Jump to content
IGNORERAD

Välbärgade och turister ska portas från Bangkoks gratisbussar

MPR Nyheter

Recommended Posts

broder tuk tuk

Jag har för övrigt ofta åkt gratis även på 5 bahts bussarna i Bangkok.

Som jag ser det så behöver man inte lägga 5 baht när klappran kommer förbi om där är mycket folk i bussen och som farang kan man dra upp en hundrabahtssedel så löser det sig.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

• Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

14

• broder tuk tuk

10

• Khun Ken

9

• merlo

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Snåljåp!

Hej

För mig handlar det mer om principer, vi har ju gratis el och då kan man ju undra om vi också är berättigade till gratis bussresor i Bangkok.

Jag åker aldrig buss i Bangkok och har aldrig funderat på att börja med det, men det vore kul att veta om vi utlänningar omfattas av detta om vi uppfyller kraven.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Dela på andra sajter

Hej

För mig handlar det mer om principer, vi har ju gratis el och då kan man ju undra om vi också är berättigade till gratis bussresor i Bangkok.

Jag åker aldrig buss i Bangkok och har aldrig funderat på att börja med det, men det vore kul att veta om vi utlänningar omfattas av detta om vi uppfyller kraven.

Gratis el???

Är det för att ni bor i en röd by??? I.s.f. förstår jag att du är en hjärntvättad Thaksinfanatiker.

Alla dina inlägg i dom politiska trådarna kan ses som ren propaganda av en mutad person som bara tänker på sig själv.

You make me sick.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Gratis el???

Är det för att ni bor i en röd by??? I.s.f. förstår jag att du är en hjärntvättad Thaksinfanatiker.

Alla dina inlägg i dom politiska trådarna kan ses som ren propaganda av en mutad person som bara tänker på sig själv.

You make me sick.

Hej

I en röd by som vår har vi gratis el upp till ett visst belopp, gratis sjukvård och ibland även medicin, gratis tandvård, massage och hårklippning, detta är väldigt populärt och byborna älskar det.

Med vänlig hälsning isan Lover

Dela på andra sajter

Hej

I en röd by som vår har vi gratis el upp till ett visst belopp, gratis sjukvård och ibland även medicin, gratis tandvård, massage och hårklippning, detta är väldigt populärt och byborna älskar det.

Att det är populärt förstår jag. Men uppenbart ser du inga problem med detta. Skrämmande att du som påstår att du är för demokrati inte ser det farliga med att det bara är till för att rösta rätt.

Det är tydligen skillnad på kreti och pleti. You make me sick.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Hej

Det hade jag också under förra regeringen-abbonemanget stod ju på lägenhetsägaren och hon är ju thai men efter att PTP kom till makten så ändrades detta och man fick betala för all el.

Du ser förstås inga problem med att ni som är en lojal röd by har förmåner som andra i Thailand inte har finansierat av statskassan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Undrar också om gratisåkandet av turister är så stort. Om vi lät turister som kom till sverige utnyttja kollektivtrafiken gratis under deras vistelse där, tror jag att detta skulle vara en positiv sak för att få fler turister att besöka landet. Med tanke på hur mycket pengar de spenderar under sin vistelse borde detta mer än väl täcka upp eventuellt bortfall av färdavgifter. Tänk också på hur mycket pengar det kommer att kosta att administrera alla dessa busskort till "berättigade" resenärer. Kommmer bofasta fallanger kunna utnyttja gratisåkandet också, eller måste man vara Thailändsk medborgare.

Dela på andra sajter

Då är det ngt fel på dig , piss kan inte vara gott

Eftersom du verkar vara insatt i hur piss smakar . är det ditt eget du refererar till eller har du smakat någon annans ?

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Eftersom du verkar vara insatt i hur piss smakar . är det ditt eget du refererar till eller har du smakat någon annans ?

För mig räcker det att ha känt lukten ,räckte det inte för dig så att du dricker det också
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det hade jag också under förra regeringen-abbonemanget stod ju på lägenhetsägaren och hon är ju thai men efter att PTP kom till makten så ändrades detta och man fick betala för all el.

Du ser förstås inga problem med att ni som är en lojal röd by har förmåner som andra i Thailand inte har finansierat av statskassan?

Hej

Att se gamla fattiga daglönare som har strävat på fälten hela sitt liv till ofattbart låga inkomster få gratis läkarvård, tandvård, massage och hårklippning värmer i hjärtat, är det några människor som jag tycker är värda detta så är det hårt arbetande analfabeter med spruckna hälar och tandlösa leenden.  

Om det inte redan är så hoppas jag att alla medborgare kan få det så i Thailand en dag. 

Med vänlig hälsning isan lover

Dela på andra sajter

Dessvärre kommer det nog att ta många år innan Thailand kan komma i närheten av ett socialt välfärds system som det som skata men säkert håller på att urholkas hemma i Svedala.

Dela på andra sajter

För mig räcker det att ha känt lukten ,räckte det inte för dig så att du dricker det också

Jag har hört talas om personer som är vinkännare och smakar av vin och skriver resentioner.

