Jump to content
IGNORERAD

1,1 miljoner thailändska gummiodlare registrerade för bidrag från regeringen


MPR Nyheter

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

 

Själv ser jag militärkupper, juntor och utomparlamentarisk makt hos kungahus och generaler som ett betydligt större problem för Thailands demokratiska utveckling än befolkningen och dom regeringar dessa väljer. 

 

Mvh isan lover

Vilket som så ofta inte var det som vi diskuterade men nu hänger du inte med längre så då blir det som vanligt "goddag yxskaft" till svar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    28

  • andersbangkok

    17

  • Tallviking

    14

  • MaiChai

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Vilket som så ofta inte var det som vi diskuterade men nu hänger du inte med längre så då blir det som vanligt "goddag yxskaft" till svar.

Hej

 

Godag, godag på dig.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Rika kan starta partier, sponsra partier, bedriva lobby verksamhet, påverka makthavare och få ett inflytande som vanliga människor inte har någon möjlighet till men hur stoppar man det i ett demokratiskt system?

Sättet är att ha en konstitution som är klinisk så att den ger så nära likhet inför lagen som är möjligt.

Den nuvarande konstitutionen är en förbättring i förhållande till den gamla (så är det ofta med lagar; dom utvecklas över tiden).

Vi ser nu hur gänget vid makten gör allt dom kan för att manövrera in gamla lagar som medför att parlamentet riskerar bli en "kaffakaksgrupp".

 

Det är precis detta som du stödjer vilket är roande.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Godag, godag på dig.

 

Mvh Isan lover

Tja...det där var i nivå med de övriga inläggen senast. Skärpning!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Godag, godag på dig.

 

Mvh Isan lover

Jag ska förenkla det lite för dig. Så här kan du svara på alla inlägg, och du får gärna kopiera och lägga in i alla disskusitioner 

 

för det är ju så du svarar fast med andra ordval och floskler.

 

"Thakshin är bra och gör rätt vad han än gör. Abishit är dålig  och gör fel vad han än gör".

 

Räcker ju med det korta svaret.

 

Nu tycker jag du ska tacka mig för att jag sparat mycket av din tid.

 

Med vänlig hälsning flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det finns alltid en stor risk att rika människor får mer inflytande än fattiga och det även i demokratier och detta är ett problem som många demokratiska länder jorden runt har.

 

Rika kan starta partier, sponsra partier, bedriva lobby verksamhet,  påverka makthavare och få ett inflytande som vanliga människor inte har någon möjlighet till men hur stoppar man det i ett demokratiskt system?

 

Mvh isan lover

 

Nedan har du en bra sak för att förhindra detta.

 

Jag skulle också vilja tillägga för IL att en bra utbildning för de unga som förklarar demokrati och politiska system också är bra. Om folket tidigt får lära sig vad demokrati är så kommer det att motverka de värsta avarterna inom politiken. Att även lära ut vad de fattiga förlorar på korruptionen ska ingå i alla utbildningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nedan har du en bra sak för att förhindra detta.

 

Jag skulle också vilja tillägga för IL att en bra utbildning för de unga som förklarar demokrati och politiska system också är bra. Om folket tidigt får lära sig vad demokrati är så kommer det att motverka de värsta avarterna inom politiken. Att även lära ut vad de fattiga förlorar på korruptionen ska ingå i alla utbildningar.

Hej

 

Anser också att bra utbildning åt alla är vägen framåt för landet och det skulle defintivt både minska landets klyftor och påverka demokratins utveckling positivt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...