Jump to content
IGNORERAD

IDIOLOGI ELLER IDIOTI


Vaxet

Recommended Posts

Quote

Wille och Atom.

Jag kan säga att mitt intresse för frågan växte när jag märkte att det fanns krafter som mer eller mindre ifrågasatte eller försökte bagatellisera förekomsten av hedersmord och hedersvåld i Sverige. Nu är jag inte dummare än att jag fattar varför man vill tabubelägga hedersvåldsdebatten.

Jag har aldrig förnekat att hedersvåld förekommer i många olika kulturer. Men detta behöver väl inte innebära att man inte får prata om den hederskultur som bevisligen finns och pågår för fullt i Sverige idag. Jag ställer inte upp på försök att bagatellisera hedersvåldskulturen bland svenskar och invandrare, även om mina motståndare gärna tar tillfället i akt och försöker stämpla mig som rasist, eller t.o.m. att jag på något sätt skulle företräda något rasistiskt parti.  

Nu finns det en del som vänder och vrider på begreppet "hedersvåld" och försöker neutralisera begreppet genom att mer eller mindre försöka inkludera allt våld som begås i samhället som hedersrelaterat. Jag väljer att använde det begreppet som Amnesty valt. Om ni eller andra vill utöka begreppet hedersvåld så får ni gärna göra detta. Finns tydligen en del som tycker problemet är försumbart litet och knappast värt att diskuteras.

Jag kommer aldrig att acceptera att svenskar, eller invandrare hivar sina ungar över balkongräcket eller på något sätt försöker lurar sina döttrar tillbaka till sina hemländer för att få träffa släkten, för att sedan mystiskt försvinna och aldrig mera komma tillbaka, döda eller bortgifta med någon släkting.

Jag förstår inte varför dessa beteende måste skyddas? Visst kan man leka med ord och påstå att svenskar är både terrorister och hedersmördare men detta beror nog på andra orsaker än kontexten i debatten.

Avslutningsvis vill jag än en gången informera, att jag aldrig har röstat på Sd. Jag har dessutom inget emot mångkulturella samhällen, tvärtom. Jag håller till och med buzzen att Sverige mår bra av en ökad invandring och en uppblandning av nytt blod utifrån andra världsdelar (dock inga fler Checker tack).   :whistle:  Men detta får inte ske på bekostnad att vi måste acceptera olika avarter inom vissa kulturer.   :nono:  Om ni saknar kunskap om vilka kulturer där hedersvåld är väldigt frekventerat så finns det information på Amnasys hemsida.

Förklara gärna vilka som är dina motståndare.. och på vilket sätt de är motståndare.

Har bett om en förklaring vid ett flertal tillfällen men har aldrig fått något svar.

Har ju haft några verbala duster med dig i de här frågorna med början i tråden om den manliga våldtäkten på TT.

Och med anledning av de dusterna, och de många många tillfällen du haft möjlighet att förmedla ovanstående typ av

innehåll men avstått, och alla de tillfällen du antytt åsikter som står i stark kontrast till ovanstående,

så känns det här inlägg väldigt mycket som läpparnas bekännelse.

Hoppas iofs att jag har fel och att allt bara rör sig om ett gigantiskt missförstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    14

  • noBuzz

    11

  • ban99arne

    11

  • Luttrad

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej Vaxet!

Tack för svaret! Jag har hört envisa rykten om att södra Thailand skulle vara den rikaste regionen i Thailand!  :crazy: Men även om det stämmer spelar det ingen roll i denna diskussion. Turistpengarna som hovas in i de sydländska strandorterna hamnar inte i sådana trakter där fru Vax kommer ifrån. Förmodligen är levnadsstandarden ungefär samma i hennes trakter som i Isaan.

Jag förstår att TRT:s efterföljarpartier är populistiska och regionala. Samma verkar gälla för demokratiska partiet som har Bangkok som region och enligt uppgifter köper sina röster i södra Thailand.

Det är precis därför att jag argumenterar för ett flerpartisystem jämfört med ett enpartipartisystem som löser upp partier som inte gynnar makthavarna. Då får både fru Vaxs släktingars och Magrood släktingars behov en möjlighet att representeras. Om ett parti har får inte tillräckligt många röster måste det skärpa sig och presentera flera reformer i sin politik för att attrahera flera röster. I värsta fall måste det börja engagera sig i andra landsdelar. Om flera partier tillåts finns alla möjligheter för koalitionsbildning mellan partier som är starka i din frus och i min frus by så att regeringen tvingas att satsa lika mycket på infrastruktur i hela landet. Då slipper vi åka mellan "Jetsons" och "Familjen Flinta" varje gång vi åker från Bangkok till frugans by!

Politiken var inte heller så ren i Sverige för i tiden. Men samhället var envist och dömde ut individer i stället för hela partier och deras väljare. Med tid tvingades partierna att även tävla om ärlighet. En enda skandal orsakade stora förluster av röster. Idag räcker det för att en politiker upptäcks med att handla skor på tjänstekort, anlita svartarbetskraft eller inte betala TV-avgiften. De sparkas ut inom dagar. Så kommer det att bli även i Thailand om processen bara tillåts att evolvera fram.

