Jump to content
IGNORERAD

IDIOLOGI ELLER IDIOTI


Vaxet

Recommended Posts

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Var vänlig och läsa mina inlägg! Jag har flera gånger skrivit var och när. Nu gör jag det en gång till:

Om det inte är mig du menar vilken skribent menar du då?

Hälsning

Svarten

Könsstympning är inget stort problem eftersom det minsann förekommer bland kristna också.

Hedersrelaterat våld förekommer överallt, därför finns det ingen anledning att prata om det.

Terrorist är ett rasistiskt ord, som endast bör användas om amerikaner, annars kan folk bli krängta och må lite dåligt.

Vilket utav ovanstående påstående känner du är riktat mot dig??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    14

  • noBuzz

    11

  • ban99arne

    11

  • Luttrad

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Könsstympning är inget stort problem eftersom det minsann förekommer bland kristna också.

Hedersrelaterat våld förekommer överallt, därför finns det ingen anledning att prata om det.

Terrorist är ett rasistiskt ord, som endast bör användas om amerikaner, annars kan folk bli krängta och må lite dåligt.

Vilket utav ovanstående påstående känner du är riktat mot dig??

Hej Jing Jing!

Vad är det för lek som du håller på med? Du ställer mycket elaka anklagelser mot någon. Varför kan du bara förklara vad du skrivit i stället för att leka?

Ingen som säger att könstympning också begås av kristna och andra tycker att könsstympning inte är något problem.

Ingen som säger att hedersmord förekommer i medelshavstrakter samt i mellanöstern och Indien tycker att det inte är någon anledning att prata om hedersmord.

Ingen som säger att terrorister begås av extremister inom varje stor religion samt många ideologier tycker inte ordet terrorist är ett rasistiskt ord.

Vad menar du med dessa osanningar? Vem riktas de emot?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Tack för det! Det är ett beundransvärt gäng. Men något nytt är det knappast. Du vet ju att av 1 miljard muslimer har långt färre än 1 promille (en miljon) hivat sitt barn över balkongen eller på annat sätt mördat sitt barn. Du vet också att så gott som alla imamer fördömer barnamord samt att hedersmord inte nämns i Koranen. Det var länge sedan att en stor majoritet i alla länder (muslimska såväl kristna, hinduiska och kommunistiska) där hedersmord traditionellt har sina rötter inte kraftigt fördömer barnamord.

Du glömmer väl inte att svenskar också hotas av mord på hela familjen om de påpekar den vita rasens svagheter? Mord och mordförsök utfört av rasister är tyvärr inte okänt i Sverige. Bara för några dagar sedan försökte misstänks nasister för att mörda ett par och deras tre årige dotter pga av mannens frispråkighet. De tände på familjen hem mitt i natten. Alla lyckades knappt komma undan genom att första kasta dottern över balkongen och sedan hoppa ner själva.

(OBS! Tack vore Kentans påpekande i nästa inlägg har jag ändrat på felaktig text)

Varför svarar du inte min direkta fråga (meddelande 29)? Dina anklagelser att jag tolererar mord och könsstympning är mycket allvarliga samt väldigt elaka. Varför kan du åtminstone svara mig med en förklaring? Jag har försökt att föra en allvarlig dialog med dig och har försökt att försvara dig vid flera tillfällen bl.a. i ditt "ursäkt" tråd där jag gjorde bort mig totalt.

Hälsning

Svarten som är jätteond:

1) Svarten hatar hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av muslimer och blir JJ:s meningsfrände nummer 1.

2) Svarten hatar också hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av dem som inte är muslimer och får JJ att hosta och harkla ordentligt samt sätta igång med att ifrågasätta svartens hat.

3) Svarten älskar muslimer och andra som aldrig har utfört hedersmord, terrorism, könsstympning eller något annat ond och stämplas därmed av JJ som vän till muslimsk terror.

"Hedersvåld religionens fel, sluta förminska!

Få saker gör mig så upprörd som människor som försöker förminska hedersvåldet eller försöker förminska orsakerna till det samma. Dessa skitnödiga debattörer anklagar oss för rasister och islamofober samtidigt som en massa tjejer just nu går omkring livrädda för att bli bortgifta under sommaren!"

