Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

USA:s justitiedepartement har nu satt samman ett team med utredare, kallat National Cryptocurrency Enforcement Team (NCET), som ska titta närmare på hur kryptovalutor används för kriminella ändamål, rapporterar Engadget.

 

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.757040/usas-justitiedepartement-bildar-utredningsgrupp-for-kryptovalutor

Mynnar ut i nåt som sänker kursen tror jag 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

gabbysvensson
On 9/27/2021 at 10:29 AM, Captain Morgan said:

Kinas kommunistparti inför nu totalförbud mot kryptovalutor. 10 års fängelse?

 

China’s regulators clarified on Friday (Sept. 24) that cryptocurrency transactions and mining are illegal, the country’s strongest stance against the non-government-issued currencies to date. In a statement, the People’s Bank of China (PBOC) said the rules are necessary to “maintain national security and social stability.”

 

 

Inget hemskt hände, Kina varje år ställer kryptokurrenter och jag tror att det här är vanliga manipuleringar med marknaden.
Nu har man heverater normaliserat och allt är bra.
Jag vet att många gruvarbetare flyttas till Kazakstan, USA.
Det här är ett bra ögonblick för Förenta staterna att skölja ditt inflytande i branschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gabbysvensson:

Inget hemskt hände, Kina varje år ställer kryptokurrenter och jag tror att det här är vanliga manipuleringar med marknaden.
Nu har man heverater normaliserat och allt är bra.
Jag vet att många gruvarbetare flyttas till Kazakstan, USA.
Det här är ett bra ögonblick för Förenta staterna att skölja ditt inflytande i branschen.

Glasklart Gabby! 👍👍👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag ser denna tråden undrar jag om Mr ATM fick covid, trots D-vitaminer och annat trams, och lämnade MPR för att han skämdes?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-03 at 14:45, skrev Naam kaeng:

Enkronan kan bli e-krona i framtiden – men det finns risker

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/enkronan-kan-bli-e-krona-i-framtiden-men-det-finns-risker

 

Riksbanken arbetar nu med att utveckla e-kronan som i framtiden kan användas som ett komplement eller ersättning till fysiska pengar. I stället för att ta upp en hundralapp i affären betalar man e-kronor i en app eller kanske ett speciellt kort.

– Det ska ha samma funktion som kontanter, man vet att de där pengarna finns och att det är Riksbanken som står bakom och garanterar det, säger Alexander Norén.

 

123.PNG.9c5686000f34209077df140e4d314226.PNG

 

 

 

 

 

Försäljning av knark lär iallafall bli tungrott. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hur går det för El Salvador nu?

 

Bitcoin skulle ju vara en Safe Haven när marknaderna faller men det visar sig att det är precis tvärtom. Tydligen en del riktiga vildhjärnor som belånat annat för att köpa krypto. Det kallar jag att vara riskvillig.

 

https://www.bangkokpost.com/business/2251795/crypto-meltdown-erases-1-trillion-in-value

 

“Margin positions being liquidated caused a wave of additional selling pressure, as assets that had been held as collateral were forcibly sold to pay for margin loans,” said Hayden Hughes, chief executive officer at Alpha Impact in Singapore.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Hur går det för El Salvador nu?

De kör på! Jag läste faktiskt igår att de köpte ytterligare 410 Bitcoins häromdagen.

"The nation now has over 1,500 bitcoins and plans to issue a $1 billion, 10-year bitcoin bond this year."

 

https://www.coindesk.com/business/2022/01/21/el-salvador-purchases-410-more-bitcoins-amid-market-drop/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Hur går det för El Salvador nu?

 

Bitcoin skulle ju vara en Safe Haven när marknaderna faller men det visar sig att det är precis tvärtom. Tydligen en del riktiga vildhjärnor som belånat annat för att köpa krypto. Det kallar jag att vara riskvillig.

 

https://www.bangkokpost.com/business/2251795/crypto-meltdown-erases-1-trillion-in-value

 

“Margin positions being liquidated caused a wave of additional selling pressure, as assets that had been held as collateral were forcibly sold to pay for margin loans,” said Hayden Hughes, chief executive officer at Alpha Impact in Singapore.

Jepp, korrelationen mellan BTC och börsen är större än vad många verkar vilja tro.

Ser själv inte riktigt hur BTC, iaf på överskådlig tid, ska kunna peta ner guld.

Men när det brakar loss så faller ju allt, inklusive guldet, det såg vi ju 2020.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
gabbysvensson

Har du sett nyheterna? Amerikanska myndigheter säger att de har gripit personer med koppling till 2016 års hackning av Bitfinex-börsen. Myndigheterna beslagtog en del av de stulna tillgångarna.Myndigheterna beslagtog en del av de stulna tillgångarna.
Intressant nog ökade bitfinex med nästan 50 % på grund av denna nyhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jaha, ATMn har tydligen cashat ut nu. Kanske flyttat till El Salvador?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-24 at 17:02, skrev Esspe:

Jaha, ATMn har tydligen cashat ut nu. Kanske flyttat till El Salvador?

Även om jag har 0 tro på BTC och andra kryptovalutor långsiktigt så kan man nog fortfarande göra sig en hacka kortsiktigt om man gjort sin läxa samt har lite tur. Går man tillbaka lite i tråden så ser man dock att de där där "100,000, kanske 500,000 USD/BTC" som skulle nås i slutet av 2021 aldrig riktigt blev av och just nu är kursen ungefär 20% lägre än den var för ett år sedan; kan inte vara särskilt många riktiga valutor som fallit så mycket.