Om jag har skrivit att Thaksin har gjort något i Isaan var det misstag. Jag menar partierna TRT och PPP. Thaksin är bara en människa som kan bytas ut när han blir korrupt. Vilka andra partier/militärstyren har gjort något i Isaan som kan jämföras med universal vård, högskoleutbildning både i Thailand och i utlandet för låginkomsttagare, solpaneler till byar utan el, osv? Klart att dessa projekt som t.ex. frivården inte är perfekta. Men faktum är att många låginkomsttagare utan möjlighet till försäkring har fått vård och överlevt. Med tanken på detta tycker att det är lätt att förstå att Thailand som land behöver flerpartisystem som tillgodogör olika regioners intressen mycket mer än det elitistiska styret som har gällt under största delen av landets historia!

Ha det gott!

Svarten

Tjena Svarten,

Annu ett bra inlagg dar jag haller med om det mesta men ett par papekanden kanns relevanta:

Thailands tre fattigaste provinser ligger i "the deep South"; Yala, Patani och Narathiwas. Dit kom tidigare en del malaysiska turister men nog valdigt fa sedan Thaksin trappade upp valdet. Manga andra sodra provinser som Nakhon Si Thammarat och Trang ligger pa "Isaanniva" nar det galler fattigdom och dar har heller inget av Thaksins fordelningspolitik synts till. Det ar i dessa provinser Demokraterna har sitt traditionella stod snarare an i Bkk. Chuan ar tex fran Trang och till skillnad fran de flesta andra politiker som "skryter" om att de kommer fran ex Buriram men bara besoker sin herrgard en gang om aret sa bor/bodde han verklighen dar.

Tillgangen till en relevant utbildning ar givetvis grunden for utveckling i Thailand och for att Thailand inte ska bli fransprungna av Kina, Indien, Vietnam mm. Tyvarr finns det inga Thailandska regeringar som satt utbildning for de stora massorna sarskilt hogt upp pa dagordningen. Ska man vara cynisk sa ar val anledningen den att resultaten for nedplojda miljarder i utbildning for landsbyggdens barn tar alldeles for lang tid att se. Vem skulle fa cred (och bli omvald med mojligehet att sko sig i 4 ar till) idag for en ordentlig utbildningssatsning nu som innebar att thailandska ingenjorer om 20 ar gor varldsrevolutionerande uppfinningar? Om Thaksin/TRT/PPP verkligen gjorde nagra reella forbattringar for Isaans studenter kan nog diskuteras. Att skolsituationen i Thailand fortfarande ar oerhort dalig trots politikers pastaende om motsatsen framgar tydligt om man laser FN-rapporten i gardagens Bangkok Post. Dar framgar det att Isaan har den hogsta andelen av primary students i Thailand men nar statistiken granskas sa visar det sig att det beror pa att en hel mangd secondary students gar i primary school, alltsa ett negativ som genom dribblande med statistik vands till ett positiv. Bra rapport for ovrigt, mycket skarp forfattare kan formodas  ;)

http://www.bangkokpo...2008_lern60.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla debattörer verkar att vara överens om at hedersmord existerar, men därefter försvinner all enighet!

Följande länk från inlägg nr. 37 beskriver 21 stycken hedersmord i Danmark under en åttaårsperiod mellan 1994 och 2002.

http://www.bgf.nu/danmark/heder.html

Om uppgifterna i denna länk stämmer så verkar det märkligt att Sverige med sin dubbelt så stora befolkning bara skulle haft två hedersmord i Sverige plus ett i utlandet, i detta fall Kurdistan.

Är problemet så mycket större i Danmark, eller är problemet mycket mindre i Sverige?

Eller är det så enkelt att den Danska polisen är mycket mer effektiv än den Svenska och inte slentrianmässigt avskriver hedersmord som självmord, balkongflickor?

Statistiskt borde Sverige inte haft två hedersmord utan snarare ca. 40 stycken!

Varför är det så stor skillnad mellan Sverige och Danmark, två länder som borde kunna jämnföras med varandra?

Mörkertalet borde dessutom vara stort på hedersmord begångna i utlandet dvs. hemlandet.

Myndigheternas möjlighet att bevisa att dottern i familjen är mördad, är i princip obefintlig om alla släktingarna bedyrar att hon inte trivdes i det hemska rasistiska Sverige utan ville stanna och få en traditionell uppfostran hos en släkting i hemlandet!

Här finns en avgörande praktisk problem för de debattörer som hävdar att hedersmord inträffar även hos Svenskar!

Det är inga praktiska problem för familjen Andersson om de vill hedersmörda sin dotter därför att hon mot familjens vilja inte vill leva ett Svenskt liv, utan istället vill leva ett muslimskt liv. Däremot så lär familjen få mycket stora problem när de efter hemkomsten till Sverige hävdar att dottern trivdes så bra på Mallorca att hon ville stanna där och inte återvända med familjen till Sverige!

