Jump to content
IGNORERAD

Välbärgade och turister ska portas från Bangkoks gratisbussar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jo lite sött men gott, gillar söta saker, en av anl till att jag bor här ;)

Hade jag gillat beska grejer hade jag stannat i Svedala...

Dom flesta i vår by här i Isaan dricker Leo därav har jag lärt mig tycka om Leo tar jag en Chang nu tycker jag att den är för besk.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • broder tuk tuk

    10

  • Khun Ken

    9

  • Wanchai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Dom flesta i vår by här i Isaan dricker Leo därav har jag lärt mig tycka om Leo tar jag en Chang nu tycker jag att den är för besk.

Hej

 

Samma hos oss, dom flesta i byn föredrar ett sötare öl som Leo.

 

Själv tycker jag att även svenska öl som Pripps är för söta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Samma hos oss, dom flesta i byn föredrar ett sötare öl som Leo.

Själv tycker jag att även svenska öl som Pripps är för söta.

Med vänlig hälsning isan lover

Smaken e som baken delad och det är ju en jäkla tur, jag kan dricka många olika ölsorter men just chang har jag svårt för.

Det är nåt som gör att just Leo smakar bra i Thailand, tom bättre än Carlsberg som annars är min favorit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl en del av problematiken men jag har ändå svårt att se något negativt med detta, att se gummor med söndervärkta krökta ryggar få massage på tempelområdet eller daglönare med spruckna uttorkade fötter få fotvård är nästan lite magiskt, dessa människor som har tjänat andra och levt kuvade hela sina liv lyser upp och njuter av denna uppmärksamhet dom nu för första gången i livet visas.

 

Får överklasskärringarna massage, hårvård och fotvård mer eller mindre varje vecka så kan åtminstone jag se mellan fingrarna med att dessa hårt arbetande och fattiga människor får det någon eller några gånger om året även om jag kan ha en viss förståelse för att oppositionen ogillar det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Att du inte har en susning om demokrati och vad det är visste vi ju redan men du tror inte det finns fattiga på andra ställen i Thailand som skulle behöva samma förmåner som du och de rättrogna tar del av?

 

Överklasskärringar? Du påstår ju dig ha varit i Bangkok men nu tvivlar jag. Kalla de fattiga som bor i slumkåkarna för överklasskärringar...

 

Här finns ganska många som är fattiga och numera fått höjda levnadsomkostnader sedan den fria elen togs bort. Som du kanske kommer ihåg så gällde den fria elen upp till en viss summa och den nivån var så pass låg att du i princip bara kunde driva runt ett kylskåp på de pengarna, sedan fick du ju betala. Som alla de fattiga i Bangkok och södra Thailand får göra nuförtiden.

 

Men du skiter väl i dem, bara du som risfältstarzan kan sitta däruppe i den hjärntvättade byn och råna de fattiga på de små förmånar de har..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl en del av problematiken men jag har ändå svårt att se något negativt med detta, att se gummor med söndervärkta krökta ryggar få massage på tempelområdet eller daglönare med spruckna uttorkade fötter få fotvård är nästan lite magiskt, dessa människor som har tjänat andra och levt kuvade hela sina liv lyser upp och njuter av denna uppmärksamhet dom nu för första gången i livet visas.

 

Får överklasskärringarna massage, hårvård och fotvård mer eller mindre varje vecka så kan åtminstone jag se mellan fingrarna med att dessa hårt arbetande och fattiga människor får det någon eller några gånger om året även om jag kan ha en viss förståelse för att oppositionen ogillar det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och ett system som innebär att gummor med söndervärkta krökta ryggar som råkar bo där majoriteten röstar "annorlunda" får skylla sig själv. Man kanske t.o.m ska håna och spotta på dom för att de inte har vet att bo på rätt ställen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skillnaden är att jag inte smakar ,räcker att gå förbi en urinoar så känner man lukten av piss tillika chang

tydligen känsligt ämne för snåljåparna detta ha ha

Jag dricker hellst mörkt öl så jag har inga känslor för chang eller andra ljusa ölsorter.

 

Hur är ditt fförhållande till surströmming?

Jag har gått förbi ett utedass och tycker att surströmming luktar värre så jag har avstått från att provsmaka strömmingen!

OBS jag har inte heller provsmakat något från utedasset :14:

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker hellst mörkt öl så jag har inga känslor för chang eller andra ljusa ölsorter.

 

Hur är ditt fförhållande till surströmming?

Jag har gått förbi ett utedass och tycker att surströmming luktar värre så jag har avstått från att provsmaka strömmingen!

