Jump to content
IGNORERAD

Solberga Guesthouse i Jomtien?


7twenty7

Recommended Posts

Det här ställer är bra, åtminstone var det bra för ett par år sedan då jag var där senast.

 

http://www.stefansguesthouse.com/index_sv.html

 

Det och Maitans har jag också tittat på, men då vi åker med en ganska pressad budget så vill jag hitta så billigt boende som möjligt. Solberga ligger på halva priset mot Stefans och något billigare än Maitans, men det lutar nog åt att vi bokar på Stefans eller Maitans iallafall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • 7twenty7

    5

  • husse

    4

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som sagt ett lågbudget Hotell, men vi har alltid varit nöjda. Bra pool värderar vi högt.

Tyvärr är en annan favorit numer helt Ryssifiserat, tror tom det är rysk ägt, Grand Jomtien Palace, deras bungalower vid Poolen är riktigt trevliga, läget är sämre.

Vad var det som ni tyckte var så hemskt?

intressant om att Husse skrev vad de tyckte, alltid intressant med olika synvinklar!

 

 

MVH Tommy

 

Det var skitigt, kladdiga golv, skitigt kylskåp, brännhål i lakan, äcklig toa, mögellukt. Ungefär som man väntar sig av ett "shorttime" hotell för 200B, inte på ett hotell för 1800B, vi hade dubbla sängar, ( 3 personer ). Tyvärr hittade jag inga bilder, men jag tror husse hade någon bild?

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Loikkari och ni andra,det är så här det är när forumet är som bäst.

 

Angående Silver Sand så brukar vi bo där, om vi övernattar i Jomtien av någon anledning, och det har varit helt ok tycker vi,kanske haft tur.

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka leta reda på rätt sticka, med bilder från förra årets resa

En bild på rummet, ganska trist inredning

post-5552-0-44360000-1382281612_thumb.jp

 

Mögel i badrummet

post-5552-0-48260300-1382281587_thumb.jp

 

post-5552-0-52641200-1382281597_thumb.jp

 

post-5552-0-66753800-1382281592_thumb.jp

 

post-5552-0-52641200-1382281597_thumb.jp

 

post-5552-0-35623300-1382281608_thumb.jp

 

post-5552-0-63561300-1382281581_thumb.jp

Opps vart visst nåt fel där

post-5552-0-90911300-1382281603_thumb.jp

post-5552-0-63561300-1382281581_thumb.jp

post-5552-0-48260300-1382281587_thumb.jp

post-5552-0-66753800-1382281592_thumb.jp

post-5552-0-52641200-1382281597_thumb.jp

post-5552-0-90911300-1382281603_thumb.jp

post-5552-0-35623300-1382281608_thumb.jp

post-5552-0-44360000-1382281612_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Villl rekommendera !

Fifth Jomtien The Residence

Ett superbare hotel ,stora rum,bra pool allt var perfekt.

Låg före immigration så det var lugnt på kvällarna,

Fimmer

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte fundera lite på Midtown Inn, ligger visserligen i Pattaya, på 80 talet var stället helt ok, mysig pool kanske lite spartanska rum men när priset bara var 200 baht/dygn, vad kunde man då mer begära.

Hur det är idag har jag dock ingen aning om, dock bra läge om man ska ut till Koh Lan eller promenera på Walking street..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för fotona och alla andra svar! 

 

Men hur 17 hittar man thailändska adresser på Google Maps?

 

Jag blir inte klok på hur adresserna skrivs, söker jag efter "Moo 12 Soi Welcome Jomtien, Beach Road, Jomtien, Bang Lamung, Jomtien, Pattaya, 20150" så ser jag en karta över hela Jomtien, med många olika hotell markerade. Det har varit lika varje gång jag har sökt på en adress i Thailand, verkar som man skriver adresser på annat sätt där än här. Det enda som hittas direkt är ställen som finns i Googles eget register, och det gör ju inte alla.

 

 

Soi Welcome är inte samma som soi 12.

Soi 12 ligger ca 200 meter söder om soi Welcome.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för fotona och alla andra svar! 

 

Men hur 17 hittar man thailändska adresser på Google Maps?

 

Jag blir inte klok på hur adresserna skrivs, söker jag efter "Moo 12 Soi Welcome Jomtien, Beach Road, Jomtien, Bang Lamung, Jomtien, Pattaya, 20150" så ser jag en karta över hela Jomtien, med många olika hotell markerade. Det har varit lika varje gång jag har sökt på en adress i Thailand, verkar som man skriver adresser på annat sätt där än här. Det enda som hittas direkt är ställen som finns i Googles eget register, och det gör ju inte alla.

Här kan du ut å gå på gatorna i Pattaya och Jomtien

http://www.pattayaphotoguide.com/?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte höra med Maitans vad han vill ha för dom nätterna ni ska bo där

 

Du säger att ni har en stram budget så då är det bara att lyssna runt

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte fundera lite på Midtown Inn, ligger visserligen i Pattaya, på 80 talet var stället helt ok, mysig pool kanske lite spartanska rum men när priset bara var 200 baht/dygn, vad kunde man då mer begära.

Hur det är idag har jag dock ingen aning om, dock bra läge om man ska ut till Koh Lan eller promenera på Walking street..

 Nu är det 950 b per natt, ett helt ok pris för mig! Ska kolla närmare på det, tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte höra med Maitans vad han vill ha för dom nätterna ni ska bo där

 

Du säger att ni har en stram budget så då är det bara att lyssna runt

 

Jag kollar runt på nätet, jag förstår inte varför jag ska fråga honom när han har priserna på sin hemsida. Eftersom jag kommer att boka nu och inte i sista minuten så utgår jag ifrån att det är priserna på hemsidan som gäller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar runt på nätet, jag förstår inte varför jag ska fråga honom när han har priserna på sin hemsida. Eftersom jag kommer att boka nu och inte i sista minuten så utgår jag ifrån att det är priserna på hemsidan som gäller. 

Maloon menar nog att du ska kolla om Maitan har nåt ledigt, ett populärt ställe som ofta är fullbokat

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...