Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Demon du sa att bitcoins i nuläget är helt beroende av förtroendet hos köpare och inget annat.Jag skulle vilja säga att det låter mer som du menar dagens valutor som kommer från "ingenstans" och inte uppbackade av någonting.

Dom har ett värde så länge förtroendet finns.

Silver är billigt som du säger men som jag ser det så kommer priset att fortsätta ner ett tag till och för att senare gå upp kraftigt.

Silver används i fler och fler produkter jämfört med guld som har förhållandevis få användningsområden.

 

Guld enligt mig har mest haft ett affektionsvärde genom tiderna. Det finns metaller som är långt mycket viktigare än guld precis som du säger.

 

Men så länge du får din lön i vanlig valuta så kommer du att få växla till dig Bitcoin, och det kan kosta dig dyrt eller billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Guld enligt mig har mest haft ett affektionsvärde genom tiderna. Det finns metaller som är långt mycket viktigare än guld precis som du säger.

 

Men så länge du får din lön i vanlig valuta så kommer du att få växla till dig Bitcoin, och det kan kosta dig dyrt eller billigt.

Jag har rekommenderat ฿itcoins länge till mina vänner men dom börjar väl hoppa på när det ligger på kanske 10000$ myntet.

Jag har bytt ut tillräckligt med "toapapper" mot ฿itcoins.Det får bli mer odlingsmark,guld,silver och annat framöver.

Under olika tidsintervaller har man fört över medel från medelklassen till dom rika och nu på G igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har rekommenderat ฿itcoins länge till mina vänner men dom börjar väl hoppa på när det ligger på kanske 10000$ myntet.

Jag har bytt ut tillräckligt med "toapapper" mot ฿itcoins.Det får bli mer odlingsmark,guld,silver och annat framöver.

Under olika tidsintervaller har man fört över medel från medelklassen till dom rika och nu på G igen.

 

Ja, se bara till att sprida riskerna och ha ett rörelsekapital.

Sedan får man hoppas att allt går bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, se bara till att sprida riskerna och ha ett rörelsekapital.

Sedan får man hoppas att allt går bra.

Hoppa på tåget nu Andersdenruskige ฿itcointåget börjar öka takten nu choo choooo tuff,tuff,tuff, chooo chooo 800$ aaaall onboard.Next station the moon.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppa på tåget nu Andersdenruskige ฿itcointåget börjar öka takten nu choo choooo tuff,tuff,tuff, chooo chooo 800$ aaaall onboard.Next station the moon.

Ja hela tappet häromdagen är återhämtat igen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hela tappet häromdagen är återhämtat igen ;)

Nu kan man tom. Åka till rymden om man har tillräckligt med ฿itcoins.

Det är bara att ta kontakt med Richard Branson i Virgin Galactic.

P.S Jag tror inte mina räcker ännu eller ens nära på.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hoppa på tåget nu Andersdenruskige ฿itcointåget börjar öka takten nu choo choooo tuff,tuff,tuff, chooo chooo 800$ aaaall onboard.Next station the moon.

 

Äh, jag omsätter det jag tjänar på en gång, så det är ingen menig att investera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag omsätter det jag tjänar på en gång, så det är ingen menig att investera.

Oj då! Är det så hög inflation i Norge?

Lite som i Zimbabwe,har ni några livsmedel alls i matvarubutiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Oj då! Är det så hög inflation i Norge?

Lite som i Zimbabwe,har ni några livsmedel alls i matvarubutiken?

Hinner inte spara mina pengar så länge. Blåser upp allt på prylar och semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yangsri surat

Hej  pa er . guldet har inte varit en bra investering den senaste tiden men om man ar langsiktig kan man kopa certifikat nu valdigt billigt tycker jag  som typ bull guld x4 om man vill spekulera  i det men om det ar botten lage nu det for man av gora sjalv https://www.avanza.se/start  sok pa certifikat .

    om den nya valutan     http://www.axier.se/bors-marknad/Ar-Bitcoins-det-nya-guldet                   http://www.plus500.se/Instruments/BTCUSD   

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej  pa er . guldet har inte varit en bra investering den senaste tiden men om man ar langsiktig kan man kopa certifikat nu valdigt billigt tycker jag  som typ bull guld x4 om man vill spekulera  i det men om det ar botten lage nu det for man av gora sjalv https://www.avanza.se/start  sok pa certifikat .

    om den nya valutan     http://www.axier.se/bors-marknad/Ar-Bitcoins-det-nya-guldet                   http://www.plus500.se/Instruments/BTCUSD   

Nej nej inte pappersguld!