Vad är dina kommentarer kring ovanstående?

"Det är både okunskap och rädsla för att bli kallade rasister som gör att många tvekar inför att ta upp dessa problem.

– Man vill gärna nämna andra religiösa grupper och minoriteter inom kristendomen och judendomen när man pratar om det här, istället för att ta politisk islam på allvar. Men det handlar inte om muslimer som individer utan om ett nätverk som försöker prägla islam i hela världen.

Att blunda för hur religionen påverkar är att svika de drabbade, menar Sara Mohammed."

Vad är dina kommentarer till ovanstående?

Ovanstående ställer jag mig 100% bakom även om orden kommer från en "sosse" som dessutom är medlem i "Humanisterna" du kan läsa mer här... http://olssonstankar...-fel-sluta.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Vad är det för lek som du håller på med? Du ställer mycket elaka anklagelser mot någon. Varför kan du bara förklara vad du skrivit i stället för att leka?

Ingen som säger att könstympning också begås av kristna och andra tycker att könsstympning inte är något problem.

Ingen som säger att hedersmord förekommer i medelshavstrakter samt i mellanöstern och Indien tycker att det inte är någon anledning att prata om hedersmord.

Ingen som säger att terrorister begås av extremister inom varje stor religion samt många ideologier tycker inte ordet terrorist är ett rasistiskt ord.

Vad menar du med dessa osanningar? Vem riktas de emot?

Hälsning

Svarten

Svarten

När jag skrev orden som du refererar till så hade jag inte en tanke på dig, eller någon annan speciell. Det är mitt sätt att tolka de olika synpunkter som debatterats. Ungefär som när du använder ordet invandrare eller 1 miljard muslimer, när jag talar om avarter inom islam. Till skillnad från dig så accepterar jag inte "kvittningssystem" där olika stolligheter tar ut varandra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

.

Till skillnad från dig så accepterar jag inte "kvittningssystem" där olika stolligheter tar ut varandra!

Hej Jing Jing!

Jag har sagt så tydligt som det går.

JAG HATAR ALL HEDERSVÅLD, KÖNSTYPMPNING OCH TERRORISM SOM MUSLIMER OCH ALLA ANDRA UTFÖR.

På vilket sätt att så att jag "försöker förminska hedersvåldet eller försöker förminska orsakerna till det samma. "? Vad är det för obegripligt kvitteringssystem som du yrar om? Om jag hatar våld som muslimer och kristna och andra utför är det väl en multipeleffekt - mångfördubblat så mycket hat.

Hälsning

Svarten som finner JJ:s logik mycket förståelig:

1 person som tillhör etnisk grupp X gillar färgen blå. 1 000 000 personer som tillhör samma etnisk grupp gillar färgen gul. JJ skriver därför i månader på sitt forum i trådar som handlar politik, resor, osv. att alla x:are gillar färgen blå. När andra skribenter säger att x:are gillar färgen gul tjatar JJ om att de är kommunister och talibaner. När andra skriver att det är lika vanligt inom andra etniska grupper att gilla färgen blå "försöker de förminska" betydelsen av att gilla färgen blå". De håller på med något mystiskt kvitteringssystem. Mycket bra resonemang, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Jag har sagt så tydligt som det går.

JAG HATAR ALL HEDERSVÅLD, KÖNSTYPMPNING OCH TERRORISM SOM MUSLIMER OCH ALLA ANDRA UTFÖR.

På vilket sätt att så att jag "försöker förminska hedersvåldet eller försöker förminska orsakerna till det samma. "? Vad är det för obegripligt kvitteringssystem som du yrar om? Om jag hatar våld som muslimer och kristna och andra utför är det väl en multipeleffekt - mångfördubblat så mycket hat.

