Jump to content
IGNORERAD

Phonebloks en spännande idé.


Guest Fredman

Recommended Posts

Jag har en telefon som det bara går att ringa med, en fantastisk pryl  :thumbsup:

vi fick en sån från jobbet... batteritid 350 timmar... minimum.

 

post-8121-0-80804600-1380033350.jpg

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sid

    10

  • Herr Chang

    4

  • andrejsdenruskige

    3

  • Wanchai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själv tycker jag att iphone är ruggigt tråkig och intetsägande... Har man sett en har man sett alla, tråkigare telefon får man leta efter. Trivs man med det simpla och tråkiga så ska man satsa på en iphone imo. Inget fel i det... Men att jämföra och säga att ios är lika innovativ och flexibel som Android är ju inget annat en fantasi som HC tror på. :)

Jag gillar iOS, det fungerar väldigt bra för mig, å andra sidan skulle jag aldrig stå ut med en android eller en htc.

Vad är det som är så simpelt och tråkigt, att den fungerar så smärtfritt? Att det är väldigt enkelt att hämta hem de appar man vill ha som utför de saker man vill? Att den i alla fall för tillfället är ganska säker för virus och attacker?

Att jag gillar den får du liksom bara acceptera precis som att det är helt ok att du är helt android frälst ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar iOS, det fungerar väldigt bra för mig, å andra sidan skulle jag aldrig stå ut med en android eller en htc.

Vad är det som är så simpelt och tråkigt, att den fungerar så smärtfritt? Att det är väldigt enkelt att hämta hem de appar man vill ha som utför de saker man vill? Att den i alla fall för tillfället är ganska säker för virus och attacker?

Att jag gillar den får du liksom bara acceptera precis som att det är helt ok att du är helt android frälst ;)

Har du provat en Android lur eller har du bara läst att det skall vara krångligt att ladda ner appar från Googles play butik?

Kan väl inte bli enklare, man väljer vilken app man vill ha, laddar ner den och sen kan man använda den, ok du måste ha en email adress registrerad, men det var inget problem, för mej iaf, på min första "smart phone" nånsin.

Jag gillar Android, och det funkar fint för mej.

 

Jag har hållit i en iPhone, till och med ringt från en och spelat nåt spel, men eftersom jag avskyr Apples sektbeteende så kommer jag aldrig att köpa nån, det funkar för mej.

Har aldrig skaffat nåt iTunes konto, varför i hela friden skulle nån vilja göra det, bara för att lyssna på musik, när det finns utmärkta mp3-spelare?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat en Android lur eller har du bara läst att det skall vara krångligt att ladda ner appar från Googles play butik?

Kan väl inte bli enklare, man väljer vilken app man vill ha, laddar ner den och sen kan man använda den, ok du måste ha en email adress registrerad, men det var inget problem, för mej iaf, på min första "smart phone" nånsin.

Jag gillar Android, och det funkar fint för mej.

Jag har hållit i en iPhone, till och med ringt från en och spelat nåt spel, men eftersom jag avskyr Apples sektbeteende så kommer jag aldrig att köpa nån, det funkar för mej.

Har aldrig skaffat nåt iTunes konto, varför i hela friden skulle nån vilja göra det, bara för att lyssna på musik, när det finns utmärkta mp3-spelare?

MVH Tommy

Ungefär som med iPhone då :) Det som retar mig mest är att det inte ligger i menyer och inställningar som jag förväntar mig, för mig så är iPhone ganska självklar och lättare att hålls med.

Musik spelar jag inte så mycket men väl talböcker och podcast, nu vet jag inte om det finns och hur lätt/svårt det är med android men det fungerar klockrent med Äpple.

Förklara det där med sektbeteendet... Är det bara för att jag gillar iPhone och att det är smidigt att komma åt podcasting, filmer och tv via hemdatorn? Att android absolut inte är något jag vill ha?

Dock så får jag ge android ett plus då de känns bättre än htc snusket ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ungefär som med iPhone då :) Det som retar mig mest är att det inte ligger i menyer och inställningar som jag förväntar mig, för mig så är iPhone ganska självklar och lättare att hålls med.

Musik spelar jag inte så mycket men väl talböcker och podcast, nu vet jag inte om det finns och hur lätt/svårt det är med android men det fungerar klockrent med Äpple.

Förklara det där med sektbeteendet... Är det bara för att jag gillar iPhone och att det är smidigt att komma åt podcasting, filmer och tv via hemdatorn? Att android absolut inte är något jag vill ha?

Dock så får jag ge android ett plus då de känns bättre än htc snusket ;)

 

 

Nu har ju även en hel del HTC-lurar Android.