Bara köpa fysiskt guld, när fiat valutan faller så går det samma väg med pappers guldet

Link to comment
Dela på andra sajter

Yangsri surat

Nej nej inte pappersguld!

Bara köpa fysiskt guld, när fiat valutan faller så går det samma väg med pappers guldet

Hej   jag haller med dig ,men i ren spekulation. man ska  inte lagga alla sina kr.i detta. Har ingen aning om det fysiska guldet har paverkats av detta . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte heller att tåget går att stoppa längre.

Jag gissar att dom flesta som har bitcoin inte har dom som investering utan ett smidigt avgiftsfritt betalningsystem.

Fler och fler som varit lite rädda börjar tycka att det är ett fungerande betalsystem och använder bitcoin, fler användare och priset stiger..

Tror inte att dom som har bitcoin som en investering och eventuellt ska kamma hem en vinst rubbar kursen så mycket negativt.

Gissar på en fortsatt uppgång ett tag till :nyam:

Det lilla jag förstår om bitcoin är att det kommer att vara en relativt liten ekonomi högst 40 miljarder mer kan man inte tillverka så någon stor konkurent kommer det inte bli den vanliga valutan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lilla jag förstår om bitcoin är att det kommer att vara en relativt liten ekonomi högst 40 miljarder mer kan man inte tillverka så någon stor konkurent kommer det inte bli den vanliga valutan.

Priset på en bitcoin sprängde 1000$ vallen idag och det bara fortsätter.

Många som säger saker om ฿itcoins som dom har läst i tidningar eller sett på tv.

Men mycket av den informationen är falsk eller vilseledande.

Kan inte tillverka mer än 40 miljarder????

Hur menar du med att tillverka?

Tex. En satoshi är 0,00000001฿ och det går att dela merockså.

1 satoshi =1$ då skulle 1฿ vare 100000000 vilket jag inte ser som en omöjlighet

P.S Jag håller med Demon att håll er borta från pappersguldet för guds skull.

Det har väl sålts certifikat typ 100 gånger mer än det finns av verkligt guld.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   jag haller med dig ,men i ren spekulation. man ska  inte lagga alla sina kr.i detta. Har ingen aning om det fysiska guldet har paverkats av detta .

Joo det påverkas av att det säljs en massa certifikat och därmed får man det att se ut som att bl.a. $ inte försvagas.

Samtidigt Köper Kina,Ryssland,Indier,etc. Det fysiska guldet billigt bla med amerikanskt dasspapper $ och med glatta hjärtat.

Det är inte roligt sen att sitta med certifikaten i handen=Svarte Petter och be om sitt guld.No have

Tyskarna bad att få tillbaka sitt guld från Fort Knox.Ok sa onkel Sam men ni måste vänta 7 år för frakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det lilla jag förstår om bitcoin är att det kommer att vara en relativt liten ekonomi högst 40 miljarder mer kan man inte tillverka så någon stor konkurent kommer det inte bli den vanliga valutan.

Det finns just nu cirka 12,1miljoner bitcoins och sammanlagt kommer det att finnas 21 miljoner hela bitcoins.

Idag finns det alltså 12,1 miljoner bitcoins X dagens värde a 6200kr per bitcoin hur mycket blir det?

1 bitcoin kan man dela upp i 8 decimaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny teknik är förstås alltid lika intressant att undersöka och detta måste vara en av de bättre beskrivningarna för hur Bitcoin egentligen fungerar.

Many thousands of articles have been written purporting to explain Bitcoin, the online, peer-to-peer currency. Most of those articles give a hand-wavy account of the underlying cryptographic protocol, omitting many details. Even those articles which delve deeper often gloss over crucial points. My aim in this post is to explain the major ideas behind the Bitcoin protocol in a clear, easily comprehensible way. We’ll start from first principles, build up to a broad theoretical understanding of how the protocol works, and then dig down into the nitty-gritty, examining the raw data in a Bitcoin transaction.

