Jump to content
IGNORERAD

Blåst av ICA Maxi


Cobra

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

År 2013 Betalar liksom typ alla med kort i livsmedelsaffären, släpp greppet om 80-talet nu och kom in i matchen.

Varför tror du det finns kassor med endast kort, jo för att det ska flyta på givetvis!

 

idi*ter som inte har fattat att det går bättre med kort pallar jag inte med!

 

Alltid när en kö stannar så står där ett stolpskott som måste prova med ett par tre kort innan det kommer fram kontanter....

Cash is king!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ReKa

    14

  • Cobra

    14

  • Soengsang

    10

  • 1609offe

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För mig råder det ingen tvekan om att det går snabbare med kort. Man stoppar in sitt kort medan kassörskan registrerar varorna, skriver in sin kod och sedan när totalkostnaden är uträknad trycker man bara på OK-knappen och tar sitt kort.

 

Förklara gärna hur det skulle kunna gå snabbare med kontanter?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid när en kö stannar så står där ett stolpskott som måste prova med ett par tre kort innan det kommer fram kontanter.

Cash is king!!!

Kontanter, sedeltank finns väl knappt kvar nu mera?

 

Gått in och betalat har jag nog inte gjort på typ 20 år nu, finns väl ingen anledning och dels är väl det ofta lite dyrare?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kontanter, sedeltank finns väl knappt kvar nu mera?

 

Gått in och betalat har jag nog inte gjort på typ 20 år nu, finns väl ingen anledning och dels är väl det ofta lite dyrare?

 

 

Vissa hade nog stått och matat in mynt i -40°C om det hade funnits myntinkast i maskinerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig råder det ingen tvekan om att det går snabbare med kort. Man stoppar in sitt kort medan kassörskan registrerar varorna, skriver in sin kod och sedan när totalkostnaden är uträknad trycker man bara på OK-knappen och tar sitt kort.

 

Förklara gärna hur det skulle kunna gå snabbare med kontanter?

 

Herr Chang har talat.

 

Happ-happ! En del kortterminaler tillåter inte att man anger pin-koden förrän kassörskan har registrerat klart. Då blir det ett fördröjningsmoment. Och vid maximal otur är kunden velig och trycker fel pin alt. ej har täckning.

 

Jag handlar ungefär 50/50 med kontanter/kort och jag hanterar kontanter mkt snabbare. Jag brukar addera summan på ett ungefär och sedan ha mina kontanter redo.

Även om kortterminalen tillåter pin under pågående process går det ändå snabbare med kontanterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Happ-happ! En del kortterminaler tillåter inte att man anger pin-koden förrän kassörskan har registrerat klart.

 

Har aldrig varit i en livsmedelsaffär där så är faktiskt, slår alltid in koden först, och bekräftar sen bara summan, oftast före kassörskan rivit av kvittot...fortare kan det nog inte gå?

 

Tyvärr klarar inte alla det, men det är ju exakt så man ska göra!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad fan... :nono:  I så fall gick jag också på en blåsning. Var på Obs och såg en skylt som utannonserade 20 st microtallrikar för 200 kr eller nåt.

Jag lastade korgen full men summan hamnade på 600 har jag för mig.

Frågade varför och fick då veta att det gällde bara medlemmar. Så hade jag läst skylten mer noga så hade jag inte heller blivit 'lurad' :crazy:

påvisade du inte att du hade lem ;) med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Kontanter, sedeltank finns väl knappt kvar nu mera?

 

Gått in och betalat har jag nog inte gjort på typ 20 år nu, finns väl ingen anledning och dels är väl det ofta lite dyrare?

 

Nu har jag visserligen inte svarat på något om tankning, men i Helsingborg så har vi faktiskt en mack(Din-x bakom Olympia) som har sedelautomat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara ett mardrömsjobb och vara handlare och tvingas stå ut med och bocka sig för kunder som kan bete sig hur som helst..

Farsan är nog en sån där mardrömskund..:) Han ringde till butiken och klagade på oxfilen som var ojämnt tjock och att

hans gäster tittade lite snett på andra som fick större bitar än dem själva och blev ersatt.. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

44-35.90kr = 8kr överpris

100-8kr = bara 92kr ej 100kr inte heller 1000kr

Kunden har alltid RÄTT

 

Mja, en del kunder har alltid fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan är nog en sån där mardrömskund.. :) Han ringde till butiken och klagade på oxfilen som var ojämnt tjock och att

hans gäster tittade lite snett på andra som fick större bitar än dem själva och blev ersatt.. :rotfl:

Han hade väl varit där förut och tjafsat om allt möjligt. Chefen tänkte väl att bättre ge honom en slant så håller han käften till nästa gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hade väl varit där förut och tjafsat om allt möjligt. Chefen tänkte väl att bättre ge honom en slant så håller han käften till nästa gång...

Skulle jag också ha gjort..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag också ha gjort.. :)

Nja, nu har ju handlaren satt nivån och gubben vet att det går att mjölka honom på stålar! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu har ju handlaren satt nivån och gubben vet att det går att mjölka honom på stålar! :crazy:

Vägrat sen 20 år tillbaka och ens gå och handla med honom,pinsamt värre..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan bara säga att sista åren så har kvittot från när jag varit och handlat på matvarubutiker felat 9/10 gånger diffar allt mellan 5 - 100 kronor

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunden har alltid rätt !!

