Jump to content
IGNORERAD

Har ni långt till havet ?


Cobra

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acarls

    6

  • Cobra

    6

  • audirs2

    4

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

300 mil..? Var bor du?

 

 

I Korat när jag är i Thailand. Där råkar man ofta lägga till en nolla extra när man vill vara lite bättre än alla andra

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

I Korat när jag är i Thailand. Där råkar man ofta lägga till en nolla extra.

och Korat har lagt till dig?    :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Brukar bo ganska nära havet för det mesta.

Vanligtvis under 100 meter.

Rekordet var på Koh Chang där jag lyckades ha havet ca 5 meter framför och 4 meter bakom.

 

/En som helst vill bo i havet.

 

post-6637-0-47468200-1380711048.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

c:a 60 mil!

 

 

Du är väl bofast i Udon,  jag menade, hur långt har du till stranden från hotellet, när du är på semester i LOS ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bada uteslutande i poolen. Tror jag badat i havet två gånger senaste tre resorna.

 

 

Hur långt har du till stranden från hotellet, oavsett om du går dit eller ej ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att trimma moppen

Ähhh 178hk redan...det räcker i bakochframlandet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Petchaburi har vi ca 15 kilometer till stranden och den är överlägsen det Hua-hin har

och av bilder jag sett även vad Pattaya har att bjuda,men livet består inte enbart av strand.

Det är dock lagom avstånd som vi inte kör varje dag utan när vi far på semester.

En semesterresa till stranden brukar ta ca 3-4 timmar och jag brukar passa på

att få mig några öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

600 Km  eller c;a 800 Km beroende på var jag vill bada

Ändrades av thaiola
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu för långt tyvärr!

Vi bor på hotell i Bang saen och vi gick till beachen tidigare i dag tog väl 10 min.

Finns inga Tuktuk eller samlor utan bara motorbike taxi och dessa fordon vägrar jag använda mig av, så det var till att gå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Just nu för långt tyvärr!

Vi bor på hotell i Bang saen och vi gick till beachen tidigare i dag tog väl 10 min.

Finns inga Tuktuk eller samlor utan bara motorbike taxi och dessa fordon vägrar jag använda mig av, så det var till att gå!

Jag gär hellre än att använda dessa förbannade Tuk-Tuk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hur långt har du till stranden från hotellet, oavsett om du går dit eller ej ?

Mja, det är väl olika..sist var det väl kanske 500-1000 meter.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åker till Udon Thani är det långt.

Si Chiang Mai, Nong Khai så har jag Mekong som substitut.

På Phuket så blir det ca. 200 meter eller hur lång nu soi Post Office i Patong nu kan vara.

Koh Samet så är det strandläge.

 

Hemma i Jomtien så är det ca. 100 meter ner till grinden vid stranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

100 meter, perfekt när man vill hämta en öl eller något annat gott.

Något närmare på sommaren, vi har husvagnen så nära havet vi kan "Rivieran- 20 tkr för 80 kvm", på både gott och ont,nackdelen är att det går illa åt förtältet + att "baddjävlarna" slår läger mellan oss och vattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl bofast i Udon,  jag menade, hur långt har du till stranden från hotellet, när du är på semester i LOS ?

Det va en jakla skillnad, men havet har jag inte nagon jattelangtan till, daremot strandliv har vi pa c:a 10 mils avstand med bade bananbatar och annat tok!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur långt har ni till havet från erat boende, när ni är på semester i Thailand ?

 

0-50 meter

51-100 meter

101-500 meter

501-1.000 meter

1.001-1.500 meter

1.501-2.000 meter

2.001- eller längre

 

 

Själv har jag två friska ben och har gott om tid att promenera till stranden, så mellan 501-1.000meter fungerar för mig

Säger som Billy från Stockholm,som söp till på flighten från kastrup-manila,skulle till San Fernando La Union,men hamnade i San Fernando Pampanga,vaknade upp yrvaken efter fyllereasan och utbrast  "va faan e havet".   San Fernando Pampanga ligger mitt på Luzon utanför Angeles City,så många många mil till havet. A true story.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från hemmet i Bkk ca 100Km till havet vid bang Saen, 140Km till Jomtien, 4 till Siam park city, som är renast och bäst för barnen.

Bor vi på hotell så blir det helst ett med bra pool och nära till havet, säj max 200meter.

 

Bang saen, där har jag bara badat i havet 1 gång, det är rätt skitigt där, inget roligt att sick-sacka mellan plastpåsar och annat skit när man badar... Men där finns riktigt bra hotell, och mycket bra priser på öl å mat på stranden samt trivsamt, mest för Bkk-thai.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Från hemmet i Bkk ca 100Km till havet vid bang Saen, 140Km till Jomtien, 4 till Siam park city, som är renast och bäst för barnen.

Bor vi på hotell så blir det helst ett med bra pool och nära till havet, säj max 200meter.

 

Bang saen, där har jag bara badat i havet 1 gång, det är rätt skitigt där, inget roligt att sick-sacka mellan plastpåsar och annat skit när man badar... Men där finns riktigt bra hotell, och mycket bra priser på öl å mat på stranden samt trivsamt, mest för Bkk-thai.

 

 

MVH Tommy

 

Vi är just nu i Bang Saen och håller med att det är skitigt och inte helt fräscht i vattnet.

Badar inte i havet heller uta har blivet några dopp i poolen istället.

 

Du har inget bra ställe att äta på som du kan rekommendera?

Helst då både farang o thai käk.

 

post-3415-0-06284200-1380780827_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi är hemma i byn så har vi ca 50 km hit till Lad Pao Dam

 

Finns många matställen runt sjön/dammen som är rätt stor

post-3485-0-07506900-1380809029.jpg

post-3485-0-66972700-1380809031.jpg

post-3485-0-03148600-1380809033.jpg

post-3485-0-56504600-1380809034.jpg

 

Ytterligare ca 15 km på södra sidan av  dammen kan man smörja kråset på massor av matställen, och billigt är det

 

Badar gör man antigen på ovansidan eller efter där man brukar kunna hyra badringar och åka i forsen

post-3485-0-67174700-1380809036.jpg

post-3485-0-26518200-1380809038.jpg

post-3485-0-91603600-1380809039.jpg

 

Om jag hade en båt skulle jag kunna åka från vårt hus ner till dammen

då floden som rinner 250 meter från oss mynnar ut sjön

 

Är vi ute och reser vill vi gärna bo nära vatten om det går

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...