Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

59 minutes ago, Mr atm said:

Skulle jag vara dig. Så skulle jag sälja morsan, ta sms-lån. Rulla nåt fyllo i parken.

Slå sönder ungarnas spargris. Låna av thai-maffian. Oroa er inte för en bubbla. Den kommer, men den kommer senare.

Det är löjligt billigt ännu.

 

Finns mycket positiva nyheter som dyker upp hela tiden. 

Exempel.

Bankerna i USA kommer att öppna upp för att kunderna ska kunna köpa, sälja, hålla kryptovalutor hos dom.

Det finns en bra bit över 100,000,000,000,000 kr som ligger med en ränta på 0%.

Exempel 2.

Ethereum är klart störst inom (DeFi).

För varje procent dom tar av den globala finansiella systemet, så kommer Ethereums värde att stiga med 40,000$.

 

 

Uppgången har bara börjat.

Jag har skrivit det många gånger.

Alla som har skrattat och gett pikar kommer att köpa på sig krypto.

Men ju längre tid man tvekar, desto dyrare kommer det att bli.

Folket trodde på median och "experterna" som vanligt.

 

IMG-20210502-WA0000.thumb.jpg.67d052c50b520f73dded9e7d1f4ee2f8.jpg

 

 

Kommer troligen ligga kvar inom Defi med staking samt något projekt.

Tror det kommer bli en negativ trend över sommaren, inget speciellt ras.

Har bl.a. en del i DEXTF och detta projektet som har bra rewards, dryga 100-130%, och inriktar sig på fonder inom krypto. 

Lägger du sedan in fondtoken som liquidity provider via t.ex. Uniswap i kombo med eth så får du ytterliggare ca 100% rewards minus IL förstås.

Vet dock inte om just nu är en bra tajming eller inte :-)

https://dapp.dextf.com/

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Captain Morgan
4 hours ago, LTD said:

Vad händer när detta blir verklighet vilket det ju helt 100 kommer att bli.

Kommer det att påverka bef cryptovalutor?

https://www.dagensps.se/fintech-today/govcoins-kan-gora-banker-bankrutta/

 

Förmodligen påverkas inte kryptovalutorna, förutom möjligen de som utgör ett direkt hot mot de nationella digitala valutorna eller med en design som underlättar pengatvätt och annan brottslighet. Däremot kommer nog bankerna att få det tungt eftersom reglerade crypto exchanges är på väg att ersätta bankernas tjänster med egna produkter men det är fortfarande lite "vilda västern". Vi kommer möjligen att få se banker och crypto exchanges gå samman eller köpa upp varandra lite längre fram. Just nu verkar de flesta banker dock vara ganska avvaktande i väntan på att myndigheternas regleringsprocess ska ta fart.

 

Personligen tror jag att banksystemet kommer att se helt annorlunda ut om några år och att de flesta bankkontor är borta, de går nog samma öde tillmötes som telefonkioskerna. Jag chattade nyligen med en crypto exchange assistent för att få hjälp med en sak men listade snart ut att det inte var någon där, det var en halvtaskigt programmerad AI robot som besvarade mina frågor. 

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
8 hours ago, Mr atm said:

I den här artikeln syns tydligt att amerikanska banker redan rullar igång med att erbjuda Bitcoin för att inte förlora kunder även om kryptoregleringar från amerikanska myndigheter endast påbörjats men det kan tänkas att bankerna fått en liten fingervisning om framtida regleringar. Svenska banker verkar dock inte ha vaknat till liv och Ingves har säkert somnat vid datorn.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vilka är det som för fram att det är kriminella element  som handlar med B. Jo dom som vill förbjuda dom. Märkligt sammanträffande va. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
9 minutes ago, John Khonken said:

Vilka är det som för fram att det är kriminella element  som handlar med B. Jo dom som vill förbjuda dom. Märkligt sammanträffande va. 

