Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

John Khonken

De kanske hade satsat på Bitcoin!

Allt är möjligt. vad vet jag. fast den teorin tror jag mindre på. Det som verkar vanligt är manipulation t.ex libor-guld-inside. Allt för att sko sig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Oregistrerad

De kanske hade satsat på Bitcoin!

Du menar dör av lycka för att den gått upp från förra årets 13$ till nu 622$. hmmm ja kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Du menar dör av lycka för att den gått upp från förra årets 13$ till nu 622$. hmmm ja kanske

 

De kanske hade satsat i de handelsplatser som blivit hackade.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mr ATM

Lyssna på Alex från fredags. Ganska intressanta frågor ställs

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2014/03/26/slag-mot-bitcoin.html

 

 

 

Hårt slag mot Bitcoin

Kl. 07:57, 26 mar 2014 0

Valuta Den virtuella valutan Bitcoin kommer framöver att behandlas som egendom, ett beslut som kommer att minska transaktionsvolymerna i valutan.

 

Den amerikanska regeringen kommer att behandla den virtuella valutan Bitcoin som ett egendomsslag i skattehänseende, och tillämpa regler som gäller för aktier och handelstransaktioner.

Det uppgav Internal Revenue Service, IRS, i ett uttalande på tisdagen, enligt Bloomberg News.

I valet mellan att behandla Bitcoin som egendom eller som valuta, så valde IRS egendom.

Enligt Pamir Gelenbe på Hummingbird Ventures, så kan detta komma att minska transaktionsvolymerna i den virtuella valutan.

"Det är utmanande om man måste tänka på kapitalvinster innan man köper en kopp kaffe", sade han.

Charles Allen, chef för marknadsplatsen Bitcoinshop, sade att han önskar att IRS omprövar sitt beslut då virtuella valutor är under utveckling.

"Implikationerna som detta beslut kommer att få på Bitcoins ekosystem är långtgående, och kommer att bli betungande för såväl individuella användare av Bitcoin som Bitcoin-fokuserad affärsverksamhet och för den generella tillämpningen av virtuella valutor", sade han, men tillade att Bitcoin-användare kommer att anpassa sig till reglerna.

Nyhetsbyrån Direkt
redaktionen@placera.nu
Mer av Nyhetsbyrån Direkt

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oregistrerad

Fler goda nyheter och nu från Thailand.

final current news that could be aiding the Bitcoin price increase is that there was an announcement today that the Thai Bitcoin Exchange is coming back online. The Thailand Bitcoin exchange was taken offline in July, 2013 after the Bank of Thailand had initially stated that Bitcoin may not be legal in their country. Now the Bank of Thailand has retracted that statement and now the Thai Bitcoin Exchange is reopening and it plans to be completely transparent by listing all transactions in the block chain.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Oj, tur att man bara reggade sig ich inte petade in några pengar. Tack för deras krångliga identifieringsprocedur.

post-7021-0-70559200-1400793482.pngBitcoin värde på väg uppåt igen som jag varnade om.Peter köpte du några bitcoin 

https://blockchain.info/sv/wallet

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nä, och tur var väl det då de gick i putten

Putten :nono:  Vad pratar du om :ahh:

Bara senaste veckan har bitcoin stigit med över 30 procent och jag räknar med nytt årshögsta i år igen.

Förra året steg den med hundra gånger.Jag tror att du kommer att bli ganska sur att du inte köpte.

Men du hinner fortfarande,ingen fara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minnet är kort ser jag :crazy:  Firman som jag skulle köpa via gick ju i putten, därav mitt inlägg som du citerade ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Minnet är kort ser jag :crazy:  Firman som jag skulle köpa via gick ju i putten, därav mitt inlägg som du citerade ovan.

Ja det hade varit helt fel väg att köpa men som tur är så finns inte den skitfirman längre.

Om du ska handla så gå in via bitcoin.se och kolla.Jag själv köper ifrån Finland där jag bor och överlåter inte mina pengar eller bitcoin till något japanskt växlingskontor.

Vi har typ en  6 ATM maskiner men det ska bli fler här.

Prova med att öppna en plånbok-demokonto o lek med via filen ja sände o sen sett in en småpeng till att börja med :y2:

To da moon :_russian: post-7021-0-83368300-1401115847.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Oregistrerad

Detta känns rätt stort får jag erkänna.

 

"Expedia kommer att acceptera bitcoins vid hotellbokningar"

 

http://finwire.se/component/news/FWM00018BD/expedia-kommer-att-acceptera-bitcoins-vid-hotellbokningar

Stämmer bra!

Världens största  reseförsäljare på nätet.

