Jump to content
IGNORERAD

Hur länge nykter ?


Cobra

Recommended Posts

Inte en droppe alkohol sen jag anlände obygden den 7;nde September, trotts att flera skrivit att stannar man for länge i Thailändska risbyn så har man snart supit ner sig på lao kao.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • M33

    10

  • B747

    10

  • Soengsang

    3

  • Cobra

    2

Mest aktiva i denna tråd

man_var_ju_nykter.jpg

A- Skall du ha dig en dj@vel?

B- Nej tack, jag tål inte sprit.

A- Vem fan tål inte sprit!

 

Sällskapsresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inne på min 31:da day.

12 dagar i Sverige och resten i LOS och ovanför molnen

Skål

Om man kollar din senaste trådstart kan man starkt misstänka att sviten bröts  idag :54:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag inte varken tid eller lust att dricka när jag är på jobb.

När jag kommer hem så blir det en liten skvätt med wirre och väldigt sällan blir det mer än så.

 

Brukar ibland vara nykter i någon månader utan att direkt anstränga mig eller att sätta upp det som något mål.

 

 

Sedan kan det braka iväg ganska rejält då och då, speciellt i Thailand på semestern. Men det är sällan jag kör två dagar i rad.

 

 

 

Jag kan dock inte förstå varför man startar en sådan här tråd om man inte har eller har haft något problem med alkoholen.

Söker man någon form av bekräftelse?

 

Eftersom mitt normaltillstånd är nykter så skulle jag nog startat en tråd om någon fylla jag haft.

Om mitt normaltillstånd var packad, då skulle jag kanske startat en liknande tråd som denna om jag lyckats vara nykter i någon vecka eller två.

 

Antal trådstarter från TS sida tyder på att herrn' är rastlös eller "uppe i varv" p.g.a lätt abstinens. (Obs. Endast min amatörpsykologiska analys)

Snart dax för Applefesten igen.Då ska jag se till så ditt normaltillstånd blir packad.Bara jag lyckas få av dig chipspåsen som du alltid har på dig.Det blir till att tvätta och stryka singha linnet igen. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand brukar det drickas alkohol ett par gånger i veckan, i Sverige ngn gång i månaden. I snitt.

I slutet av 90-talet blev det en period på hela 8-9 månader utan alkohol då jag levde, vad jag själv tyckte i alla fall, extremt sunt. 

En kompis flickvän var nog dock mindre säker eftersom hon på en fest när den vita perioden var över undrade om jag knarkade  ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag inte drack överhuvudtaget mådde jag inte bra, nu kan jag avsluta veckan med lite vin eller öl.

Och nu mår jag bra!!!!  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar väl några bärs 1 - 3 dagar per vecka beroende på sällskapet. Är det bra sällskap kan man vara full i tre dagar :)

Nykter... kan man vara emellanåt när det passar. Man skall leva så det känns bra, gör det inte det så skall man tänka om!

När jag är i LOS är det frihet som står högst på listan och då gör jag precis vad f-n jag känner för, när som helst.

Veckodagar, klockslag o.s.v. har ingen betydelse, jag smakar när jag vill!

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Snart dax för Applefesten igen.Då ska jag se till så ditt normaltillstånd blir packad.Bara jag lyckas få av dig chipspåsen som du alltid har på dig.Det blir till att tvätta och stryka singha linnet igen. :crazy:

Blir det bilder från sågverk då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det bilder från sågverk då?

Om inte andrejs visar mig sågverksbilder så ska jag kväva honom i sin förbannade chipspåse. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nästan alltid nykter, men jag gillar att ta några öl efter stressig en arbetsvecka som idag, så därför blir jag nykter ungefär 6-7 dagar varje vecka, varje år ,ibland mer , ibland mindre

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nästan alltid nykter, men jag gillar att ta några öl efter stressig en arbetsvecka som idag, så därför blir jag nykter ungefär 6-7 dagar varje vecka, varje år ,ibland mer , ibland mindre

Jag är nykter 6 mån per år.Min stil är att jag är nykter varanandag

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte andrejs visar mig sågverksbilder så ska jag kväva honom i sin förbannade chipspåse. :crazy:

Det kan bli en en bra reseberättelse, kommer generera många karma tror jag.Genomför!

