Tujtuj Inlagd Oktober 19, 2013 Dela Inlagd Oktober 19, 2013 Är det någon som vet var man kan hitta en kalender alternativt bara en lista över samtliga helgdagar och Buddha-dagar (kanske är samma?) för 2013-2014? Är så trist när man går ut för att ta en öl bara för att bli informerad om att de inte säljer någon just den dagen. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Oktober 19, 2013 Dela Inlagd Oktober 19, 2013 varsegod http://www.thaiworldview.com/feast/feast.htm To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Oktober 19, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2013 varsegod http://www.thaiworldview.com/feast/feast.htm Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pierce Inlagd April 17, 2014 Dela Inlagd April 17, 2014 I Google kalender kan man prenumerera på massa olika kalendrar bland annat Thailändsk, funkar fint. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wheels Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 En jävla massa helgdagar har dom i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 Den här är ganska bra, täcker även flera andra länders helgdagar om man är intresserad av ett visa-run eller liknande och vill kolla om ambassaden är öppen. http://www.timeanddate.com/calendar/?year=2014&country=68 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 Själv brukar jag bara knalla in på ett bankkontor och tigga till mig en kalender. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 Själv brukar jag bara knalla in på ett bankkontor och tigga till mig en kalender. Fritz.. Ett annat alternativ (det bästa) är ju att se till att man alltid har lagret av alkoholhaltiga drycker välfyllt hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 Själv brukar jag bara knalla in på ett bankkontor och tigga till mig en kalender. Fritz.. När det är lördag sju dagar i veckan behövs ingen kalender. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd April 25, 2014 Dela Inlagd April 25, 2014 Och sen tillkommer det lokala helgdagar som inte finns med i kalendern, Tex en ny gubbe ska väljas in på amphur el dyl. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 25, 2014 Dela Inlagd April 25, 2014 Och sen tillkommer det lokala helgdagar som inte finns med i kalendern, Tex en ny gubbe ska väljas in på amphur el dyl. Listan på lokala "helgdagar" och anledningarna till dessa kan göras lång. Bröllopp, Dödsfall, Tambon, Nytt hus, Bli munk, Invigningar, Jubileer, Födelsedagar Tempelbyggnader, Skördefester, Ny bil. Det mesta till hög musik, mat och dryck. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 25, 2014 Dela Inlagd April 25, 2014 Är det någon som vet var man kan hitta en kalender alternativt bara en lista över samtliga helgdagar och Buddha-dagar (kanske är samma?) för 2013-2014? Är så trist när man går ut för att ta en öl bara för att bli informerad om att de inte säljer någon just den dagen. Brukar snegla på denna som Thailändska ambassaden har på sin hemsida, visserligen inkluderar den de svenska också, men de är ju märkta. http://www.thaiembassy.se/minmapp/filer/pdf-pages/Official%20Holidays_2014.pdf Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 25, 2014 Dela Inlagd April 25, 2014 Summary of Holidays 1 January (Wednesday) New Year's Day 11 January (Saturday) National Children's Day 16 January (Thursday) Teacher's Day 31 January (Friday) Chinese Lunar New Year 1 February (Saturday) Second Day Chinese New Year 2 February (Sunday) Third Day Chinese New Year 14 February (Friday) Makha Bucha Day 14 February (Friday) Valentine's Day 20 March (Thursday) March equinox 6 April (Sunday) Chakri Day 7 April (Monday) Chakri Day Substitution 13 April (Sunday) Songkran 14 April (Monday) Songkran 15 April (Tuesday) Songkran 16 April (Wednesday) Songkran Substitution Day 1 May (Thursday) Labor Day 5 May (Monday) Coronation Day 13 May (Tuesday) Wisakha Bucha Day 21 June (Saturday) June Solstice 1 July (Tuesday) Mid Year Bank Holiday (Auditing) 11 July (Friday) Asalha Bucha 12 August (Tuesday) The Queen's Birthday (Mother's Day) 23 September (Tuesday) Septmber equinox 23 October (Thursday) Chulalongkorn Day 6-8 November (Thursday-Saturday) Loi Krathong 5 December (Friday) The King's Birthday (Father's Day) 10 December (Wednesday) Constitution Day 21 December (Sunday) December Solstice 24 December (Wednesday) Christmas Eve 25 December (Thursday) Christmas Day 31 December (Wednesday) New Year's Eve Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.