 

För min del gäller dock endast Apples grejer. Smidigt och programmen som jag använder är det en stor fördel att köra på Apples prylar.

 

Telefonen är bara en liten förlängning av datorn. Det skulle aldrig falla mig in i att använda en telefon som arbetsredskap - om jag inte jobbade som telefonist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ungefär som med iPhone då :) Det som retar mig mest är att det inte ligger i menyer och inställningar som jag förväntar mig, för mig så är iPhone ganska självklar och lättare att hålls med.

Musik spelar jag inte så mycket men väl talböcker och podcast, nu vet jag inte om det finns och hur lätt/svårt det är med android men det fungerar klockrent med Äpple.

Förklara det där med sektbeteendet... Är det bara för att jag gillar iPhone och att det är smidigt att komma åt podcasting, filmer och tv via hemdatorn? Att android absolut inte är något jag vill ha?

Dock så får jag ge android ett plus då de känns bättre än htc snusket ;)

Vad är det som inte ligger i menyer och inställningar, hur menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som inte ligger i menyer och inställningar, hur menar du?

Det finns säkert massor i deras menyer och inställningar men det skiljer sig ifrån varje telefon man riggar och sakerna jag ska ändra finns aldrig där jag förväntar mig :(

Äpple telefonen är enligt mitt sätt att tänka väldigt logisk och allt bara fungerar utan strul för det jag ska göra med den. Kopplingen till vår stora exchange server funkar klockrent med kontakter, kalender, personsökning osv. Detsamma vad det gäller mina privata mailkonton med kalendrar osv.

Klart att det finns saker jag skulle vilja ändra på men på det stora hela är jag ganska nöjd med Äpple telefonen. Dock har jag inte den senaste men jag uppgraderade till nya iOS vilket innebar ännu bättre funktionalitet. Just den grejen att de släpper uppgraderingarna fritt för alla är så gött. Att uppdatera androiderna kan driva en till vansinne och vad jag vet så är det inte möjligt att hålla dem alla med samma firmware.

Kanske småsaker för vanliga pulare och användare men börjar det bli typ 500-700 telefoner då är det skönt ju enklare och bättre de funkar *lovar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det finns säkert massor i deras menyer och inställningar men det skiljer sig ifrån varje telefon man riggar och sakerna jag ska ändra finns aldrig där jag förväntar mig :(

Äpple telefonen är enligt mitt sätt att tänka väldigt logisk och allt bara fungerar utan strul för det jag ska göra med den. Kopplingen till vår stora exchange server funkar klockrent med kontakter, kalender, personsökning osv. Detsamma vad det gäller mina privata mailkonton med kalendrar osv.

Klart att det finns saker jag skulle vilja ändra på men på det stora hela är jag ganska nöjd med Äpple telefonen. Dock har jag inte den senaste men jag uppgraderade till nya iOS vilket innebar ännu bättre funktionalitet. Just den grejen att de släpper uppgraderingarna fritt för alla är så gött. Att uppdatera androiderna kan driva en till vansinne och vad jag vet så är det inte möjligt att hålla dem alla med samma firmware.

Kanske småsaker för vanliga pulare och användare men börjar det bli typ 500-700 telefoner då är det skönt ju enklare och bättre de funkar *lovar*

 

Jag vet inte riktigt hur du menar men om vi tar Samsung som exempel, som ju får vissa predikanter att spy galla, så är den betydligt mer lättnavigerad än iphone. Tex så drar du bara ner rullgardinen för att slå av och på wifi, sätta på ljudlöst med eller utan vibration, gps, bluetooth mm. och det utan att "slide to unlock", räcker med att tända upp telefonen på on/off-knappen och dra ner. Till skillnad mot iphone där du måste in i inställningar och böka för att göra allt detta, förutom ljudlöst då, men vill du ha med vibration eller utan måste det ändras i inställningar. Möjligt det blivit ändringar med senaste uppdateringar i ios och i så fall kopierade från Android från när jag förde en ständig kamp mot ologiskheten i ios.

 

Vill du gå in i inställningar på en app på Samsung så trycker du till vänster om hemknappen och vips så kan du välja inställningar i det appar som tillåter det, hur gör du i en iphone om du vill ändra inställningar i en app? Vad gäller exchange server så har vi vår jobbmail därigenom också och det har då inte varit några problem på Samsung.  

 

Bytte för lite mer än ett år sedan och måste säga att iphone och ios då inte är något lättare och smidigare att använda. Har hört detta snack till leda om hur allt är så enkelt med iphone men aldrig fått något vettigt svar om vad som skulle vara enklare då allt som den normale användaren behöver ändra finns mkt mer lättillgängligt på en Samsung än på en iphone. Vet att när jag precis hade skaffat Samsungen så hamnade ny-nerladdade appar i program och inte på hemskärmen men så är det inte längre utan de hamnar på första sidan och kan sedan flyttas dit du vill ha den. Det är väl det enda argument jag haft förståelse för hittills vad gäller användarvänlighet och det är borta sedan länge. 

