Jump to content
IGNORERAD

Så mycket bättre(säsong 4).


edvardpop

Recommended Posts

Guest Fredman

idi*t!  tjata inte sönder den här tråden med ditt jävla PK dravel, man är inte emot ALL invandring för att man säger

 

" stopp vi klarar inte av att ta emot för många när vi inte klarar av att ta hand om dom som är här 

 

"Stopp, ta inte hit folk som pissar på Sverige o svenskar

 

Ta du o låt dom flytta in hos dig o sen kan du väl försörja dom för dina stålar

 

over and out

Vem som är idi*t eller inte ska vi kanske bena ut. Du säger dig gilla Thåström som är anarkist och helt emot alla gränser för människor. Tillåt mig småle eller gapskratta. Du har uppenbarligen inte lyssnat alls på vad de sjunger men tycker om musiken... ja snacka om idi*t. :) Jag har däremot aldrig sagt att jag är för fri invandring men du säger dig hylla Thåström som är det och han står nog för en hel del som du är helt emot. Snacka om idi*t din jävla sopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    24

  • GreenValley

    12

  • M33

    8

  • Nack Laeng

    6

Mest aktiva i denna tråd

och vart har jag sagt att jag är emot all invandring?  har nog fler vänner av ickesvenskt ursprung än de flesta

 

du vet inte ett jävla dugg om mig så ta o stäng igen brödfittan

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

och vart har jag sagt att jag är emot all invandring?  har nog fler vänner av ickesvenskt ursprung än de flesta

 

du vet inte ett jävla dugg om mig så ta o stäng igen brödfittan

Puss på dig med och jag har väl draget mina slutsatser av dina tidigare inlägg men har jag haft fel så är jag den första att be om ursäkt.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har turen kommit till Agnes Carlsson. Den tjejen hade jag ingen större koll på inför seriestarten mer än att hon vann Idol för en del år sedan. Gissar att Agnes vid sidan av Darin och Amanda Jensen är en av de som det gått bäst för sedan de deltagit den tävlingen. Musiken hon representerar är väl inte riktigt min kopp te men hon ser onekligen bra ut och sjunga kan hon ju det med så det kommer nog gå fint för henne. Efter att ha kikat runt lite på youtube kändes ett par låtar igen bl a den här...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite trist att hon innan varje framträdande sa "är det sant" "shit va roligt"  tur att hon sjunger bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite trist att hon innan varje framträdande sa "är det sant" "shit va roligt"  tur att hon sjunger bra!

O shit är det sant?..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ebbot va bäst ikväll

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite trist att hon innan varje framträdande sa "är det sant" "shit va roligt"  tur att hon sjunger bra!

Ungdommarna nu för tiden har ju på tok för torftigt språk. Så fattigt är väl inte svenska språkets vokabulär att "shitt" och "sjukt" ska behöva användas i tid och otid.Apropå låtval verkar de flesta huvudpersoner alltid reagera lika glatt överraskat. Aldrig att någon besviket utbrister "näää, inte den skitlåten!" eller något liknande.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig att någon besviket utbrister "näää, inte den skitlåten!" eller något liknande.

 

Du tror möjligtvis inte att präktiga tv4 skulle klippa bort sådant om det nu förekommer? Dessutom så är ju deltagarna där för att boosta sin egen karriär, och då får man ju inte säga nåt ont om någon annan för tänk om denne har en annan hudfärg eller sexuell läggning, jävlar vilket liv det blir då...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller Ttag det som ett lofte Inte som ett hot fran Lpn med samma namn Hanna fran Arlov 1972

Offe

Funderade just på det samma. Den eller Kolla kolla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror möjligtvis inte att präktiga tv4 skulle klippa bort sådant om det nu förekommer? Dessutom så är ju deltagarna där för att boosta sin egen karriär, och då får man ju inte säga nåt ont om någon annan för tänk om denne har en annan hudfärg eller sexuell läggning, jävlar vilket liv det blir då...

 

Meningen du citerade var bara ett försök till en skämtsam kommentar till att alla artisterna reagerar på nästan exakt samma sätt hela tiden dvs

överraskat och förtjust. Kan hända att deltagarna är för väluppfostrade, konflikträdda eller har för stor respekt för varandra för att ge negativ kritik

så det är väl kanske ganska naturligt att det blir så. Ulf Dageby gav visserligen en pik för Kens version förra veckan där endast titeln tydligen var

identisk med originalet men tror knappast att varken han eller någon annat tog det speciellt rasistiskt.

