Jump to content
IGNORERAD

Så mycket bättre(säsong 4).


edvardpop

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    24

  • GreenValley

    12

  • M33

    8

  • Nack Laeng

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Fredman

Då var det dags för Ken Ring att bjuda till bords i kvällens avsnitt. Den mannen har jag ingen större koll

på förutom det som skrivits i en och annan mindre smickrande tidningsrubrik. Blir intressant att höra vad

han har för kommentarer på dem samt natuligtvis att höra de andra artisternas tolkningar. Sedan sist har

Ebbots Bo Kaspers tolkning närmast gått på repeat. Någon som kollar?

Han är god vän med min svärson och "what you ser is what you get". Nu öppnar han resort i Kenya. Min dotter är med i en av hans videor.
Link to comment
Dela på andra sajter

Erkänner att jag inte visste mycket om Ken Ring före kvällens program men nu framstår han som en gigant i mina ögon. Mycket sevärt program ett av de bästa genom åren!

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kommit till avsnitt tre än men Kens tolkning av Bo Kasper i avsnitt två var så grym.

Den lär vi få höra mer av på radion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkast igår förutom Ken Rings levnadshistoria var Titiyos framförande. Annars var det kul att se Ulf Dageby höja tempot i sin tolkning

jämfört med tidigare avsnitt.  Beträffande Ken Ring kan nog en och annan bivit påmind om att man inte bör döma folk på förhand.

I synnerhet inte efter att enbart läst det som stått i kvällspressen. Kens dag bjöd på mycket tårar men också en del skratt som i

denna diskution tex.

 

Ulf Dageby: Du är på något märkligt vis oanalyserbar. Det är som att analysera Ume Älv.

Ken Ring: Vem är det?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=CHmxSkmHaaY

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har turen gått till Titiyo i kanske vad som är tv4:s bästa familjeunderhållningsprogram sedan starten.

"Man in the moon", "flowers" och "come a long way" är låtar som det ikväll möjligtvis borde kunna bli covers på.

Min favo är dock "stumble to fall" i vilken hennes vokala insats är så stark att nackhåren reser sig.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Titiyo har ju gjort en del bra låtar,ska bli intressant att lyssna på dom andra deltagarnas varianter ikväll.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ken Rings låt berörde mest ikväll. 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

lill lindfors e kult !

 

måste säga att ken va en surprise, en av de bättre

 

ser fram emot Uffe Dagerby o tolkningar av Nationalteatern

Japp, men så e hon ju åsså från östra rikshalvan  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och med jag har tittat på TV4 i kväll men bara för Titiyo :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter senaste avsnittet kan man bara att konstatera att Titiyo verkar vara en grymt skön tjej samt att produktionsbolaget i och med årets gäng

överträffat tidigare säsonger(föredrar personligen tex Ebbot framför Ledin eller Dageby framför Wiehe, hellre Ken än Petter, hellre Agnes

än Darin osv...). Kan i och för sig tycka ibland att det är lite väl överdrivet med ryggdunkande i programmen och att tvkamerorna under

framträdandena fokuserar onödigt mycket på de andra artisterna reaktioner men det är bara anmärkningar i marginalen. 

 

Normalt sett är jag egentligen måttligt förtjust i covers, i alla fall när de bara görs som karaokeversioner utan att tillföra något extra men i

Så mycket bättre lyckas artisterna ofta med att få det bli intressant mycket pga att de kommer från olika generationer och musikgenrer.

Och igår gjorde Ebbot tom reggae...

 

Ken Ring är annars den som överraskat mest positivt så här långt och jag tycker han stod för den starkaste Titiyo-covern igår.    

 

http://www.tv4.se/s%C3%A5-mycket-b%C3%A4ttre/klipp/ken-ring-this-is-2486602

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ken Ring dominerar verkligen hela programet både som artist och en så jävla skön personlighet han är! Ebbot är också en favorit, men Ken är kungen i programet imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade just på det samma. Den eller Kolla kolla!

Haha, lyssnar precis på den :) Finns några låtar som borde passa Kens intressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Troligen inte, ingen av dessa låtar har skrivits av Ulf Dageby!

Det viktiga verkar vara att de har framförts av artisten, annars finns det ju många som aldrig skulle varit med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktiga verkar vara att de har framförts av artisten, annars finns det ju många som aldrig skulle varit med.

Ulf Dageby har skrivit så in i hel---e många låtar (Nationalteatern och filmmusik) så jag hoppas att de väljer låtar som han komponerat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen inte, ingen av dessa låtar har skrivits av Ulf Dageby!

Hade Titiyo skrivit någon låt som framfördes på hennes dag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...