Ebaychefen sa att dom måste börja använda digitala valutor och tror att bitcoin kommer att användas.Han äger själv bitcoins.Rapparen 50 cent började sälja skivor i bitcoin nu.Amerikanska Dish med 14 miljoner kunder inom betal-tv tar emot bitcoin.osv. osv.Det finns 60.000 företag som accepterar bitcoin och det tillkommer cirka 500-1000 nya i veckan, med en exponentiell ökning.Likadant med investeringar och plånböcker i bitcoin,ökar kraftigt.Stora företagen måste följa med annars får konkurrenterna ett försprång och förlorar kunder.

I april så bokade jag flyg Bkk- Stockholm via Supersaver eller Travellink,men märkte sedan att jag hade fått den billigare via Cheapair.com med boitcoins.

Fortfarande smart att hoppa med när man kan växla fiatpengar till en mycket mycket fördelaktig kurs.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra!

Världens största  reseförsäljare på nätet.

Ebaychefen sa att dom måste börja använda digitala valutor och tror att bitcoin kommer att användas.Han äger själv bitcoins.Rapparen 50 cent började sälja skivor i bitcoin nu.Amerikanska Dish med 14 miljoner kunder inom betal-tv tar emot bitcoin.osv. osv.Det finns 60.000 företag som accepterar bitcoin och det tillkommer cirka 500-1000 nya i veckan, med en exponentiell ökning.Likadant med investeringar och plånböcker i bitcoin,ökar kraftigt.Stora företagen måste följa med annars får konkurrenterna ett försprång och förlorar kunder.

I april så bokade jag flyg Bkk- Stockholm via Supersaver eller Travellink,men märkte sedan att jag hade fått den billigare via Cheapair.com med boitcoins.

Fortfarande smart att hoppa med när man kan växla fiatpengar till en mycket mycket fördelaktig kurs.

Snacket om fiatpengar anser jag vara trams men att bitcoin kan vara en alternativ valuta är väl inte omöjligt. Framtiden får utvisa. Domedagsprofeter går det 13 på dussinet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Snacket om fiatpengar anser jag vara trams men att bitcoin kan vara en alternativ valuta är väl inte omöjligt. Framtiden får utvisa. Domedagsprofeter går det 13 på dussinet :)

Vad har domedagsprofeter med Fiatpengar eller Bitcoins att göra,världen kommer att leva vidare även om valutorna ändras.

icon_book.png Definitionen av 'Fiatpengar '

En valuta som en regering har förklarat vara ett lagligt betalningsmedel, trots att den saknar egenvärde och inte backas upp av reserver. Historiskt sett har de flesta valutor varit baserade på fysiska råvaror, som guld eller silver, men fiatpengar är endast baserade på tro.

 

icon_inv.png Investopedia förklarar 'Fiatpengar '

De flesta valutor i världen idag är fiatpengar. Eftersom fiatpengar inte är kopplade till fysiska reserver, riskerar de att bli värdelösa p.g.a. hyperinflation. Om folk tappar tron på deras länders valutor, kommer pengarna inte längre ha ett värde.

  

   

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Investopedia förklarar 'Fiatpengar ' De flesta valutor i världen idag är fiatpengar. Eftersom fiatpengar inte är kopplade till fysiska reserver, riskerar de att bli värdelösa p.g.a. hyperinflation. Om folk tappar tron på deras länders valutor, kommer pengarna inte längre ha ett värde.

 

Är inte Bitcoins i så fall ett typexempel på fiatpengar eller har jag missuppfattat nåt som vanligt ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är inte Bitcoins i så fall ett typexempel på fiatpengar eller har jag missuppfattat nåt som vanligt ?

 

Fritz..

Nej!  Ett exempel, Bitcoin kommer INTE att kunna tryckas mer än vad som är bestämt, jämfört med Fiat.

Genom att ge ett annat extremt exempel är att alla krig i världen har betalts via inflation genom att trycka mer pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej!  Ett exempel, Bitcoin kommer INTE att kunna tryckas mer än vad som är bestämt, jämfört med Fiat.

Genom att ge ett annat extremt exempel är att alla krig i världen har betalts via inflation genom att trycka mer pengar.

Jamen, du skrev ju att definitionen på "Fiatpengar"  är att dom inte är  kopplade till fysiska reserver. Om inte Bitcions har denna fysiska reserv så måste väl den också vara en fiatvaluta eller ?

Vem/vad är det som garanterar att den valutan inte kommer att tryckas upp mer än vad som är bestämt, nån man kan lita på till 100% ?

 

Fiatekonomen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Läs igen.

Fiatvaluta-En valuta som en regering har förklarat vara ett lagligt betalningsmedel, trots att den saknar egenvärde.

Det är majoriteten av Bitcoinmedlemmarna som avgör om man skall göra ändringar i protokollet.