Hälsning

Svarten som finner JJ:s logik mycket förståelig:

1 person som tillhör etnisk grupp X gillar färgen blå. 1 000 000 personer som tillhör samma etnisk grupp gillar färgen gul. JJ skriver därför i månader på sitt forum i trådar som handlar politik, resor, osv. att alla x:are gillar färgen blå. När andra skribenter säger att x:are gillar färgen gul tjatar JJ om att de är kommunister och talibaner. När andra skriver att det är lika vanligt inom andra etniska grupper att gilla färgen blå "försöker de förminska" betydelsen av att gilla färgen blå". De håller på med något mystiskt kvitteringssystem. Mycket bra resonemang, eller hur?

Låt oss prata i klartext!

Jag kritiserar vissa beteenden som jag hävdar har sin grogrund inom islam. Du kontrar och hävdar att jag inte kan kritisera 1 miljard muslimer eller ännu värre alla invandrare för händelser som bevisligen kommer från partriarkala strukturer inom islam. Varför fortsätta bråka?

Du liksom alla andra vet att det är muslimer som hivar sina ungar över balkongen. Du vet också att det är muslimer som överrepresenterade när det gäller hedersvåldsbeteende, även om det i viss mån förekommer bland andra kulturer också. Men i Sverige så är det med stor säkerhet 100% muslimerna som står för den procentuellt största gruppen där dessa händelser diskuteras.

Nu vet jag att det finns en debatt kring hur många eller hur frekventerat detta egentligen är och även där så finns det olika uppfattningar. Jag refererar till vad som skrivs i den massmediala observansen och jag vet också att detta ifrågasätts eftersom det skadar eller spär på främlingsfientligheten och det är väl det som de flesta som har synpunkter på. Jag tycker dock att avarterna från olika kulturer skall kunna diskuteras helt öppet utan att man skall bli tjärad och fjädrad.

Simma lugnt svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låt oss prata i klartext!

Jag kritiserar vissa beteenden som jag hävdar har sin grogrund inom islam. Du kontrar och hävdar att jag inte kan kritisera 1 miljard muslimer eller ännu värre alla invandrare för händelser som bevisligen kommer från partriarkala strukturer inom islam. Varför fortsätta bråka?

Du liksom alla andra vet att det är muslimer som hivar sina ungar över balkongen. Du vet också att det är muslimer som överrepresenterade när det gäller hedersvåldsbeteende, även om det i viss mån förekommer bland andra kulturer också. Men i Sverige så är det med stor säkerhet 100% muslimerna som står för den procentuellt största gruppen där dessa händelser diskuteras.

Nu vet jag att det finns en debatt kring hur många eller hur frekventerat detta egentligen är och även där så finns det olika uppfattningar. Jag refererar till vad som skrivs i den massmediala observansen och jag vet också att detta ifrågasätts eftersom det skadar eller spär på främlingsfientligheten och det är väl det som de flesta som har synpunkter på. Jag tycker dock att avarterna från olika kulturer skall kunna diskuteras helt öppet utan att man skall bli tjärad och fjädrad.

Simma lugnt svarten

Ska vi se om jag fattat det här rätt... du värnar alltså egentligen om muslimerna och vill deras bästa?

Det är därför du är så engagerad?

Du är alltså egentligen en muslimälskare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låt oss prata i klartext!

Jag kritiserar vissa beteenden som jag hävdar har sin grogrund inom islam. Du kontrar och hävdar att jag inte kan kritisera 1 miljard muslimer eller ännu värre alla invandrare för händelser som bevisligen kommer från partriarkala strukturer inom islam. Varför fortsätta bråka?

Du liksom alla andra vet att det är muslimer som hivar sina ungar över balkongen. Du vet också att det är muslimer som överrepresenterade när det gäller hedersvåldsbeteende, även om det i viss mån förekommer bland andra kulturer också. Men i Sverige så är det med stor säkerhet 100% muslimerna som står för den procentuellt största gruppen där dessa händelser diskuteras.

Nu vet jag att det finns en debatt kring hur många eller hur frekventerat detta egentligen är och även där så finns det olika uppfattningar. Jag refererar till vad som skrivs i den massmediala observansen och jag vet också att detta ifrågasätts eftersom det skadar eller spär på främlingsfientligheten och det är väl det som de flesta som har synpunkter på. Jag tycker dock att avarterna från olika kulturer skall kunna diskuteras helt öppet utan att man skall bli tjärad och fjädrad.

