Jump to content
IGNORERAD

Svensk dömd i Thailand


Nemo

Recommended Posts

Med risk att reta upp den självutnämnda begåvningseliten på mpr.

Kan de inte bara dra in hans medborgarskap, uppehållstillstånd samt eventuella ersättningar och aldrig mer släppa in honom? Han har ju uppenbart inget behov av en fristad i Sverige!

Eller är detta en av de som ser till att vi får ett världfärdssammhälle igen och som kommer att trygga vår ålderdom?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sid

    6

  • nongnuan

    5

  • GreenValley

    4

  • Juha

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med risk att reta upp den självutnämnda begåvningseliten på mpr.

Kan de inte bara dra in hans medborgarskap, uppehållstillstånd samt eventuella ersättningar och aldrig mer släppa in honom? Han har ju uppenbart inget behov av en fristad i Sverige!

Eller är detta en av de som ser till att vi får ett världfärdssammhälle igen och som kommer att trygga vår ålderdom?

Hej. ja vad skall man säga om vår stora flathet/blåögdhet, vi lever idag i en värlrd där en stor mängd lever i farozonen/krig o förföljelse, många flyttar kanske för andra orsaker då typ Kärlek eller utbildning/arbete.I vårt Land Sverige så har vi tagit emot en mängd olika människor med olika behov, vi har behövt arbetskraft o ch många har kommit hit av andra orsaker som jag nämde tidigare. Och det har vi gjort med öppna ögon o famnar, men om dessa invandrare inte sköter sig eller respektera våra seder  o bruk ,inte tycker om vårt sett att leva , så står det dom fri villigt att lämna vårt land eller hur? nu till det stora problemet. Vår lagstiftning ar så förbannat flat pga att vår  riksdag inte har kurage nog att göra våra lagar hårdare när invandrare gör något grovt brottsligt. för som i många andra länder så är deras lagar betydligt hårdare än vad våra är. Och tyvärr så får vi nog dras med drägget till svenska folket röstar rätt o ställer betydligt högre krav på våra politiker. för jag är personligen absolut inte intresserad av att betala en sikina för dessa invandrare. hade dem gjort rätt för sig i vårt samhälle så ok då kan jag acceptera att vi har invandrare och att dem betalar skatt, ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. ja vad skall man säga om vår stora flathet/blåögdhet, vi lever idag i en värlrd där en stor mängd lever i farozonen/krig o förföljelse, många flyttar kanske för andra orsaker då typ Kärlek eller utbildning/arbete.I vårt Land Sverige så har vi tagit emot en mängd olika människor med olika behov, vi har behövt arbetskraft o ch många har kommit hit av andra orsaker som jag nämde tidigare. Och det har vi gjort med öppna ögon o famnar, men om dessa invandrare inte sköter sig eller respektera våra seder o bruk ,inte tycker om vårt sett att leva , så står det dom fri villigt att lämna vårt land eller hur? nu till det stora problemet. Vår lagstiftning ar så förbannat flat pga att vår riksdag inte har kurage nog att göra våra lagar hårdare när invandrare gör något grovt brottsligt. för som i många andra länder så är deras lagar betydligt hårdare än vad våra är. Och tyvärr så får vi nog dras med drägget till svenska folket röstar rätt o ställer betydligt högre krav på våra politiker. för jag är personligen absolut inte intresserad av att betala en sikina för dessa invandrare. hade dem gjort rätt för sig i vårt samhälle så ok då kan jag acceptera att vi har invandrare och att dem betalar skatt, ha en bra dag.

Det mest sanslösa är att det finns medlemmar i detta forumet som inte för sitt liv kan förstå varför sd går framåt, samma medlemmar påskiner frenetiskt att sådana som jag (som de benämner begåvningsreserven) röstar dem framåt. Jag har faktiskt aldrig röstat på dem men det är ett väldigt frestande alternativ när sådant här kommer fram.

Hur han kan tillåtas att delta i något dylikt och fortfarande ha sina svenska papper kvar är för mig en gåta.

