Jump to content
IGNORERAD

Långliggare - tecknad serie om faranglivet i Thailand!


Långrygg

Recommended Posts

Urschäkta dröjsmålet! Så det kan bli, vi tackar Farmor Långrygg för barnpass denna lördag :)

Det räcker numera med att bara klicka till www.langliggare.se  så kommer man till senaste!

Tackar.

Klockrent.

Med vänlig hälsning jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Långrygg

    207

  • Kötthandlarn

    34

  • PeterDahlin

    22

  • Duracell

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Urschäkta dröjsmålet! Så det kan bli, vi tackar Farmor Långrygg för barnpass denna lördag :)

Det räcker numera med att bara klicka till www.langliggare.se  så kommer man till senaste!

 

ÄNTLIGEN!

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du träffar väldigt ofta rätt på med dina karaktärer, fortsätt!

Ett rejält garv behöver man minst en gång i veckan.

En såndär Vietnamveteran fanns det på Soi Honey i Pattis, inte många trodde på honom tills han tog fram sina medaljer och visade, så alla stories är inte ljug, bara dom flesta.

 

Närdu kommit upp i ett år, så översätt till engelska, försök hålla översättningen lite allmän så det passar på andra ställen och tryck upp!

Typ som en TINTIN i Thailand, hehe.

 

Ser redan fram emot nästa fredag!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

555, man kan hitta ganska roliga kufar i pattis. En som jag spelade pool med sa att han höll tillbaka och lät andra vinna.

 

Egentligen var han så överlägsen så ingen vill spela med honom om han går på för fullt. "Ting tong" kallade damerna i baren honom.

 

Troligen en ganska bra beskrivning på en som knappt visste åt vilket håll kön skulle vara. :)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Du träffar väldigt ofta rätt på med dina karaktärer, fortsätt!

Ett rejält garv behöver man minst en gång i veckan.

En såndär Vietnamveteran fanns det på Soi Honey i Pattis, inte många trodde på honom tills han tog fram sina medaljer och visade, så alla stories är inte ljug, bara dom flesta.

 

Närdu kommit upp i ett år, så översätt till engelska, försök hålla översättningen lite allmän så det passar på andra ställen och tryck upp!

Typ som en TINTIN i Thailand, hehe.

 

Ser redan fram emot nästa fredag!

Mvh

Amja

Bra ide Amja, jag kommer att lägga upp serien från början på engelska, ska bara fixa till sajten först. Sen nån tryckt bok på både svenska och engelska (två versioner) när det finns 100+ sidor, samlingsvolym eller nåt.

Hade en 30-sidors blaska på seriemässan i Stockholm i maj, härligt att se sin serie på riktigt!

 

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide Amja, jag kommer att lägga upp serien från början på engelska, ska bara fixa till sajten först. Sen nån tryckt bok på både svenska och engelska (två versioner) när det finns 100+ sidor, samlingsvolym eller nåt.

Hade en 30-sidors blaska på seriemässan i Stockholm i maj, härligt att se sin serie på riktigt!

 

gör en time lapse när du skapar ett avsnitt, vore sjukt kul att se. 

Link to comment
Dela på andra sajter

555, man kan hitta ganska roliga kufar i pattis. En som jag spelade pool med sa att han höll tillbaka och lät andra vinna.

 

Egentligen var han så överlägsen så ingen vill spela med honom om han går på för fullt. "Ting tong" kallade damerna i baren honom.

 

Troligen en ganska bra beskrivning på en som knappt visste åt vilket håll kön skulle vara. :)

Ja man träffar mycket roligt folk, såna man antagligen aldrig stött på hemma i verkligheten! En stor del av charmen med Thailand!

Sen när vi snackar "överdrivare" så gäller det ju att komma ihåg vad man sagt från början, annars kan det bli knasigt ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man träffar mycket roligt folk, såna man antagligen aldrig stött på hemma i verkligheten! En stor del av charmen med Thailand!

Sen när vi snackar "överdrivare" så gäller det ju att komma ihåg vad man sagt från början, annars kan det bli knasigt :wink:

”Lögnaren måste ha gott minne.”

Algernon Sidney

 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag kände inte igen mig det minsta i denna strippen.. :ironi:  :ironi:  :ironi:  :ironi:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffsäkert som vanligt :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 Där träffade du alla Mpr are på näsan.
Själv står jag utanför sådant för jag vet allt :wink:

Inte många fel kvar och göra så att säga.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kände inte igen mig det minsta i denna strippen.. :ironi:  :ironi:  :ironi:  :ironi:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Han som har svårt att välja? :wink:

Jag har nog bara Pubertets-50-plussaren kvar  :D

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Som rutinerad Thailandsresenär har man ju sett alla dom där karaktärerna.. i spegeln :)

Förutom 50 plussaren då

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som rutinerad Thailandsresenär har man ju sett alla dom där karaktärerna.. i spegeln :)

Förutom 50 plussaren då

Den kommer straxt ska du se Peter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Jag skulle väl kunna vara allt utom pubertets 50 plussaren och den som köper ringar. Kul men det känns som det blivit många sidospår, men det kanske för att man bara läser en sida i veckan.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle väl kunna vara allt utom pubertets 50 plussaren och den som köper ringar. Kul men det känns som det blivit många sidospår, men det kanske för att man bara läser en sida i veckan.

 

Intressant, ja det är ju risk att det känns lite "hackigt", sidospår som nte leder nånstans när det bara är en sida per vecka och man dessutom vill få in en "rolig" slutkläm varje gång. Det mesta som dyker upp kommer att finnas med igen, t.ex den skotske grannen, men det har nog blivit lite mycket sånt på sistone. Är tacksam för feedback, du får gärna förklara mer vilka sidospår du mest tänker på :)

MVH

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...