Simma lugnt svarten

Låt oss prata i klartext!

Jag kritiserar alla våldsamma beteenden som jag hävdar har sin grogrund inom någonting. Du kontrar och hävdar att jag förringar och håller på med något kvitteringssystem. Varför fortsätta bråka? Du vet att hedersmord inte har någonting att göra med islam. Följande artikel har du sett miljarder gånger men förkastar varje ord:

http://en.wikipedia.i/Honor_killing

Här står det mycket tydligt att hedersmord inte förekommer bland muslimer i de länder där de flesta muslimer lever - t.ex. Bangladesh, muslimskt Indien,Indonesien, Malaysia, Nigeria och övriga Västafrika, bland muslimsk afroamerikaner i USA, Filippinerna, Thailand, mm. I hinduiskt Indien mördas däremot många tusen fästmöer som inte får ihop tillräckligt mycket hemgift. Alla vet dessutom att hedersmord fanns i medelhavstrakter långt innan Mohammed levde. Romeo och Julia utspelade sig i Italien då italiensk kultur stod i centrum i Europa. De familjer som nämns levde på riktigt i Verona. Shakespeare ville med denna drama upplysa om denna framstående kultur. Han försökte inte som du hävdar förringa islam eller starta något kvitteringssystem.

Var finns källorna om vilken religion som hedersmördarna i Sverige tillhör? Det enda som jag har hört att en familj kommer från turkiskt Kurdistan och en annan från norra Irak. Du vet att det finns kristna och muslimska kurder samt ateistska kommunister som sympatiserar med PKK. I norra Irak finns mycket stora kristna grupper. Vidare vet du att Sverige håller på bli världens centrum för mellanösterns kristna. Cirka hälften av alla från mellanöstern i Sverige är kristna.

Jag fattar ingenting. När du skriver att 17 personer har mördats av muslimska extremister håller jag med dig fullständigt om att det är fruktansvärt. Jag tillägger att terrorn att dubbel så stor i landet efter kommunistgerillan hade ihjäl 11 personer. Men då menar du plötsligt att jag ljuger. Jag förminskar eländet med terrorism. Jag har ett mystiskt kvitteringssystem. Varför får jag inte fördöma båda händelser?

Jag tycker att alla avarter från alla kulturer skall kunna diskuteras helt öppet utan att man skall bli tjärad och fjädrad.

Varför säger du att jag bråkar? Jag ställer en mycket enkel fråga om en elak anklagelse och väntar på ett svar. Vad består bråket av? Varför svarar du inte bara? Varför anklagar du mig för att förringa mord?

Simma lugnt Jing Jing!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Ska vi se om jag fattat det här rätt... du värnar alltså egentligen om muslimerna och vill deras bästa?

Det är därför du är så engagerad?

Du är alltså egentligen en muslimälskare?

Ja buzzen... det finns skribenter här på MPR som inte delar min uppfattning, men som jag respekterar. Du tillhör inte dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja buzzen... det finns skribenter här på MPR som inte delar min uppfattning, men som jag respekterar. Du tillhör inte dem!

Oj, varför så sur? Jag har ju inte ifrågasatt din heder precis :)

Kan någon vänlig själ omformulera det svaret så det blir begripligt? För det var väl ett svar på min fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Låt oss prata i klartext!

Jag kritiserar alla våldsamma beteenden som jag hävdar har sin grogrund inom någonting. Du kontrar och hävdar att jag förringar och håller på med något kvitteringssystem. Varför fortsätta bråka? Du vet att hedersmord inte har någonting att göra med islam. Följande artikel har du sett miljarder gånger men förkastar varje ord:

http://en.wikipedia.i/Honor_killing

Här står det mycket tydligt att hedersmord inte förekommer bland muslimer i de länder där de flesta muslimer lever - t.ex. Thailand, Indonesien, Malaysia, Nigeria och övriga Västafrika, bland muslimsk afroamerikaner i USA, Fillipinerna, mm. I hinduiskt Indien mördas däremot många tusen fästmöer som inte får ihop tillräckligt mycket hemgift. Alla vet dessutom att hedersmord fanns i medelhavstrakter långt innan Mohammed levde. Romeo och Julia utspelade sig i Italien då italiensk kultur stod i centrum i Europa. De familjer som nämns levde på riktigt i Verona. Shakespeare ville med denna drama upplysa om denna framstående kultur. Han försökte inte som du hävdar förringa islam eller starta något kvitteringssystem.

