Jump to content
IGNORERAD

Blåst av ICA Maxi


Cobra

Recommended Posts

För mig är affären den enda sociala inrättning som finns numera . Ju längre kö , desto mera skit kan man surra med folket som står i den :thumbsup:

 

Härlig inställning - att vända något negativt (lång kö) till något positivt. :thumbsup:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ReKa

    14

  • Cobra

    14

  • Soengsang

    10

  • 1609offe

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min far var ICA-handlare och jag har sett en del.

 

Fy fan att ha med Svensson att göra i sitt jobb - att jobba mot Svensson! Inget jag kan rekommendera.

 

Ja fy fan. Tur att vi späder ut Svensson med några nyanlända som inte ställer till med problem när de inte hittar Kat på ICA menar du va?

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fy fan. Tur att vi späder ut Svensson med några nyanlända som inte ställer till med problem när de inte hittar Kat på ICA menar du va?

 

Ett bättre uttryck är kanske "allmänheten" istf Svensson och nyanlända.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara en mardrömssysselsättning att vara  köpare och tvingas stå ut med och bocka sig för handlare som kan bete sig hur som helst. :crazy:  :crazy: 

 

Som kund har du ju all makt så vad är problemet ?

 

Gillar man inte butiken av någon anledning är det ju bara att gå någon annan stans !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bättre uttryck är kanske "allmänheten" istf Svensson och nyanlända.

 

Bra för jag tyckte det kunde tolkas som du och din pappa klankade ner på kunderna som valde hans butik och betalade ICA-dyrt i din fars butik så han fick sin egen lön. Pöss

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra för jag tyckte det kunde tolkas som du och din pappa klankade ner på kunderna som valde hans butik och betalade ICA-dyrt i din fars butik så han fick sin egen lön. Pöss

 

Nja, vi såg så många människor med en "allmän" bitterhet och frustration, som valde att få utlopp för och kanalisera denna frustration på ICA. Du vet "kunden har alltid rätt" - att få känna sej som lite boss nån gång i livet.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vi såg så många människor med en "allmän" bitterhet och frustration, som valde att få utlopp för och kanalisera denna frustration på ICA. Du vet "kunden har alltid rätt" - att få känna sej som lite boss nån gång i livet.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Det e gott Jive! Jag bara teasa lite. Alla har vi väll några upp och ner dagar. Ska ut i solen och bättra på humöret :-)  Ha det gott! Peace

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag framstår väl som besatt nu men jag gjorde fältstudier nu på lunchen.

20 sekunder tog det fr.o.m. att kassörska frågade om det var ngt mer tills transaktion var avklarad för en man med kort.

16 sek -"- tog det för nästa kund som också betalde med kort

12 sek -"- tog det för mig och mina kontanter.

 

Båda kunderna slog in PIN o dyl under tiden kassörska arbetade. Kund #1 hade medlemskort därav den längre tiden.

 

Så jag hävdar ändå att kontanter går aningen snabbare att hantera vid normalt flöde.

 

Och betänk att kassörskan skulle in med min sedel i sån här manick som suger in den. Hade den kunnat lagts i kassalåda tror jag det gått ännu snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gnugga mot sina kläder Och det skulle vara snabbare 

Tickniknörd Ba

Offe 

Mitt Eurocard fungerar 99 gånger av 100. Om det inte fungerar erbjuder sig kassörskan att gnugga chipset i kortet mot sina arbetskläder. Och sen fungerar det...

 

Personer som har problem med att minnas koden till sina kort har sannolikt liknande problem med att räkna upp kontanter för sitt köp. Står där och tittar närsynt på varje sedel och gräver efter lämpligt antal mynt, och det tar en evighet...

 

Card is king!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far var ICA-handlare och jag har sett en del.

 

Fy fan att ha med Svensson att göra i sitt jobb - att jobba mot Svensson! Inget jag kan rekommendera.

Och fy fan för bodknoddar

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så jag hävdar ändå att kontanter går aningen snabbare att hantera vid normalt flöde.

Man får inte använda kontanter, det är pengatvätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kunden har alltid rätt är nog ett talessätt för ett "mind set". Skulle man tolka det bokstavligt så skulle man ju kunna säga att idag är allt gratis och gå ut med full vagn utan att betala.

 

Sedan tycker jag att Cobra har en poäng om än inte i sitt första påstående då man enligt mitt tycke ska läsa vad det står på skylten. Däremot så är de butiker som jag har handlat i (utom Systembolaget) bedrövliga på priser och då främst att de missar att lägga in extrapriser. Inte minst då det är tag 3 betala för 2. Det borde var högre prioriterat än det är idag. Delvis beror det på en allt för dålig konkurrens.

 

För övrigt vill jag inte ta jobbet från kassörskorna genom att scanna själv. Vart ska det sluta, ska man blanda sin grogg på krogen själv? :)

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Köpte 3 wienerbröd nyss.

Kostar 20kr

Betalade kontant och det tog max 10 sekunder.

Ingen med kort kan bet snabbare än de.

 

Annars betalar jag oftast med kort.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ska det sluta, ska man blanda sin grogg på krogen själv?

 

Jo tack gärna ! :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som kund har du ju all makt så vad är problemet ?

 

Gillar man inte butiken av någon anledning är det ju bara att gå någon annan stans !

