Jump to content
IGNORERAD

Långliggare - tecknad serie om faranglivet i Thailand!


Långrygg

Recommended Posts

  • Svar 581
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Långrygg

    207

  • Kötthandlarn

    34

  • PeterDahlin

    22

  • Duracell

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack för dagens garv :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I somras åkte jag bekvämt med en vanlig buss mellan Pattaya och Bangkok för en bråkdel av priset så den halvtimmen man kanske tjänar på minibussen ger jag inte mycket för.

Enda nackdelen var att man blir uppmärksammad när man öppnar en chang ( Förbjudet I Thailand som passagerade) och får ta sig till bussterminalen.

I minibussen var det ingen som reagerade.

Har åkt med bra minibussar också som inte varit hårt chemalagda/ackord typ till färjeläget eller sightseen.

 

Inte åkt buss sen en bit in på 80-talet och då var det biljetttjejen som sålde öl ombord .. men det var en lång resa säkert 3-4 timmar vill jag minnas :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart men kort,jag har påminnelse i kalendern 1ggn i månaden. Blir så upprörd av att det e så korta avsnitt,vill ha mer!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart men kort,jag har påminnelse i kalendern 1ggn i månaden. Blir så upprörd av att det e så korta avsnitt,vill ha mer!! 

 

Sätt påminnelsen på var tredje månad, så blir avsnitten längre ;)

Men jag håller med, önskar jag hade mer tid att lägga på serien.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du som tecknat James Fjong?Underbar serie du gör  :14:  :14:  :14:

Tack! Nej, minns lite av James Fjong, antagligen från nån gammal tidning man hittat i en sån där skogsgömma som var vanlig innan internet... Googlade och såg att den funnits med i en tidning som hette Nana International, passande? :)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen Fredag, förlåt, Måndag! Sitter och blir alldeles nostalgisk när jag ritar om min gamla hemby, tror det får bli ett återbesök snart! (all the names have been changed to protect the guilty...)

http://www.langliggare.se/senaste/

Hahaha din senaste är så träffande vet precis vem det handlar om. För det finns väl lite sanning i dina serier hursomhelst fantastiskt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha din senaste är så träffande vet precis vem det handlar om. För det finns väl lite sanning i dina serier hursomhelst fantastiskt bra

 

Tackar! Ja, det bygger ju på min tid som långliggare där nere, även om det överdrivs, skarvas och tillspetsas för att kunna trycka in allt på en sida och försöka vara lite rolig i slutklämmen. Får väl hoppas att ingen gammal stenbordskompis känner sig kränkt :)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste dom två sista avsnitten idag.. tråkigt.. för jag vill ha mer! :)

 

Har du hela storyn i huvudet eller kommer du på nya episoder under tiden? Hur lång tid tar det att göra ett avsnitt?

 

Riktigt bra tecknat och väldigt roligt skrivet och oftast huvudet på spiken. Strålande helt enkelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den muntre mannen fra Norge var glasur på kaken :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste dom två sista avsnitten idag.. tråkigt.. för jag vill ha mer! :)

 

Har du hela storyn i huvudet eller kommer du på nya episoder under tiden? Hur lång tid tar det att göra ett avsnitt?

 

Riktigt bra tecknat och väldigt roligt skrivet och oftast huvudet på spiken. Strålande helt enkelt!

 

Tack för berömmet!! Det kommer mer, ganska snart hoppas jag! ;)

I serien är vi väl inne på kanske 5 dygnet nu, och jag har 6 år att avhandla... Har kapitel 1 planerat, på papper, det är till avsnitt 32 och jag håller just nu på med del 26. Sen har jag en bok med lösa idéer och minnen. Troligtvis skriver jag ner hela kapitel 2 mer detajerat innan jag börjar. Kapitel 1 var lite speciellt då det ska skulle resas mycket. Tanken är väl att det sen blir mycket barhäng, med nån visa run eller ett besök hemifrån då och då, precis som på riktigt! Hur lång tid det tar har jag dålig koll på, gör det mellan heltidsjobb, thaifru och två små glin som ju får gå först. Det är lite tufft att få till en sida i veckan, och det är ju väldigt långsamt egentligen, får väl köpa trisslotter i helgen...

:wai:

 

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

den va kul .ner kommer det mera ?

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...