Guest Fredman Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Tja...a, den första raden i mitt ursprungliga inlägg lyder som följer: Här nedan har ni senaste statistiken från kriminalvården angående utländska medborgare i Svenska fängelser. Nu skulle man kunna tro att av sammanhanget blir det ganska klart att mina kommentarer handlar om sagda statistik och inget annat, men å andra sidan, jag är ju en dum invandrare själv och därför överskattar jag ofta ursprungsbefolkningens uppfattningsförmåga, ber ödmjukast om ursäkt för detta. Får inte länken till kriminalvårdens statistikdatabas att funka, men sökvägen är följande: http://www.kriminalvarden.se/sv/Statistik/ till höger på sidan finns en länk till databasen, väl där väljer du anstalt på menyn till vänster och på nästa sida från menyn till höger Utländska medborgare.srx. Där hittar du tabellen. Jag fick inte ens länken att funka men när du skrev "Näst största grupp är asiater, ca 14%" så utgår i vart fall jag att det har alla intagna som bastal men det är alltså 14% av 30% som är asiater? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Har du åkt tunnelbanan? http://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM Japp,men lillgrabben betalade med mobilen sånt klarar jau ente av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Jag fick inte ens länken att funka men när du skrev "Näst största grupp är asiater, ca 14%" så utgår i vart fall jag att det har alla intagna som bastal men det är alltså 14% av 30% som är asiater? Sedan så kan man se på vilka länder som tillhör Asien. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Asiens_l%C3%A4nder Efter det så blir det iofs gissningslek om hur många och från vilka länder som står för vilken del av de 14%. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Nu tycker jag att du är rasistisk. Vi har väl kriminella svenskar också, så varför får inte en invandrare vara kriminell i Sverige. Gör du skillnad på folk och folk. Nej, rasister som du borde bo i en grotta. Alla som blir dömda till fängelse borde utvisas oavsett dom e svenskar sedan flera hundra år eller ej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Alla som blir dömda till fängelse borde utvisas oavsett dom e svenskar sedan flera hundra år eller ej Norge hade på tal om att man skulle hyra in sig i baltiska fängelser p.g.a underkapcitet i Norge. Detta var när dom hade stora problem med Litauer. Idag vet jag inte hur läget är. Sedan kanske man även ska titta på antal dommar och brottets grovhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Norge hade på tal om att man skulle hyra in sig i baltiska fängelser p.g.a underkapcitet i Norge. Detta var när dom hade stora problem med Litauer. Idag vet jag inte hur läget är. Sedan kanske man även ska titta på antal dommar och brottets grovhet. I dagsläget är det löjligt låga straff för vissa brott, se bara på han som smugglade in 12 pistoler,3 månader.Verkligen avskräckande,2 veckor i häkte i1 I/2 med boja.Pedofiler blir frikända,barnvåltagare får "vård" och är ute efter ett halvår,gängvåldtäckter,dom är det synd om för dom kan göra så i sin kultur.Åsså undrar folk vad som har hänt Sparka varenda en som sysslar med migration idag och sätt dit dom som kan ta in de som verkligen behöver komma hit. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Och hur många av dessa är etniska svenskar?Om du tittar på vilken typ av brottslighet så får du se något många blundar för,på de s.k.hårda anstalterna skulle jag tro att 85% utgörs av icke svenskar.Min "vän" sitter just nu på Österåker som ende svensk av 18 på hans avdelning.6 för skitbrott 12 för grova brott som de avtjänat en del och är på "nerräkning".Stora mängder knark och andra grova i Sverige förbjudna grejor på meritlistan(de är återfallare 5 av dem)På Kumla sitter 80% ickesvenskar.Kika på Ikaroslistan,den talar ett språk som många borde reagera på. Och hur fastställer vi etnicitet skallmättning? Dom av er som har barn med en partner från Thailand där ena parten är s.k etnisk svensk var i statistiken skall dom hämna svenskar eller ickesvenskar om dom hämnar i fängelse. Hur ser ni själva på ert barn som har en förälder