Jump to content
IGNORERAD

Välbärgade och turister ska portas från Bangkoks gratisbussar


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • broder tuk tuk

    10

  • Khun Ken

    9

  • Wanchai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Jag tycker personligen systemet låter bra. Varför ska dom mer välbeställda och snåla uppta platserna på dessa bussar när dom fattigare behöver dom bättre?

 

En farang på två veckors semestern i Bangkok kan gott åka taxi eller tuktuk om han ska någonstans annars kan dom personerna betala några baht extra och åka air-con bussarna om det nu skulle knipa med taxin.

 

Jag har ju tidigare varit emot att ex farangen ska betala extra för vissa grejer i Thailand men vid närmare eftertanke så är det ju inte fel att man betalar efter förmåga.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker personligen systemet låter bra. Varför ska dom mer välbeställda och snåla uppta platserna på dessa bussar när dom fattigare behöver dom bättre?

 

En farang på två veckors semestern i Bangkok kan gott åka taxi eller tuktuk om han ska någonstans annars kan dom personerna betala några baht extra och åka air-con bussarna om det nu skulle knipa med taxin.

 

Jag har ju tidigare varit emot att ex farangen ska betala extra för vissa grejer i Thailand men vid närmare eftertanke så är det ju inte fel att man betalar efter förmåga.

 

BTT

Och hur skall det göras rent praktiskt?  Hur mycket längre tid kommer det att ta vid varje station? Vad skulle det kosta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker personligen systemet låter bra. Varför ska dom mer välbeställda och snåla uppta platserna på dessa bussar när dom fattigare behöver dom bättre?

 

En farang på två veckors semestern i Bangkok kan gott åka taxi eller tuktuk om han ska någonstans annars kan dom personerna betala några baht extra och åka air-con bussarna om det nu skulle knipa med taxin.

 

Jag har ju tidigare varit emot att ex farangen ska betala extra för vissa grejer i Thailand men vid närmare eftertanke så är det ju inte fel att man betalar efter förmåga.

 

BTT

Inte imponerar det heller på tiraken att åka gratisbuss. Lite klass behöver dom.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Inte imponerar det heller på tiraken att åka gratisbuss. Lite klass behöver dom.

 

Beror ju på om tiraken är en bartjej eller en mer välbärgad thaidam.

 

Dom flesta bartjejer nöjer sig säkert med en öppen buss utan air-con

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och hur skall det göras rent praktiskt?  Hur mycket längre tid kommer det att ta vid varje station? Vad skulle det kosta?

 

Borde ju inte vara några problem.

 

Stor skillnad på klädsel mellan dom allra fattigaste och dom välbärgade i Bangkok.

 

Som chaufför  eller kontrollant kan man nog lätt urskilja vem som tillhör noblessen och vilka som kommer från slummen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde ju inte vara några problem.

 

Stor skillnad på klädsel mellan dom allra fattigaste och dom välbärgade i Bangkok.

 

Som chaufför  eller kontrollant kan man nog lätt urskilja vem som tillhör noblessen och vilka som kommer från slummen

 

BTT

Så om man från slummen någon gång klär sig fint för bröllop eller begravning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju på om tiraken är en bartjej eller en mer välbärgad thaidam.

 

Dom flesta bartjejer nöjer sig säkert med en öppen buss utan air-con

 

BTT

Bara när dom måste betala själva, inte med en farang. Ringrostig???

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så om man från slummen någon gång klär sig fint för bröllop eller begravning?

 

Tror nog att även dom allra fattigaste har råd att då ta en vanlig betalbuss då.

 

Det jag syftar på är ju ex om man pendlar till och från jobbet varje dag.

 

Detta kan givetvis dom snåla utnyttja genom att klä sig sämre just vid bussresan men jag tror inte bussbolaget förlorar så mycket på enstaka bedragare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bara när dom måste betala själva, inte med en farang. Ringrostig???

 

Finns nog en del bartjejer som åker buss till jobbet även i Bangkok och då ensamma.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att även dom allra fattigaste har råd att då ta en vanlig betalbuss då.

 

Det jag syftar på är ju ex om man pendlar till och från jobbet varje dag.

 

Detta kan givetvis dom snåla utnyttja genom att klä sig sämre just vid bussresan men jag tror inte bussbolaget förlorar så mycket på enstaka bedragare.

 

BTT

Jag tror aldrig det kommer att fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju på om tiraken är en bartjej eller en mer välbärgad thaidam.

 

Dom flesta bartjejer nöjer sig säkert med en öppen buss utan air-con

 

BTT

 

Så kan man snabbt göra klart för tiiraken att man är en kiinjao farang som är för snål för att ta en taxi...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tror aldrig det kommer att fungera.

 

Nej det kommer det ju givetvis inte att göra.

 

Det funkar kanske om dom fattigaste kan få ut något kort hos bolaget som dom kan visa upp typ våra busskort.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så kan man snabbt göra klart för tiiraken att man är en kiinjao farang som är för snål för att ta en taxi...

 

Finns nog inga faranger boendes i Thailand som kan få ut ett intyg att dom har så låg inkomst att dom är berättigade att åka med gratisbussarna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog inga faranger boendes i Thailand som kan få ut ett intyg att dom har så låg inkomst att dom är berättigade att åka med gratisbussarna.

 

BTT

 

Jasså, det är ju bara att ta med sig elräkningen som föreslogs...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det borde ju kunna funka om dom fattigaste kan visa upp ett inkomstbevis innan dom får  ett ev busskort.

 

Kortet ska ju givetvis vara personligt och inte kunna användas av andra personer.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Benämningen för dåligt öl är piss pga av färgen och att det smakar illa, man behöver inte ha druckit piss för att vara övertygad om att det smakar illa, dvs nåt i stil med chang. Så att kalla chang för piss är en helt korrekt benämning utan att man för den sakens skull behöver veta hur piss eg smakar.

En riktig man dricker Leo.

För att inte gå helt OT så tycker jag att det tilltänkta buss pris systemet är en mycket bra ide, inför den överallt där det finns farang taxa. Jag hatar verkligen rasismen vi utsetts för via sk farang priser men om dom börjar inkludera rika Thai också så känns det helt plötsligt väldigt ok.

 

 

En riktig man dricker Chang! Alla andra är fjollor. Ungefär som att se en man med en äppelskrutt (Iphone) i handen, hehe.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

En riktig man dricker Chang! Alla andra är fjollor. Ungefär som att se en man en äppelskrutt (Iphone) i handen, hehe.

Är bara fyllhundar och snåljåpar som dricker Chang ,vi andra dricker öl :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Är bara fyllhundar och snåljåpar som dricker Chang ,vi andra dricker öl :rolleyes:

 

 

Fjollor är vad ni är, hehe.

 

 Har du iphone också?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, hälften bra, hehe. men vem är perfekt?

Jag är perfekt och ni andra är knappt medelmåttor ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...