Jump to content
IGNORERAD

Stor samling av demonstranter vid Democracy Monument i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Läste även att oppositionens mål är nu att fälla regeringen (på odemokratiskt vis förmodar jag). Vad kan dåliga förlorare annars göra.? Prova att vinna med val kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chryzaliz

    17

  • Khun Ken

    9

  • Poffa

    7

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Läste även att oppositionens mål är nu att fälla regeringen (på odemokratiskt vis förmodar jag). Vad kan dåliga förlorare annars göra.? Prova att vinna med val kanske?

Tyvärr finns det tradition att göra så. 2010 till exempel.

Som jag skrev i en annan tråd, jag tycker att gänget vid makten ska sitta kvar och få reda ut den här soppan.

När jag sa det till hustrun och hennes vänner så blev svaret " regeringen håller på att starta en mängd infrastrukturprojekt där man kan ta ännu mer pengar. Det gäller att få bort dem innan dom gör det för nu måste det bli slut på korruptionen"

Jag är kluven i denna fråga men jag gillar skarpt att dom äntligen har börjat säga ifrån mot korrupta politiker.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ett folk kan via fredliga demonstrationer få en genomkorrupt regering att avgå tror jag det finns gott hopp i Thailand att få framtida regeringar att bete sig på ett bättre sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns det tradition att göra så. 2010 till exempel.

Som jag skrev i en annan tråd, jag tycker att gänget vid makten ska sitta kvar och få reda ut den här soppan.

När jag sa det till hustrun och hennes vänner så blev svaret " regeringen håller på att starta en mängd infrastrukturprojekt där man kan ta ännu mer pengar. Det gäller att få bort dem innan dom gör det för nu måste det bli slut på korruptionen"

Jag är kluven i denna fråga men jag gillar skarpt att dom äntligen har börjat sälja ifrån mot korrupta politiker.

 

Infrastruktursatsningen är på 2.200 miljarder. Och "vattenprojekten" är på 350 miljarder. Bägge projekten finansieras f.ö.till 100% med lånade pengar. 

 

Med sedvanlig regeringskorruption på nuvarande Thaksinnivå på 30-50% skulle det bli runt 750 -1250 miljarder i fickorna på politikerna. Huvudsakligen Thaksins. 

 

Det kan man köpa många valsegrar för!

 

Däremot tycker jag att det är ett mycket tveksamt läge att försöka göra sig av med regeringen Yingluck just nu. Och t.ex. ta över det vansinniga risstödet som måste avvecklas. Och t.ex. ta över efter regeringens turne där de lovat guld och gröna ängar genom infrastruktursatsningen. Även uppe i norr och Isan där de lovat nya snabbtåg. Som inte ens ingår i det nuvarande projektet projektet för 2.200 miljarder utan kommer först i en eventuell etapp 2. Efter ytterligare ett par tusen miljarder upplånade baht. Och först om kanske 15 år. Men det "glömde" visst regeringen nämna under sin turne.

 

Låt regeringen ta hand om skiten själv och fortsätta att göra bort sig. Plan B för att rentvå Thaksin är ändringar i författningen. Inrikta krafterna för att stoppa det och invänta nästa ordinarie val är min uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Infrastruktursatsningen är på 2.200 miljarder. Och "vattenprojekten" är på 350 miljarder. Bägge projekten finansieras f.ö.till 100% med lånade pengar. 

 

Med sedvanlig regeringskorruption på nuvarande Thaksinnivå på 30-50% skulle det bli runt 750 -1250 miljarder i fickorna på politikerna. Huvudsakligen Thaksins. 

 

Det kan man köpa många valsegrar för!

 

Däremot tycker jag att det är ett mycket tveksamt läge att försöka göra sig av med regeringen Yingluck just nu. Och t.ex. ta över det vansinniga risstödet som måste avvecklas. Och t.ex. ta över efter regeringens turne där de lovat guld och gröna ängar genom infrastruktursatsningen. Även uppe i norr och Isan där de lovat nya snabbtåg. Som inte ens ingår i det nuvarande projektet projektet för 2.200 miljarder utan kommer först i en eventuell etapp 2. Efter ytterligare ett par tusen miljarder upplånade baht. Och först om kanske 15 år. Men det "glömde" visst regeringen nämna under sin turne.

 

Låt regeringen ta hand om skiten själv och fortsätta att göra bort sig. Plan B för att rentvå Thaksin är ändringar i författningen. Inrikta krafterna för att stoppa det och invänta nästa ordinarie val är min uppfattning.

Jag håller helt med dig.

Hustrun och hennes vänner däremot är nu så entusiastiska över att dom äntligen vågar publikt uttrycka vad dom tidigare suttit och försiktigt pratat om privat. Dom vill nu bara få slott på korruptionen. Pandoras ask har verkligen öppnats..

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte påstå att jag vet att ingen får betalt, men i det stora hela är det en "obetald" demonstration som utförs frivilligt av de flesta som är på plats i Bangkok och olika delar av Thailand. 

 

Det är som det verkar en ganska viktig sak att ta ställning till, enligt många och då kan man vara borta ifrån sitt arbete, precis som de flesta varit borta ifrån jobbet pga andra mindre viktiga saker emellanåt.

 

Tror jag. 