OBS jag har inte heller provsmakat något från utedasset :14:

 

born41

mitt förhållande till surströmming är som ditt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att se gamla fattiga daglönare som har strävat på fälten hela sitt liv till ofattbart låga inkomster få gratis läkarvård, tandvård, massage och hårklippning värmer i hjärtat, är det några människor som jag tycker är värda detta så är det hårt arbetande analfabeter med spruckna hälar och tandlösa leenden.  

 

 

Ja det vore väl fan om de skulle ta betalt av en tandlös för tandvård! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Det är väl en del av problematiken men jag har ändå svårt att se något negativt med detta, att se gummor med söndervärkta krökta ryggar få massage på tempelområdet eller daglönare med spruckna uttorkade fötter få fotvård är nästan lite magiskt, dessa människor som har tjänat andra och levt kuvade hela sina liv lyser upp och njuter av denna uppmärksamhet dom nu för första gången i livet visas.

 

Får överklasskärringarna massage, hårvård och fotvård mer eller mindre varje vecka så kan åtminstone jag se mellan fingrarna med att dessa hårt arbetande och fattiga människor får det någon eller några gånger om året även om jag kan ha en viss förståelse för att oppositionen ogillar det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du fattade inte frågan eller så gjorde du som du brukar, låtsas som det regnar och svarar på något helt annat.

Läs frågeställningen igen så kanske du fattar vad frågan handlade om.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker hellst mörkt öl så jag har inga känslor för chang eller andra ljusa ölsorter.

 

Hur är ditt fförhållande till surströmming?

Jag har gått förbi ett utedass och tycker att surströmming luktar värre så jag har avstått från att provsmaka strömmingen!

OBS jag har inte heller provsmakat något från utedasset :14:

 

born41

 

 

Sedan har vi ju en del ostar och andra saker som luktar en del, hur är det med dom sakerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har vi ju en del ostar och andra saker som luktar en del, hur är det med dom sakerna?

fy fan för rutten ost .lika vidrigt som thaislafs

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

fy fan för rutten ost .lika vidrigt som thaislafs

Du måste lära dig att förstå att bouquet uppnås med åren!

 

Medans thaislafs ska vara färsk direkt från woken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste lära dig att förstå att bouquet uppnås med åren!

 

Medans thaislafs ska vara färsk direkt från woken.

lika vidrigt i alla fall ,stackars människor

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har vi ju en del ostar och andra saker som luktar en del, hur är det med dom sakerna?

Jag håller munnen öppen ganska ofta och då händer det att en och annan vällagrad ost kryper in :nyam:

för övrigt tycker jag inte att normalt lagrad ost luktar illa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller munnen öppen ganska ofta och då händer det att en och annan vällagrad ost kryper in :nyam:

för övrigt tycker jag inte att normalt lagrad ost luktar illa

Gammal ost och flickans lilla

smakar gott men luktar illa! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal ost och flickans lilla

smakar gott men luktar illa! :crazy:

Om flickans lilla är nybadad så både luktar och smakar den gott :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv föredrar jag lite beskare öl typ Chang men min kompis Steven i Yashotoon är helsåld på Leo, så smaken är som baken.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Samma här tycker Chang är gött inte för sött utan god lukt + smak. Lite besk. Hört talas om ett ställe  Pattis där tjejerna pissar på en. Det är kanske där nån har lärt sig hur piss luktar eller smakar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det ngt fel på dig , piss kan inte vara gott

Dricker av princip inte piss utan överlåter det till vissa sjuka individer. Däremot tycker jag om gott öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker av princip inte piss utan överlåter det till vissa sjuka individer. Däremot tycker jag om gott öl.

Ja skönt att höra att det är flera som inte dricker changpisset utan kostar på sig öl
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skönt att höra att det är flera som inte dricker changpisset utan kostar på sig öl

Gå och lukta var du dricker. Utanför urinoarer sitter du där och dricker också? Jag dricker öl dvs Chang eller annan god öl  på barer eller hemma men lukta dig fram så hittar du nog dit du ska gå och dricka. Lycka till med dina sjuka drifter. Gå utanför pissoarer för att känna skillnad på olika sorters den dummaste bortförklaring jag hört till sina sjuka drifter Till och med en idi*t fattar hur jävla korkad den förklaringen var. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Att i en tråd om bussar sitta och spy galla över varandra om vilken öl man dricker tyder ju bara på att oavsett vilken öl ni dricker är intaget större än intelligensen

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal ost och flickans lilla

smakar gott men luktar illa! :crazy:

?itta,vin o nikotiin det ar mannens vitamin.
Link to comment
Dela på andra sajter

Pojkar och flickor, håller ni på att sätta ihop en meny för Bangkoks bussbolag att serveras på deras resor. Ni vet väl att det är Yingluck´s jobb att sätta i hop menyer.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...