Jump to content
IGNORERAD

Blåst av ICA Maxi


Cobra

Recommended Posts

Idag blev jag blåst av ICA Maxi 2 gånger

 

Jag var in och handlade köttbullar och såg en stor prisskylld ovanför kylen 35.90 för 1000gr och tar en förpackning för det fanns bara en sort.

 

 

 

 

 

Som sagt, köp inte den skiten och gör dem själv istället!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17579992.ab

post-3210-0-47041500-1380668624_thumb.pn

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ReKa

    14

  • Cobra

    14

  • Soengsang

    10

  • 1609offe

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vänd kortet...

Prova att dra det fort...

Koden fungerar inte...

Ingen kontakt med banken...

Ja, nu kan du dra medlemskortet...

Köp medges ej...

Ja, prova ett annat kort...

Prova att göra rent kortet...

Har du ingen kod får du visa leg...

Ska du ta ut kontanter får du göra det separat efteråt. -Nej, dom bakom dig i kön väntar gärna...

 

Osv osv.

 

Cash is king!

 

Mitt Eurocard fungerar 99 gånger av 100. Om det inte fungerar erbjuder sig kassörskan att gnugga chipset i kortet mot sina arbetskläder. Och sen fungerar det...

 

Personer som har problem med att minnas koden till sina kort har sannolikt liknande problem med att räkna upp kontanter för sitt köp. Står där och tittar närsynt på varje sedel och gräver efter lämpligt antal mynt, och det tar en evighet...

 

Card is king!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte att ni klagar på mej.

 

Jag serverar allt på silverfat åt er.

 

Jag gör skitjobbet.

 

Ni kan lugnt handla era varor till rätt pris.

 

Jag ser fel på prissättningen nästan dagligen i olika affärer.

 

 

T.ex. Ö o B som annonserade om tandkräm för 10kr, men när den skulle betalas så kostade den 12kr, då påpekade jag kassörskan om detta, efter 2 dagar var jag och handlade samma tandkräm plus andra varor och Ö o B hade inte ändrat priset på  tandkrämstuben i kassan.

 

2 veckor senare var jag tillbaka till Ö o B fortfarande kostade tandkrämen 12 kr i kassan.

 

Lurar Ö o B alla kunder under ett år i "min butik" på 2 kr, så drar de in 1 mille !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte att ni klagar på mej.

 

Jag serverar allt på silverfat åt er.

 

Jag gör skitjobbet.

 

Ni kan lugnt handla era varor till rätt pris.

 

Jag ser fel på prissättningen nästan dagligen i olika affärer.

 

 

T.ex. Ö o B som annonserade om tandkräm för 10kr, men när den skulle betalas så kostade den 12kr, då påpekade jag kassörskan om detta, efter 2 dagar var jag och handlade samma tandkräm plus andra varor och Ö o B hade inte ändrat priset på  tandkrämstuben i kassan.

 

2 veckor senare var jag tillbaka till Ö o B fortfarande kostade tandkrämen 12 kr i kassan.

 

Lurar Ö o B alla kunder under ett år i "min butik" på 2 kr, så drar de in 1 mille !!!

 

Du måste ha för lite att göra i livet...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag förstår inte att ni klagar på mej.

 

Jag serverar allt på silverfat åt er.

 

Jag gör skitjobbet.

 

Ni kan lugnt handla era varor till rätt pris.

 

Jag ser fel på prissättningen nästan dagligen i olika affärer.

 

 

T.ex. Ö o B som annonserade om tandkräm för 10kr, men när den skulle betalas så kostade den 12kr, då påpekade jag kassörskan om detta, efter 2 dagar var jag och handlade samma tandkräm plus andra varor och Ö o B hade inte ändrat priset på  tandkrämstuben i kassan.

 

2 veckor senare var jag tillbaka till Ö o B fortfarande kostade tandkrämen 12 kr i kassan.

 

Lurar Ö o B alla kunder under ett år i "min butik" på 2 kr, så drar de in 1 mille !!!

 

 

Vem fan handlar på Ö o B?

 

Springer du runt och skapar kö i alla butiker i stan?

 

 

 

 

Själv kör man med självscanning, vilket de flesta butiker har.

Dessutom så är butikerna fulla med bakåtsträvare och då är det tomt i självscanningsbetalnings delen.

Då ser man med en gång om varan är felmärkt och slipper tjafsa om sådant i kassan, kuntjänst och uppta 10 personers tid, när dom kunde sitta och räkna mynten som någon pensionär drällt över golvet.

 

 

Card+självscanning is king.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha för lite att göra i livet...[/quot

Nej, jag har fullt upp med detta !

Eftersom jag får betalt (skattefritt) så är det ett jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl hoppas att dessa efterblivna butiker får råd att uppgradera sina kortterminaler så småningom. De butiker jag handlar i tillåter inmatning av kod åtminstone så fort första varan är registrerad.