 

Apropå vad som ev försvinner vid klippbordet blev jag lite förvånad över att den kritik Bo Sundström framförde ang Idol och kungahuset under

gårdagens program passerade med tanke på att Så mycket bättre ju ska vara ett gulligt familjeprogram.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Sist ut (men inte minst) i Så mycket bättre ikväll är Ebbot Lundberg vilket förstås blir speciellt med tanke på att han förmodligen

är den svenska artist man lyssnat mest på, vid sidan av Bob Hund, alltsedan Union Carbide Productions närmast nockade en

den där skivaffären i centrala Göteborg som inte längre finns, i slutet av 80-talet. Jag minns fortfarande känslan som igår

då biträdet hade lagt deras debutplatta på skivtalriken och tonerna från "Ring my bell" som strömmade så behagfullt från

högtalarna även om behagfullt kanske inte var det bästa ordet att beskriva musiken med som väl egentligen närmast kunde

liknas vid känslan av att bli överkörd av en ångvält. Jag kollade bort mot Ljungan och Stefan, två inbitna synthare, med ett

stort självsäkert smile och tänkte att ni kan lyssna på vad ni nu lyssnar på men bättre än så här blir det inte. Det var kort

och gott kärlek vid första öronkastet. 

 

Inför kvällens avsnitt när jag en stilla men ack så trolig förhopping att Bo Sundström gör "Financial declaration", att Titiyo gör

"mantra slider", Ken gör "san fransisco boogie", Agnes gör "ring my bell", Ulf Dageby gör "tonight" och att Lill Lindfors gör

"firmanent vacation". Tre Soundtrack of our lives låtar och tre UCP låtar. Är dock nöjd om ngn av deltagarna gör i alla fall en

Carbidelåt. Det hade man aldrig trott den där dagen för närmare 25 år sedan.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ub5zBa3aoyk

 

http://www.youtube.com/watch?v=0UAEt8tzG6U&list=FL3JO-XnJJMdous74Gy3FGWA&index=1

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Sist ut (men inte minst) i Så mycket bättre ikväll är Ebbot Lundberg vilket förstås blir speciellt med tanke på att han förmodligen är den svenska artist man lyssnat mest på, vid sidan av Bob Hund, alltsedan Union Carbide Productions

 

Håller med dig där, Union carbide var sagolika, liksom BOB HUND...Mkt av Soundtracks material är oxå riktigt högkvalitativt - dock saknade dom det där lilla sista...Live var dock Ebbot/Soundtrack enastående - förutom när jag såg dom på avskedsturnen, då Ebbot hängde helt oengagerad över micken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig där, Union carbide var sagolika, liksom BOB HUND...Mkt av Soundtracks material är oxå riktigt högkvalitativt - dock saknade dom det där lilla sista...Live var dock Ebbot/Soundtrack enastående - förutom när jag såg dom på avskedsturnen, då Ebbot hängde helt oengagerad över micken.

 

Tröttnade nog lite grand nånstans efter TSOOL:s andra platta men debuten(Welcome to the infant freebase) gillade jag skarpt då den kom.

Carbide kändes originellare. Kaxigare. Uppkäftigare. Inte lika insmickrande. Speciellt deras första plattor. Lite synd att ingen av deltagarna i

Så mycket bättre tog sig ann någon av deras låtar. Samtidigt är synen jag får framför mina ögon att tex Lill Lindfors skulle sitta ihopkurad

i en bekväm fåtölj och lyssna in sig på tänkbara låtar att göra covers på från Union Carbides första fullängdare ungefär lika absurd som om

Barry Manilow skulle få för sig att göra en duett med Henry Rollins  :giggle:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Så var denna säsong snart till ända. Vad var bäst, vad var sämst? Vem överraskade mest.

Vilket framträdande var det bästa och hur stod sig säsongen mot tidigare år?

Jag har flera favoriter från året så det blir svårt att bara välja en. Tex gjorde Ebbot

några riktigt fina tolkningar(Lill Lindfors covern, Barn av vår tid tex) men ska jag bara

välja en av dem får det bli Bo Kaspers Orkesters"Dansa på min grav" som också är den jag

lyssnat mest på av alla bidragen i efterhand.

http://www.tv4play.se/program/s%C3%A5-mycket-b%C3%A4ttre?video_id=2479278

Den tolkning som dock lämnade starkast avtryck denna säsong bidrog årets överraskning

Ken Ring med i "Människor som ingen vill se"...

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Så var denna säsong snart till ända. Vad var bäst, vad var sämst? Vem överraskade mest.

Vilket framträdande var det bästa och hur stod sig säsongen mot tidigare år?

Jag har flera favoriter från året så det blir svårt att bara välja en. Tex gjorde Ebbot

några riktigt fina tolkningar(Lill Lindfors covern, Barn av vår tid tex) men ska jag bara

välja en av dem får det bli Bo Kaspers Orkesters"Dansa på min grav" som också är den jag

lyssnat mest på av alla bidragen i efterhand.

http://www.tv4play.se/program/s%C3%A5-mycket-b%C3%A4ttre?video_id=2479278

Den tolkning som dock lämnade starkast avtryck denna säsong bidrog årets överraskning

Ken Ring med i "Människor som ingen vill se"...

 

Ken ring har det bra. Hur fan har vi kunna gett han jobb å prioritera bort svenskarnas jobb ?!! Det är åt helvete!!!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...