Jump to content
IGNORERAD

Vad tar ni med er för mat till Thailand?


Burken

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    11

  • Sam sip sam

    11

  • Surin P3

    5

  • Oscar

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Brukar fylla väskan med ett antal Big Mac & Co

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor älskar kantareller så det åker med varje gång,själv har jag alltid med en säck färskpotatis till vodkan  :crazy: Jag klarar mig alltid med handbagage men frugan plockar med kläder i massor som hon ger bort därnere,sen är svenskt godis populärt bland barnen i byn.Annars blir det inte så mycket mat i Thailand,dricker mest  :17:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog med mig 2 tubar mjukost och en paket knäckebröd sist.

Mjukosten var perfekt till nödfrukost men knäckebrödsiden var inte så bra då de blev mjuka av klimatet.

Har alltid med mig en liten vattenkokare ( en halvliters som håller värmen fö 300b) köpt i Thailand för kaffet till frukosten och några skivor vitt bröd för 10-15 bath räcker till en bra frukost om man har pålägg.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Men igentligen tar jag inte med mig så mycket mat, det mesta är ju for smaksättning och kryddning av mat. Bruna bonorna och Gula ärtorna blir 8-9 portioner var for sig, så det blir i snitt en middag i månaden under den tiden jag är i Thailand.

 

Anjovisen räcker till 2 långpannor Janssons frestelse och det gillar alla 3 i familjen, sedan hoppas jag att jag hittar någon bra Thailändsk fisk att lägga in, ska prova lägga thaifiskfileer i saltlake.

 

Man hor rätt ofta att tar du med svensk mat till Thailand där det finns så mycket god mat men jag har aldrig hort någon säga att tar ni med er så mycket thailändsk mat till Sverige, for i Sverige har vi ju också mycket god mat.

 

 Men med min erfarenhet så är Thailändare mycket mer kräsna när det gäller mat än oss svenskar.

Ja det är ju just det,när vi svenskar vill äta svensk mat i Thailand är det ett jävla gnäll,men sen att våra damer bara äter thai mat här hemma sägs det inget om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaffe, kaviar, hårt bröd och ansjovis brukar det bli

 

Kaffet bryggs i det kommunala vattnet i byn och smakar alldeles förträffligt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Johnnys sötstarka senap

10 flaskor Shots, turkisk peppar och gräddkola

10 påsar dipmix

2 tuber svennes dillkaviar

pepparkakor

kantareller

dillblad

kexchoklad, twistpåse, fazer chokladkakor, dajm, lakrits

snus

1 tub viltost

gevalia bryggkaffe

Dillblad hur ser dom ut?
Link to comment
Dela på andra sajter

Dillblad hur ser dom ut?

Nuförtiden står det bara dill på burken, längre tillbaks så stod det "Dillblad"

post-6315-0-24281600-1383239922_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Men igentligen tar jag inte med mig så mycket mat, det mesta är ju for smaksättning och kryddning av mat. Bruna bonorna och Gula ärtorna blir 8-9 portioner var for sig, så det blir i snitt en middag i månaden under den tiden jag är i Thailand.

 

Anjovisen räcker till 2 långpannor Janssons frestelse och det gillar alla 3 i familjen, sedan hoppas jag att jag hittar någon bra Thailändsk fisk att lägga in, ska prova lägga thaifiskfileer i saltlake.

 

Man hor rätt ofta att tar du med svensk mat till Thailand där det finns så mycket god mat men jag har aldrig hort någon säga att tar ni med er så mycket thailändsk mat till Sverige, for i Sverige har vi ju också mycket god mat.

 

 Men med min erfarenhet så är Thailändare mycket mer kräsna när det gäller mat än oss svenskar.

Frugan brukar ta med sig ca 40kilo hem till sverige

mat i resväskorna resten i handbagage.

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuförtiden står det bara dill på burken, längre tillbaks så stod det "Dillblad"

Dillblad aldrig sett :rolleyes:

Ps färsk dill finns i Thailand ds

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Skäms nästan för att säga det men men,pulvermos :)

Tag med dig en potatispress nästa gång istället och gör ditt eget mos, smält smör tillsätt lite mjölk lägg i den pressade potatisen och vispa, klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag googlade fram det också ,men inte är det blad :rolleyes:

 

Det kanske är nya EU-direktiv men hette det inte dillkvist forr i tiden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

På de stora röda kockens burkarna dom hade i korvkiosken förr i tiden stod det dillblad, och det är exakt samma innehåll i burken jag la ut bild på. Gött å ha på moset.

Link to comment
Dela på andra sajter

På de stora röda kockens burkarna dom hade i korvkiosken förr i tiden stod det dillblad, och det är exakt samma innehåll i burken jag la ut bild på. Gött å ha på moset.

 

Visst är det gott med dill på moset.

 

Kopte denna krydda på ÖB.

 

post-3132-0-28255200-1383253614_thumb.jp

post-3132-0-62217100-1383253650_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är dillextra?Är du uppe så här dags  :ahh:

 

Undrar jag också. Lägger man sig tidigt så vaknar man tidigt, brukar att lägga mig när det skymmer, läser lite bok, ser en film och somnar. Behover inte sova så mycket då jag latar mig dagarna i enda.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett rackarns dillande här, varför inte köpa på de lokala affärerna?

 

post-5702-0-14846100-1383266297_thumb.jp

 

 

Och när det gäller senap, så finns det grov, stark, standard och söt plus en hel del andra.

 

post-5702-0-20452800-1383266432_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett rackarns dillande här, varför inte köpa på de lokala affärerna?

 

attachicon.gifDSCN2479.JPG

 

 

Och när det gäller senap, så finns det grov, stark, standard och söt plus en hel del andra.

 

attachicon.gifDSCN2480.JPG

äR VÄL BÄTTRE ATT KÖPA FÄRSK DILL

Link to comment
Dela på andra sajter

äR VÄL BÄTTRE ATT KÖPA FÄRSK DILL

 

Naturligtvis gör jag det, men löven är OK att ha när jag 'skakar' ihop någon dressing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis gör jag det, men löven är OK att ha när jag 'skakar' ihop någon dressing.

nää he he färskt ska det vara ,men ok då till en dressing får det duga

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...