Det är pajkastning åt båda håll. Att påstå att Bitcoin i huvudsak används av kriminella är lika absurt som att jämställa Bitcoin med fysiskt guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
13 minutes ago, John Khonken said:

Vilka är det som för fram att det är kriminella element  som handlar med B. Jo dom som vill förbjuda dom. Märkligt sammanträffande va. 

Eller att man vill trycka ner priset på B med negativ bullshit i media om det.

För att själv kunna köpa upp billigt o hålla "packet" borta.

Tell lie vision är bra att ha för toppen.

Här är ett exempel.

Man vill hålla uppe priset på olja med alla möjliga vis. Hittar på stories som cyberattacks från, surprise, surprise....Ryssland.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Att vi gamlingar som växt upp med lyckoslanten och Gunnar Sträng kan vara avigt inställda till kryptovalutor är inte så konstigt men jag vidhåller att alla borde ha någon eller några procent krypto i sina pensionsportföljer och de som är riktigt djärva kanske upp till tio procent. Själv har jag kravlat mig över första tröskeln och har just nu 4.3 procent med målet 5 procent, därefter får vi se.

 

Det är säkert många som har funderat på att börja men har svårt att komma igång eller inte vet hur man gör. Till er ger jag rådet att ta tag i saken eftersom krypto inte kommer att försvinna utan snarare tvärsom. Alla borde åtminstone ha ett kryptokonto för att lära sig hur det funkar. Ni kan ju få hjälp här att komma igång, det är inte så svårt. Jag visste inte ett skit för bara ett år sedan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, LTD said:

Tesla vände tydligen på bitcoin klacken, hepp så det kan gå. 

Precis lagom efter att börsen dippa och den tekniska analysen var längst ut på kilen.

Vad lägligt att gå ut i Twitter just då. Undrar hur mycket han tjänade där på nedgången?

Jag har för mig att han skrev att han inte säljer sina/firmans Bitcoin dock. Wink, wink...

Men jag är övertygad om att det inte betyder att uppgången är över för den här gången.

Dippar under uppgångarna har historiskt sett varit riktigt bra köplägen.

Elon Musk och många andra koncerner vill ju byta ut sina dasspapper mot Bitcoin.

Vad är bästa sättet att få dom billigt. Skrämma bort folk så klart.

P.S NFT kommer att bli nästa stora grej.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 5/13/2021 at 11:41 PM, Mr atm said:

Precis lagom efter att börsen dippa och den tekniska analysen var längst ut på kilen.

Vad lägligt att gå ut i Twitter just då. Undrar hur mycket han tjänade där på nedgången?

Jag har för mig att han skrev att han inte säljer sina/firmans Bitcoin dock. Wink, wink...

Men jag är övertygad om att det inte betyder att uppgången är över för den här gången.

Dippar under uppgångarna har historiskt sett varit riktigt bra köplägen.

Elon Musk och många andra koncerner vill ju byta ut sina dasspapper mot Bitcoin.

Vad är bästa sättet att få dom billigt. Skrämma bort folk så klart.

P.S NFT kommer att bli nästa stora grej.

Håller med om att NFT blir nästa stora grej på vägen till det riktigt stora lyftet då fysiska enheter tokeniseras.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta vet nog ingen hur det slutar med dessa crypto men kinesen verkar ju vara arg åt dessa virituella låsas pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

TheProdigy
1 timme sedan, skrev burrabus:

Detta vet nog ingen hur det slutar med dessa crypto men kinesen verkar ju vara arg åt dessa virituella låsas pengar

Om du tänker på den lagen så kom den 2013. De bara påminner med jämna mellanrum för att skrämma folk som inte vågar gå in. Reuters var underligt nog först att rapportera om denna nyhet från 2013

Ändrades av TheProdigy
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
14 minuter sedan, skrev John Khonken:

200000 dollar minst till jul. Så Mr Atm kommer få rätt

Du menar sek? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En valuta som sjunker från 475.000:- till 298.000:- på en månad kan man kalla för många saker….

05FF7521-9D48-4D36-A982-68ADCC75F6A5.jpeg.e8ceb74017cf0e5aeb96e93daca9c2fd.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...