Jump to content
IGNORERAD

Voranai varnar för diktaturen som Thaksin håller på att införa


MaiChai

Recommended Posts

Har du helt glömt bort vilka det var som började med att flytta politiken till gatorna,kan påminna dig lite,Bangkok 2010

Ja dom gula tog ju politiken till flygplatsen. Synda att inte både gula och röda satte sig på ett plan till Montenegro.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    12

  • måne

    5

  • Khun Ken

    5

  • MaiChai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Nu glider du ifrån ämnet. Frågan var vad som värderades i Voranais artiklar, förmågan hos gänget vid makten eller deras förmåga att använda amerikanska PR-gurus.

Vi är uppenbarligen överens om att det du tidigare trodde var politiken; det har även du insett egentligen handlade om att Thaksin har en effektivare PR-maskin bakom sig.

 

Det kan vi vara överens om.

 

Tjejens turnerande har kraftigt kritiserats av de flesta här. Denna uppfattningen stöds uppenbart även av Voranai.

Kvar står du och en mycket liten fan club som vidhåller att hon gör massor av nytta genom sitt resande. Den uppfattningen är ni ganska ensamma om

Hej

 

Frågar du mig så hade dom röda suttit vid makten hela 2000 talet utan PR byrå också eftersom den politik dom har fört gynnar massorna och det är deras upplevda förbättringar av liv, ekonomi och tillvaro som ligger till grund för segrarna och till mindre del PR byråerna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja dom gula tog ju politiken till flygplatsen. Synda att inte både gula och röda satte sig på ett plan till Montenegro.

Hej

 

Ja det verkar som om många vill glömma bort vilka det var som startade den här konflikten och flyttade ut politiken på gatan. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det verkar som om många vill glömma bort vilka det var som startade den här konflikten och flyttade ut politiken på gatan. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu var väl flygplatsdemonstrationen en piss i Missisippi jämfört med thaksins blodiga Bangkokmassaker.Och demonstrtionerna startade väl tidigare av de röda,i bl.a. Pattis.Skillnaden var att de gulas var obeväpnade och ickevåldsamma emedan de rödas präglades av våld och hot.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var väl flygplatsdemonstrationen en piss i Missisippi jämfört med thaksins blodiga Bangkokmassaker.Och demonstrtionerna startade väl tidigare av de röda,i bl.a. Pattis.Skillnaden var att de gulas var obeväpnade och ickevåldsamma emedan de rödas präglades av våld och hot.

Hej

 

Kommentarer överflödiga inlägget saknar verklighetsförankring.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Kommentarer överflödiga inlägget saknar verklighetsförankring.

 

Mvh isan lover

Var det inte en bil med Abhisit som blev attackerad i Pattis?Eller var det i Jomtien.Nåt högdjur var det iaf.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en bil med Abhisit som blev attackerad i Pattis?Eller var det i Jomtien.Nåt högdjur var det iaf.

Ahbisit's official car and a Toyota Prado of the security officials were trapped in traffic snarl at intersection heading to South Pattaya Road.

post-9848-0-69649300-1379324277.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahbisit's official car and a Toyota Prado of the security officials were trapped in traffic snarl at intersection heading to South Pattaya Road.

Det är som vanligt med IL,det har aldrig hänt  :nono:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är som vanligt med IL,det har aldrig hänt  :nono:

Hej

 

Frågan var vilka som flyttade ut politiken på gatan och startade den våldsspiral som har lett till så mycket elände för landet och dess befolkning och där är svaret både enkelt och solklart dom gula, men sen fick dom tyvärr även röda efterföljare.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Frågan var vilka som flyttade ut politiken på gatan och startade den våldsspiral som har lett till så mycket elände för landet och dess befolkning och där är svaret både enkelt och solklart dom gula, men sen fick dom tyvärr även röda efterföljare.

 

Mvh isan lover

Så det hade hänt  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Frågan var vilka som flyttade ut politiken på gatan och startade den våldsspiral som har lett till så mycket elände för landet och dess befolkning och där är svaret både enkelt och solklart dom gula, men sen fick dom tyvärr även röda efterföljare.

