Jump to content
IGNORERAD

Båtolycka pattaya-Koh Lan


husse

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Tyvärr ofta överlastade.

Hur in i helvete kan besättningen tillåta att man sitter så!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    8

  • Jive

    6

  • B747

    5

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur in i helvete kan besättningen tillåta att man sitter så!!

 

Dom anställdes för sina låga lönekrav och inte sina kompetenser i stabilitet och lastberäkningar..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte första gången som något liknande inträffar, knappast sista heller.

Det måste ju vara dålig kontroll, annars skulle det inte se ut såhär.

Skulle man ha oannonserade kontroller och stränga straff för båtar som inte är sjödugliga, skeppare som inte har erfoderlig kunskap/intyg, skeppare som inte är nyktra/rena båtar som inte inte har tillräckligt med godkända västar, överlast osv osv..

Fast då kanske det inte fanns några färjor kvar?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivern, on 04 Nov 2013 - 17:13, said:

Frun berättade efter att tittat på TV-nyheterna att kaptenen hade rökat på samt var berusad redan innan denna ödestigra båt-tur,detta var vad polisen hade sagt via nyheterna.

 

Och vad skulle detta ha något att göra med fallerande vattenpumpar?    ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun berättade efter att tittat på TV-nyheterna att kaptenen hade rökat på samt var berusad redan innan denna ödestigra båt-tur,detta var vad polisen hade sagt via nyheterna.

 

Ja, så verkar det vara, plockade följande från annat forum (Thaivisa)

 

 Fresh of the press 15:56

 

Police have the boat captain in custody and have conducted an interview. In the interview the driver / captain has admitted that he was under the influence of both drugs and alcohol at the time of the accident. Which had impeded his ability to drive the vessel therefore steering it into a rock causing the ferry to sink

Link to comment
Dela på andra sajter

En person som varit nere vid Bali Hai idag rapporterar bland annat att på de färjor som åkte idag (som verkade vara de för 30 baht enkel resa och som kör till hamnen) så hade alla passagerare flytvästar...nyinköpta sådana..

 

Inga av de "systerbåtar" till olycksbåten, dvs de som kör direkt till stränderna, ,verkade åka idag, det låg 5 sådana i hamn i Bali Hai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är inte ens godkända livvästar, utan nå inhemska Kalle-Anka västar. . . . "Can do in Thailand" mentaliteten kostar på ibland!

Vad är kraven för en godkänd flytväst i Thailand? Hur är en i Thailand godkänd flytväst märkt?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är kraven för en godkänd flytväst i Thailand? Hur är en i Thailand godkänd flytväst märkt?

ISO 12402:2006

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra då att de har en gubbe att skylla hela skiten på, då är ju allting annat ok. FY FAN!

Som gammal sjöman kan jag bara säga. En kapten har fulla ansvaret för sitt fartyg och att det är sjövärdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

flytvästarna som hänger i taket med trasiga remmar verkar bära maximalt 40-50 kg.

40-50kg = Matchvikt för en fullvuxen thai med blöta kläder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir upplockad ur vattnet av en räddningsbåt, transporteras till land tillsammans med andra passagerare och drar.

Hur stavar man till kapten ynkrygg på thai?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

poo nam kon kee glua.

 

Utan att vara någon expert på thai så tror jag att poo nam kon kee klard (stavning?) är mer lämpligt uttryckt för detta kräk. Kommer väl någon kunnig med korrekt uttryck senare och rättar oss :)

Link to comment
Dela på andra sajter

40-50kg = Matchvikt för en fullvuxen thai med blöta kläder!

Ja.Men det åker ju en del falanger också.Då får man dubbla.Men vi är ju bara falanger....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.Men det åker ju en del falanger också.Då får man dubbla.Men vi är ju bara falanger.

INte många falanger som väger 80 kg, snarare tredubblas så är man är rätt nivå

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, man börjar fatta.. Khun Kling & Klang med flera ansvariga myndigheter har helt enkelt haft för mycket att göra...stackarna...

 

"An early morning meeting chaired by the Governor of Chonburi Province was held at Pattaya City Hall and was attended by local police and government agencies involved in the Ferry Disaster. It was concluded that a lack of regulation on passenger ferries was caused by a focus on speedboat and Jet Ski issues which distracted marine department officials from the lack of regulation of these ferries. The Governor demanded an immediate implementation of strict regulations for all marine vessels which operate in Pattaya Bay and strict enforcement for those who disobey the regulations - See more at: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/107980/Pattaya-ferry-disaster-update-captain-arrested-deputy-pm-visits-injured/#sthash.ukjfJQD4.dpuf

Link to comment
Dela på andra sajter

INte många falanger som väger 80 kg, snarare tredubblas så är man är rätt nivå

Så du menar att normalvikten är 240 kg???Nu får du nog uppsöka viktväktarna min herre.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att vara någon expert på thai så tror jag att poo nam kon kee klard (stavning?) är mer lämpligt uttryckt för detta kräk. Kommer väl någon kunnig med korrekt uttryck senare och rättar oss :)

kee klaat (ขี้ขลาด )

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att normalvikten är 240 kg???Nu får du nog uppsöka viktväktarna min herre.

Enkel matematik 40x3 = 120 kg

 

Du skulle ju dubbla, jag rekommenderar det tredubbla från ursprungliga vikten 40 kg.

Tror att är nära sanningen om man tittar på folket här, inte jag senast i dag visade vågen 74 kg.

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Enkel matematik 40x3 = 120 kg

 

Du skulle ju dubbla, jag rekommenderar det tredubbla från ursprungliga vikten 40 kg.

Tror att är nära sanningen om man tittar på folket här, inte jag senast i dag visade vågen 74 kg.

Ja.Jag skämtade bara.Jo du har rätt.Själv väger jag 93 kg.Om jag drattar i vattnet med kläder jeans skjorta etc.blir jag riktigt tung.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja.Jag skämtade bara.Jo du har rätt.Själv väger jag 93 kg.Om jag drattar i vattnet med kläder jeans skjorta etc.blir jag riktigt tung.

Men du har ju den fantastiska prylen i din ficka som vecklas ut till en gummibåt med motor och allt, givetvis med 64 bitars, förlåt, hästars motor och tar dig in till land och trygghet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du har ju den fantastiska prylen i din ficka som vecklas ut till en gummibåt med motor och allt, givetvis med 64 bitars, förlåt, hästars motor och tar dig in till land och trygghet :)

Javisst ja.Efter senaste uppdateringen finns ju även denna funktionen. :rotfl:  :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...