från Sverige och från tex Thailand som ickesvensk eller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Och hur fastställer vi etnicitet skallmättning? Dom av er som har barn med en partner från Thailand där ena parten är s.k etnisk svensk var i statistiken skall dom hämna svenskar eller ickesvenskar om dom hämnar i fängelse. Hur ser ni själva på ert barn som har en förälder från Sverige och från tex Thailand som ickesvensk eller... Halvsvensk, halvthai eller thaisvensk. Är du rädd för vad statistiken skulle ha visat om man skulle ta med utländsk födda eller båda föräldrar utländska? Sedan så ska man inte sticka under stol med att många thaibarn som kommer till Sverige också spårar ur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sinto Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Alla som är födda i Sverige är svenskar spelar ingen roll vad föräldrarna kommer ifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 (ändrad) Halvsvensk, halvthai eller thaisvensk. Är du rädd för vad statistiken skulle ha visat om man skulle ta med utländsk födda eller båda föräldrar utländska? Sedan så ska man inte sticka under stol med att många thaibarn som kommer till Sverige också spårar ur. Nej jag är inte rädd för statistiken, men jag undrar fortfarande vad etnisk svensk är för något. "Och att man inte skall sticka under stol med att många "thaibarn" " (vad det nu är för något) spårar ur, tror jag inte har att gör med eventuella dåliga gener som "etniska" thailändare har utan sociala förutsättningar tex en dålig mamma och en dålig styvpappa, eller hämna i fel umgänge. Den nationella ursprunget är enligt min uppfattning av underordnad betydelse. Men visst jag jag har kanske fel, barn med s.k Thailändsk etnicitet eller delvis Thailändsk etnicitet kanske har ett genitisk fel då vi "riktiga" svenskar är överlägsna alla andra, men skulle inte tror det. Ändrades November 19, 2013 av sangsomcoke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 (ändrad) Nej jag är inte rädd för statistiken, men jag undrar fortfarande vad etnisk svensk är för något. "Och att man inte skall sticka under stol med att många "thaibarn" " (vad det nu är för något) spårar ur, tror jag inte har att gör med eventuella dåliga gener som "etniska" thailändare har utan sociala förutsättningar tex en dålig mamma och en dålig styvpappa, eller hämna i fel umgänge. Den nationella ursprunget är enligt min uppfattning av underordnad betydelse. Men visst jag jag har kanske fel, barn med s.k Thailändsk etnicitet eller delvis Thailändsk etnicitet kanske har ett genitisk fel då vi "riktiga" svenskar är överlägsna alla andra, men skulle inte tror det. Det nationella ursprunget har ingen betydelse, helt korrekt. Men det kulturella ursprunget har en större inverkan än vad många önskar. Att du gör detta till en genetisk fråga avslöjar lite om din läsförståelse. Ändrades November 19, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Det nationella ursprunget har ingen betydelse, helt korrekt. Men det kulturella ursprunget har en större inverkan än vad många önskar. Att du gör detta till en genetisk fråga avslöjar lite om din läsförståelse. Och då byter vi ut gentisk mot kultur istället. Det svenska kulturen är överlägsen helt enkelt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Och då byter vi ut gentisk mot kultur istället. Det svenska kulturen är överlägsen helt enkelt? Rätt uppfattat Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Det nationella ursprunget har ingen betydelse, helt korrekt. Men det kulturella ursprunget har en större inverkan än vad många önskar. Att du gör detta till en genetisk fråga avslöjar lite om din läsförståelse. Och då byter vi ut gentisk mot kultur istället. Det svenska kulturen är överlägsen helt enkelt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Rätt uppfattat Tack då fattar jag alla men annan kultur en strikt lutheransk är av ondo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/ den här länken hittade jag på Migrationsverkets sida. Jag tycker nog att för att få bli Svensk Medborgare så ska de leva minst 5-10 år i landet utan någon kriminalitet innan de kan få medborgarskap, de ska också kunna visa att de kan försörja sig själv och sin familj. gubben Det är inte migrationsverkets sida, utan en propagandasida med bla jerzy (pojkstreck) sarnecki i referenserna, vilket gör att trovärdigheten tappar sin styrka. