MPR Nyheter Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Thailands Statliga Järnvägar(SRT) kommer att hålla en stor andlig ceremoni på lördag med hopp om att detta ska förebygga fler olyckor på deras linjer. Detta kommer efter att ytterligare ett tåg under fredagen spårade ur i Bangkok, vilket var den 14e urspårningen för SRT i år. Ceremonin kommer att hjälpa till att återställa moralen hos personalen efter de många olyckor som har inträffat, sade Prapat Chongsanguan - SRT´s chef. "Personligen så tror jag att Thailand har överlevt flera svåra incidenter på grund av gudomligt skydd. SRT bör också," sade han och tillade att ceremonin även anordnas för att markera myndighetens 117e jubileum. Vidskepliga kritiker har även antytt att det höga antalet olyckor som har inträffat under den senaste tiden kan ha sin grund i att en 48 år gammal målning på SRT´s högkvarter har skadats. Som svar på detta så svarade Prapat att man är på jakt efter en restaurerare för att återställa målningen, men att man ännu inte hittat någon. Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/369618/srt-turns-to-divine-for-help Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Bra där ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Jag skulle rekommendera underhåll av banvallar och spår som en bättre åtgärd än en andlig ceremoni. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Artikeln säger det mesta... Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Thailands Statliga Järnvägar(SRT) kommer att hålla en stor andlig ceremoni på lördag med hopp om att detta ska förebygga fler olyckor på deras linjer. Detta kommer efter att ytterligare ett tåg under fredagen spårade ur i Bangkok, vilket var den 114e urspårningen för SRT i år. Ceremonin kommer att hjälpa till att återställa moralen hos personalen efter de många olyckor som har inträffat, sade Prapat Chongsanguan - SRT´s chef. "Personligen så tror jag att Thailand har överlevt flera svåra incidenter på grund av gudomligt skydd. SRT bör också," sade han och tillade att ceremonin även anordnas för att markera myndighetens 117e jubileum. Vidskepliga kritiker har även antytt att det höga antalet olyckor som har inträffat under den senaste tiden kan ha sin grund i att en 48 år gammal målning på SRT´s högkvarter har skadats. Som svar på detta så svarade Prapat att man är på jakt efter en restaurerare för att återställa målningen, men att man ännu inte hittat någon. Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/369618/srt-turns-to-divine-for-help 541642s.jpg Ja, rada upp alla munkar på spåret, och kör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Jag skulle rekommendera underhåll av banvallar och spår som en bättre åtgärd än en andlig ceremoni. If it ain't broke, don't fix it. Personligen tror jag att ordet underhåll inte existerar i det Tahiländska språket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 If it ain't broke, don't fix it. Personligen tror jag att ordet underhåll inte existerar i det Tahiländska språket. Nä. Det blir nog enklare att bygga nytt Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 If it ain't broke, don't fix it. Personligen tror jag att ordet underhåll inte existerar i det Tahiländska språket. Stämmer nog bra det. Jag ville att dom skulle byta tändstift på moppen. Varför? sa dom då ,,,den fungerar ju.?? Till slut ilsknade jag till och sa,,, BYT!! Han bytte men tittade lite snett på mig. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Nä. Det blir nog enklare att bygga nytt Höghastighetståget "Grönsaksexpressen"? She said the transport of goods by a high-speed train system would add value to agricultural products, especially those that need fast transport to retain the quality of goods."The goods will sell at good prices and consumers will get fresh and non-rotten goods," Yingluck said in the post. http://www.nationmultimedia.com/politics/PM-defends-using-high-speed-training-network-for-p-30202984.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Höghastighetståget "Grönsaksexpressen"? She said the transport of goods by a high-speed train system would add value to agricultural products, especially those that need fast transport to retain the quality of goods."The goods will sell at good prices and consumers will get fresh and non-rotten goods," Yingluck said in the post. http://www.nationmultimedia.com/politics/PM-defends-using-high-speed-training-network-for-p-30202984.html Varför har inte SJ kommit på den briljanta idén att frakta potatis med X 2000... SNCF, DB, osv, osv borde också kunna lära sig av Thailand. Fransmännen kan ju frakta vin i expressfart med TGV och tyskarna kan skicka sauerkraut med sina ICE tåg. Hoppas Yingluck snart reser dit och presenterar sin storslagna idé... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Se där,ännu en antagonist tråd... Kör hårt gubbar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 and non-rotten goods," Yingluck said in the post. http://www.nationmultimedia.com/politics/PM-defends-using-high-speed-training-network-for-p-30202984.html Att sluta lagra varorna flera år borde hjälpa bättre, tycker jag. Betydligt billigare också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Innebörden av ordet "spöktåg" har tagits till en ny nivå!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Thailands Statliga Järnvägar(SRT) kommer att hålla en stor andlig ceremoni på lördag med hopp om att detta ska förebygga fler olyckor på deras linjer. Hoppas kan man ju alltid, så sjukt enligt mig Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NKP Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Lägger man sitt liv i vidskepliga och skrockfulla thailändares händer får man väl räkna med att precis vad som helst kan hända. The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country. Man behöver inte skriva det som alla redan vet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 http://www.khaosod.co.th/en/view_newsonline.php?newsid=TVRNM09URTNNelUwTUE9PQ==§ionid=TURVd01BPT0= Tydligen var det andarnas fel att Thai Airways planet kraschade den 9 september också... Det är väl en sak om det är Somchai som ingår i städpatrullen hos Thai Airways som tror det men nu verkar det ju som om högsta hönset på fullt allvar framför den teorin. Amazing Thailand! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Stämmer nog bra det. Jag ville att dom skulle byta tändstift på moppen. Varför? sa dom då ,,,den fungerar ju.?? Till slut ilsknade jag till och sa,,, BYT!! Han bytte men tittade lite snett på mig. Oj då, tänkte han, stupid farang, och så tappade du ansikte. Har du hittat den sen dess. 5555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Hoppas kan man ju alltid, så sjukt enligt mig What could possibly go wrong? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.