld.Inom en snar framtid blir det även utförsäljningar som heter duga

men dom flesta kommer inte att ha råd iallafall, förutom dom som har silver och guld då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 15,71%

Det slog hårt när dom rekommenderade finansiella institut i Kina att inte göra affärer för tillfället i Bitcoin.

Som jag skrev tidigare dom kommer att göra allt för att försvåra användandet i Bitcoins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Banksterna och regeringarna kommer att göra allt möjligt för att svartmåla Bitcoins.

 

Jasså Businessweek tycker att guldpriset är stabilt.Priset gick upp på 2000-talet från 250 dollar till 1920 dollar för att sedan sjunka till 1170 dollar.Dessutom har väl Bitcoins stigit från några cent till en 1000 dollar och guldet gått ner i pris.

Nästan alla priser på metaller,olja,choklad etc. är riggade priser.Det jag skulle vilja kalla pengar det är guld och silver som har

varit värdebevarande i tusentals år.

Min rekommendation är att ta inga lån och har man det, försöka att bli av med dom så fort sommöjligt.

Har man tillgångar på papperet så kommer dom inte att vara värda mer än papperet det

är skrivet på.Det kommer att bli en ny valuta uppbackad av guld.Inom en snar framtid blir det även utförsäljningar som heter duga

men dom flesta kommer inte att ha råd iallafall, förutom dom som har silver och guld då.

Härligt . Vi är två. Därför köpte jag lite igår.. Frågan är snarare hur man ska tackla problemet när det kommer. Fast vi är förbereda på vad som komma skall

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Banksterna och regeringarna kommer att göra allt möjligt för att svartmåla Bitcoins.

 

Jasså Businessweek tycker att guldpriset är stabilt.Priset gick upp på 2000-talet från 250 dollar till 1920 dollar för att sedan sjunka till 1170 dollar.Dessutom har väl Bitcoins stigit från några cent till en 1000 dollar och guldet gått ner i pris.

Nästan alla priser på metaller,olja,choklad etc. är riggade priser.Det jag skulle vilja kalla pengar det är guld och silver som har

varit värdebevarande i tusentals år.

Min rekommendation är att ta inga lån och har man det, försöka att bli av med dom så fort sommöjligt.

Har man tillgångar på papperet så kommer dom inte att vara värda mer än papperet det

är skrivet på.Det kommer att bli en ny valuta uppbackad av guld.Inom en snar framtid blir det även utförsäljningar som heter duga

men dom flesta kommer inte att ha råd iallafall, förutom dom som har silver och guld då.

 

Vad tycker du är bättre med Bitcoin än "tillgångar på papperet"?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest BpaijingKatai

En artikel om den "fria" valutan: 

 

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18181922.ab

 

 

En användare berättar för Computer Sweden att han saknar 10 000 kronor som förts över till Kapiton. Mannen har anmält händelsen till Allmänna reklamationsnämnden.

– Pengarna har fortfarande inte registrerats på mitt Kapiton-konto. Jag har jagat ansvariga på Kapiton sedan dess. Och skrivit en stor mängd supportärenden. Men ingen har svarat, berättar en Kapiton-användare för Computer Sweden.

Link to comment
Dela på andra sajter

När någonting verkar vara för bra för att vara sant - så är det antagligen så.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jau haur en massa Monopol pengar :crazy:

Som du kan spela monopol med,men jag har Bitcoins som jag kan växla till varor eller till "vanliga" pengar om jag skulle få för mig det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du är bättre med Bitcoin än "tillgångar på papperet"?

Dina pengar i banken är inte i form av kontanter utan digitalt i bankens dator.

Du äger INTE dina pengar på banken utan det gör banken.

Du har ett skuldrättsligt krav på banken.I bankens bokföring är pengarna bokförda som en skuld till dig.

Världen står inför en kris som kommer bli värre än 2008 då det var väldigt nära att systemet kraschade.

När banken kommer i kris eller obestånd så har vissa skräckexempel visat att politikerna alltid hjälper banken.

Dom har då tagit insättarnas pengar eller blockerat kunders förfoganderätt så att banken inte längre har en skuld

Till sin kund S.k. Bail in.

Ett sådant rån har nu legalisiterats och planerats för hela EU.

EU-domstolen har bestämt att insättningsgarantin INTE gäller vid massproblem.

Vanliga pengar S.k. Fiat pengar kan man trycka i oändlighet "från tomma intet" gentemot Bitcoin som har en maximal mängd vid 21 miljoner

Som man kan dela i 8 decimaler.

Varför skall reglerna för ฿itcoins vara så mycket kraftigare vars värde jämfört Fiatpengarna är kanske 0,00001%.

Bitcoins värde styrs av tillgång och efterfrågan.Bitcoin är decentraliserad.

När internet kom var det många som ifrågasatte den och vissa sa tex.att det var en "fluga".

Jag skulle tänka mig att ฿itcoin är i stadiet var internet var 1992/1993.

Så om man går med nu är man fortfarande med i ett väldigt tidigt skede.

Riskerna är givetvis stora men möjligheterna mycket,mycket större.

Link to comment
Dela på andra sajter

När någonting verkar vara för bra för att vara sant - så är det antagligen så.

Senaste 2 åren tex. Gått upp med 15000%.

Du kan se hur det går på www.bitcoinity.org/markets och jag köpte ฿itcoin för en del av mina pengar för att jag trodde på det.

Jag har inte ångrat det beslutet.

Jag säljer dom inte för att jag tror på dom framöver också.

P.S Den som är nyfiken och vill lära sig om ฿itcoin kan göra det på bitcoin.se

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr ATM

Bra gjort. Hade själv ingen tanke på det. Men man lär sig hela tiden. Problemet och förutsättning är att alla motarbetar bitcoin. För bankerna kan inte kontrollera dessa. Vilket länderna vill. För att få kontroll över oss. Det är alltid svårt mot dessa mäktiga krafter.

Det du skriver är helt rätt. Vi får se om bubblan änne en gång kan pysa framåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...