Det som av ett antal debattörer kallas för Svenska hedersmord skulle jag snarare vilja kalla för ej planerade familjetragedier där gärningsmannen helt utan föregående planering begår brottet under en kraftig berusning, varefter han vanligtvis begår självmord ty han kan inte leva med skammen efter vad han gjort!

Här finns ett antal avgörande skillnader mellan Svenska och ej Svenska hedersmord!

1. De svenska hedersmorden är ytterst sällan planerade, medan de ej Svenska alltid verkar att vara planerade.

  Pela lockades till Kurdistan för att kunna mördas i hemlandet, utan problem med hemlandets polis!

  Fadime mördades av sin pappa som först köpte en pistol och därefter väntade tills han hade fått sitt Svenska

  medborgarskap så att han inte skulle kunna bli utvisad för att ha dödat sin dotter.

  Hedern var tydligen viktig för honom, men inte så viktig att han ville riskera sin livstids försörjning,

  fria sjukvård och pension i Sverige!

  Den Afghanske mannen som mördades av sina ovilliga svärföräldrar gick sitt grymma öde tillmötes efter det att

  han om löfte om att han var välkommen lockades till svärföräldrarnas lägenhet! Där hade bland annat en stor kniv

  inskaffats och kokande olja fanns redo på spisen! Enligt obduktionsprotokollet hade kokande olja hällts i hans mun

  och ögon, varefter han hade knivskurits!

  Jag vill påstå att dylika förberedelser är ytterst ovanliga, för att inte säga obefintliga för dom Svenska

  hedersmorden

2. Efter utfört hedersmord så är förövarna av dom utländska hedersmorden hjältar och ett föredöme för sina

  släktingar och landsmän, både i Sverige och i hemlandet. De kan efter frigivningen från fängelset vandra omkring

  med högburet huvud och stolt blick ty de har inte begått ett brott utan bara skyddat sin och familjens heder!

  Denna förstående inställning från släktingar och landsmän är något som en Svensk hedersmördare som eventuellt

  inte skulle begått självmord efter dådet bara kan drömma om! Tvärtom han skulle bli avskydd och föraktad av

  hela sin omgivning! Till och med hans Svenska medfångar i fängelset skulle förakta honom och sätta honom längst

  ner i fängelshirarkin! Den utländske hedersmördaren skulle däremot under sin fängelsetid bli betraktad och

  behandlad med stor respekt av sina landsmän i fängelset, hans fängelsetid skulle bli betydligt mindre obehaglig

  än vad som skulle gälla för hans Svenske medfånge!

Jag känner inte till ett enda konkret fall då en Svensk man har mördat sin dotter för att hon ville leva ett muslimskt liv och gifta sig med "Mohammed"! Om någon av forumets läsare känner till ett sådant fall så skriv och berätta om det, så att sanningen kommer fram!

Det finns tyvärr alldeles för många exempel i Sverige på hur etniskt ej Svenska män har gruppvåldtagit en etniskt Svensk flicka! Men det finns mig veterligen inte ett enda exempel där etniskt Svenska män har gruppvåldtagit en ej etniskt Svensk flicka! Om någon av forumets läsare känner till ett konkret exempel på ett sådant fall så skriv och berätta, så att sanningen kommer fram!

Det känns lite märkligt när vissa debattörer hävdar att hedersmord och gruppvåldtäkter inte är ett etniskt problem då de lika gärna kan utföras av etniska Svenskar, samtidigt som det inte finns ett enda konkret exempel då dessa brott utförtsa av etniska Svenskar!

mvh

Luttrad

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Lut Rad, fast de hedersmödade svenskarna dör väl trots allt eller blir de bara skenmördade.

[move]Hedersamme Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis stämmer uppgifterna i länken du gav, och som förresten går till en sida, blågula frågor, som utgivs av... Ja..a. Av vem?

Så här säger motståndarna:

http://expo.se/2003/48_235.html

Så här beskriver utgivarna sig själva:

http://www.bgf.nu/english/sv/vad.html

Som ganska tydligt framgår så är nog sidan inte den mest invandrarvänliga. Så gjag tror jag fortfarande mer på BRÅ än listan du gav och gissiningar gjorda som den som underlag.

Sen till dom 21 "hedersmorden" i Danmark. Som framgår av listan, som förresten innehåller 20 mord, inte 21. I över hälften av dessa mord (15) var gärningsmannen identisk med den äkta mannen, som motiv utges, svartsjuka i fyra fall, separation i sex fall, fruns västerländska livsstil i tre fall och ingen närmare motiv i två fall. Om en etnisk dansk, eller svensk, eller finne, mördar sin fru pga. svartsjuka, separation eller meningsskiljaktigheter så brukar inte detta benämnas som hedersmord, och så har man inte gjort i Sverige i fall av utomeuropeisk (eller muslimsk) gärningsman heller. Vanligtvis går dessa under benämning familjetragedi, svartsjukedrama eller dylikt, eller på polisprosa kvinnomord/dråp av närastående gärningsman. Sådana har vi ca. 17 per år, kanske borde alla dessa benämnas som hedersmord, åtminstone om man använder samma kriterier som listan du, luttrad, gav.