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Och då byter vi ut gentisk mot kultur istället. Det svenska kulturen är överlägsen helt enkelt? Nej, det vill jag inte direkt påstå. Men folk har väldigt svårt att ställa om sig till svensk kultur. Har man dessutom vanföreställningar om Sverige att allt är gratis, alla lever lyckligt, det finns inga orättvisor, överflöd av lyx och annat. Ja, då blir det inte lätt. När barnen känner till Sverige och samhället bättre än föräldrarna så är det nog inte lätt som arabisktalande förälder att rätta sina ungar och deras beteenden. Ungarna sätter dom totalt "samhällsovetande" föräldrarna på plats och dessa uppgivna föräldrar vet inte riktigt vart dom ska vända sig. Sedan finns det förstås andra typer av problem. I Norge verkar det vara andragenerationsinvandrarna som ställer till största problemen. Man drar på sina jihad-turer till länder som man knappt hört talas om, inte ens föräldrarna förstår barnen. Islamisk senter rekryterar folk, i mina öron kligar ordet sekt, men jag vill påstå att det är värre än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Det nationella ursprunget har ingen betydelse, helt korrekt. Men det kulturella ursprunget har en större inverkan än vad många önskar. Att du gör detta till en genetisk fråga avslöjar lite om din läsförståelse. Ja, så var det detta med läsförståelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Norge hade på tal om att man skulle hyra in sig i baltiska fängelser p.g.a underkapcitet i Norge. Detta var när dom hade stora problem med Litauer. Idag vet jag inte hur läget är. Sedan kanske man även ska titta på antal dommar och brottets grovhet. Svenska fangelser hotas av personlinskrankningar pg lite fangar Enligt nyheter igarOffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Och hur många av dessa är etniska svenskar?Om du tittar på vilken typ av brottslighet så får du se något många blundar för,på de s.k.hårda anstalterna skulle jag tro att 85% utgörs av icke svenskar.Min "vän" sitter just nu på Österåker som ende svensk av 18 på hans avdelning.6 för skitbrott 12 för grova brott som de avtjänat en del och är på "nerräkning".Stora mängder knark och andra grova i Sverige förbjudna grejor på meritlistan(de är återfallare 5 av dem)På Kumla sitter 80% ickesvenskar.Kika på Ikaroslistan,den talar ett språk som många borde reagera på.Vad e skitbrott Det e ju inte sa latt att aka in I ovrigt ett bra inlag 1 av 18 sager val alltOffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Det är inte migrationsverkets sida, utan en propagandasida med bla jerzy (pojkstreck) sarnecki i referenserna, vilket gör att trovärdigheten tappar sin styrka. Du har en poäng där. Detta är bara till för att frisera sanningen. Fast lellexp's statistik från "Affes Statistik-blogg" är inte heller trovärdig. Dessutom så är den baserad på anmälda brott och inte dömda. Fast som man säger, ingen rök utan eld.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Vad e skitbrott Det e ju inte sa latt att aka in I ovrigt ett bra inlag 1 av 18 sager val allt Offe Grova misshandlar(inget skitbrott)Langning,hustrumisshandel,Grova ekonomiska brott,bedrägerier.Inga skitbrott men anses av de intagna som skitsaker. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Svenska fangelser hotas av personlinskrankningar pg lite fangar Enligt nyheter igar Offe Stämmer,ibland har bara 2/3 av platserna varit besatta.De grövre brotten har ökat med högre straff som följd medan "normala" brott ligger ungefär på samma nivå. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Grova misshandlar(inget skitbrott)Langning,hustrumisshandel,Grova ekonomiska brott,bedrägerier.Inga skitbrott men anses av de intagna som skitsaker. Tack Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke isaan Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Hellre för hårda lagar än de vi har nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu