Jump to content
IGNORERAD

Emirates..? Nån som har flugit till BKK än?


StefanJ

Recommended Posts

Dubai har en ny terminal som heter Terminal 3, som är anpassad för Emirates 90st beställda Airbus A380 (dubbeldäckar'n)  Emirates får 2st  A380 levererade i månaden.

Dom har väl fått ca hälften i dagsläget.

Jag ska flyga med en A380 till BKK från Term 3.. och enligt min biljett så ska även flighten från Arlanda också landa på Term 3.

Terminal 3 är satans stor.. så det är möjligt att det finns nån typ av transportmedel inom terminalen.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    6

  • Mankan

    4

  • Galten

    3

  • frogfish

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai

Det står väl på bokningen typ.

 

Jag kollar på resor nu, men hur ser jag vilket plan det är som ska flyga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar på resor nu, men hur ser jag vilket plan det är som ska flyga?

Flightnumret och http://www.seatguru.com

 

osäker på vilken flight så klicka på detaljer vid sökning

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Flightnumret och http://www.seatguru.com

 

osäker på vilken flight så klicka på detaljer vid sökning

 

Kalas fint Leif!! :thumbsup: :thumbsup:

nu vet jag vilken biljett jag ska välja om tanten vill åka 380, priset är endast 6 333:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas fint Leif!! :thumbsup: :thumbsup:

nu vet jag vilken biljett jag ska välja om tanten vill åka 380, priset är endast 6 333:-

Bara glädje när man kan hjälpa...det bästa med ett forum    :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar på resor nu, men hur ser jag vilket plan det är som ska flyga?

Som leifen säger så går det väl att få fram i detaljerna. Du kan titta efter flygnumret EK384 vid ner resan som är den avgången med A380 som har den bästa anslutningstiden och EK385 vid returresan.

 

Du kan också söka direkt på Emirates sida. Där framgår det tydligt vilka flygplanstyper som gäller. 

 

http://fly4.emirates.com/CAB/IBE/SearchAvailability.aspx

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Som leifen säger så går det väl att få fram i detaljerna. Du kan titta efter flygnumret EK384 vid ner resan som är den avgången med A380 som har den bästa anslutningstiden och EK385 vid returresan.

 

Du kan också söka direkt på Emirates sida. Där framgår det tydligt vilka flygplanstyper som gäller. 

 

http://fly4.emirates.com/CAB/IBE/SearchAvailability.aspx

 

Jo, jag gjorde så och fann vilken avgång som flögs med 380 resp 777.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag har nu gjort min resa med Emirates. Mycket bra service.. Nu till några bra tips.

Jag hade 4.40 tim väntan i Dubai på nedresan. Det verkar vara lite olika på vilken terminal man landar. På nedresan fick man åka litet tåg till den andra terminalen, men det går smidigt, lätt att hitta.

Jag gick till Merhaba Lounge på Terminal 3, samma som gaten. 315kr för 4 timmar.. sen är det bara äta lite, fika, ta en öl eller drinkar.. wifi och uttag för ladda mobilen/datan finns.

Det går ju ladda på planet också, USB uttag finns brevid skärmen. Gott om utbud på filmer och serier. Maten var väl sådär.. men det är ju en smaksak.

Jag flög Airbus A380 mellan Dubai och BKK.. 

 

När man flyger TILL BKK, då kan du köpa sprit på ARN, försegla påsen..ÖPPNA DEN INTE..  Går även bra att köpa sprit i Dubai.  1L Sapphire GIN kostade 142 SEK

Du kan INTE köpa sprit på taxfree i BKK på hemvägen pga konstiga regler.. men det e lugnt. Köp i Dubai.

 

När jag skulle hem.. så hade dom snott mitt förbokade säte på sträckan Dubai-STO. . Gav mig ett B säte.. medans jag bokat ytterplats (D säte) Jag e aningen stor, så jag vägrar sitta på en mittenplats. Jag gav mig inte.. dom sa Sorry but the flight is overbooked.. no empty seats bla bla.   Dom skulle maila Dubai och be dom fixa.. när jag väl kom dit.

 

Vid gaten i BKK så fick mitt boardingcardrött sken..YES! tänkte jag.. tänk om... och ja jävlar varätt jag hade.. Uppgraderad till Business class haha-- LYCKA!

Så mellan BKK och Dubai fick man flyga ståndsmässigt på övervåningen på A380..haha.. fälla sätet till en säng. Man kunde få en madrass om man ville..och skumpa så klart.

 

När man mellanlandar i Dubai så måste man göra en ny säkerhetskotroll.. TIPS.. om det är tråkig kö.. ta den korta Business Claas/First Class kön.. egen fil..  dom kollar inget boadingcard.

 

På hemvägen behövdes ingen tågresa. Gin köptes. Endast 2,20tim väntan.  Vid gaten lämnade jag fram mitt boardingcard och sa.. Here is my Boringcard, coz i lost my seat!

Gate-tjejen sa.. Mr Johansson?  Yes.. Here is urnew boarding card.  YES! en ytterplats fixad..  Glad igen!

 

4500SEK betalade jag för Emirates biljetten, flög A380 halva resan varav en sträckai Business Classpå A380. Den långa mellanlandningen på 4.5 timkändes helt OK tack vare

Merhaba Lounge.. värt varje krona.

post-3328-0-71610600-1395263214_thumb.jp

post-3328-0-06396100-1395263233_thumb.jp

post-3328-0-85545100-1395263252_thumb.jp

post-3328-0-42825600-1395263271_thumb.jp

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

gammal tråd men frågar iaf,,,

Har hittat ett mkt bra pris med emirates.. frågan är bara om 4,5 timmars transfers är att rekommendera då man flyger med ett barn på 3 år?

 

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

gammal tråd men frågar iaf,,,

Har hittat ett mkt bra pris med emirates.. frågan är bara om 4,5 timmars transfers är att rekommendera då man flyger med ett barn på 3 år?

 

 

 

 

C;D

 

Det beror på hur ni tar had om barnet.

 

Normalt inga problem.

 

Men dom ska sysselsättas mycket på flygplatserna 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

gammal tråd men frågar iaf,,,

Har hittat ett mkt bra pris med emirates.. frågan är bara om 4,5 timmars transfers är att rekommendera då man flyger med ett barn på 3 år?

 

 

 

 

C;D

 

Du känner väl ditt eget barn bäst och vet om det funkar, har suttit med mina på Vanta 5-6h(försening finnair) när den minsta var ca 3, det var inga problem, var nog jag som var kinkigast då!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

gammal tråd men frågar iaf,,,

Har hittat ett mkt bra pris med emirates.. frågan är bara om 4,5 timmars transfers är att rekommendera då man flyger med ett barn på 3 år?

 

 

 

 

C;D

Släng in den lille på loungen så klarar han sig nog toppen :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng in den lille på loungen så klarar han sig nog toppen :good:

Är kvinnor och barn tillåtna i lounger i dessa länder?

Link to comment
Dela på andra sajter

gammal tråd men frågar iaf,,,

Har hittat ett mkt bra pris med emirates.. frågan är bara om 4,5 timmars transfers är att rekommendera då man flyger med ett barn på 3 år?

 

 

 

 

C;D

Barn på 3 år är ju inga problem.

Värre för en snål pappa som måste köpa dyr flygplatsmat.

Jag var själv i den situationen i Kastrup 5 timmar för länge sedan.

Loungen kostar och har man köpt en snålbiljett så väljer man inte den för 4,5 timmar.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Är kvinnor och barn tillåtna i lounger i dessa länder?

En del länder tillåter ju vadsomhelst, så det skulle inte förvåna mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn på 3 år är ju inga problem.

Värre för en snål pappa som måste köpa dyr flygplatsmat.

Jag var själv i den situationen i Kastrup 5 timmar för länge sedan.

Loungen kostar och har man köpt en snålbiljett så väljer man inte den för 4,5 timmar.

Undrar om flygplatsmaten kostar ca 4500kr ( vilket e skillnaden mellan direkt med Thai o denna biljett?)

Förutom denna sak med att Thai åker direkt så ger jag absolut inget extra plus till Thaiair nu för tiden.

Riktig tråkig resa hade vi med dom förra vintern.

 

Men att folk favoriserar ett enstaka flygbolag, kör med skygglappar och kallar folk för snåljåpar e ju bara att beklaga. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om flygplatsmaten kostar ca 4500kr ( vilket e skillnaden mellan direkt med Thai o denna biljett?)

Förutom denna sak med att Thai åker direkt så ger jag absolut inget extra plus till Thaiair nu för tiden.

Riktig tråkig resa hade vi med dom förra vintern.

 

Men att folk favoriserar ett enstaka flygbolag, kör med skygglappar och kallar folk för snåljåpar e ju bara att beklaga. 

 

 

 

 

 

 

 

 

C;D

Finns ju en tråd om det också, "Spelar du rik...."

 

Gäller att ligga på topp!

Jag är väl fattig då, eftersom jag tar den billiga varianten med den lilla inskränkningen att väntetid inte äverstiger 4-5 timmar!

 

Snåljåpen Baa

 

PS, Stekare behöver inte kommentera, jag har en egen vilja DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Finns ju en tråd om det också, "Spelar du rik."

Gäller att ligga på topp!

Jag är väl fattig då, eftersom jag tar den billiga varianten med den lilla inskränkningen att väntetid inte äverstiger 4-5 timmar!

Snåljåpen Baa

PS, Stekare behöver inte kommentera, jag har en egen vilja DS

Det heter väl "Stekare behöver inte kommentera, jag har egen plånbok"

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...