Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Ok,och precis där försvann all trovärdighet du tidigare haft för det har låtit som att du vetat vad du pratar om när det gäller Bitcoin.

Jo jag antog att många som inte har kännedom skulle svara så men jag står för den saken även om det kan låta konstigt. Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Jo jag antog att många som inte har kännedom skulle svara så men jag står för den saken även om det kan låta konstigt.

 

Kan Ni månne även konversera med katter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Ni månne även konversera med katter?

Hovnarren har kommenterat igen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag antog att många som inte har kännedom skulle svara så men jag står för den saken även om det kan låta konstigt.

Jag hade gärna fortsatt diskutera ämnet med dig men nån har gjort sönder min foliehatt.förmodligen CIA men jag har inte ringt och skällt än, det kan ju vara nån av dom rosa elefanterna som brukar husera i lägenheten när jag har druckit lite för mycket!!

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Hovnarren har kommenterat igen

 

PRO har vaknat på fel sida, igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag hade gärna fortsatt diskutera ämnet med dig men nån har gjort sönder min foliehatt.förmodligen CIA men jag har inte ringt och skällt än, det kan ju vara nån av dom rosa elefanterna som brukar husera i lägenheten när jag har druckit lite för mycket!!

När argumenten tryter . Då kommer snillena. Pröva sakfrågan istället . Varför kan det inte vara som Mr Atm säger. FAKTA please.

Link to comment
Dela på andra sajter

PRO har vaknat på fel sida, igen. 

Helt fel, jag är bara en fusk HP.

4,5 år till och jag loggar in på PRO.

 

Fortsätt du från din kammare som hovnarr.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt fel, jag är bara en fusk HP.

4,5 år till och jag loggar in på PRO.

 

Fortsätt du från din kammare som hovnarr.

 

Ni kan säkert få ett wild card.

Link to comment
Dela på andra sajter

När argumenten tryter . Då kommer snillena. Pröva sakfrågan istället . Varför kan det inte vara som Mr Atm säger. FAKTA please.

 

Kan Ni bevisa det inte är centerpartiet med Maud i spetsen som ligger bakom det hela. FAKTA please.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan säkert få ett wild card.

Överlåter wild card till dig, du behöver det mycket bättre än mig.

 

Jag har ett verkligt liv :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Överlåter wild card till dig, du behöver det mycket bättre än mig.

 

Jag har ett verkligt liv :thumbsup:

 

Mja, du verkar ju annars perfekt för gnäll och vuxenblöja.

Link to comment
Dela på andra sajter

När argumenten tryter . Då kommer snillena. Pröva sakfrågan istället . Varför kan det inte vara som Mr Atm säger. FAKTA please.

Hela internet är fyllt av sjuka teorier som den här och andra där det statistiskt bevisas att förintelsen aldrig har ägt rum.

Jag tycker dom är förjävla smaklösa och tänker inte debattera dom.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, du verkar ju annars perfekt för gnäll och vuxenblöja.

Nu fick du komma med på ditt favoritområde, "blöj- och kalsonghumor.

 

God natt  AnalArne

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick du komma med på ditt favoritområde, "blöj- och kalsonghumor.

 

God natt  AnalArne

 

Hälsa ankorna i stadsparken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hela internet är fyllt av sjuka teorier som den här och andra där det statistiskt bevisas att förintelsen aldrig har ägt rum.

Jag tycker dom är förjävla smaklösa och tänker inte debattera dom.

 

Både förintelsen och 9/11 är rena konspirationer. Detta har aldrig ägt rum precis som fotbolls VM i Sverige 58.

Och den senare kan ni få länk till http://www.konspiration58.com/intro.php 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hela internet är fyllt av sjuka teorier som den här och andra där det statistiskt bevisas att förintelsen aldrig har ägt rum.

Jag tycker dom är förjävla smaklösa och tänker inte debattera dom.

Självklart så finns det många konspirationer och många är falska som att förintelsen aldrig ägde rum.Men det betyder inte att alla är falska.

Som tur är så börjar vissa så smått vakna tack vare bla. Manning och Snowden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hälsa ankorna i stadsparken. 

Klassen på dina inlägg stiger i kvalité, hovnarr

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hela internet är fyllt av sjuka teorier som den här och andra där det statistiskt bevisas att förintelsen aldrig har ägt rum.

Jag tycker dom är förjävla smaklösa och tänker inte debattera dom.

Varför svarar du då. Bry dig inte. Väldigt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Klassen på dina inlägg stiger i kvalité, hovnarr

 

Farbror borde ligga nerbäddad sedan länge.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcoin kan spåras men med statligt kontrollerade cash går det inte.Vad var det som du inte förstod med att jag menar att det inte var muslimer som flög runt med plan i USA och om du såg filmen kunde du svara på frågorna dom gav?

