Jump to content
IGNORERAD

Samsung S4, köpt i Sverige kan INTE användas utanför EU


Cobra

Recommended Posts

När köpte du din S4 ?

 

Det är i den senaste sändningen av S4 så spärren finns, alltså de S4 som säljs nu i butik och på nätet

och NOTE III

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cobra

    13

  • Soengsang

    7

  • Swift 4X4

    5

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Härligt..Samsung..nu blev det lättare att köpa telefon. Ska precis köpa en ny och nu föll ju ett märke bort i alla fall hehe

 

Det spelar ingen roll om det är enkelt att låsa upp den eller inte.....JAG ska kunna göra vad jag vill om jag köper något olåst. Kan ju köpa mig ett till äppelkart annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

När köpte du din S4 ?

 

Det är i den senaste sändningen av S4 så spärren finns, alltså de S4 som säljs nu i butik och på nätet

Det var ett tag sedan. Jag tror att det var i våras någon gång.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt..Samsung..nu blev det lättare att köpa telefon. Ska precis köpa en ny och nu föll ju ett märke bort i alla fall hehe

Det spelar ingen roll om det är enkelt att låsa upp den eller inte..JAG ska kunna göra vad jag vill om jag köper något olåst. Kan ju köpa mig ett till äppelkart annars.

Vänta in Nexus 5, den ska ju komma snart. Funderar själv på och köpa en ny telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta in Nexus 5, den ska ju komma snart. Funderar själv på och köpa en ny telefon.

Har tänkt på den också faktiskt, den ska ju vara grym.

 

Eller Sonys senaste, har alltid gillat Sony.

 

Men Samsung blir det icke

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsununks plast jocks går alltid bort!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsununks plast jocks går alltid bort!!

 

Ja, man ska inte vänta sig för mycket av SamDung! Eller var det SameSong ;)

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man ska inte vänta sig för mycket av SamDung! Eller var det SameSong ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Samsungs produkter påminner mycket om de leksakstelefoner man köper till ungarna på marknaden för 20bth *spygubbe* 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt på den också faktiskt, den ska ju vara grym.

 

Eller Sonys senaste, har alltid gillat Sony.

 

Men Samsung blir det icke

 

Sonny är synonymt med kvalité 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min senaste (sista) Samsung köpt i LOS, va inte mycket att lita på, den följde med till krogen, men inte hem med mej, utan gick hem med någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en HTC One då och få en bättre mobil, komplettera sen med en bra kamera så blir det som en S4 :crazy:

 

 

Vad är det som är bättre i en HTC One mini mot en S4 mini ?

 

HTC ---- S4

3800kr---3200kr

1,4 Ghz----1,7 Ghz

122gr----- 107gr

1024MB---1536MB

4pix-----8pix

Endast Internminnet är bättre i HTC

16GB-----8GB

Link to comment
Dela på andra sajter

Htc har INTE bättre kvalité ;)

Bara för att det är metall betyder ju det inte att det är bättre?

Sett att en massa Htc köpare har haft problem med hur telefon är hopsatt vid leverans tex. Dvs inget kvalitetsarbete enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen sägs det från Samsung' s håll att det ska fungera med andra sim bara den blivit registrerat med ett europeiskt sim först.

Annars blir det nog annat fabrikat nästa gång :angry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Htc har INTE bättre kvalité ;)

Bara för att det är metall betyder ju det inte att det är bättre?

Sett att en massa Htc köpare har haft problem med hur telefon är hopsatt vid leverans tex. Dvs inget kvalitetsarbete enligt mig.

Jämfört med Samsung så är det gigantiskt stor skillnad..HTC, Sonny och Apples telefoner är i en klass för sig då det gäller kvalité, lite dyrare men så mycket bättre! 

 

Men smaken är ju som baken!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra att man bestämde sig för att inte byta telefon då...

 

Men om man köper den osubventionerat-utan abbonemang-så måste jag väl kunna stoppa i vilket sim-kort som helst?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämfört med Samsung så är det gigantiskt stor skillnad..HTC, Sonny och Apples telefoner är i en klass för sig då det gäller kvalité, lite dyrare men så mycket bättre!

Men smaken är ju som baken!

Smaken är definitivt som baken (delad/bred)

Men att påstå att de andra har bättre kvalitet är rent felaktigt påstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra att man bestämde sig för att inte byta telefon då...

 

Men om man köper den osubventionerat-utan abbonemang-så måste jag väl kunna stoppa i vilket sim-kort som helst?

Nej, det verkar inte som det. Det är ju det som är så in i helvetes korkat! Det står på förpackningen till telefonen när du köper den. Annars är ju telefoner vanligtvis låsta om man har köpt en på abonnemang. Jag skulle bli förvånad om inte Samsung kommer ta tillbaks detta idi*tiska påfund?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är definitivt som baken (delad/bred)

Men att påstå att de andra har bättre kvalitet är rent felaktigt påstående.

Om man jämför HTC One mot Samsung s3/4.. så är ju HTC One i en klass för sig imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det verkar inte som det. Det är ju det som är så in i helvetes korkat! Det står på förpackningen till telefonen när du köper den. Annars är ju telefoner vanligtvis låsta om man har köpt en på abonnemang. Jag skulle bli förvånad om inte Samsung kommer ta tillbaks detta idi*tiska påfund?!

 

Ja då undrar jag hur fan de tänkte här. Frågan är om det ens är lagligt utan en typ mycket stor informationsplatta på telefonen likt de man har för cigaretter?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta tilltag påminner lite om när HTC beslutade sig för att låsa sin bootloader bara för att få hela Android communityn emot sig, tog inte lång tid till dom vek ner sig och själva erbjöd en gratis upplåsnings procedur.

 

Tror inte Samsung heller kan stå emot men dessa Sydkoreaner kan vara förvånansvärt bångstyriga och korkade har jag upptäckt på senare tid.

 

Får väl se vad som händer när drevet gått igång på allvar på tex XDA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta tilltag påminner lite om när HTC beslutade sig för att låsa sin bootloader bara för att få hela Android communityn emot sig, tog inte lång tid till dom vek ner sig och själva erbjöd en gratis upplåsnings procedur.

 

Tror inte Samsung heller kan stå emot men dessa Sydkoreaner kan vara förvånansvärt bångstyriga och korkade har jag upptäckt på senare tid.

 

Får väl se vad som händer när drevet gått igång på allvar på tex XDA.

Ja det verkar som dom kanske kopierar Appel lite väl mycket hehe ;) till och med att låsa in sig i hörn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...