Vad har vi då i handen? 5 - 8 hedersmord i Danmark på 15 år, samtidigt i Sverige 4 (3 i Sverige + 1 i Kurdistan), mycket möjligt att det finns ett mörkertal och även om inte mörkertal fanns, är detta för Sveriges del 4 mord för mycket.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, hur många dör i trafiken varje år pga av muslimer i Sverige? Jag har hört från en säker källa att de kör som krattor och att polisen ser mellan fingrarna på detta, media mörkar och nu jäser det bland oss söndagsbilister!

[move]Billistige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

2. Efter utfört hedersmord så är förövarna av dom utländska hedersmorden hjältar och ett föredöme för sina

   släktingar och landsmän, både i Sverige och i hemlandet. De kan efter frigivningen från fängelset vandra omkring

   med högburet huvud och stolt blick ty de har inte begått ett brott utan bara skyddat sin och familjens heder!

   Denna förstående inställning från släktingar och landsmän är något som en Svensk hedersmördare som eventuellt

   inte skulle begått självmord efter dådet bara kan drömma om! Tvärtom han skulle bli avskydd och föraktad av

   hela sin omgivning! Till och med hans Svenska medfångar i fängelset skulle förakta honom och sätta honom längst

   ner i fängelshirarkin! Den utländske hedersmördaren skulle däremot under sin fängelsetid bli betraktad och

  behandlad med stor respekt av sina landsmän i fängelset, hans fängelsetid skulle bli betydligt mindre obehaglig

  än vad som skulle gälla för hans Svenske medfånge!

Det finns tyvärr alldeles för många exempel i Sverige på hur etniskt ej Svenska män har gruppvåldtagit en etniskt Svensk flicka! Men det finns mig veterligen inte ett enda exempel där etniskt Svenska män har gruppvåldtagit en ej etniskt Svensk flicka! Om någon av forumets läsare känner till ett konkret exempel på ett sådant fall så skriv och berätta, så att sanningen kommer fram!

mvh

Luttrad

Kulturellt snarare an etniskt problem. Det star klart att hederskulturen aterfinns i en rad kulturer i flera olika lander och dessutom med varierande religionsbakgrund (aven om en klar majoritet ar Islamistiska stater).

Att havda att medans den svenske mordaren blir avskydd sa blir den invandrade diton hyllad ar vansinnigt verklighetsfranvant. Att havda att alla fran en viss etnisk grupp eller religion skulle stodja denna vidriga kulturella avart ar inte riktigt pa nagot satt, eller har du nagot som helst belagg for ditt pastaende?. Manga av de mest vokala hedersvalds-motstandarna ar dessutom invandrare sjalva. Jag vagar till och med gissa pa att den stora majoriteten av tex. kurder i Sverige tar mkt starkt avstand fran denna typ av brott. Att generalisera pa det satt som du gor blir direkt fordomsfullt och darmed sa diskvalificierar du dig sjalv fran debatten da det blir svart att ta dina andra argument pa allvar eftersom du blandar hogt och lagt.

Aterigen, sjalvklart ar vald mot utsatta (framforallt kvinnor) ett mycket allvarligt och stort problem. Dock finner jag det svart att forsta nar man konsekvent selektivt valjer ut vissa typer av foreteelser och forsoker marka dem som etniskt betingade men samtidigt valjer och blunda for en hel massa andra saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det var ingen som reagerade pa min passning om forfattaren till rapporten som jag lankade till ovan. Tror bestamt att det var en annan lank for en vecka sedan som inneholl samma namn, men i ett helt annat sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lauri

Visst är BGF en partsinlaga, men det är även Expo, ingen av de både påstår ens själva att de är objektiva i frågan!

wille

Att majoriten av muslimerna är emot hedersmord är det väl ingen som förnekar?

Normala hederliga invandrade muslimer, precis som normala hederliga Svenskar lever ett normalt liv, arbetar, betalar skatt och tar hand om sina barn efter bästa förmåga.

I denna grupp skulle hedersmördare få mycket stora problem och definitivt inte bli betraktade som hjältar.

Problemet är att hedersmördare inte umgås i dessa kretsar. För att börja med fängelsetiden så sitter inte normala människor, vare sig invandrare eller Svenskar i fängelse! Hedersmördaren skulle sitta i fängelset, där hans invandrarbröder dessutom är i majoritet. Dessa är inte ett tvärsnitt av Sveriges invandrare, tvärtom de är bland annat hallickar, trafickingbrottslingar, våldtäktsmän och rånare! Jag tror inte att denna grupp skulle frysa ut en hedersmördare! När hedersmördaren sedan kommer ut i samhället efter att ha avtjänat 2/3 av sitt straff så flyttar han tillbaka till sin familj och släktingar som utgör hans klan, där det han gjort ses som något berömvärt då han skyddat sin familjs och därmed även sin klans heder!  Denna klan lever sitt eget liv och betraktar normala Svenskifierade arbetande invandrare som avfällingar, då de inte längre lever efter hemlandets traditioner!