Var finns källorna om vilken religion som hedersmördarna i Sverige tillhör? Det enda som jag har hört att en familj kommer från turkiskt Kurdistan och en annan från norra Irak. Du vet att det finns kristna och muslimska kurder samt ateistska kommunister som sympatiserar med PKK. I norra Irak finns mycket stora kristna grupper. Vidare vet du att Sverige håller på bli världens centrum för mellanösterns kristna. Cirka hälften av alla från mellanöstern i Sverige är kristna.

Jag fattar ingenting. När du skriver att 17 personer har mördats av muslimska extremister håller jag med dig fullständigt om att det är fruktansvärt. Jag tillägger att terrorn att dubbel så stor i landet efter kommunistgerillan hade ihjäl 11 personer. Men då menar du plötsligt att jag ljuger. Jag förminskar eländet med terrorism. Jag har ett mystiskt kvitteringssystem. Varför får jag inte fördöma båda händelser?

Jag tycker att alla avarter från alla kulturer skall kunna diskuteras helt öppet utan att man skall bli tjärad och fjädrad.

Varför säger du att jag bråkar? Jag ställer en mycket enkel fråga om en elak anklagelse och väntar på ett svar. Vad består bråket av? Varför svarar du inte bara? Varför anklagar du mig för att förringa mord?

Simma lugnt Jing Jing!

Både du och jag gjort vårt bästa för att framställa våra uppfattningar. Jag tror varken du eller jag kan komma mycket längre i denna fråga, utan vi får nöja oss med att vi har olika uppfattningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Kan någon vänlig själ omformulera det svaret så det blir begripligt? För det var väl ett svar på min fråga?

Koncentrera dig nu lite buzzen så skall du se att bilden klarnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Koncentrera dig nu lite buzzen så skall du se att bilden klarnar.

Har försökt det förut när jag gav mig på att begripa din logik... gick inte så bra.

Ska ut och supa skallen i bitar nu.. det kommer troligen funka bättre. :)

Ha en bra kväll... muslim lover!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Både du och jag gjort vårt bästa för att framställa våra uppfattningar. Jag tror varken du eller jag kan komma mycket längre i denna fråga, utan vi får nöja oss med att vi har olika uppfattningar.

Hej Jing Jing!

Varför kan vi inte komma längre. Det enda som jag begär är en otroligt enkelt svar om hur du motiverar dina mycket hemska anklagelser. Varför kan jag inte förfasas över kommunistvåld i Filippinerna bredvid det muslimska du skriver om? Varför kan jag inte förfasas över muslimskt hedersvåld och också traditionellt hedersmord inom de södra delarna av vår egen union? Hur menar du att jag förringar och håller på med något kvitteringssystem när jag skriver hur illa jag mår av allt våld?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Har försökt det förut när jag gav mig på att begripa din logik... gick inte så bra.

Ska ut och supa skallen i bitar nu.. det kommer troligen funka bättre. :)

Ha en bra kväll... muslim lover!

Va bra, ha det så trevligt. Tror inte det kommer ta så lång tid att bedöva ditt tankeorgan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Varför kan vi inte komma längre. Det enda som jag begär är en otroligt enkelt svar om hur du motiverar dina mycket hemska anklagelser. Varför kan jag inte förfasas över kommunistvåld i Filippinerna bredvid det muslimska du skriver om? Varför kan jag inte förfasas över muslimskt hedersvåld och också traditionellt hedersmord inom de södra delarna av vår egen union? Hur menar du att jag förringar och håller på med något kvitteringssystem när jag skriver hur illa jag mår av allt våld?