Som jag ser det så har han två val, antingen så befinner han sig i Sverige och jobbar, betalar skatt, tv licens osv som alla andra samt sköter sig. Passar inte det så borde hans papper dras in och bara returneras med vändande flyg nästa gång han vill ta sig in. Då kan hans plats i vårt fina land fyllas upp av någon som verkligen har ett behov av att komma hit, någon som är tacksam över att komma ifrån lidande, förföljelse, krig eller vad nu för olycka som har drabbat personen.

Jag saknar begåvningseliten ifrån mpr i denna tråd som aktivt med glöd ska tala sig varma över vilken hyvvens toppenkille detta är och hur han hjälper Sverige framåt, hur vår ekonomi blir på topp med hjälp av sådana som honom och vi måste hjälpa fler stackare som honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hängpungar?

Med den sagda tömningsfrekvensen på dem så borde de inte bli nedtyngda och hängiga utan torde snarare sortera in under begreppet russinpungar ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

FF, on 22 Sept 2013 - 18:28, said: Jag är född i Finland, kom till kungariket Sverige 13 dec 1959.. Mina Barn är födda 79 81 84, med Svensk mamma, räknas dom som svenskar eller barn med utrikes härkomst..   FF   Bär de burka, och tillverkar bomber..? Nä, så du får nog räkna dem som svenskar...   Mvh. borje222

Detta var nog den värsta definitionen på en icke-svensk genom historien, herr Börje. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var nog den värsta definitionen på en icke-svensk genom historien, herr Börje. 

 

Den värsta...? År du så pass ung så du inte hört värre? Eller är du bara lite udda?

Det är ett kriterium på icke svenskar, burka och bombtillverkning i terrorsyfte!

Sedan finns det ju "svenskar" som tydligen skjuter oskyldiga i Nairobi, enligt uppgift 3 st.,börjar bli många "svenskar" som får sin uppmärksamhet nu...

Jo då, man blir ju stolt över sitt land! Och dess (invandrade invånare)!

Tyvärr, drar man alla "icke svenskar" över en kam, då även mina barn får lida för detta, när packet har fått en fristad här, och ingen tycker det är konstigt...!

Jag vet inte i vilken bubbla du lever i, men jag lever, och framför att betalar för. denna tragiska verklighet!

Ett land som jag, som stolt far, skall lämna över till mina barn, och jag skäms mer och mer för min flathet, för hur det får fortgå!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den sagda tömningsfrekvensen på dem så borde de inte bli nedtyngda och hängiga utan torde snarare sortera in under begreppet russinpungar ;)

Två välnyanserade inlägg, som får mig att känna mig bekväm med min identitet..TACK  MVH  Nong

Link to comment
Dela på andra sajter

ett av svensk medias paradnummer att kalla människor från mellanöstern för svenskar. Att tillverka bomber är förbjudet oavsett nationalitet lika förbjudet som atombomber borde vara.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskfödda barn med finsk pappa är sverigefinnar  Finskfödda barn med svensk pappa är finlandssvenskar jag har själv 2 barn födda i finland  

Link to comment
Dela på andra sajter

I USA är amerikaner  afro-latio mm . Men I Sverige så är dom religösa mördarna svenska . Dom farligsta persornerna I Sverige är faktiskt dom som ska försvara demokratin , åsiktmaffian I Stockholm , jag vågar inte nämna visa tidningar.

Dom ger desinformarmation om ex. södra Thailand , Aftonbladet beskriver mördarna I södra Thailand som frihetskämpar !!! Det det är ok att hämta 52 pass per år för vissa grupper från andra länder. Ingen vågar säga något  , då är du rasist. Läste ni domen I Växjö ??? Thaikvinnor får man neka att gå på resturang , tänk om det varit 5 romer. Dagens Nyheter hade exploderat. Nej mina mina vänner , Sverige är sjukt.

 

Mvh Bosse Lind Uppsala

 

bosselind50@hotmail.com

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskfödda barn med finsk pappa är sverigefinnar  Finskfödda barn med svensk pappa är finlandssvenskar jag har själv 2 barn födda i finland  

Har jag fattat helt fel?

Finlandssvensk är väl en finländare med svenska som modersmål. ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...