​Det är flera tusen programmerare som har gått igenom protokollet.

Svar på dom vanligaste frågorna    https://en.bitcoin.it/wiki/FAQ

 

http://bitcoin.stackexchange.com/questions/3945/how-could-the-bitcoin-protocol-be-changed-has-this-ever-occurred

There are probably 30,000 independent programmers out there, coding and working on bitcoin" http://coinde.sk/1ot1ZKU  #smarthumancapital

 
  •  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det ända som skiljer bitcoin mot en fiatvaluta är att den är skapad i privat regi,för det finns väl inget fysiskt undanstoppat som ska motsvara värdet på valutan?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

När en chefsperson inom bitcoin dör mystiskt så slår man upp det på tidningarna.Men när höga finanschefer dör i bisarra händelser som flugor, så är dom rubrikerna mycket svårare att hitta.

Här är ett exempel där 5 dog inom en vecka.

http://business.financialpost.com/2014/01/31/chief-economists-apparent-suicide-is-the-latest-in-a-series-of-bizarre-deaths-in-the-financial-world-this-week/

Läste en bok för runt tio års sen som känns rätt aktuell idag...Den handlar till hälften om kodknäckning under andra världskriget och till hälften om skapande av en cryptovaluta och letande efter guldet som japanerna sägs ha gömt någonstans på Fillipinerna i slutet på kriget för att finansiera det hela.

Rätt kul att mycket av det man tyckte var lite skruvat och överdrivet bara för tio års sen är verklighet idag.

 

Ett helt seriöst boktips till MR ATM(och alla andra också för den delen),tror du gilar den boken skarpt om du inte redan läst den.

http://www.bokus.com/bok/9780060512804/cryptonomicon/

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så det ända som skiljer bitcoin mot en fiatvaluta är att den är skapad i privat regi,för det finns väl inget fysiskt undanstoppat som ska motsvara värdet på valutan?

Det är alltid så mycket värt som människor är villiga att betala för något.Men tex. guld har ett värde för att det är allmänt känt och är hyfsat värdebevarande gentemot annat.Av guld gör man smycken, silver används mer och mer inom industri,läkemedel,kläder,solceller etc.Kryddor har värde för att den ger en ökad smak osv.

Bitcoin har värde bla.eftersom du kan ha bankkontot i minnet tex.,och ta med enkelt vart du vill.Du kan skicka 1 miljard i princip för inga kostnader över världen som ett e-mail,eller tex via facebook.Det är inte inbyggt ett system i det som i Fiat där det stjäls ett värde över tiden.Bitcoin är i princip 100% säkert så länge du inte låter dom ligga hos någon annan.

Folk ger ut all sin information om sina kreditkort där bedrägerierna ökar kraftigt hela tiden.Oftast är kostnaderna närmare 3 procent för företagen när dom handlar med kreditkort men med Bitcoin är snittkostnaden per transaktion 0,003 öre.Då försvinner också bedrägerierna hos dom, för att har man gjort transaktionen, så går det inte att ändra på det.Bitcoin frågar inte om identifikationer utan man behöver bara ha en plånbok och adress.

Nu så tänker många att ja men man kan ju bara skicka bitcoin och växla med den.

Det är ungefär som folk tänkte för 20 år sedan med internet, när dom flesta trodde att med internet så kan man ju bara skicka ett meddelande.

Redan är transaktionerna varje dag över en miljon dollar och växer snabbt.Det har investerats miljarder kronor i företag som är involverade i Bitcoin.Miljoner timmar har lagts ned av programmerare bla. därför har bitcoin ett värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Miljoner timmar har lagts ned av programmerare bla. därför har bitcoin ett värde

 

Ok, tack tack. Nu fick jag svar på vad Bitcions har för fysiskt värde. Skulle miljontals timmar av programmerande per definition garantera att den valutan har ett stort värde ? Inte enligt min mening men kör på du och lycka till.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ok, tack tack. Nu fick jag svar på vad Bitcions har för fysiskt värde. Skulle miljontals timmar av programmerande per definition garantera att den valutan har ett stort värde ? Inte enligt min mening men kör på du och lycka till.

 

Fritz..

Miljoner timmar var bara 1 exempel.

Om du tänker guldruschen, så tack vare den så byggdes järnvägar till bla Californien.Järnvägar har per definition inget värde om man inte har dom för någon nytta.Med dom så byggdes städerna, och sen så rullade det på.

Internet i sig har inget värde, men tack vare den så underlättar den människor otroligt och ger arbetstillfällen och allt möjligt.Men ok enligt dig inget värde.

Personligen ser jag stora värden i dom.Vad ser du för värde i guldet.Som man först gräver upp med stort besvär för att sedan gräva ner dom i en hemlig bunker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...