 

How the Bitcoin protocol actually works

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny teknik är förstås alltid lika intressant att undersöka och detta måste vara en av de bättre beskrivningarna för hur Bitcoin egentligen fungerar.

Many thousands of articles have been written purporting to explain Bitcoin, the online, peer-to-peer currency. Most of those articles give a hand-wavy account of the underlying cryptographic protocol, omitting many details. Even those articles which delve deeper often gloss over crucial points. My aim in this post is to explain the major ideas behind the Bitcoin protocol in a clear, easily comprehensible way. We’ll start from first principles, build up to a broad theoretical understanding of how the protocol works, and then dig down into the nitty-gritty, examining the raw data in a Bitcoin transaction.

 

How the Bitcoin protocol actually works

 

Jag orkade bara läsa 2-3 minuter sen tappade jag lusten.Men man kan i princip förklara det enkelt utan en massa tekniska ord på en A4 säkert.

Man kan även gå in på www.bitcoin.se och lära sig där eller via youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Joo det påverkas av att det säljs en massa certifikat och därmed får man det att se ut som att bl.a. $ inte försvagas.

Samtidigt Köper Kina,Ryssland,Indier,etc. Det fysiska guldet billigt bla med amerikanskt dasspapper $ och med glatta hjärtat.

Det är inte roligt sen att sitta med certifikaten i handen=Svarte Petter och be om sitt guld.No have

Tyskarna bad att få tillbaka sitt guld från Fort Knox.Ok sa onkel Sam men ni måste vänta 7 år för frakten.

 

Vad menar du är skillnaden mellan guld certifikat och bitcoins?

Det finns inte en garant för bitcoins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skriver in orden "Bitcoin pyramidspel" på Google så får man ganska många träffar.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du är skillnaden mellan guld certifikat och bitcoins?

Det finns inte en garant för bitcoins.

Garanten -I bitcoin sätts kursen likadant som i en aktiebörs det finns en säljare och en köpare som möts och det finns bara en viss mängd bitcoins.

 

Guldcertifikat är pappersprodukter utan reell täckning för den fysiska metallen... Och din fiktiva tillgång är någon annans skuld

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skriver in orden "Bitcoin pyramidspel" på Google så får man ganska många träffar.

 

Fritz..

Och?????

Bitcoin har inget med pyramidspel eller kedjebrev att göra, dom är även olagliga och kan medföra böter och fängelse om brottet bedöms som grovt.

Bitcoin pyramidspel =2730 träffar.Första jag provade var-Bitcoin är pengar och fick =807000 träffar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Garanten -I bitcoin sätts kursen likadant som i en aktiebörs det finns en säljare och en köpare som möts och det finns bara en viss mängd bitcoins.

 

Guldcertifikat är pappersprodukter utan reell täckning för den fysiska metallen... Och din fiktiva tillgång är någon annans skuld

 

Du menar att du får något i din hand som är värt över 1000$?

En aktie(som idag är ett digitalt brev) hanteras av börser som ska leva upp till vissa krav och företagen har vissa krav på sej för att få finnas på börsen.

Hur mycket kapital har garanten -I bitcoin bundit för att skydda valutan?

 

Enligt min info så är Bitcoin en virtuell valuta och är om det skiter sej värt lika mycket som en fis i rymden.

 

Lite klippt från en artikel om Bitcoin:

 

 

"Det finns även andra system med virtuella valutor, som Litecoin, PPCoin och Ripple

Svenska växlingskontor/handelsplatser som är registrerade – men ej under tillsyn – hos Finansinspektionen är: Goobit, Safello, Kapiton, BTC Exchange.

Vad kan man köpa för Bitcoins?

Nästan ingenting, eller om man lyssnar på entusiasterna, det mesta

Vissa förespråkare lyfter fram anonymiteten som en fördel, lika anonymt som en hundralapp, men ingen kan stjäla dina pengar utan din personliga nyckel

Det finns ingen bank, myndighet eller stat som garanterar eller övervakar dina Bitcoins. Glömmer du dina koder eller ditt konto blir kapat är pengarna förlorade."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...