Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

Kallas utopi. Ok om det blir en etablerad valuta som finns i "systemet" där vakthavarna kan plocka skatt. Den som tror på någon form av sjörövare där lilleman kan använda en alternativ valuta och där de etablerade valutorna går under och står utanför de styrandes kontroll bör som sagt inte satsa allt för mycket.

Sedlar framstod nog som en utopi också när folk fortfarande handlade med stenmynt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Fick just nu höra att man kan bli bestulen på pengar och att pengar används i knarkaffärer och penningtvätt bla. :ahh:

 

OOOOUUUHHHH     MAAAAAAIIIIII      GAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDHHHHHHHHHH  :frantic: :frantic: :frantic: :frantic: :frantic:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just nu höra att man kan bli bestulen på pengar och att pengar används i knarkaffärer och penningtvätt bla. :ahh:

 

OOOOUUUHHHH     MAAAAAAIIIIII      GAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDHHHHHHHHHH  :frantic: :frantic: :frantic: :frantic: :frantic:

 

Välkommen till verkligheten!

 

Vi som har elementär kunskap om de finansiella marknaderna har vetat om detta hur länge som helst. För att du också ska få lite möjlighet att sätta dig in i vad du fabulerar om får du en bra länk till 16 artiklar som är korta och lättlästa.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/sparande/svep-bitcoin_8794482.svd?sidan=15

 

Du har de andra artiklarna under den om knarkaffären i Haparanda, där dom föll redan i december förra året efter lång utredning.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till verkligheten!

 

Vi som har elementär kunskap om de finansiella marknaderna har vetat om detta hur länge som helst. För att du också ska få lite möjlighet att sätta dig in i vad du fabulerar om får du en bra länk till 16 artiklar som är korta och lättlästa.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/sparande/svep-bitcoin_8794482.svd?sidan=15

 

Du har de andra artiklarna under den om knarkaffären i Haparanda, där dom föll redan i december förra året efter lång utredning.

Vad bra att du och andra med elementär kunskap inom de finansiella marknaderna har vetat om att pengar används vid penningtvätt och knarkaffärer,inom krig,prostitution etc. etc en miljon gånger mer än Bitcoin.Kan det vara så att det ökar inom Bitcoin också när omsättningen ökar där?

Jag har inte vetat så mycket som dig därför har jag varit dum och satsat på bla. Bitcoins för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och en är ju salig i sin tro :rabbi:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska vara ärlig så tycker jag om att få en debatt och ett intresse i Bitcoin.

Jag skulle inte vilja kalla mig direkt för en Bitcoinfanatiker.

Jag har inte direkt lagt alla ägg i samma korg.

Har även silver,guld,land,fastighet,aktier bla så om nåt skiter sig så har jag några ben kvar att stå på.

Däremot så har jag tyvärr lite kulor på banken som jag vill investera någonstans men det är svårt att veta var man skall satsa.

Förmodligen blir det mer  i silver och guld när det här llla rallyt i dom är över.

Jag hoppas ni får rätt som tror på på medias och bankerna skrämselpropaganda för det kan svida lite om Bitcoins blir stark i framtiden.

So far so good.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska vara ärlig så tycker jag om att få en debatt och ett intresse i Bitcoin.

Jag skulle inte vilja kalla mig direkt för en Bitcoinfanatiker.

Jag har inte direkt lagt alla ägg i samma korg.

Har även silver,guld,land,fastighet,aktier bla så om nåt skiter sig så har jag några ben kvar att stå på.

Däremot så har jag tyvärr lite kulor på banken som jag vill investera någonstans men det är svårt att veta var man skall satsa.

Förmodligen blir det mer i silver och guld när det här llla rallyt i dom är över.

Jag hoppas ni får rätt som tror på på medias och bankerna skrämselpropaganda för det kan svida lite om Bitcoins blir stark i framtiden.

So far so good.

En Bitcoinfanatikers våta dröm?

http://www.expressen.se/nyheter/17-miljoner-forsvann-i-gigantisk-hackerattack/

https://news.ycombinator.com/item?id=7234010

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte fram den du klippte o limmade från expressen.

 

Men som jag skrev så har det varit känt om mtgox problem sedan 2011 redan.

Jag tror att det var köpläge för ett tag sedan men nu har den återhämtat sig lite, men det här kommer bara att göra Bitcoin starkare i längden.

Sedan 1 november har den bara gått från 200$  tills nu 635 $ men det är pengar det med.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Sedlar framstod nog som en utopi också när folk fortfarande handlade med stenmynt.