Ett hedersmord kan inte äga rum i en normal öppen familj, ty även om en familjemedlem fick sådana ideer så skulle inte resten av familjen tillåta det! Dessutom, om hans familj och släkt levde ett normalt öppet liv så skulle han ju i så fall vara tvungen att döda allihop i hela sin släkt! Detta är en omöjlighet ty då skulle han döda och förinta sin egen klan, och vilka återstod det då att bli respekterad av, alla är ju döda!

Hedersmord kan bara äga rum i familje och släktisolering dvs klanliv som totalt avskiljer sig från resten av samhället!

Jämnför med en Svensk MC-brottsling. Han lever ett liv som inte accepteras av en majoritet av Svenskarna!

Detta är för honom likgiltigt, åker han i fängelse så finns redan hans bröder, för att inte tala om alla Wannabees i fängelset och alla behandlar honom med respekt och högaktar det han gjort! När han sedan efter 2/3 av straffet blir frigiven, så återvänder han till sin klubb och kamrater vilka utgör hans klan! Även om han inte är accepterad av en majoritet av Svenskarna så är det honom totalt likgiltigt, ty han lever inte med Svenskarna utan med sin klan!

Kultur och etnicitet brukar väl följas åt?

Om man träffar någon som lever efter Japansk kultur så kan man väl förutsätta att vederbörande är Japan!

Jag väntar fortfarande på åtminstone ett konkret exempel på att etniskt Svenska män skulle ha gruppvåldtagit en ej etniskt Svensk flicka!

mvh.

Luttrad

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntar fortfarande på åtminstone ett konkret exempel på att etniskt Svenska män skulle ha gruppvåldtagit en ej etniskt Svensk flicka!

Herr Lut Raden, personligen så väntar jag på tomten i dessa dagar.

[move]Snälle Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Luttrad!

Varför måste det vara flickor från den andra s k gruppen? Om "etniskt" svenska män gruppvåldtar en "etniskt" svensk flicka är det ointressant?

Våldtäkt som våldtäkt, svin som svin...

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Luttrad,

visst, BlåGulaFrågår är, precis som du säger, partsinlaga. Det här var inget som slog dig då när linkade till dom från början? Du kanske till och med hade kunnat påpeka detta? Inte vet jag... Jag själv brukar hänvisa till statliga myndigheter eller liknande när jag länkar, men och andra sidan jag behöver inte ju ljuga heller.

För övrigt så verkar vi vara överens, det är trots allt extremt ovanligt med hedersmord, 8 - 11 stycken sammanlagt i Sverige och Danmark på 15 år, och här hänvisar jag till din egen statistik, Luttrad. Även om hedersmord är ovanligt så är det ett sällsynt vidrigt brott och förhoppningsvis bestraffas förövarna med lagens strängaste straff:

För övrigt: Ja, vad fan skall jag säga mer än att jag har aldrig suttit i fängelse. Jag vet inget om gruppväldtäkter, för mig låter det lika vidrigt vem som än är förövaren.

Ha det.

lauri

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Luttrad!

Varför måste det vara flickor från den andra s k gruppen? Om "etniskt" svenska män gruppvåldtar en "etniskt" svensk flicka är det ointressant?

Våldtäkt som våldtäkt, svin som svin...

Bra sagt MG!

Och för att fortsätta varför måste det vara flera våldtäktsmän? Hur många kvinnor som våldtas brutalt uttrycker stor lättnad av att våldtas och misshandlas av bara en man?

Jag måste säga att argumenten mot invandrare blir bara mera och mera absurda. Det finkammas bland alla brottsliga företeelser för att hitta skräckexempel. I Stockholms län finns det cirka 1 miljon svenskfödda innevånare. Under de senaste 20 år har de utfört 1000-tals mord, våldtäkter, stöld av jackor, rån, inbrott, osv. Inga som klagar på invandrare har någonsin nämnt dessa. Istället får vi ständigt läsa i 100-tals inlägg om 3 hedersmord, 2 gängvåldtäkter av en etniskt rent vit kvinna utfört av 10 illaluktande muslimska män, 4 muslimska invandrare som har stört SFI-undervisning och en stöld av jacka som har skett bland Sveriges en miljon invandrare under de senaste 20 åren.