 

Tyvärr finns det fortfarande en massa stollar som lurar sin omgivning med iphones användarvänlighet och förtäfflighet, fy på er som lurar stackars ointresserade människor som inte förstår bättre än att köpa åt helvete för dyra telefoner som dom egentligen inte har någon användning av då dom inte klarar av mer än att på sin höjd logga in på facebook eller liknande och därför skulle klara sig med en telefon för en fjärdedel av priset som är minst lika lättnavigerad som dessa dyra pjäser från apple och det skulle inte göra dem nämnvärt besvärade om dom inte fick de senaste uppdateringarna av OS:et då dom ändå inte förstår vad det gör för skillnad. 

 

Kan tillägga att jag på senare tid rekommenderat Nokia Lumia 520 till 3 närstående personer som alla köpt den till priset av dryga tusenlappen olåst och alla 3 är väldigt nöjda och det förstår jag då det är mkt telefon för pengarna och duger absolut för en som inte är någon tekniknörd och vill hålla på fippla med den som en annan ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar iOS, det fungerar väldigt bra för mig, å andra sidan skulle jag aldrig stå ut med en android eller en htc. Vad är det som är så simpelt och tråkigt, att den fungerar så smärtfritt? Att det är väldigt enkelt att hämta hem de appar man vill ha som utför de saker man vill? Att den i alla fall för tillfället är ganska säker för virus och attacker? Att jag gillar den får du liksom bara acceptera precis som att det är helt ok att du är helt android frälst ;)

 

Grattis att du gillar ios. Du nämner HTC väldigt ofta... vilken HTC tänker du på? Med Win eller Android? Min HTC One X, funkar också smärtfritt inga problem alls med den. Snacket angående virus och trojaner är ju nåt som jag absolut inte känner igen... under alla år jag haft Android så har jag aldrig fått vare sig virus eller trojaner.. och framförallt, känner jag inte en enda som fått vare sig virus eller trojaner i sin telefon. Att du gillar apple är ju jättebra för dig... jag bry mig inte nämnvärt mer än att jag måste komma in och rätta till era fantasier angående apples förträfflighet. Androidfrälst vill jag inte kalla mig... skulle det komma nåt OS som är mer intressant idag så skulle jag absolut inte tveka och hoppa på det tåget... dock ser det inte så ljust ut i dagsläget. Så nu nöjer jag mig med det som jag och över 80% av marknaden anser vara det överlägsna och bästa OS:et. Har man imac och ipad så är det ju inte konstigt att man kör på apples koncept. Det hade jag också gjort.. men nu är jag sån att jag inte vill begränsa mig angående användarvänligheten och det innovativa som Android och Windows ger.

 

Ha nu en strålande dag där uppe i äppleträdet! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis att du gillar ios. Du nämner HTC väldigt ofta... vilken HTC tänker du på? Med Win eller Android? Min HTC One X, funkar också smärtfritt inga problem alls med den. Snacket angående virus och trojaner är ju nåt som jag absolut inte känner igen... under alla år jag haft Android så har jag aldrig fått vare sig virus eller trojaner.. och framförallt, känner jag inte en enda som fått vare sig virus eller trojaner i sin telefon. Att du gillar apple är ju jättebra för dig... jag bry mig inte nämnvärt mer än att jag måste komma in och rätta till era fantasier angående apples förträfflighet. Androidfrälst vill jag inte kalla mig... skulle det komma nåt OS som är mer intressant idag så skulle jag absolut inte tveka och hoppa på det tåget... dock ser det inte så ljust ut i dagsläget. Så nu nöjer jag mig med det som jag och över 80% av marknaden anser vara det överlägsna och bästa OS:et. Har man imac och ipad så är det ju inte konstigt att man kör på apples koncept. Det hade jag också gjort.. men nu är jag sån att jag inte vill begränsa mig angående användarvänligheten och det innovativa som Android och Windows ger.

Ha nu en strålande dag där uppe i äppleträdet! :)

Bara försök att förlika dig med att det finns sådana som trivs lika bra i Äppleträdet som ni trivs i android träsket ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Bara försök att förlika dig med att det finns sådana som trivs lika bra i Äppleträdet som ni trivs i android träsket ;)

 

Om man använder Ilost(hette nog Imaps under utvecklingen) så har jag hört att man riskerar att både hamna i träsk o hav istället för Göteborg och Landskrona...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl en viss möjlighet att detta blir verklighet, men jag tvivlar starkt på att Apple skulle delta.

