Jump to content
IGNORERAD

Om kungen går bort


soi covboy

Recommended Posts

Ja säg det.När jag nämde detta för min sambo fick jag en utskällning.Hur fan kan du säga så om min kung???Ja men han kan väl inte leva för evigt säger jag.Hon fräste bara något på thai till mig..så jag tror att han kan inte dö helt enkelt.

Min sambo säger att hon tror att Thailand blir det nya Syrien när kungen väl somnar in, nu får vi väl hoppas att det inte blir så illa.

Enda tänkbara efterföljaren i hennes ögon så är det kungens dotter som tydligen är högt älskad av de flesta inklusive grannländerna, även Kina om man ska tro sambo?!

Kungens son gav honom inte så mycket för, han ska ha haft fingrarna med i mycket som inte är bra och då är det inte bara kvinnoaffärer utan även mord och handel som har berikat honom.

Själv så hoppas jag att nuvarande kungen får ett långt och hälsosamt liv och Thailand hålls så stabilt som möjligt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sid

    11

  • andersbangkok

    6

  • Wanchai

    5

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Vad jag hört enligt hörsägen så gillar inte prinsen utlänningar och därmed skulle vi nog få det svårare om han tillträdde?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo säger att hon tror att Thailand blir det nya Syrien när kungen väl somnar in, nu får vi väl hoppas att det inte blir så illa.
Det enda positiva i så fall är väl att uppehållstillstånden fixas på rekordtid och att det blir PUT direkt. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag hört enligt hörsägen så gillar inte prinsen utlänningar och därmed skulle vi nog få det svårare om han tillträdde?

Thailand skulle inte överleva utan "utlänningar", men du kanske menade bofasta, icke till staten bidragande ytisar, typ undertecknad som bara "glider omkring på en räkmacka"!

Nja, personligen tror jag han. om han nu blir kung, kommer att ha betydligt kiurigare saker att ta tag i!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir självklart landssorg och en enormt pampig begravning. Alla oroligheter kommer att stävjas direkt av militären som har

totalkontroll i det läget. Det kommer bli en lång och jobbig tid för befolkningen som verkligen älskar sin kung innan man kan

acceptera en ny tronarvinge. Men för över 60 miljoner människor går livet vidare så vardagen är snart i rullning på nytt.

Politiskt kommer det som vanligt vara delade meningar, korruption och maktkamp.

Tror inte turismen påverkas märkbart. Det har varit många kriser i Thailand men turisterna fortsätter komma år efter år.

 

Long Live The King!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde frågan till Naree och hon svarade att det blir 100 dagar utlyst landssorg och 7 dagar karantän för alkohol, barer och musik.

Statsanställda är klädda i svarta uniformer under dessa dagar.

 

För gammelmunken som dog för några dagar sen gäller 30 dagar i svart och 3 dagar karantän för alkohol, barer och musik.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om kungen går bort????

Trodde det bara var en tidsfråga eller har jag missat nått?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde frågan till Naree och hon svarade att det blir 100 dagar utlyst landssorg och 7 dagar karantän för alkohol, barer och musik.

Statsanställda är klädda i svarta uniformer under dessa dagar.

 

För gammelmunken som dog för några dagar sen gäller 30 dagar i svart och 3 dagar karantän för alkohol, barer och musik.

I pattis verkar dom redan ha glömt gammelmunken?
Link to comment
Dela på andra sajter

I pattis verkar dom redan ha glömt gammelmunken?

Pattis visste inte heller vem gammelmunken var medan han levde.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis visste inte heller vem gammelmunken var medan han levde.

Där tog du orden ur munnen på mig he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Om kungen går bort? ???

Trodde det bara var en tidsfråga eller har jag missat nått?

Rock on!

Det är väl bara en tidsfråga innan vi alla går bort, när vet man väl inte?

Jo förresten, om man är dödsdömd i Kina så har man nog bra koll på när det är dags...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Här är vad ja tror.

Kronprinsessan tar över tills Kronprinsens son blir 18 år, och detta tror ja är redan klart.

Mvh Maitan.

Det är en mycket intressant tanke!

Jag tror att Kronprinsen har för många "lik i lasten" för att kunna få förtroende hos folket.

Det är uppenbart att folket vill ha prinsessan som regent.