100-tals miljoner människor har dött i världen till följd av religiös och annan ideologisk extremism. Detta påstående inkluderar extremister från VARJE större religion. Dessa nämns aldrig av de som hyser agg för människor av utomeuropeisk härkomst. I stället tjatas det i evighet av just självmordsbombare och ett attentat av människor som råkar vara muslimer som krävde 17 liv i Filippinerna. När "motståndarna" talar om exakt liknande attentat som utförs samtidigt som t. ex. en attack som krävde 11 liv av kommunister i Filippinerna som vill sprida en europeisk ideologi kallas de för "kommunister" och "talibaner". Om "motståndarna" påpekar att exakt samma sak händer av hinduiska tamiler, kristna sydsudaneser, animistiska västpapuaner, m.fl. stämplas dessa som terrorförhärligande.

Ärligt talat har jag fått en mycket bättre bild av invandrarna från deras motståndare än vad jag själv har läst till mig och observerat själv!

Hälsning

Svarten som är jätteond

1) Svarten hatar hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av muslimer och blir JJ:s meningsfrände nummer 1

2) Svarten hatar också hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av de som inte är muslimer och får JJ att hosta och harkla ordentligt samt sätta igång med att ifrågasätta min hat.

3) Svarten älskar muslimer och andra som aldrig har utfört hedersmord, terrorism, könsstympning eller något annat ond och stämplas därmed av JJ som vän till muslimsk terror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bra sagt MG!

Och för att fortsätta varför måste det vara flera våldtäktsmän? Hur många kvinnor som våldtas brutalt uttrycker stor lättnad av att våldtas och misshandlas av bara en man?

Jag måste säga att argumenten mot invandrare blir bara mera och mera absurda. Det finkammas bland alla brottsliga företeelser för att hitta skräckexempel. I Stockholms län finns det cirka 1 miljon svenskfödda innevånare. Under de senaste 20 år har de utfört 1000-tals mord, våldtäkter, stöld av jackor, rån, inbrott, osv. Inga som klagar på invandrare har någonsin nämnt dessa. Istället får vi ständigt läsa i 100-tals inlägg om 3 hedersmord, 2 gängvåldtäkter av en etniskt rent vit kvinna utfört av 10 illaluktande muslimska män, 4 muslimska invandrare som har stört SFI-undervisning och en stöld av jacka som har skett bland Sveriges en miljon invandrare under de senaste 20 åren.

100-tals miljoner människor har dött i världen till följd av religiös och annan ideologisk extremism. Detta påstående inkluderar extremister från VARJE större religion. Dessa nämns aldrig av de som hyser agg för människor av utomeuropeisk härkomst. I stället tjatas det i evighet av just självmordsbombare och ett attentat av människor som råkar vara muslimer som krävde 17 liv i Filippinerna. När "motståndarna" talar om exakt liknande attentat som utförs samtidigt som t. ex. en attack som krävde 11 liv av kommunister i Filippinerna som vill sprida en europeisk ideologi kallas de för "kommunister" och "talibaner". Om "motståndarna" påpekar att exakt samma sak händer av hinduiska tamiler, kristna sydsudaneser, animistiska västpapuaner, m.fl. stämplas dessa som terrorförhärligande.

Ärligt talat har jag fått en mycket bättre bild av invandrarna från deras motståndare än vad jag själv har läst till mig och observerat själv!

Hälsning

Svarten som är jätteond

1) Svarten hatar hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av muslimer och blir JJ:s meningsfrände nummer 1

2) Svarten hatar också hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av de som inte är muslimer och får JJ att hosta och harkla ordentligt samt sätta igång med att ifrågasätta min hat.

3) Svarten älskar muslimer och andra som aldrig har utfört hedersmord, terrorism, könsstympning eller något annat ond och stämplas därmed av JJ som vän till muslimsk terror.

"Läste om något fantastiskt glädjande när jag googlade runt på nätet - nämligen organisationen "Sharifs hjältar". (Hederns hjältar)

Det är en samling muslimska gymnasiekillar i Sverige som inser att föräldragenerationens syn på kvinnan är föråldrad. De verkar för att förändra det patriarkala förtrycket och hedersvåldet. Trots mordhot och misshandel åker de runt och föreläser om hedersvåld, hur männen styr, hur det är att leva i samhällen utan jämställdhet och demokrati, hur många muslimska kvinnor inte får forma sina egna liv, hur viktig deras oskuld är osv.

Jag önskar dom lycka till med hela mitt hjärta, fantastiska killar!"

Tycker det är bra att muslimerna själva förstår sina problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker det är bra att muslimerna själva förstår sina problem.

Jag undrar när de kristna ska göra det...

Som sagt så har hedersmod inget med muslims tro att göra...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

När du ändå är ute å Googla, jingjing, testa "korståg".

Det förekom ett tiotal större och flera mindre korståg mellan åren 1096-1299. Korstågen innebar att hundratusentals, kanske miljoner människor utsattes för lidande, umbäranden, sjukdomar och död.

Rena slaktscener utspelade sig och båda sidor i kriget gjorde sig skyldiga till övergrepp bortom all mänsklig fattningsförmåga. Kristna korsfarare högg skoningslöst ner kvinnor och barn och det berättas att man praktiskt taget vadade fram genom lik och blod när Jerusalem intogs.