Hälsning

Svarten

Tja svarten, jag hävdar att minst 10 fall av väldigt grovt hedersvåld förekommer per år i Sverige, förmodligen betydligt fler.. 100% av dessa utföres av muslimer! Du kommer förmodligen nu att kontra med att det bara är 3 kända fall av hedersvåld sedan 1975. Och som grädde på moset får jag en kilometerlång historisk beskrivning över hemskheter som kristna fanatiker ligger bakom tusen år tillbaka. Menar du att du inte försvarat eller bagatelliserat en del av mina inlägg kring detta?

Nu vet jag att du har en annan uppfattning av vad som är hedersvåld. Du hävdra förmodligen att det förekommer lika ofta bland etniska svenskar och däför kan man inte ensidigt prata om hedersvåld bland muslimer.  Här har vi en konflikt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja svarten, jag hävdar att minst 10 fall av väldigt grovt hedersvåld förekommer per år i Sverige, förmodligen betydligt fler.. 100% av dessa utföres av muslimer! Du kommer förmodligen nu att kontra med att det bara är 3 kända fall av hedersvåld sedan 1975. Och som grädde på moset får jag en kilometerlång historisk beskrivning över hemskheter som kristna fanatiker ligger bakom tusen år tillbaka. Menar du att du inte försvarat eller bagatelliserat en del av mina inlägg kring detta?

Nu vet jag att du har en annan uppfattning av vad som är hedersvåld. Du hävdra förmodligen att det förekommer lika ofta bland etniska svenskar och däför kan man inte ensidigt prata om hedersvåld bland muslimer.  Här har vi en konflikt!

Hej Jing Jing!

Du anklagar mig gång på gång för att förringa mord. Detta är en mycket elak anklagelse! Jag tycker att alla mord som händer är vidriga oavsett mördarens religion eller ideologi. Varför kan inte du ta 2 sekunder och förklara vad fan du är ut efter?

Hälsning

Svarten

P.S. Du glömde källorna på ditt påstående om att alla hedersmördare är muslimer. Du vill ju inte framstå som en lögnare som hyser agg för muslimer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Du anklagar mig gång på gång för att förringa mord. Detta är en mycket elak anklagelse! Jag tycker att alla mord som händer är vidriga oavsett mördarens religion eller ideologi. Varför kan inte du ta 2 sekunder och förklara vad fan du är ut efter?

Hälsning

Svarten

P.S. Du glömde källorna på ditt påstående om att alla hedersmördare är muslimer. Du vill ju inte framstå som en lögnare som hyser agg för muslimer.

Jag måste säga att argumenten mot invandrare blir bara mera och mera absurda. Det finkammas bland alla brottsliga företeelser för att hitta skräckexempel. I Stockholms län finns det cirka 1 miljon svenskfödda innevånare. Under de senaste 20 år har de utfört 1000-tals mord, våldtäkter, stöld av jackor, rån, inbrott, osv. Inga som klagar på invandrare har någonsin nämnt dessa. Istället får vi ständigt läsa i 100-tals inlägg om 3 hedersmord, 2 gängvåldtäkter av en etniskt rent vit kvinna utfört av 10 illaluktande muslimska män, 4 muslimska invandrare som har stört SFI-undervisning och en stöld av jacka som har skett bland Sveriges en miljon invandrare under de senaste 20 åren

Låt oss analysera dina egna påståenden här ovan.

"argumenten mot invandrare" Vad menar du här? Har jag i något inlägg uttryckt mig negativt om gruppen invandrare? Resten av ditt inlägg visar ju tydligt att du inte ser samma problem inom de muslimska nätverken som jag ser.

Tycker inte du skall gnälla så mycket om empati och medmänsklighet, när du själva försöker minimalisera det som sker just nu i Sverige. Tycker din text här ovan talat tydligt för detta. Vad är din uppfattning kring hur många unga tjejer som blir förtryckta i Sverige i religonens namn? Några få?

Bifogar än en gång citat från olssons blogg. Mest för att han är en "sosse" som vågar stå upp för sina värderingar trots att dom inte är PK.

