Jump to content
IGNORERAD

Långliggare - tecknad serie om faranglivet i Thailand!


Långrygg

Recommended Posts

Fredag! Det blir en pausbild till. Två mässor för Långliggare i Maj, den första Seriemässan i Stockholm, kom gärna dit och hälsa på :)   (mer info om detta senare). Mycket som ska bli klart innan dess, har precis skickat kapitel 2 till tryck. Sen ska jag få ordning på den engelska versionen av serien, försöka sprida den lite mer osv. 

Men Kapitel 3 är i görningen, hoppas det är okej med en liten paus mellan kapitlen :)

Långliggare: Beer Farang

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Långrygg

    207

  • Kötthandlarn

    34

  • PeterDahlin

    22

  • Duracell

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kommer ett PM ang tröja!

sugen, men vill nog ha ett pris innan jag beställer.Lugna puckar, jag kan vänta tills du/ni kommer på nåt bra sätt med frakt till Sverige.

Nu är jag i stor separationsångest när man måste vara utan stripar i en hel månad!

Men väntar hellre på nåt bra.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Amja, i LångliggarShoppen ser du priser och fraktkostnad under varje vara :) Glöm ej att man kan välja valfri bildruta från serien och till och med sätta egen text i pratbubblorna, om man vill ;)

 

Mvh

L. Rygg

 

Kommer ett PM ang tröja!

sugen, men vill nog ha ett pris innan jag beställer.Lugna puckar, jag kan vänta tills du/ni kommer på nåt bra sätt med frakt till Sverige.

Nu är jag i stor separationsångest när man måste vara utan stripar i en hel månad!

Men väntar hellre på nåt bra.

Mvh

Amja

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Långrygg

Kära MPRare! Hoppas ni inte glömmer bort Långliggare under pausen, vi är snart tillbaka!
 

Men så länge... om ni befinner er i Stockholm i helgen (9-10 Maj) så sitter Långliggare(jag) vid ett bord på Kulturhuset med nytryckta böcker på riktigt papper!

Kom och bläddra, kanske köp (både kapitel 1 & 2 innehåller lite, lite extra som inte finns på nätet), men framför allt bara säg hej!

Om många visar intresse kanske nån höjdare får för sig att Långliggare är värt nåt! :wink: Så kom förbi och snacka lite, vi kanske laddar kameran och lägger upp bilder här på MPR?

 

 

post-3493-0-07477800-1430852540_thumb.jp

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Långrygg

Hejhej, en liten påminnelse bara

Kika gärna på www.langliggare.se

Ska försöka lägga upp lite bilder från festivalen här också!

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu är det nära hoppas jag!

Hade tyvärr inte möjlighet att besöka mässan, men det kanske finns några bilder och att du hittade några bra kontakter,

med en engelsk översättning tror jag den där kan sälja ganska bra.

Byt ut baggar och danskar mot skottar och irländare!

Mvh

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade gärna besökt men det ligger en 400-500km ifrån.

Hur gick det.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det nära hoppas jag!

Hade tyvärr inte möjlighet att besöka mässan, men det kanske finns några bilder och att du hittade några bra kontakter,

med en engelsk översättning tror jag den där kan sälja ganska bra.

Byt ut baggar och danskar mot skottar och irländare!

Mvh

Amja

 

Snackade med en hel del fölk, några man kände igen, eller som "kändes som" bra kontakter, man kan ju hoppas det leder till nåt!

Var precis i England på mässa, kapitel 1 översatt till engelska, nu ska jag börja lägga upp en gång i veckan och bomba engelskspråkiga thaiforum med Longstayers :) 

 

 

Mässorna är skoj, kul att så många kommer fram och snackar. Men så mycket serier att välja mellan så folk tittar mest, bara "rätt folk" tittar så... :)  Men jag kände nu på sista att det hade varit skoj att åka på thaifestivaler istället. Det är ju ändå där Långliggarna hör hemma!

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

:good: :good: :good:

Vi är nog många här som håller tummarna för dig!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina pennor å skissblock ger ju oss alla lite skojigt hopp

å förhoppningsvist ett par besök i din långliggare-shop

Håll nu din utlovade time-line

och dina fans på humöret -fine

helst vill vi ju alla ,läsa utan ett enda stopp

men lite väntan uthärdas gärna

om du oss i längtan försöker värna

B

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack väntan har varit lång

 

Ja det blev längre än väntat, men pausen var i alla fall kortare än förra årets :) Skönt att vara igång igen!

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det blev längre än väntat, men pausen var i alla fall kortare än förra årets :) Skönt att vara igång igen!

Långrygg. Du gör en super sak. Tänkte fråga dig. Hur många MPR kom på mässan i Stockholm? Hur många MPR sponsrar din underbara utgåva? Vänligen svara rakt.

Mvh

Nilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Långrygg!

Trist att jag inte kunde ge dej karma, antager att P3 strulat med kapsylen och forumet samtidigt?

Karma funkar ingenstans just nu, du får några + så snart jag ser att det funkar igen :fan:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ett PM ang tröja!

sugen, men vill nog ha ett pris innan jag beställer.Lugna puckar, jag kan vänta tills du/ni kommer på nåt bra sätt med frakt till Sverige.

Nu är jag i stor separationsångest när man måste vara utan stripar i en hel månad!

Men väntar hellre på nåt bra.

Mvh

Amja

Joooo, ta det lugnt.

Kan nog bli en överaskning på några kronor...

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du är igång igen.

Känner igen att de skall titta överallt men släkten våran har inte råd till kameror,

Fick förklara peopel from Bangkok för de som såg besvärade ut.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att Långrygg är igång igen. 

Kände mig så där för många år sen när jag satt på verandan. :)

 

 

 

Tackar Långrygg!

Trist att jag inte kunde ge dej karma, antager att P3 strulat med kapsylen och forumet samtidigt?

Karma funkar ingenstans just nu, du får några + så snart jag ser att det funkar igen :fan:

 

 

MVH Tommy

 

Du har nog lokala problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Bäst väns forever" !

Vilken legendarisk höjdare! :clapping: :clapping: :clapping:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Långrygg. Du gör en super sak. Tänkte fråga dig. Hur många MPR kom på mässan i Stockholm? Hur många MPR sponsrar din underbara utgåva? Vänligen svara rakt.

Mvh

Nilsson

 

Hej Nilsson, på mässan vet jag bara en, som kom förra året. Ingen mindre än den levande legenden Lucky Luke! Ångrar fortfarande att jag inte drog fram kameran! Sen vet man ju inte hur många som kom fram som var från MPR, kan inte alla ansikten och namn. Sen har jag fått "kritik" för att jag talade om i tid att Långliggare skulle vara där, och där ska jag ta mig i kragen!

 

Får en del beställningar på webbshoppen (http://longstayers.tictail.com/), ingen som man skrattar på vägen till banken över :wink: men inte heller där vet jag vem som är MPRare eller ej.

Det är ju lite konstigt att ta betalt för nåt som ligger gratis på nätet, vet att det sättet funkar bra för många "webcomics" i amerikat, men vet nog ingen svensk motsvarighet. Ska snart köra igång den engelska versionen på allvar, vi får väl se :)

 

Ska ta mig en titt på Thaifestivaler i fortsättningen (tar gärna emot tips om såna), där kanske man ser lite MPR-kändisar!

 

Mvh

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...