Jag menar att det var eliten i USA som iscensatte den här terroristattacken.

 

Om bitcon kan spåras borde väl inte 750 000 bitcoin från Mt Gox ha kunnat försvinna?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om bitcon kan spåras borde väl inte 750 000 bitcoin från Mt Gox ha kunnat försvinna?

 

/Krille

 

Man har kanske kapslat in dessa i foliehattar.

Då går det inte att hitta dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om bitcon kan spåras borde väl inte 750 000 bitcoin från Mt Gox ha kunnat försvinna?

 

/Krille

 

Kort efter Mt Gox undergång händer det igen. En bitcoinsajt tvingas lägga ner efter att pengar har stulits via ett dataintrång.

Den drabbade sajten är Flexcoin, som uppger att dataintrånget skedde den 2 mars. Personen eller gruppen bakom attacken ska ha kommit över 896 bitcoin, motsvarande omkring fyra miljoner kronor.

"Eftersom Flexcoin inte har resurser eller tillgångar för att återhämta sig från den här försluten så slår vi igen dörrarna omedelbart", skriver företaget på den nu stängda webbplatsen.

Beskedet kommer bara dagar efter att den betydigt större bitcoinsajten Mt Gox tvingades stänga, begära företaget i konkurs och bekräfta att 750 000 bitcoin har fallit i hackarnas händer. Då passade Flexcoin på att via Twitter framhålla att sajten inte påverkades av Mt Gox undergång.

 

Flexcoin ska nu kontakta de kunder vars bitcoin inte stals i attacken och lovar att återföra dem utan kostnad.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om bitcon kan spåras borde väl inte 750 000 bitcoin från Mt Gox ha kunnat försvinna?

 

/Krille

Flexcoin är nästa Bitcoin Bank till som fått sin hot wallet attackerad och kapad.

 

Inte någon större stöld, men ändock 896 bitcoin eller 600 000 USD. Men de kommer aldrig tillbaka.

 

Flexcoin saknar resurser och lägger därför ner.

 

Vad gäller 9/11 teorierna håller jag för mig själv - men en sak har jag lärt mig att aldrig utesluta någonting som kommer från det hållet när det gäller hänsynslöshet och girighet.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Om bitcon kan spåras borde väl inte 750 000 bitcoin från Mt Gox ha kunnat försvinna?

/Krille

Alla transaktioner är offentliga det är bara att läsa blockkedjan.Men mottagaren eller användaren är inte offentliga.

ett exempel https://blockchain.info/sv/unconfirmed-transactions

Men det går att försöka tvätta pengarna, något som rent tekniskt inte går men dock kan man tumla dem vilket innebär att man sprider ut pengarna på olika konton för att sedan sammanföra allt till ett nytt konto. Gör man så tillräckligt mycket så kan inte pengarnas stämplar spåras längre och tjuven kan komma undan.

Detta rör sig dock om så mycket pengar att det kan bli svårt på flera sätt.

Nu är frågan om man kommer att kunna fortsätta spåra allt och hitta de pappersspår som lämnas när tjuven vill göra om dessa virtuella pengar till verkliga pengar. Men det verkar inte vara helt omöjligt just nu tur nog vilket är viktigt för att bevisa att man kan hålla en stabil marknad med bra säkerhet och att det går att få fast tjuvar precis som i verkliga världen.

Som en säkerhet så ska man ha sina Bitcoins hos sig "själv" och inte ute hos någons annans konto.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla transaktioner är offentliga det är bara att läsa blockkedjan.Men mottagaren eller användaren är inte offentliga.

ett exempel https://blockchain.info/sv/unconfirmed-transactions

Men det går att försöka tvätta pengarna, något som rent tekniskt inte går men dock kan man tumla dem vilket innebär att man sprider ut pengarna på olika konton för att sedan sammanföra allt till ett nytt konto. Gör man så tillräckligt mycket så kan inte pengarnas stämplar spåras längre och tjuven kan komma undan.

Detta rör sig dock om så mycket pengar att det kan bli svårt på flera sätt.

Nu är frågan om man kommer att kunna fortsätta spåra allt och hitta de pappersspår som lämnas när tjuven vill göra om dessa virtuella pengar till verkliga pengar. Men det verkar inte vara helt omöjligt just nu tur nog vilket är viktigt för att bevisa att man kan hålla en stabil marknad med bra säkerhet och att det går att få fast tjuvar precis som i verkliga världen.

Som en säkerhet så ska man ha sina Bitcoins hos sig "själv" och inte ute hos någons annans konto.

 

Så det innebär alltså att de 750 000 bitcoin som försvann från Mt Gox snart är spårade och tillbaka hos Mt Gox?

 

Samma sak gäller väl då för de 896 bitcoin som försvunnit från Felxicoin?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...