Då blodet torkat påbörjade man en ombyggnation av kyrkan vid den heligaste av platser, Kristi grav, vilken sedan invigdes år 1149. Även nordiska korstågsriddare begav sig iväg till Jerusalem.

En sorts hedersmord, fast i stor skala :-)

Om du har tid kan du även söka lite info om kriget i Irak. Där finns det mycket matnyttigt om hur man bekämper muslimer i dag under epitetet "terrorism".

/GD 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Läste om något fantastiskt glädjande när jag googlade runt på nätet - nämligen organisationen "Sharifs hjältar". (Hederns hjältar)

Det är en samling muslimska gymnasiekillar i Sverige som inser att föräldragenerationens syn på kvinnan är föråldrad. De verkar för att förändra det patriarkala förtrycket och hedersvåldet. Trots mordhot och misshandel åker de runt och föreläser om hedersvåld, hur männen styr, hur det är att leva i samhällen utan jämställdhet och demokrati, hur många muslimska kvinnor inte får forma sina egna liv, hur viktig deras oskuld är osv.

Jag önskar dom lycka till med hela mitt hjärta, fantastiska killar!"

Tycker det är bra att muslimerna själva förstår sina problem.

Quote

Jag undrar när de kristna ska göra det...

Som sagt så har hedersmod inget med muslims tro att göra...

Det är tyvärr bara att ge upp.. han kommer aldrig att förstå. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Läste om något fantastiskt glädjande när jag googlade runt på nätet - nämligen organisationen "Sharifs hjältar". (Hederns hjältar)

Det är en samling muslimska gymnasiekillar i Sverige som inser att föräldragenerationens syn på kvinnan är föråldrad. De verkar för att förändra det patriarkala förtrycket och hedersvåldet. Trots mordhot och misshandel åker de runt och föreläser om hedersvåld, hur männen styr, hur det är att leva i samhällen utan jämställdhet och demokrati, hur många muslimska kvinnor inte får forma sina egna liv, hur viktig deras oskuld är osv.

Tycker det är bra att muslimerna själva förstår sina problem.

Jag önskar dom lycka till med hela mitt hjärta, fantastiska killar!"

Hej Jing Jing!

Tack för det! Det är ett beundransvärt gäng. Men något nytt är det knappast. Du vet ju att av 1 miljard muslimer har långt färre än 1 promille (en miljon) hivat sitt barn över balkongen eller på annat sätt mördat sitt barn. Du vet också att så gott som alla imamer fördömer barnamord samt att hedersmord inte nämns i Koranen. Det var länge sedan att en stor majoritet i alla länder (muslimska såväl kristna, hinduiska och kommunistiska) där hedersmord traditionellt har sina rötter inte kraftigt fördömer barnamord.

Du glömmer väl inte att svenskar också hotas av mord på hela familjen om de påpekar den vita rasens svagheter? Mord och mordförsök utfört av rasister är tyvärr inte okänt i Sverige. Bara för några dagar sedan försökte misstänks nasister för att mörda ett par och deras tre årige dotter pga av mannens frispråkighet. De tände på familjen hem mitt i natten. Alla lyckades knappt komma undan genom att första kasta dottern över balkongen och sedan hoppa ner själva.

(OBS! Tack vore Kentans påpekande i nästa inlägg har jag ändrat på felaktig text)

Varför svarar du inte min direkta fråga (meddelande 29)? Dina anklagelser att jag tolererar mord och könsstympning är mycket allvarliga samt väldigt elaka. Varför kan du åtminstone svara mig med en förklaring? Jag har försökt att föra en allvarlig dialog med dig och har försökt att försvara dig vid flera tillfällen bl.a. i ditt "ursäkt" tråd där jag gjorde bort mig totalt.

Hälsning

Svarten som är jätteond:

1) Svarten hatar hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av muslimer och blir JJ:s meningsfrände nummer 1.

2) Svarten hatar också hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av dem som inte är muslimer och får JJ att hosta och harkla ordentligt samt sätta igång med att ifrågasätta svartens hat.

3) Svarten älskar muslimer och andra som aldrig har utfört hedersmord, terrorism, könsstympning eller något annat ond och stämplas därmed av JJ som vän till muslimsk terror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du glömmer väl inte att svenskar också hotas av mord på hela familjen om de påpekar den vita rasens svagheter? Mord och mordförsök utfört av rasister är tyvärr inte okänt i Sverige. Bara för några dagar sedan försökte nasister mörda ett par och deras tre årige dotter pga av mannens frispråkighet. De tände på familjen hem mitt i natten. Alla lyckades knappt komma undan genom att första kasta dottern över balkongen och sedan hoppa ner själva.

.

Hallå Svarten vet du något mer än oss andra om detta? Är någon gripen för detta eller är det du som har bestämt vem som är skyldig?