 

Hur ska man kunna skapa ett bra OS till en sådan mobil?

 

Herr Chang har talat.

 

 

Det fixar kineserna utan Apples hjälp. Varför måste du utgå från sekten?

 

Nu är det öst som gäller, inte vest. Tiderna förändras och dina investeringar borde, liksom kvinnointresset, riktas österut.

 

Heja Asien!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och därmed ser dessa plastschabrak ut som de gör.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Herr Chang, du som är en väldigt högt värderad medlem måste också kunna uttrycka din åsikt, hehe.

 

Kanske kan du hålla en lägre profil om Apple, så skulle det se bättre ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att ni tycker det är kul att hacka på varandra men ärligt talat så är det väl inte så stor skillnad vare sig det är iOS, Android (med bra hårdvara) eller t om Windows Phone 8?

Mer en smaksak.

Alla kan göra i stort sett samma sak och alla är ganska enkla att använda numera.

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fixar kineserna utan Apples hjälp. Varför måste du utgå från sekten?

 

Nu är det öst som gäller, inte vest. Tiderna förändras och dina investeringar borde, liksom kvinnointresset, riktas österut.

 

Heja Asien!

 

Kineserna har väl aldrig producerat ett bra OS?

 

Det räcker ju att reflektera över vilken mardröm det var med olika drivrutiner till Windows för att inse att Phonebloks är dödfött.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kineserna har väl aldrig producerat ett bra OS?

 

Det räcker ju att reflektera över vilken mardröm det var med olika drivrutiner till Windows för att inse att Phonebloks är dödfött.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Med all respekt, herr bäste moderator.

 

Hur effektivt är det att titta i backspegeln för att styra din bil på vägen? Bättre att ha blicken framåt (mot framtiden) och omplacera dina tillgångar, om du vill ha tillväxt, isf att satsa på känslomässiga investeringar som tidigare gett en god avkastning. Men det är dina slantar och tror du fortsättningsvis att Apple är en god investering så, var så god.

 

Asien är framtiden. Det har redan kapitalismen gett dem, pga kortsiktiga vinstförväntningar. Kommunismens är glömd pga av detta.

 

Den kloke kan, om han vill, utnyttja det till sin egen vinnings skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med all respekt, herr bäste moderator.

 

Hur effektivt är det att titta i backspegeln för att styra din bil på vägen? Bättre att ha blicken framåt (mot framtiden) och omplacera dina tillgångar, om du vill ha tillväxt, isf att satsa på känslomässiga investeringar som tidigare gett en god avkastning. Men det är dina slantar och tror du fortsättningsvis att Apple är en god investering så, var så god.

 

Asien är framtiden. Det har redan kapitalismen gett dem, pga kortsiktiga vinstförväntningar. Kommunismens är glömd pga av detta.

 

Den kloke kan, om han vill, utnyttja det till sin egen vinnings skull.

 

Mina investeringar kan vi lämna därhän.

 

Jag hyser dock vissa tvivel generellt om asiaters förmåga att skriva avancerad programvara. Visst finns det undantag, men...

 

Jag ifrågasätter inte deras intelligens, den kan säkert mäta sig mot människor i väst. Eller kanske rent av överträffa. Problemet är deras utbildningskultur som uppmuntrar okritiskt kopierande utan någon egen kreativitet.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man använder Ilost(hette nog Imaps under utvecklingen) så har jag hört att man riskerar att både hamna i träsk o hav istället för Göteborg och Landskrona...

Eller på flygfält 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Med all respekt, herr bäste moderator.

Hur effektivt är det att titta i backspegeln för att styra din bil på vägen? Bättre att ha blicken framåt (mot framtiden) och omplacera dina tillgångar, om du vill ha tillväxt, isf att satsa på känslomässiga investeringar som tidigare gett en god avkastning. Men det är dina slantar och tror du fortsättningsvis att Apple är en god investering så, var så god.

Asien är framtiden. Det har redan kapitalismen gett dem, pga kortsiktiga vinstförväntningar. Kommunismens är glömd pga av detta.

Den kloke kan, om han vill, utnyttja det till sin egen vinnings skull.

En titt i backspegeln kan ge en ganska bra fingervisning om framtida förmåga att hålla bilen på vägen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kineserna har väl aldrig producerat ett bra OS?

Det räcker ju att reflektera över vilken mardröm det var med olika drivrutiner till Windows för att inse att Phonebloks är dödfött.

Herr Chang har talat.

Äpple skulle säkert kunna ge dem en hjälpande hand i denna fråga då de har överträffat alla andra os i funktionalitet ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...