Jump to content
IGNORERAD

Så mycket bättre(säsong 4).


edvardpop

Recommended Posts

härligt har missat dom första programmen .ska bli trevligt med lite svängig progg, som "förband" så kan man kolla in lou reed  i tv2 19.00. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    24

  • GreenValley

    12

  • M33

    8

  • Nack Laeng

    6

Mest aktiva i denna tråd

Som jag kommer ihåg Nationalteatern så var det oftast låtskrivaren/låtskrivarna som framförde låten men jag kan ha fel och kvällens avsnitt får utvisa vad de övriga artisterna anser vara Ulf Dageby-låtar! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag kommer ihåg Nationalteatern så var det oftast låtskrivaren/låtskrivarna som framförde låten men jag kan ha fel och kvällens avsnitt får utvisa vad de övriga artisterna anser vara Ulf Dageby-låtar! :thumbsup:

Nja, tror nog att tv4 är de som bestämmer vilka låtar som är godkända och inte...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, tror nog att tv4 är de som bestämmer vilka låtar som är godkända och inte...

Tänkte inte på det! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, så var det lördag igen då och dags för veckans bästa nöjesprogram och den första ut av den

här seriens två Göteborgare. För ett tiotal år sedan satt jag på tåget mot Stockholm då en bekant

och behaglig stämma hördes från sätet bakom mig. Det var Ulf Dagebys. När jag sedan gick av i

Skövde efter en resa som gick ovanligt snabbt tänkte jag att om den mannen någon gång får för

sig att tala in en ljudbok är jag den förste att inhandla den. Dageby är förmodligen mest känd för

det han gjort med Nationalteatern och låtar som "Livet är en fest" och "Barn av vår tid". Jag gillar

även en del av hans sologrejer så som "En dag på sjön", "Lata rika", "Gudar gick över fälten" och

"Eldorado". Vilka låtar hoppas ni ska tolkas ikväll?

Att han även gjort en del filmmusik är kanske inte lika bekant. Bla komponerade han sountracket

till Stefan Jarls Ett anständigt liv. Kanske inte så troligt att någon av de andra deltagarna tolkar

"Gallret" men om tex Ken Ring får för sig att göra det samt adderar ord där till så inte mig emot.

Kan vara det vackraste stycket musik som producerats här i landet.

http://m.youtube.com/watch?v=xmhLPVUt-Ho

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att jag läste att ingen "valde" någon av de låtarna hon hade skrivit...

Stämmer nog. Det var först på den senaste plattan hon började skriva egna låtar. Innan fick hon bla hjälp av Magnus Frykberg, Peter Svensson(Cardigans) och Jocke Berg(Kent).

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan man bara längtar till 1:a Mars då man får se nationalteatern på scen igen  :nyam: 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker valet av låtarna blev lite tama...även om det inte är något större fel på dom så saknade jag "livet är en fest" el någon av dom andra "röjarlåtarna"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade faktiskt hellre sett Uffe spela låtarna själv för de övriga. Tyckte det närmast var slakt av originalen denna omgång.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nu blir det garanterat dagens bästa låt!

Stämmer bra, han stötte på min kompis dotter och kompisen som också är musiker var väl inte helt happy men nu får han väl bli förlåten.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade faktiskt hellre sett Uffe spela låtarna själv för de övriga. Tyckte det närmast var slakt av originalen denna omgång.

 

Håller inte med. Bosses, Agnes och framför allt Ebbots versioner var magiska. Ett mycket bra program.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill se Thåström i nästa säsong 

 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

jag vill se Thåström i nästa säsong

Förvånande, trodde du var mil från hans värderingar har du lyssnat på vad han sjunger!
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker valet av låtarna blev lite tama...även om det inte är något större fel på doom så saknade jag "livet är en fest" el någon av dom andra "röjarlåtarna"

Agnes hade gärna fått gjort en discoversion av "Livet är en fest". Mest nöjd med Ebbot annars. Sicken entertainer han är i alla fall!

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånande, trodde du var mil från hans värderingar har du lyssnat på vad han sjunger!

 

 

förstår inte din "koppling, måste man vara "Pk/ komunist för att uppskatta bra musik typ mikael wiehe eller Thåström?

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

förstår inte din "koppling, måste man vara "Pk/ komunist för att uppskatta bra musik typ mikael wiehe eller Thåström?

Man måste väl vara en hycklare av guds nåde om man gillar Thåström och är emot invandring? Lyssnar du inte på texterna alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste väl vara en hycklare av guds nåde om man gillar Thåström och är emot invandring? Lyssnar du inte på texterna alls?

 

idi*t!  tjata inte sönder den här tråden med ditt jävla PK dravel, man är inte emot ALL invandring för att man säger

 

" stopp vi klarar inte av att ta emot för många när vi inte klarar av att ta hand om dom som är här 

 

"Stopp, ta inte hit folk som pissar på Sverige o svenskar

 

Ta du o låt dom flytta in hos dig o sen kan du väl försörja dom för dina stålar

 

over and out

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...