Jump to content
IGNORERAD

Hur många bankkort

Thaigren

Recommended Posts

Ja, ju fler kort desto bättre! Ifall något kort skulle strula...

Jag har Swedbank bankkort, Eurocard, Visa och ett från Siam Commercial Bank. Skickar pengar från Sverige en vecka innan avfärd.

För övrigt har jag noterat att man i vissa bankomater ändrat så att man måste ta ut kortet innan pengarna kommer. Det har ju hänt att jag bara tagit pengarna och glömt att ta kortet ;)

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

• Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

7

• M33

5

• Baa

4

• gusings

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, ju fler kort desto bättre! Ifall något kort skulle strula...

Herr Chang har talat.

HiHi,. det behöver inte vara korten som strular, man kan slå fel kod 3 ggr oxå, och sedan ta ut maxbelopp på kort nummer 2 och inte hitta det tredja!

Tror jag ska gå med i virrpanneklubben!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Vilken låda sa du?Var?

Spelar det någon roll, när du passerat min grind har du bara Chang framför ögonen och då har du glömt i alla fall!

Dela på andra sajter

4 st Offe

Jag började diskutera med en kompis hur många bankkort man har med sig på Thailandresan  .

Han tyckte att jag var nojig när jag har med mig 3 olika ifall det skulle jävlas .

Han tycker att det ska räcka med ett kort

Hur många har ni med under en resa ?

Mvh

Livrem och hängslen

Dela på andra sajter

2, ett Visa och ett MC.

Det var riktigt skönt med 2 kort när jag fick det ena skimmat i vintras.

Hade inte varit kul att behöva åka hem för en sån grej.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

• 3 månader senare...

Jag hade tre kort vid senaste resan. Första dagen i Thailand skulle jag ta ut pengar från ATM men fick till svar att kortet var ogiltigt. Försökte med nästa med samma resultat. Det tredje fungerade som tur. De kort som inte fungerade fungerar fortfarande här i Sverige.

Vad kan det bero på? Är det så att Thailand använder någon gammal teknik där de läser av magnetremsan och i Sverige används chippet?

Jag antar att jag också kan gå in på ett bankkontor och ta ut pengar på de kort som inte fungerade i ATM, eller hur? Någon som vet?

Dela på andra sajter

Jag hade tre kort vid senaste resan. Första dagen i Thailand skulle jag ta ut pengar från ATM men fick till svar att kortet var ogiltigt. Försökte med nästa med samma resultat. Det tredje fungerade som tur. De kort som inte fungerade fungerar fortfarande här i Sverige.

Vad kan det bero på? Är det så att Thailand använder någon gammal teknik där de läser av magnetremsan och i Sverige används chippet?

Jag antar att jag också kan gå in på ett bankkontor och ta ut pengar på de kort som inte fungerade i ATM, eller hur? Någon som vet?

Eller så är korten spärrade för utlandsköp...

Kolla på Internetbanken på korten...

Dela på andra sajter

Eller så är korten spärrade för utlandsköp...

Kolla på Internetbanken på korten...

Det ena kortet har jag använt tidigare i Thailand utan problem, Nordea MC, kopplat till mitt bankkonto. 

Det andra, ett OK/Q8 Visa, har jag inte använt tidigare och kan vara spärrat i Thailand, kanske.

Dela på andra sajter

Det ena kortet har jag använt tidigare i Thailand utan problem, Nordea MC, kopplat till mitt bankkonto. 

Det andra, ett OK/Q8 Visa, har jag inte använt tidigare och kan vara spärrat i Thailand, kanske.

Ok

Om du har använt Nordea MC kortet förut, så borde det ju funka...

Men kolla på Internetbanken för det kortet, bankerna har numer gjort så att man "öppna" och "stänga" kort för olika världsdelar och länder.Kolla så att banken inte stängt för handel med kortet i utlandet utan att du vet om det...

Angående OKQ8 kortet, som jag själv har och inte använt i Thailand, är dom har nått liknande som bankerna har att man kan stänga och öppna det kortet med...

Om du inte Bankkort i nån Thailändsk bank så rekommenderar jag dig att öppna ett, smidigt och enkelt att göra...

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Jag har ett och gumman ett.

Sedan har vi några I Thailand som jag inte har koll på men går bra att flytta pengar genom internet vid behov från Sverige.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Ok

Om du har använt Nordea MC kortet förut, så borde det ju funka...

Men kolla på Internetbanken för det kortet, bankerna har numer gjort så att man "öppna" och "stänga" kort för olika världsdelar och länder.Kolla så att banken inte stängt för handel med kortet i utlandet utan att du vet om det...

Angående OKQ8 kortet, som jag själv har och inte använt i Thailand, är dom har nått liknande som bankerna har att man kan stänga och öppna det kortet med...

Om du inte Bankkort i nån Thailändsk bank så rekommenderar jag dig att öppna ett, smidigt och enkelt att göra...

Nja.. Kolla det, dom har ändrat en del, dom flesta av mina kort måste jag gå in å aktivt öppna för användande i flera länder. Eller kontinenter. Och även bestämma hur lång tid man kan använda dom där.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ica kort, debit används huvudsakligen.

Norwegian kreditkort. Backup.

Skandia banken, Visa, debit backup.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

2 varav ett med kredit om det skulle behövas

.

samma här ett swedbank kort för nödfall annars är det icabanken som gäller med en extra kredit på

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag åkte på en resa till kina med 3 polare 2006 och dom hade ett kort var och dom fick inte ut pengar ibland när dom behövde medans en annan bytte bara kort när det första inte funka

Dela på andra sajter

Sam sip sam

3 varav ett hemma i en hemlig låda (Nordea MC) samt ICA och Bangkok bank i plånboken!

nordea mc byts ut i¨år mot nordea visa ,onödigt vetande kanske he he

Dela på andra sajter

2 st ett VISA och ett Mastercard  med brukar få problem att ta ut pengar p villå på båda trots att jag går in på banken, standardsvaret från bankpersonalen är kontakta din bank...men går jag ut till deras ATM oftast inga problem. Men jag vill ta ut mer an vad maskinen vill ge just för att det strular ofta så jag har cash

Dela på andra sajter

nordea mc byts ut i¨år mot nordea visa ,onödigt vetande kanske he he

Nja inte helt onödigt då mitt Nordeakort har utgångsdatum i sommar!

Kan ju vara bra då ju ICA kör MC!

Dela på andra sajter

Har i år provat med ett GE Moneybank, 12 fria uttag, inget valutapåslag. Enkelt med inlogg på deras hemsida. Supernöjd

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har i år provat med ett GE Moneybank, 12 fria uttag, inget valutapåslag. Enkelt med inlogg på deras hemsida. Supernöjd

har du kollat vilken kurs du fått ??

Dela på andra sajter

har du kollat vilken kurs du fått ??

Inte räknat ut kursen men så här ser några uttag ut, 10k + 20k + 20k inkl 180thb i avgift

post-6130-0-72613400-1393826240.jpg

Dela på andra sajter

Ica kort + Kasikornbank kort, sedan har jag säkerhetsdosan med för att kunna föra över pengar från penga kontot till det konto som behöver pengar när det sinar på det konto som respektive kort är till.

Mvh.Dolle

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...