 

Jösses borde använt denna smiley  :ironi:  istället, somliga förstår ingenting och sam sip sam hugger direkt som vanligt,tänk vad denna oförargliga fyll på ordtråden kan ställa till med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gnugga mot sina kläder Och det skulle vara snabbare 

Tickniknörd Ba

Offe 

 

Har du lässvårigheter? Jag skrev att det händer 1 gång av 100, så det påverkar knappast genomsnittlig tid.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Nuförtiden finns det ju nästan bara sådana där lappar med streckkoder som man får trycka fram när man ska ha ciggisar t.ex . Och jag riktigt bara myser när det börjar koka av irritation på folk i kön när någon oteknisk gammal gumma ska börja fippla med det där .

Och när det sedan kommer en kassörska till och hojtar : Det går bra att komma till kassa 4 , så är det bara att hålla i sig  ,  för det visslar bara till , och så står det 5 stycken där :y2:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuförtiden finns det ju nästan bara sådana där lappar med streckkoder som man får trycka fram när man ska ha ciggisar t.ex . Och jag riktigt bara myser när det börjar koka av irritation på folk i kön när någon oteknisk gammal gumma ska börja fippla med det där .

Och när det sedan kommer en kassörska till och hojtar : Det går bra att komma till kassa 4 , så är det bara att hålla i sig  ,  för det visslar bara till , och så står det 5 stycken där :y2:

 

Det vill till att du håller fast i rullatorn när det svischar till i kassa 4.

 

Den samlade MPR-bargubbeexpertisen på ämnet "att handla på ICA" är förövrigt helt ovärderlig.

Handla med kort t.ex. - huva - jag säger då det.

Eller byta kö innan man ens fattat att nästa kassa kommer att öppnas i dag.

 

Vilken bredd det är på detta forum!

Beteendevetenskap på hög nivå från stenborden vid 7-11 i Nakhon nowhere till ljugarbänken utanför ICA i Flen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde likadant på posten när dom o Nordea propagerde för Autogiro mm Kassörskor som "sålde" bäst År 1 fick de en kryss till Åland År 2 en tårta att dela  på ( Uppsala regionen ) Jag sa till en kasörska Ni gör ju er av med era jobb "ingen fara" svarade damen Hur många Postkontor finns det kvar (Ikke Ica eller andra handlare) 

Offe

Kunden har alltid rätt är nog ett talessätt för ett "mind set". Skulle man tolka det bokstavligt så skulle man ju kunna säga att idag är allt gratis och gå ut med full vagn utan att betala.

 

Sedan tycker jag att Cobra har en poäng om än inte i sitt första påstående då man enligt mitt tycke ska läsa vad det står på skylten. Däremot så är de butiker som jag har handlat i (utom Systembolaget) bedrövliga på priser och då främst att de missar att lägga in extrapriser. Inte minst då det är tag 3 betala för 2. Det borde var högre prioriterat än det är idag. Delvis beror det på en allt för dålig konkurrens.

 

För övrigt vill jag inte ta jobbet från kassörskorna genom att scanna själv. Vart ska det sluta, ska man blanda sin grogg på krogen själv? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Kunden har alltid rätt är nog ett talessätt för ett "mind set". Skulle man tolka det bokstavligt så skulle man ju kunna säga att idag är allt gratis och gå ut med full vagn utan att betala.

 

Sedan tycker jag att Cobra har en poäng om än inte i sitt första påstående då man enligt mitt tycke ska läsa vad det står på skylten. Däremot så är de butiker som jag har handlat i (utom Systembolaget) bedrövliga på priser och då främst att de missar att lägga in extrapriser. Inte minst då det är tag 3 betala för 2. Det borde var högre prioriterat än det är idag. Delvis beror det på en allt för dålig konkurrens.

 

För övrigt vill jag inte ta jobbet från kassörskorna genom att scanna själv. Vart ska det sluta, ska man blanda sin grogg på krogen själv? :)

Om butiken glömmer att lägga in extrapriserna så får man om det är en seriös butik oftast ersättning för det. Oftast kontanter runt 20-25 kr som kompensation. Det är bara gå till informationsdisken och visa upp kvittot. Bingo!

Ungefär lika bra som när bagaget blir försenat ett dygn och flygbolaget kör ut det till hotelet dagen efter. Man slipper bära skiten plus att man får ersättning om man orkar hålla på med kvitton;)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär lika bra som när bagaget blir försenat ett dygn och flygbolaget kör ut det till hotelet dagen efter. Man slipper bära skiten plus att man får ersättning om man orkar hålla på med kvitton;)

 

Ja, och man kanske får tjacka lite nya kläder och hyggienartiklar. Plus att man kanske inte är kvar på plats när bagaget väl kommer fram, man kanske åkt vidare.

 

Då får man ev. själv stå för den kostnaden att skicka bagaget vidare. Låter suveränt att bli av med bagaget! Grattis...

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Låter suveränt att bli av med bagaget! Grattis...

 

Ja, det är suveränt! i alla fall om man åker själv som jag gjorde. Kanske inte lika kul om man åker med familjen.

Mitt bagage (stor resväska +golfbag) kom på förmiddagen dagen efter, ungefär samma tid som jag kom hemsläpandes från baren.

 

Som grädde på moset får man ju dessutom ersättning för de utlägg man gör under tiden, och det var väl lite det tråden handlade om.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...