 

En haltande jämförelse anser jag. Sedlar och stenmynts värde garanteras(des) av en stat. Garanterar någon Bitcoins värde? Är väl min brist på den kunskapen som  jag tvivlar starkt på ฿. Framtiden får utvisa.

 

 

Hittade: http://www.nyteknik.se/asikter/kronikor/article3804592.ece

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

En haltande jämförelse anser jag. Sedlar och stenmynts värde garanteras(des) av en stat. Garanterar någon Bitcoins värde? Är väl min brist på den kunskapen som jag tvivlar starkt på ฿. Framtiden får utvisa.

Hittade: http://www.nyteknik.se/asikter/kronikor/article3804592.ece

Många av mina kunder förlorade stora summor på Cypern häromåret. Ingen stat som garanterade deras pengar (inte bitcoins det handlade om där.)
Link to comment
Dela på andra sajter

En haltande jämförelse anser jag. Sedlar och stenmynts värde garanteras(des) av en stat. Garanterar någon Bitcoins värde? Är väl min brist på den kunskapen som  jag tvivlar starkt på ฿. Framtiden får utvisa.

 

 

Hittade: http://www.nyteknik.se/asikter/kronikor/article3804592.ece

Varför skulle någon med makt och kapital vilja ge bort den till "Svensson" för?

Dom suger ut Svensson och han fattar inte att han är en slav.

Klart som fanken att dom inte stödjer Bitcoin det börjar bli ett riktigt hot för dom.

 

Det finns ingen som garanterar kronans eller någon annans valutas värde heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kanske så att Bitcoin kommer att gå under, det tror jag nästan helt säkert.

På samma vis stängdes Napster ner under mycket medial uppmärksamhet och skivbolagen trodde att dom hade stoppat fildelningen.

Alla vet vad som hände och nu delas inte bara musik utan också film mm.

Jag är helt övertygad om att det här är på samma vis.

Nästa generation barn och ungdomar kommer att skriva en helt ny regelbok om valuta på samma vis som denna generationen ändrade sättet vi köper musik och film på.

Tror du fortfarande eller är du helt säker på att Bitcoin går under?

Senaste 7 timmarna har den återtagit sitt värde från 560$ till nu över 700$. :download:

Jag skrev lite tidigare att det var köpläge.

P,S Var är min Samsong :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du fortfarande eller är du helt säker på att Bitcoin går under?

Senaste 7 timmarna har den återtagit sitt värde från 560$ till nu över 700$. :download:

Jag skrev lite tidigare att det var köpläge.

P,S Var är min Samsong :drunk:

Eftersom bitcoin är den mest kända krypto valutan tror jag att banker och stater kommer att försöka sänka den.

(Precis som med Napster...)

Kina stoppade qq valutan och nu vill dom stoppa bitcoin...

Det går inte att stoppa det här tåget, ju fortare världen inser det desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcoin handlades under fredagen för 682 och 470 usd samtidigt. Över 50% skillnad. Är det seriöst?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcoin handlades under fredagen för 682 och 470 usd samtidigt. Över 50% skillnad. Är det seriöst?

Källa?

Börs?

Diagram?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att BC har dippat rejält idag, kanske unde 400 snart... Blir lite sugen på att prova att trada BC. Vilket är det bästa stället (billigast, snabbast och bäst info) om man vill trada BC.

Inte nödvändigtvis i Sverige då mitt kapital finns utomlands, bla i Hong Kong.

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, olika siter har olika kurser. Enligt https://www.mtgox.com/ ligger den nu på $275 och på www.bitstamp.net/ $630... Fattar ingenting  :nono:

Testat binära optioner? Borde vara enkelt då man aldrig äger något utan enbart satsar på upp eller nergång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom där IT entreprenörerna kan man lita på :thumbsup:

Många som har glömt bubblan som sprack

Lycksökare finns alltid men att beskriva IT som en bubbla?

Tror nog IT användandet ökat lavinartat inte minst bland MPR medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycksökare finns alltid men att beskriva IT som en bubbla?

Tror nog IT användandet ökat lavinartat inte minst bland MPR medlemmar.

Det var inte jag som hittade på namnet. Det var många som var miljadärer ett tag

http://sv.wikipedia.org/wiki/IT-bubblan

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycksökare finns alltid men att beskriva IT som en bubbla?

Tror nog IT användandet ökat lavinartat inte minst bland MPR medlemmar.

Vilken sten låg du under och tryckte runt år 2000?

 

Det var inte alltid själva tekniken i sig som var bubblan, men däremot värderingarna av många förhoppningsbolag som aldrig gjorde någon vinst.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...