Så fan heller. finns en massa idi*ter som tror det dock...

 

Betala med kort i automaten, hur svårt kan det vara? så slipper du blocka tank-automaten för nästa kund också! dra ditt strå till stacken!

 

Ex. köp 10 små Åbro 7,3 i burk på och en kasse på bolaget, medan kassören räknar och kommer fram till att det blir 100 kronor jämt så har du redan lämnat fram en 100-lapp, Jämna pengar ingen växel i retur, säj "inget kvitto" så sparar du nån sekund till, slå det med kort!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fan heller. finns en massa idi*ter som tror det dock...

 

Betala med kort i automaten, hur svårt kan det vara? så slipper du blocka tank-automaten för nästa kund också! dra ditt strå till stacken!

 

Ex. köp 10 små Åbro 7,3 i burk på och en kasse på bolaget, medan kassören räknar och kommer fram till att det blir 100 kronor jämt så har du redan lämnat fram en 100-lapp, Jämna pengar ingen växel i retur, säj "inget kvitto" så sparar du nån sekund till, slå det med kort!

 

 

MVH Tommy

du har visst glömt att dränera hjärnan på piss idag.

Självklart tankar jag väl vid automat, men behöver jag spolarvätska, tvätta bilen el dyl måste jag väl ändå gå in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad gammal modiga är ni här gubbjävlar :crazy: . Vad är bankkort eller kredit kort för något? :ahh:

År är 2013 och jag betalar allt med min smartphone. 

Link to comment
Dela på andra sajter

du har visst glömt att dränera hjärnan på piss idag.

Självklart tankar jag väl vid automat, men behöver jag spolarvätska, tvätta bilen el dyl måste jag väl ändå gå in.

 

Många moderna mackar har spolarvätska på pump bredvid bensinpumpen kopplade till konto-automaten

 

Och många tvättar tar kreditkort direkt i automaten så du slipper gå in på macken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

du har visst glömt att dränera hjärnan på piss idag.

Självklart tankar jag väl vid automat, men behöver jag spolarvätska, tvätta bilen el dyl måste jag väl ändå gå in.

Jag har aldrig dränerat min hjärna på piss, hur bär du dej åt för att få in pisset i din till att börja med?

 

Skulle aldrig köpa spolarvätska på macken det är för dyrt, tvätta bilen kan jag göra själv.

 

Men att blocka en pump för att köpa spolarvätska e OK, fast att köpa andra produkter, korv tex är ett irritationsmoment? Du måste vara väldigt dryg.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Många moderna mackar har spolarvätska på pump bredvid bensinpumpen kopplade till konto-automaten

 

Och många tvättar tar kreditkort direkt i automaten så du slipper gå in på macken

ja, men spolarvätska vid bensinpumpen är bäldigt dyr.

Här i byhålan får vi allt gå in och köpa tvättbiljett - tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig dränerat min hjärna på piss, hur bär du dej åt för att få in pisset i din till att börja med?

 

Skulle aldrig köpa spolarvätska på macken det är för dyrt, tvätta bilen kan jag göra själv.

 

Men att blocka en pump för att köpa spolarvätska e OK, fast att köpa andra produkter, korv tex är ett irritationsmoment? Du måste vara väldigt dryg.

 

 

MVH Tommy

Tvätta bilen själv är jag för ovig för och har dessutom för dålig kondition.

Men det är ju stor skillnad att köpa en dunk spolarvätska jämfört mot en korv.

Höjden var ju när en fårskalle ville få innehållsdeklarationen uppläst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå handla kontant eller med kort i matbutiken. Detta är ju tantgöra.

Fixade körkort till tanten för flera år sen. Sen dess så slapp man åka med till affären,

Skönare att ligga hemma på sofflocket i vetskapen att tanten njuter av att slippa ha en gubbe med sig som stressar henne när hon gör sin favoritsysselsättning. Att kryssa genom mataffären i lugn o ro eller gå på IKEA. :y2:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Happ-happ! En del kortterminaler tillåter inte att man anger pin-koden förrän kassörskan har registrerat klart. Då blir det ett fördröjningsmoment. Och vid maximal otur är kunden velig och trycker fel pin alt. ej har täckning.

 

Jag handlar ungefär 50/50 med kontanter/kort och jag hanterar kontanter mkt snabbare. Jag brukar addera summan på ett ungefär och sedan ha mina kontanter redo.

Även om kortterminalen tillåter pin under pågående process går det ändå snabbare med kontanterna.

 

Man får väl hoppas att dessa efterblivna butiker får råd att uppgradera sina kortterminaler så småningom. De butiker jag handlar i tillåter inmatning av kod åtminstone så fort första varan är registrerad.

 

Du har adderat summan på ett ungefär... då ska kassörskan räkna dina överlämnade pengar, fråga kassan hur mycket du ska ha tillbaka (huvudräkning är inte dessa personers starka sida), och sen ska denna växel räknas två gånger innan du får den.

 

Det går inte snabbare än kort.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Vänd kortet...

Prova att dra det fort...

Koden fungerar inte...

Ingen kontakt med banken...

Ja, nu kan du dra medlemskortet...

Köp medges ej...

Ja, prova ett annat kort...

Prova att göra rent kortet...

Har du ingen kod får du visa leg...

Ska du ta ut kontanter får du göra det separat efteråt. -Nej, dom bakom dig i kön väntar gärna...

 

Osv osv.

 

Cash is king!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...