Jump to content
IGNORERAD

Långliggare - tecknad serie om faranglivet i Thailand!


Långrygg

Recommended Posts

.

Ändrades av Banankontakt

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Långrygg

    207

  • Kötthandlarn

    34

  • PeterDahlin

    22

  • Duracell

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

.

Ändrades av Banankontakt

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kul serie. Skulle vara intressant att veta lite om hantverket bakom hur du skapar dessa rutor.

 

P.S  Skulle uppdatera min egen tråd och ett gäng bilder hamnade av misstag här, men är nu borttagna. 

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kul serie. Skulle vara intressant att veta lite om hantverket bakom hur du skapar dessa rutor.

 

P.S  Skulle uppdatera min egen tråd och ett gäng bilder hamnade av misstag här, men är nu borttagna. 

 

Tack, ja kanske får bli en behind the scenes i det tryckta formatet nångång :) Men så länge:

Skissar, fotar med telefonen och skickar till datorn. Ritar, färglägger och lägger textbubblor/texter i ett program som heter Manga Studio, gjort för att göra serier, rekommenderas varmt!

Färgläggningen är nog det som tar längst tid, men man gillar ju färg!

 

Tack Duracell! Ja det kommer, det är väl ett/två år till (i serietid), men sen blir det åka av! :im_happy:

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vad bra. Du hittar dom små problemen man har på ett fantastiskt sätt.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skissar, fotar med telefonen och skickar till datorn. Ritar, färglägger och lägger textbubblor/texter i ett program som heter Manga Studio, gjort för att göra serier, rekommenderas varmt!

Färgläggningen är nog det som tar längst tid, men man gillar ju färg!

 

Tack för info om själva processen och sorry för att gå OT från själva serien. Jag kan inget om den typ av skapande du ägnar dig åt, men blev lite förvånad över att det är färgläggningen som tar tid - hade det gått mycket enklare om du gjort serien i svartvitt?  

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

555, fan jag tror jag kommer att dö varje gång jag går över gatan i Thailand.

 

Kul att jag inte är ensam om den känslan

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info om själva processen och sorry för att gå OT från själva serien. Jag kan inget om den typ av skapande du ägnar dig åt, men blev lite förvånad över att det är färgläggningen som tar tid - hade det gått mycket enklare om du gjort serien i svartvitt?  

Nja, fick fundra lite till på det, kan hända att det tar lika lång tid som själva tecknandet, men det känns långsamt... Svårt att förklara, borde tajma mig själ nångång! Men jag gillar färgläggningen, svartvitt Thailand går bort ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vad bra. Du hittar dom små problemen man har på ett fantastiskt sätt.

 

Tack :) Tycker att "problemen" man hade/har där nere är det roligaste!

Moppe kanske inte heller är så säkert, men det fanns en tid då man trodde det...

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om veckans upplaga ligger ute utan att Långliggaren har gjort någon notis om det.

Läs och lär! :good:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om veckans upplaga ligger ute utan att Långliggaren har gjort någon notis om det.

Läs och lär! :good:

Och bra var den som vanligt också :dance1:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ta till utrikiska....Outstanding!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dagens garv :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den var fan riktigt Bra!!!! Sitter själv och börjar man garva för sig själv då är det klass :good: :good: :good::rotfl: :rotfl: :rotfl:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Den var fan riktigt Bra!!!! Sitter själv och börjar man garva för sig själv då är det klass :good: :good: :good::rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

Bästa kommentaren, fan va glad man blir av att höra sånt. Tack för att du garvade förra veckan, hoppas det blir mer :)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...