 

Du har adderat summan på ett ungefär... då ska kassörskan räkna dina överlämnade pengar, fråga kassan hur mycket du ska ha tillbaka (huvudräkning är inte dessa personers starka sida), och sen ska denna växel räknas två gånger innan du får den.

 

Det går inte snabbare än kort.

 

Herr Chang har talat.

 

Ja, får man trycka in PIN under processen så kan NOG processen gå snabbare. Men tyvärr så väntar alltför många med att trycka in PIN tills kassörskan är helt klar. Värst tycker jag är ungdomar som står i en helt annan värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig dränerat min hjärna på piss, hur bär du dej åt för att få in pisset i din till att börja med?

 

Skulle aldrig köpa spolarvätska på macken det är för dyrt, tvätta bilen kan jag göra själv.

 

Men att blocka en pump för att köpa spolarvätska e OK, fast att köpa andra produkter, korv tex är ett irritationsmoment? Du måste vara väldigt dryg.

 

 

MVH Tommy

 

Såg inte det översta förrän nu, men jag ber om ursäkt för påhoppet. Var grinig och tände till rejält på ditt halvkaxiga inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit i en livsmedelsaffär där så är faktiskt, slår alltid in koden först, och bekräftar sen bara summan, oftast före kassörskan rivit av kvittot...fortare kan det nog inte gå?

 

 

Jag var ju på Willis igår för att ta kort (och självklart handla) på den där stenåldersterminalen.

Men då hade dom ju uppdaterat till ett helt top of the line-batteri med enheter.

Man kunde betala med mob.tfn på ena enheten. Den andra kunde man ange PIN under processen, och den sista såg ut som en ipad vars funktion jag inte fick klargjord.

 

Om jag visste hur man lägger in bilder skulle jag visa hur uppsättningen såg ut ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ju på Willis igår för att ta kort (och självklart handla) på den där stenåldersterminalen.

Men då hade dom ju uppdaterat till ett helt top of the line-batteri med enheter.

Man kunde betala med mob.tfn på ena enheten. Den andra kunde man ange PIN under processen, och den sista såg ut som en ipad vars funktion jag inte fick klargjord.

 

Om jag visste hur man lägger in bilder skulle jag visa hur uppsättningen såg ut ;-)

 

Varför inte gå framåt i utvecklingen och använda självscanning som de flesta större butiker har idag så slipper man kassaköer och alla irritationsmoment

 

Jag kör alltid det på Willys, COOP, City Gross och Ica. Aldrig problem med köer, krånglande kunder framför etc

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja: uppsättning av blixsnabba betalningsenheter i bästa Star Trek-modell =) Ser att enheten för att betala med mobil tyvärr ej kom med...

Nästan lika snabbt som att betala kontant ;)

post-3635-0-38159900-1380696258_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte gå framåt i utvecklingen och använda självscanning som de flesta större butiker har idag så slipper man kassaköer och alla irritationsmoment

 

Jag kör alltid det på Willys, COOP, City Gross och Ica. Aldrig problem med köer, krånglande kunder framför etc

 

På IKEA brukar jag använda självscanning, men nästan varje gång har personal kollat så jag inte har fuskat. Jag ser ju inte ut som resandefolk så det är väl mina lömska ögon som drar misstankarna mot mig ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte att ni klagar på mej.

 

Jag serverar allt på silverfat åt er.

 

Jag gör skitjobbet.

 

Ni kan lugnt handla era varor till rätt pris.

 

Jag ser fel på prissättningen nästan dagligen i olika affärer.

 

 

T.ex. Ö o B som annonserade om tandkräm för 10kr, men när den skulle betalas så kostade den 12kr, då påpekade jag kassörskan om detta, efter 2 dagar var jag och handlade samma tandkräm plus andra varor och Ö o B hade inte ändrat priset på  tandkrämstuben i kassan.

 

2 veckor senare var jag tillbaka till Ö o B fortfarande kostade tandkrämen 12 kr i kassan.

 

Lurar Ö o B alla kunder under ett år i "min butik" på 2 kr, så drar de in 1 mille !!!

Jag är prismedveten (ett annat ord för snål tycker vissa...).

Frugan köpte en present till mej på Hobbex förra månaden, prislappen var på 1199 kr, men det satt även en lapp med texten 75% avdrages i kassan, OK låter bra!

Hon gick till kassan och betalade, Det blir 399, sa kassörskan, frugan betalade...

 

Sen berättade hon för mej (som många thai gör vad hon köpt och vad hon betalat, presenters pris är ingen hemlighet och hon var glad för att ha handlat billigt.).

"Får jag se kvittot" sa jag och mycket riktigt frugan var lurad av Hobbex kassan, 75% av 1200 är ju inte 800 kr rabatt det är 900 kr, så tillbaks till hobbex och visa kvittot, kassörskan sa som det var, det blev 399 när hon scanna streckkoden, sen tog hon miniräknare och konstaterade att kassaapparaten hade fel, frugan fick tillbaka 100 kr och tyckte jag betett mej pinsamt...