"Hedersvåld religionens fel, sluta förminska!

Få saker gör mig så upprörd som människor som försöker förminska hedersvåldet eller försöker förminska orsakerna till det samma. Dessa skitnödiga debattörer anklagar oss för rasister och islamofober samtidigt som en massa tjejer just nu går omkring livrädda för att bli bortgifta under sommaren!"

"Det är både okunskap och rädsla för att bli kallade rasister som gör att många tvekar inför att ta upp dessa problem.

– Man vill gärna nämna andra religiösa grupper och minoriteter inom kristendomen och judendomen när man pratar om det här, istället för att ta politisk islam på allvar. Men det handlar inte om muslimer som individer utan om ett nätverk som försöker prägla islam i hela världen.

Att blunda för hur religionen påverkar är att svika de drabbade, menar Sara Mohammed." 

Källa  http://olssonstankar...-fel-sluta.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"argumenten mot invandrare" Vad menar du här? Har jag i något inlägg uttryckt mig negativt om gruppen invandrare? Resten av ditt inlägg visar ju tydligt att du inte ser samma problem inom de muslimska nätverken som jag ser.

Tycker inte du skall gnälla så mycket om empati och medmänsklighet, när du själva försöker minimalisera det som sker just nu i Sverige. Tycker din text här ovan talat tydligt för detta. Vad är din uppfattning kring hur många unga tjejer som blir förtryckta i Sverige i religonens namn? Några få?

Du är otroligt Jing Jing! Varför är du så hatisk? Vad har jag gjort mot dig? Vad har du för problem att med att skribent förfasas lika mycket över våld som icke-muslimer gör som det som muslimer gör? Hur fasan kan du påstå att jag som bor i Uppsala tycker att det är mindre än vidrigt att Fadime mördades av sin egen far?

Din hat över muslimer verkar ta över dig fullständigt. Du visar helt öppet att du inte vet vilken religion som hedersmördarna har. Källorna lyser i sin frånvaro. Men klart ska du ändå anklaga mig för att tycka att hedersmord är OK eftersom jag inte vet vilken religion utövarna tillhör.

Hälften av dem som du tror är muslimer är i själva taget kristna. Mellanöstern håller på att tömmas på sina kristna. Du fattar anledningen. En mycket stor del av dessa kommer till Sverige där de känner sig hemma med många med samma bakgrund. Men det spelar ingen för dig. Så länge dessa kristna gör något dåligt ska du skylla på koranen och alla imamer från Filippinerna via Sverige till Harlem.

Du har ingen som helst aning om vilka människor i Sverige är muslimer. Det är ju olagligt att kategorisera människor efter religion i Sverige. Men ändå ska dina påhittade kunskaper över denna för dig helt okända grupp styra över ditt liv fullständigt. Du kan knappast skriva i någon tråd utan att antigen visa din hat för muslimer eller att anklaga en skribent för att tycker att mord på sina barn är OK. Vet du om att denna tråd har skapats av Vaxet för att diskutera thailändsk politik?

Finns någon här på forumet som mår dåligt över ett mord som en hindu, kommunist eller ateist utför har du bara två ord att säga:

"kommunist!" och "taliban!".

Vad är det som händer med dig?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Du är otroligt Jing Jing! Varför är du så hatisk? Vad har jag gjort mot dig? Vad har du för problem att med att skribent förfasas lika mycket över våld som icke-muslimer gör som det som muslimer gör? Hur fasan kan du påstå att jag som bor i Uppsala tycker att det är mindre än vidrigt att Fadime mördades av sin egen far?

Din hat över muslimer verkar ta över dig fullständigt. Du visar helt öppet att du inte vet vilken religion som hedersmördarna har. Källorna lyser i sin frånvaro. Men klart ska du ändå anklaga mig för att tycka att hedersmord är OK eftersom jag inte vet vilken religion utövarna tillhör.