Om du har sådana erfarenheter och kunnande när det gäller piss så vill jag ge dig rådet att uppsöka en psykiatiker!

Dela på andra sajter

Jag har hört talas om personer som är vinkännare och smakar av vin och skriver resentioner.

Om du har sådana erfarenheter och kunnande när det gäller piss så vill jag ge dig rådet att uppsöka en psykiatiker!

Ja skillnaden är att jag inte smakar ,räcker att gå förbi en urinoar så känner man lukten av piss tillika chang

tydligen känsligt ämne för snåljåparna detta ha ha

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är det något jag hatar så är det folk som dömmer ut mat, dryck genom att lukta! Så beter sig bara barn.

Så med andra ord har du aldrig smakat på Chang?

Dela på andra sajter

Är det något jag hatar så är det folk som dömmer ut mat, dryck genom att lukta! Så beter sig bara barn.

Så med andra ord har du aldrig smakat på Chang?

jo jag har smakat eländet fy fan vad vedervärdigt ,typ bara fyllon och snåljåpar som dricker det

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Då är det ngt fel på dig , piss kan inte vara gott

Sorry vet inte hur piss smakar men du verkar veta 5 5. E det nån som vet varför det är problem att köpa Chang Classic nu. Läste nått om att de höjt spritskatten Piss smakaren behöver inte svara för detta är en seriös fråga.

Dela på andra sajter

Ja skillnaden är att jag inte smakar ,räcker att gå förbi en urinoar så känner man lukten av piss tillika chang

tydligen känsligt ämne för snåljåparna detta ha ha

Har du smyg druckit piss? Sök hjälp eller ta dig en Chang Men jag tror du sitter i Sverige och är avundsjuk på oss som kan ta en Chang när vi vill

Dela på andra sajter

Hej

Att se gamla fattiga daglönare som har strävat på fälten hela sitt liv till ofattbart låga inkomster få gratis läkarvård, tandvård, massage och hårklippning värmer i hjärtat, är det några människor som jag tycker är värda detta så är det hårt arbetande analfabeter med spruckna hälar och tandlösa leenden.  

Om det inte redan är så hoppas jag att alla medborgare kan få det så i Thailand en dag. 

Vem vill inte det?

Men är det rättvist ur demokratisk synvinkel att ge vissa grupper som bor där regeringen har starkt stöd subventioner betalda med skattemedel medan motsvarande grupper inte får det för att de bor i en annan del av landet?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Benämningen för dåligt öl är piss pga av färgen och att det smakar illa, man behöver inte ha druckit piss för att vara övertygad om att det smakar illa, dvs nåt i stil med chang. Så att kalla chang för piss är en helt korrekt benämning utan att man för den sakens skull behöver veta hur piss eg smakar.

En riktig man dricker Leo.

För att inte gå helt OT så tycker jag att det tilltänkta buss pris systemet är en mycket bra ide, inför den överallt där det finns farang taxa. Jag hatar verkligen rasismen vi utsetts för via sk farang priser men om dom börjar inkludera rika Thai också så känns det helt plötsligt väldigt ok.

Ändrades av Benjamas
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vem vill inte det?

Men är det rättvist ur demokratisk synvinkel att ge vissa grupper som bor där regeringen har starkt stöd subventioner betalda med skattemedel medan motsvarande grupper inte får det för att de bor i en annan del av landet?

Hej

Det är väl en del av problematiken men jag har ändå svårt att se något negativt med detta, att se gummor med söndervärkta krökta ryggar få massage på tempelområdet eller daglönare med spruckna uttorkade fötter få fotvård är nästan lite magiskt, dessa människor som har tjänat andra och levt kuvade hela sina liv lyser upp och njuter av denna uppmärksamhet dom nu för första gången i livet visas.

Får överklasskärringarna massage, hårvård och fotvård mer eller mindre varje vecka så kan åtminstone jag se mellan fingrarna med att dessa hårt arbetande och fattiga människor får det någon eller några gånger om året även om jag kan ha en viss förståelse för att oppositionen ogillar det.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Benämningen för dåligt öl är piss pga av färgen och att det smakar illa, man behöver inte ha druckit piss för att vara övertygad om att det smakar illa, dvs nåt i stil med chang. Så att kalla chang för piss är en helt korrekt benämning utan att man för den sakens skull behöver veta hur piss eg smakar.

En riktig man dricker Leo.

Hej

LEO är för sött.

Dela på andra sajter

Hej

LEO är för sött.

Jo lite sött men gott, gillar söta saker, en av anl till att jag bor här ;)

Hade jag gillat beska grejer hade jag stannat i Svedala...

Ändrades av Benjamas
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo lite sött men gott, gillar söta saker, en av anl till att jag bor här ;)

Hade jag gillat beska grejer hade jag stannat i Svedala...

Hej

Själv föredrar jag lite beskare öl typ Chang men min kompis Steven i Yashotoon är helsåld på Leo, så smaken är som baken.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...