 

Hustrun, som är en stor älskare av kungen, hon fnyser bara åt prinsen när vi diskuterar det och säger att efter kungen så spelar det ingen roll längre för prinsen, den kan hon aldrig acceptera. Hon gillar prinsessan men säger att Thailand är för konservativt för att acceptera en kvinna som regent.

 

Jag tror inte heller att det kommer bli några direkta våldsamheter.

Thaksin har investerat mycket i prinsen. Det blev ett rejält bakslag för honom när kungen upphöjde prinsessan till nästan samma nivå som prinsen.

Drottningen har saken klar; det blir prinsen som blir regent

 

Det är upplagt för såpopera men våldsamt; nej det tror jag inte

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Det är en mycket intressant tanke!

Jag tror att Kronprinsen har för många "lik i lasten" för att kunna få förtroende hos folket.

Det är uppenbart att folket vill ha prinsessan som regent.

 

Hustrun, som är en stor älskare av kungen, hon fnyser bara åt prinsen när vi diskuterar det och säger att efter kungen så spelar det ingen roll längre för prinsen, den kan hon aldrig acceptera. Hon gillar prinsessan men säger att Thailand är för konservativt för att acceptera en kvinna som regent.

 

Jag tror inte heller att det kommer bli några direkta våldsamheter.

Thaksin har investerat mycket i prinsen. Det blev ett rejält bakslag för honom när kungen upphöjde prinsessan till nästan samma nivå som prinsen.

Drottningen har saken klar; det blir prinsen som blir regent

 

Det är upplagt för såpopera men våldsamt; nej det tror jag inte

ja jag tror det vore bättre för Thailand om drottningen dör fore kungen.

 

hon kommer ju att göra allt för att prinsen tar över när kungen dör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är vad ja tror.

Kronprinsessan tar över tills Kronprinsens son blir 18 år, och detta tror ja är redan klart.

Mvh Maitan.

 

Problemet med denna teorin är att Kronprinsen inte lär släppa den makt som han enligt alla protokoll ska ha efter kungens frånfälle. Men det går ju att ordna och därför bör man hålla en hälsosam distans till honom i samband med kungens frånfälle..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla dessa historier om prinsen rykten eller finns det några bekräftelser att det är sanning.

 

Jag tycker en hel del låter som skrönor som rullar runt och blir värre och värre. Han kanske är mycket bättre, eller sämre, än dessa konstiga skrönor/historier om honom.

 

Kanske kan han bli en omtyckt kung om han får chansen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa hade kanske varit om kungen, redan under sin levnad, officiellt utsåg sin efterträdare. Om det är möjligt...

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla dessa historier om prinsen rykten eller finns det några bekräftelser att det är sanning.

 

Jag tycker en hel del låter som skrönor som rullar runt och blir värre och värre. Han kanske är mycket bättre, eller sämre, än dessa konstiga skrönor/historier om honom.

 

Kanske kan han bli en omtyckt kung om han får chansen.

 

Tveksamt han är redan dömd i thailändarnas ögon, dels för sina kvinnoaffärer, sin ointresse för folket, sitt närs samarbete med korrupta politiker och maffiafigurer så tror jag oavsett om han lämnat allt det bakom sig redan är dömd i somchais ögon.

 

 

Så länge kronprinsen finns i livet så kan inte kungen eller någon annan välja tronföljare. Det följer protokollet. Det är en skröna att han kan välja bland sina barn vem som ska efterträda honom.

 

Kronprinsen kan dock avböja tronen och då finns chansen att det blir någon av döttrarna. Men oddsen för att han skulle göra så är minimala. Finns han inte tillgänglig av en eller annan anledning så blir det en av döttrarna tills kronprinsens son når myndig ålder.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns ju en gammal sägen i Thailand som säger att det bara ska bli 9 Rama i den här eran, nr 9 sitter nu...  :ahh:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns även ett rykte som säger att King Ananda inte dog och fortsatte som munk i skymundan... ?

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns ju en gammal sägen i Thailand som säger att det bara ska bli 9 Rama i den här eran, nr 9 sitter nu... :ahh:
Det är ju därför Thaksin är så på det klara med att han skall bli President. Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju därför Thaksin är så på det klara med att han skall bli President.

Jag är fullständigt övertygad om att han har fantiserat om möjligheten iallafall :)

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns ju en gammal sägen i Thailand som säger att det bara ska bli 9 Rama i den här eran, nr 9 sitter nu... :ahh:

Intressant med fördjupning kultur och folklore, du råkar inte ha några länkar för att läsa lite om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...