 

Det mest anmärkningsvärda är dock att allt har gått Bitcoins väg. Aktiemarknaderna svajar, det är krig och inflationen är den högsta på 20 år; allt det som Mr ATM och hans hejarklack skrev var det som skulle få Bitcoin att rusa upp mot miljonen. Denna osäkerhet har istället fått Bitcoin att falla mer än alla konventionella investeringar. Vad har hänt; är inte BTC-investerare längre de som ATM trodde att de var? Är det kanske mest fjuniga tonåringar som håller de där 10% som inte valarna sitter på?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Atom:

Även om jag har 0 tro på BTC och andra kryptovalutor långsiktigt så kan man nog fortfarande göra sig en hacka kortsiktigt om man gjort sin läxa samt har lite tur. Går man tillbaka lite i tråden så ser man dock att de där där "100,000, kanske 500,000 USD/BTC" som skulle nås i slutet av 2021 aldrig riktigt blev av och just nu är kursen ungefär 20% lägre än den var för ett år sedan; kan inte vara särskilt många riktiga valutor som fallit så mycket.

 

Det mest anmärkningsvärda är dock att allt har gått Bitcoins väg. Aktiemarknaderna svajar, det är krig och inflationen är den högsta på 20 år; allt det som Mr ATM och hans hejarklack skrev var det som skulle få Bitcoin att rusa upp mot miljonen. Denna osäkerhet har istället fått Bitcoin att falla mer än alla konventionella investeringar. Vad har hänt; är inte BTC-investerare längre de som ATM trodde att de var? Är det kanske mest fjuniga tonåringar som håller de där 10% som inte valarna sitter på?

Ja det har varit mycket uppblåsta värderingar om BTC men är nog, som vanligt bland "experter", i egna syften.

För de som köpte 2016, eller tidigare, och höll har det nog varit en trevlig resa. 

Stark korrelation till framförallt Nasdaqbörsen och för den som kan trejdingen (TA/kontakter/rätt dataprogram/tid, disciplin, kunskap och intresse...) är volatilitet kanonbra. Men som vanligt är det främst nybörjarna som betalar nöjet.

 

Jag snackar ofta med en kompis, som kan spelet, och det är svårt att inte skratta ibland när man hör vilka absurda spekulationer som sker och vilka summor en del drar in. Trejding med leverage 100X insatsen.

Det är ju greed som gör det mesta möjligt, inte bara inom krypto, alla vill ha mer vilket naturligtvis öppnar för de som ligger inne med kunskap och information. 

 

Ingen aning om hur Mr ATM ligger men han har ju köpt tidigt och håller så tror han skrattar tills han somnar.

 

Har själv köpt på mig lite olika mynt, tajmade fel men håller ändå som en mindre del i diversifieringen. Ser det även lite som ett lotteri och har köpt in mig i vissa defiprojekt för småpengar. Har aldrig ägt BTC men är kanske inte fjunig nog heller :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Safe heaven? Konjunkturokänslig? Fri från marknadspåverkan? Verkar inte så. 

 

Bitcoin iscensatte en återhämtning på fredagen och tog sig över 30 000 dollar trots de pågående problemen med stablecoin TerraUSD som har orsakat panik på kryptomarknaden. Bitcoin handlades till cirka 30 580 dollar (klockan 11.20) en uppgång på 8 procent under de senaste 24 timmarna efter att kryptolvalutan föll till nivåer som inte setts sedan slutet av 2020 tidigare i veckan. Under de senaste sju dagarna har bitcon tappat 16 procent. Den senaste kryptohärdsmältan, som har sett miljarder dollar utplånats från marknaden, har till stor del utlösts av kraschen av ett kontroversiellt stabilt mynt känt som TerraUSD eller UST, som är tänkt att vara kopplat en-till-en med den amerikanska dollarn. UST har dock tappat sin koppling och handlades på fredagen till cirka 14 cent, enligt data från CoinGecko. Luna, en token nära associerad med UST, är nu värd 0 dollar som ett resultat. UST och luna är länkade.

UST-algoritmen fungerar genom ett komplext system med mining och bränning av tokens för att upprätthålla prisstabilitet. En UST-token skapas genom att förstöra en del av de relaterade kryptovalutorna för att bibehålla dollarn. Men den extrema marknadsvolatiliteten har satt UST på prov och den har inte kunnat upprätthålla kopplingen. Att lägga till ytterligare komplikationer är det faktum att Terra blockchain som stöder UST och luna slutade bearbeta transaktioner två gånger på mindre än 24 timmar. Utöver UST-storien har kryptomarknaderna drabbats av ett antal andra motvindar inklusive högre inflation och räntehöjningar som har orsakat en försäljning på globala aktiemarknader. Prisrörelserna för kryptovalutor har korrelerats med aktiemarknaderna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 månader senare...
1 timme sedan, skrev LTD:

Hade varit spännande med en kommentar av Mr atm nu. Men han hade kanske detta på känn, därför som han lämnade forumet :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Än har inte dagen kommit när ”Money for nothin' and chicks for free”. Eller om man vill vara snusförnuftig ” Om något verkar vara för bra för att vara sant, så är det förmodligen så”. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min mening är huvudmålet med all krypto decentraliseringen. Alltså tekniken i sig, utan inblandning av stat.

 

Det stora hotet mot globalisering, modern kommunism och stater (politiker) med sina egna intressen i första rummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...