Jump to content
IGNORERAD

Niklas Mat


Enis

Recommended Posts

där håller jag inte med, när jag går på en riktigt "fin" restaurang är det inte bara bukfylla jag söker.

när jag går på en så kallad stjärnkrog är det även miljön, upplevelsen, servicen o det vackra kockarna har skapat i köket...sen ska det ju självklart smaka gott också!

 

förövrigt gillar jag även mat-tina o "skitgrisen" Morberg också! :thumbsup:

 

Nu är det väl inte "bara bukfylla" jag vill ha... Jag får erkänna att jag ej besökt någon Michelin krog, mest sett på TV, och läst en del...

Det närmaste jag kommer, är nog när jag åt på Högbo värdshus för några år sedan, med det svenska kocklandslaget samlat i köket...

Vilket jävla blaha, blaha...

Har ätit betydligt bättre i många "hål i väggen" på vår jord...

 

http://www.hogbobrukshotell.se/aktivitet/fritid/gourmetpaket/

 

mvh. borje222

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    4

  • BanFang

    3

  • Kötthandlarn

    3

  • Kenneth4618

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag har ett par matupplevelser i Sverige som slår allt, 28+ i Göteborg för några år sedan, 7 rätters med smaker som inte finns i denna värld. Jag har följt restaurnagvärlden i gbg dåligt så jag vet inte om de ligger på den nivån fortfarande. Jag har också haft förmånen att äta den meny av Mathias Dahlgren på en tillställning, ej restaurang, vilket var något helt sagolikt. På båda ställena tillsammans med fantastiksa vinemenyer.

Å andra sidan har jag ätit på Linea och Fond i Göteborg, båda högt rankade då som i mina smaker inte var något speciellt. Efter Linea väntade vi på att leverantören som bjöd skulle åka så vi kunde dra till närmaste gatukök o äta oss mätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några av de absolut bästa måltider jag käkat är i Italien

 

Ett ställe uppe i en bergsby som min bekant ringde till och de hade stängt men vi var välkomna ändå

 

efter 10 rätter började man få panik då man var otroligt mätt..Men vilket käk

 

Likaså ett annat ställe där han kände ägarna tog vi in en grillmeny med div kött och korvar.

Man bara häpnade när de bar in den ena tallriken efter den andra

 

Frankrike var däremot ingen höjdare tycker jag. Där är det mera skådebröd för det mesta

 

Södra Tyskland och Österrike passar ett matvrak som mig också :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Södra Tyskland och Österrike passar ett matvrak som mig också :thumbsup:

O mig med, minns en "Vit gulasch" i Würzburg, med vitt Frankenvin till. gudomligt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att matprogrammet med Niklas är riktigt bra. Avspänt, kunnigt, snygg produktion, bra musik och för mig som gillar mat otroligt intressant.

Det får 5 schweinshaxar av 5 möjliga.

Ändrades av b-tung

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att matprogrammet med Niklas är riktigt bra. Avspänt, kunnigt, snygg produktion, bra musik och för mig som gillar mat otroligt intressant.

Det får 5 schweinshaxar av 5 möjliga.

 

Det är ju det som är så underbart med mat, att smak är olika! Ni som inte har möjlighet att lägga stora pengar på lite mat...Ett litet tips...De serverar mycket bra mat, ( även en del inte så bra )...Men ett MYCKET prisvärt alternativ att äta gott på restaurang.

Även vanliga smörgåsbordet är bra.

 

https://www.eckerolinjen.se/sv/stora-viltbordet-2/

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...