Hälften av dem som du tror är muslimer är i själva taget kristna. Mellanöstern håller på att tömmas på sina kristna. Du fattar anledningen. En mycket stor del av dessa kommer till Sverige där de känner sig hemma med många med samma bakgrund. Men det spelar ingen för dig. Så länge dessa kristna gör något dåligt ska du skylla på koranen och alla imamer från Filippinerna via Sverige till Harlem.

Du har ingen som helst aning om vilka människor i Sverige är muslimer. Det är ju olagligt att kategorisera människor efter religion i Sverige. Men ändå ska dina påhittade kunskaper över denna för dig helt okända grupp styra över ditt liv fullständigt. Du kan knappast skriva i någon tråd utan att antigen visa din hat för muslimer eller att anklaga en skribent för att tycker att mord på sina barn är OK. Vet du om att denna tråd har skapats av Vaxet för att diskutera thailändsk politik?

Finns någon här på forumet som mår dåligt över ett mord som en hindu, kommunist eller ateist utför har du bara två ord att säga:

"kommunist!" och "taliban!".

Vad är det som händer med dig?

Hälsning

Svarten

Läget är låst svarten. Vi avslutar diskussionen här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Läget är låst svarten. Vi avslutar diskussionen här!

Jag stödjer ditt beslut till 100 %. Bra gjort jingjing  :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Luttrad!

Varför måste det vara flickor från den andra s k gruppen? Om "etniskt" svenska män gruppvåldtar en "etniskt" svensk flicka är det ointressant?

Våldtäkt som våldtäkt, svin som svin...

MG,

Du har helt rätt, gruppvåldtäkt som gruppvåldtäkt, svinflock som svinflock..

Dock är detta ett orättvist utpekande av galtar, ty de hade aldrig begått en gruppvåldtäkt, det är det andra som gör!

Jag ändrar frågeställningen till: Det finns alldeles för många exempel på då etniskt ej Svenska män har begått en gruppvåldtäkt i Sverige, men finns det konkreta exempel på då etniskt Svenska män har begått en gruppvåldtäkt i Sverige?

Det enda möjliga exemplet som jag känner till är det så kallade "Stureplansfallet" där de inblandade kände varandra och deras agerande till slut gick över gränsen och förövarna avtjänar nu sina straff!

Känner någon till något mer fall förutom Stureplan!

MVH.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Luttrad,

visst, BlåGulaFrågår är, precis som du säger, partsinlaga. Det här var inget som slog dig då när linkade till dom från början? Du kanske till och med hade kunnat påpeka detta? Inte vet jag... Jag själv brukar hänvisa till statliga myndigheter eller liknande när jag länkar, men och andra sidan jag behöver inte ju ljuga heller.

För övrigt så verkar vi vara överens, det är trots allt extremt ovanligt med hedersmord, 8 - 11 stycken sammanlagt i Sverige och Danmark på 15 år, och här hänvisar jag till din egen statistik, Luttrad. Även om hedersmord är ovanligt så är det ett sällsynt vidrigt brott och förhoppningsvis bestraffas förövarna med lagens strängaste straff:

För övrigt: Ja, vad fan skall jag säga mer än att jag har aldrig suttit i fängelse. Jag vet inget om gruppväldtäkter, för mig låter det lika vidrigt vem som än är förövaren.

Ha det.

lauri

Lauri

Var inte detta inlägg lite meningslöst?

Jag hade redan i nr. 60 instämt i ditt påstående om att BGF är en partsinlaga, precis som din hänvisning till Expo i nr. 56 även den var en partsinlaga!

Kort sagt vi har båda två använt partsinlagor, min var dessutom lånad från ett tidigare inlägg i denna tråd!

Din sista stycke gör mig lite förvirrad!

Du skriver att du inte suttit i fängelse och inte känner till något om gruppvåldtäkter, har någon ens antytt det? ???

Med tanke på att ens antydan till kritik av Svensk invandringspolitik, om vi nu ens har en sådan politik drar upp sådana väldiga känslor och meningslösa personangrepp att själva frågan försvinner i dessa känslostormar så tar jag nu paus i denna tråd till efter julhelgen, som skall vara en fridens högtid!

Oavsett åsikter i denna tråd så önskar jag er alla en riktigt god Jul!

MVH.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...