Dessutom verkar Andrejs Singhalinne vara " ut och in" - fixa detta är du snäll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nykter 6 mån per år.Min stil är att jag är nykter varanandag

Det skulle faktiskt räcka att du är skapligt nykter på halvtid (12 tim / dag) för att klara 6- månadersregeln, du slipper du även obehaget att bli kallad periodare

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan bli en en bra reseberättelse, kommer generera många karma tror jag.Genomför!

Dessutom verkar Andrejs Singhalinne vara " ut och in" - fixa detta är du snäll!

Ha ha.Det är svårt.Alla gånger jag har druckit med honom så har han haft chipspåsen över skallen.VEM ÄR HAN??Jag vet inte.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha.Det är svårt.Alla gånger jag har druckit med honom så har han haft chipspåsen över skallen.VEM ÄR HAN??Jag vet inte.

Jag har hört att han även hade chipspåse på huvudet på sitt passfoto och därför kan röra sig obehindrat på ARN utan att väcka uppmärksamhet från säkerhetspersonalen när han stalkar Knasen, stämmer detta ? Eller är det ett skröna som att det har varit människor på månen, hahaha vem tror på det liksom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att han även hade chipspåse på huvudet på sitt passfoto och därför kan röra sig obehindrat på ARN utan att väcka uppmärksamhet från säkerhetspersonalen när han stalkar Knasen, stämmer detta ? Eller är det ett skröna som att det har varit människor på månen, hahaha vem tror på det liksom!

Det är korrekt uppfattat.Han går obehindrat genom alla säkerhetskontroller pga.sin förbannade chipspåse.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är korrekt uppfattat.Han går obehindrat genom alla säkerhetskontroller pga.sin förbannade chipspåse.

Fy fan! Detta borde tas upp av Cobra eller någon annan gör folket uppmärksamma på oegentligheter i samhället.

Andrejs är en skam för mänskligheten och borde straffas genom att bara få spela Fender i resten av sitt liv, känd särskrivare är han också det svinet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan! Detta borde tas upp av Cobra eller någon annan gör folket uppmärksamma på oegentligheter i samhället.

Andrejs är en skam för mänskligheten och borde straffas genom att bara få spela Fender i resten av sitt liv, känd särskrivare är han också det svinet.

Kan bara hålla med.Ha ha ha. :thumbsup:  :thumbsup: Andrejs är ett svin med chipspåse över trynet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med.Ha ha ha. :thumbsup:  :thumbsup: Andrejs är ett svin med chipspåse över trynet.

Gött att vi är överens. Framförallt skönt att vi tog detta via PM så han inte fattar att vi planerar att sno chipspåsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött att vi är överens. Framförallt skönt att vi tog detta via PM så han inte fattar att vi planerar att sno chipspåsen.

Ja just det Då behöver vi inte be Andrejs om ursäkt.Det är bra att man kan snacka via pm.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det Då behöver vi inte be Andrejs om ursäkt.Det är bra att man kan snacka via pm.

Precis, rätt skönt att slippa låtsas att man tycker han är cool, patetiskt att han och Scorpio fortfarande håller på med amatörradio. Får mig att vilja skära mig själv men min terpeut har sagt att jag bara behöver någon att prata med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, rätt skönt att slippa låtsas att man tycker han är cool, patetiskt att han och Scorpio fortfarande håller på med amatörradio. Får mig att vilja skära mig själv men min terpeut har sagt att jag bara behöver någon att prata med.

Ha ha. :thumbsup: Du har ju bra humor.Jag och andrejs ska ta en fest snart.Du är välkommen till Norrland. :thumbsup: Umeå för att vara exakt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha. :thumbsup: Du har ju bra humor.Jag och andrejs ska ta en fest snart.Du är välkommen till Norrland. :thumbsup: Umeå för att vara exakt.

Du har också humor, jag bor i Sverige, jättelångt från Norrland. Det tar flera år att åka dit så det är troligare att vi syns i Thailand, jag kommer vara där under en period nästa år. Är du där samtidigt så vore det ju en slump om vi inte råkar hamna vid samma stenbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har också humor, jag bor i Sverige, jättelångt från Norrland. Det tar flera år att åka dit så det är troligare att vi syns i Thailand, jag kommer vara där under en period nästa år. Är du där samtidigt så vore det ju en slump om vi inte råkar hamna vid samma stenbord.

Har inte BTT bokat alla stenborden då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...