 

Handlade mat på Saigon shop igår, rea på bläckfiskringar, 29.90 inkl moms, tog 10 paket, när vi fick räkningen till firman stod det 45 exl moms... klaga å fick rätt nytt pris 26 å nåt.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
//... frugan fick tillbaka 100 kr och tyckte jag betett mej pinsamt...

 

Min erfarenhet är att vi svenskar i allmänhet är dåliga på att klaga.

Vi orkar inte gå tillbaka till kassörskan när vi efteråt ser att det blivit några spänn för dyrt, och vi säger inte till servitören att köttet var segt, utan konstaterar bara att det leder ändå inte till något eller "vi går bara inte hit igen".

Kanske har vi blivit bättre på senare tid. Annars kan jag tycka att människor som invandrat till sverige betydligt oftare ses i butiken argumenterande över felaktiga priser eller varor.

Och för er som blir ilskna över folk som har med sig kuponger och krånglar i kassakön - kika hur det ser ut i staterna, där kupongjägare kan komma farande med 7 kundvagnar och hundratals kuponger!   :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag förstår inte att ni klagar på mej.

 

Jag serverar allt på silverfat åt er.

 

Jag gör skitjobbet.

 

Ni kan lugnt handla era varor till rätt pris.

 

Jag ser fel på prissättningen nästan dagligen i olika affärer.

 

 

T.ex. Ö o B som annonserade om tandkräm för 10kr, men när den skulle betalas så kostade den 12kr, då påpekade jag kassörskan om detta, efter 2 dagar var jag och handlade samma tandkräm plus andra varor och Ö o B hade inte ändrat priset på  tandkrämstuben i kassan.

 

2 veckor senare var jag tillbaka till Ö o B fortfarande kostade tandkrämen 12 kr i kassan.

 

Lurar Ö o B alla kunder under ett år i "min butik" på 2 kr, så drar de in 1 mille !!!

Priset är skillnaden,,är ju deras slogan..

Jag har sett och påpekat liknande problem hos dom.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte att ni klagar på mej.

 

Jag serverar allt på silverfat åt er.

 

Jag gör skitjobbet.

 

Ni kan lugnt handla era varor till rätt pris.

 

Jag ser fel på prissättningen nästan dagligen i olika affärer.

 

 

T.ex. Ö o B som annonserade om tandkräm för 10kr, men när den skulle betalas så kostade den 12kr, då påpekade jag kassörskan om detta, efter 2 dagar var jag och handlade samma tandkräm plus andra varor och Ö o B hade inte ändrat priset på  tandkrämstuben i kassan.

 

2 veckor senare var jag tillbaka till Ö o B fortfarande kostade tandkrämen 12 kr i kassan.

 

Lurar Ö o B alla kunder under ett år i "min butik" på 2 kr, så drar de in 1 mille !!!

 

Antagligen för att du som många andra sliter åt dig första bästa vara när du ser en skylt utan att noggrant se efter vilken vara skylten faktiskt gäller.

Jösses vilka flashbacks jag får till tiden som butiksbiträde. Att dagligen behöva hantera personer som ränner runt i butiken och inbillar sig att de har rätt i allt, och tror att man ska ge med sig om de gnäller och gapar tillräckligt länge trots att de har fel. Tur att man hade en vettig chef som backade upp en när dessa patetiska individer kom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Men det är åtminstone ett ställe där kontanter går mycket fortare än kort.

Och det är i baren!

Du menar nog går åt fortare :crazy: :crazy:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara ett mardrömsjobb och vara handlare och tvingas stå ut med och bocka sig för kunder som kan bete sig hur som helst..

 

Måste vara en mardrömssysselsättning att vara  köpare och tvingas stå ut med och bocka sig för handlare som kan bete sig hur som helst. :crazy:  :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men det är åtminstone ett ställe där kontanter går mycket fortare än kort.

Och det är i baren!

 

Använde alltid cash tidigare i Norge när jag gick ut.

 

Vaknade dagen efter och fickorna var fyllda med mynt. Kunde lätt vara 400Nok i mynt.

 

Men ja, det går fortare i baren att betala med cash, under förutsättning att man inte börjar gräva i myntfacket efter mynt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far var ICA-handlare och jag har sett en del.

 

Fy fan att ha med Svensson att göra i sitt jobb - att jobba mot Svensson! Inget jag kan rekommendera.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far var ICA-handlare och jag har sett en del.

 

Fy fan att ha med Svensson att göra i sitt jobb - att jobba mot Svensson! Inget jag kan rekommendera.

 

Jag kan förstå det. Brukar se ett okynnesmoment som ofta utförs av pigmentrikare personer. Det är att när betalning har genomförts då "kommer man på" att man behöver bärkassar och tar således dessa utan att betala.

För i regel har kassören då börjat med nästa kund och att parkera detta för att slå in 2 kassar skulle ju orsaka ett upplopp i bästa förortsstil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

För mig är affären den enda sociala inrättning som finns numera . Ju längre kö , desto mera skit kan man surra med folket som står i den :thumbsup:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...