Jag skulle vara väldigt försiktig peka ut någon utan mer fakta. För några veckor sedan brann det i ett flerbostadshus där Pär Öberg bor

men att säga att vänsterextremister var skyldig ska man vara försiktig med innan man har bevis.

Ett demokratiskt samhälle fungerar mycket bättre om polis och domstolsväsen sköter den biten.

//K

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

...  men att säga att vänsterextremister var skyldig ska man vara försiktig med innan man har bevis.

Ett demokratiskt samhälle fungerar mycket bättre om polis och domstolsväsen sköter den biten.

//K

Just det.

Om polis och domstolsväsen fungerar som det ska :-)

Cirkelbevis eller moment 22?

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hallå Svarten vet du något mer än oss andra om detta? Är någon gripen för detta eller är det du som har bestämt vem som är skyldig?

Jag skulle vara väldigt försiktig peka ut någon utan mer fakta. För några veckor sedan brann det i ett flerbostadshus där Pär Öberg bor

men att säga att vänsterextremister var skyldig ska man vara försiktig med innan man har bevis.

Ett demokratiskt samhälle fungerar mycket bättre om polis och domstolsväsen sköter den biten.

//K

//K

Hej Kentan!

Tack för påpekande! Jag var lite för förhastad när jag skrev mitt senaste inlägg. Det var följande artikel i SvD som jag syftar till:

Nazister tros ligga bakom mordbrand hos barnfamilj

Publicerad: 3 december 2008, 14.22. Senast ändrad: 3 december 2008, 18.05

Polisen misstänker att en grupp nazister ligger bakom den misstänkta mordbranden i Högdalen där två föräldrar och deras treåriga dotter tvingades fly lågorna genom att fira ner sig själva från balkongen.

http://www.svd.se/st...kel_2141157.svd

Jag ändrar texten i mitt inlägg!

Du som är snabbt på att påpeka falska anklagelser förresten; varför glömmer du att ställa samma fråga till Jing Jing som anklagar mig för att tycka att det OK att stympa och mörda sitt barn samt begå terrorism? Vad har Jing Jing för belägg för att anklaga muslimer för att äga allt ont på jordklotet? Har 1 miljard muslim gripits för detta eller är det han som har bestämt vem som är skyldig?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Tack för det! Det är ett beundransvärt gäng. Men något nytt är det knappast. Du vet ju att av 1 miljard muslimer har långt färre än 1 promille (en miljon) hivat sitt barn över balkongen eller på annat sätt mördat sitt barn. Du vet också att så gott som alla imamer fördömer barnamord samt att hedersmord inte nämns i Koranen. Det var länge sedan att en stor majoritet i alla länder (muslimska såväl kristna, hinduiska och kommunistiska) där hedersmord traditionellt har sina rötter inte kraftigt fördömer barnamord.

Du glömmer väl inte att svenskar också hotas av mord på hela familjen om de påpekar den vita rasens svagheter? Mord och mordförsök utfört av rasister är tyvärr inte okänt i Sverige. Bara för några dagar sedan försökte misstänks nasister för att mörda ett par och deras tre årige dotter pga av mannens frispråkighet. De tände på familjen hem mitt i natten. Alla lyckades knappt komma undan genom att första kasta dottern över balkongen och sedan hoppa ner själva.

(OBS! Tack vore Kentans påpekande i nästa inlägg har jag ändrat på felaktig text)

Varför svarar du inte min direkta fråga (meddelande 29)? Dina anklagelser att jag tolererar mord och könsstympning är mycket allvarliga samt väldigt elaka. Varför kan du åtminstone svara mig med en förklaring? Jag har försökt att föra en allvarlig dialog med dig och har försökt att försvara dig vid flera tillfällen bl.a. i ditt "ursäkt" tråd där jag gjorde bort mig totalt.

Hälsning

Svarten som är jätteond:

1) Svarten hatar hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av muslimer och blir JJ:s meningsfrände nummer 1.

2) Svarten hatar också hedersmord, terrorism och könsstympning utfört av dem som inte är muslimer och får JJ att hosta och harkla ordentligt samt sätta igång med att ifrågasätta svartens hat.

3) Svarten älskar muslimer och andra som aldrig har utfört hedersmord, terrorism, könsstympning eller något annat ond och stämplas därmed av JJ som vän till muslimsk terror.

Var vänlig att uppge vart och när jag anklagat dig enligt dina påstående?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var vänlig att uppge vart och när jag anklagat dig enligt dina påstående?

Hej Jing Jing!

Var vänlig och läsa mina inlägg! Jag har flera gånger skrivit var och när. Nu gör jag det en gång till:

Quote

...

Här kommer flera exempel. bara helt apropå spöken.

...

Könsstympning är inget stort problem eftersom det minsann förekommer bland kristna också.

Hedersrelaterat våld förekommer överallt, därför finns det ingen anledning att prata om det.

Terrorist är ett rasistiskt ord, som endast bör användas om amerikaner, annars kan folk bli krängta och må lite dåligt.

...

Om det inte är mig du menar vilken skribent menar du då?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...