 

Vänta lite nu, det handlade inte om de som inte fick betalt. Du och Poffa påstod att ni visste vem som betalade folk för att demonstrera.

 

Det var det svaret jag var nyfiken på.

 

 

Annars håller jag med dig om att det är en oerhört viktig sak att ta ställning till.

Brottslingar skall ställas till svars för sina handlingar, oavsett politisk färg eller klasstillhörighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta lite nu, det handlade inte om de som inte fick betalt. Du och Poffa påstod att ni visste vem som betalade folk för att demonstrera.

 

Det var det svaret jag var nyfiken på.

 

 

Annars håller jag med dig om att det är en oerhört viktig sak att ta ställning till.

Brottslingar skall ställas till svars för sina handlingar, oavsett politisk färg eller klasstillhörighet.

 

Jag skrev "Pengar som inte kommer från Demokraternas partikassa utan som måste komma från donationer från privatpersoner."

 

Hur fan bär du dig åt att tolka det som att jag skrev att jag visste vem som betalade. Ge fan i att påstå något som jag inte skrivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstod att vissa fick betalt.

I Korat och Chaiyaphum är det dom röda som betalar folk som bussas ned till Bangkok.

Källa till det är min sambo.

 

De  mindre demonstrationerna i Isaans städer  mot amnestin brukar vara några timmar på kvällen  då man arbetat färdigt och inte betalda.

I Bkk är nog de flesta demonstranterna utan ersättning när det gäller amnestin.

 

De motdemonstrationer som skulle börja i söndags betalades av de röda, och även där fanns erbjudande om ersättning för de som skulle ansluta sig senare.

 

Flera jag har kontakt med i Bkk, säger att man går dit och demonstrerar i några timmar frivilligt för att sen gå till sitt hem eller sitt arbete

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta lite nu, det handlade inte om de som inte fick betalt. Du och Poffa påstod att ni visste vem som betalade folk för att demonstrera.

Det var det svaret jag var nyfiken på.

Annars håller jag med dig om att det är en oerhört viktig sak att ta ställning till.

Brottslingar skall ställas till svars för sina handlingar, oavsett politisk färg eller klasstillhörighet.

Skärpning på läsförståelsefronten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev "Pengar som inte kommer från Demokraternas partikassa utan som måste komma från donationer från privatpersoner."

 

Hur fan bär du dig åt att tolka det som att jag skrev att jag visste vem som betalade. Ge fan i att påstå något som jag inte skrivit.

 

Och hur vet du var pengarna kommer ifrån då?

Om du vet att de normalt får betalt så bör du ju även veta vem det är som betalar.

 

Poffa, on 12 Nov 2013 - 02:03, said:snapback.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonstranter som "bussas in" från landsbygden för demonstration får dock normalt betalt.
 

 

De enda demonstranter som mej veterligen "bussats in" till Bangkok den senaste tiden var till UDD's demonstration för amnestiförslaget i söndags. Och att UDD finansieras av Thaksin är väl trots allt inte någon statshemlighet så den demonstrationen bekostades av Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Du tror inte att han själv kan svara på vad han hoppas?

 

Har du missat att Kim Jong IL håller sej borta från trådar med nyheter som visar att gräsrötterna inte supportar hans husse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Var inte orolig!

Han sitter och filar på veckans raket på floskeltoppen! :crazy:

 

Här har du rubriken på en riktig långkörartråd med omröstning!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Så länge de håller sig till detta festival området så kan det ju vara bra för BKK. Tror säkert att många med er på kosan som tycker det är festligt. Politiker lämnar sina uppdrag för att helt 100 gå in i underhållning och nöje branschen. Vilken skådis skall bli vår nya PM.

 

Jag gissar att det var en fråga även om du använde punkt istället för frågetecken, vem fasiken som helst förutom No-Lucky eller hennes broder Thasksvin.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att det var en fråga även om du använde punkt istället för frågetecken, vem fasiken som helst förutom No-Lucky eller hennes broder Thasksvin....

 

Illona Staller (Ciccolina) skulle nog göra ett bättre jobb...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Illona Staller (Ciccolina) skulle nog göra ett bättre jobb...

 

Jag har hört att fina jobb det är hon expert på, hon kanske skulle hjälpa till med en omskolning åt No Lycky........

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

De enda demonstranter som mej veterligen "bussats in" till Bangkok den senaste tiden var till UDD's demonstration för amnestiförslaget i söndags. Och att UDD finansieras av Thaksin är väl trots allt inte någon statshemlighet så den demonstrationen bekostades av Thaksin.

 

 

Ja, då så, då var det löst.

Tråden handlar om demonstrationerna mot amnestesiförslaget och då ber jag om ursäkt för att jag inte fattade att du menade de som demonstrerade för amnestesiförslaget.

 

Over and out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att spela lite smådum är tydligen din grej.

 

Då du inte vet om jag spelar dum eller inte så får jag väl ta det som en förolämpning. Det verkar ju vara kutym i den här tråden när argumenten inte räcker till.

 

Se det som att din förolämpning avslutade den här ordväxlingen så fick du sista ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att fina jobb det är hon expert på, hon kanske skulle hjälpa till med en omskolning åt No Lycky..

Bärplockare? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bärplockare? :crazy:

 

Nu är väl knappast Ciccolina känd för sin framfart i bärskogarna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...