 

Mvh isan lover

Thaksin och lakejer

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Frågar du mig så hade dom röda suttit vid makten hela 2000 talet utan PR byrå också eftersom den politik dom har fört gynnar massorna och det är deras upplevda förbättringar av liv, ekonomi och tillvaro som ligger till grund för segrarna och till mindre del PR byråerna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det var nog det som var Tasksvinets plan när han stannade kvar som Caretaker, att släkten skulle äga landet för alltid.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Frågar du mig så hade dom röda suttit vid makten hela 2000 talet utan PR byrå också eftersom den politik dom har fört gynnar massorna och det är deras upplevda förbättringar av liv, ekonomi och tillvaro som ligger till grund för segrarna och till mindre del PR byråerna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu är ditt påstående helt utan värde då det totalt saknar verklighetsförankring. Fakta är att Thaksin och hans gäng använt en mängd PR-konsulter för att klara sig kvar.

Om det du skriver är sant, vilket vi ju very att det inte är, varför skulle gänget då använda alla dessa PR-konsulter? För att det är kul? Det har jag svårt att tro

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ännu en klockren artikel av Vorani och vi har som vanligt samsyn om det mesta, tar några exempel här nedan som kunde vara skrivna av mig själv.

 

Själv anser Vorani att Thaksins maskineri vinner stort medans skribenter här på forumet ofta påstår motsatsen.

 

"The Thaksin Shinawatra political machine is winning big; the Democrat Party is losing large. For the sake of good governance and Thailand's future, the Democrats need to shape up."

 

Det forum som hölls förra veckan med internationella gäster som T. Blair kommenterar han som en PR succe för PT, medans vårt forums gula skribenter såg det som ett misslyckande.

"The Peace Forum last Monday was mere window-dressing. But with the presence of the three foreign dignitaries, the Thaksin political machine scored another public relations victory in painting the image for the world that the Pheu Thai government is legitimate, reconciliatory and forward thinking."

 

Men en ansedd Tidning som New York Times framställde PM Yingluck som nationens räddare och ett fint exempel och ställde frågan om Egypten kan lära något av Thailand? Ännu en PR seger. 

 

A New York Times opinion article, "Can Egypt Learn from Thailand?", painting Prime Minister Yingluck Shinawatra as the saviour of the nation is a fine example. People may debate over the accuracy of the content, but it was another PR victory

 

 

Demokraterna framstår enligt Vorani som ett okonstruktivt parti som väljer slagsmål och tumult i parlamentet, gatuprotester och bojkotter istället för att samarbeta.

"Meanwhile, the Democrats appeared combative and unconstructive in choosing parliament scuffles, street protests and boycotts instead of joining hands _ even if just to fake it."

 

Precis som jag själv ofta påpekar så framstår Demokraterna enligt Vorani som ett konservativt, pro etablissimanget parti i en för komfortabel allians med militären, roligt att någon annan än jag påpekar detta och enligt Vorani tilltalar naturligtvis inte detta det internationella samfundet som främjar demokrati, men detta tilltalar uppenbarligen en del individer på forumet.

 

The Democrats suffer the image of a conservative, pro-establishment party with a too-comfortable alliance with the military. This simply does not speak well to the international community that promotes democracy.

 

Vorani är precis som jag kritisk mot Demokraternas politiska strategi som helt bygger på ett hat mot Thaksin, Demokraterna använder metoder som att flytta ut politiken på gatan, hatisk retorik och smutskastning vilket Demokraterna själva fördömde när dom satt i regering, denna strategi och dessa metoder tillfredsställer redan troende men attraherar inga nya väljare, hoppas att forumets gula läser detta.

 

In terms of strategy, the Democrats only speak to the faithful who really, really hate Thaksin. That's not much of a strategy. The methods of street politics, hateful rhetoric and mud-slinging _ which the Democrats condemned when they were in government _ may strengthen the resolve of their support base, but this does little to expand the base.

 

Vorani anser dessutom precis som jag tidigare har framfört på forumet att Demokraterna måste reformeras genom att omstrukturera sin organisation, ta fram en trovärdig och synlig plattform, se framåt in i framtiden med en strategi som bygger på hopp istället för hat, inspiration istället för rädsla. 

In order to change with the times, the Democrats need to re-engineer their organisation and come up with a credible and viable platform that appeals to the country as a whole. The platform doesn't have to abandon the past, meaning the establishment, but it should look forward into the future. The strategy has to be based on hope, not hate; inspiration, not fear.

 

Den avslutande meningen ifrån Voranis artikel för min del blir den här, där han kritiserar Demokraterna för att vara envisa och trotsiga där en part spelar "Game of thrones" medans den andra inte kan sluta spela "Game of street tag", detta tycker jag sammanfattar det hela bra. 

 

But these vulnerabilities can never be taken advantage of effectively if the Democrats remain stubborn and obstinate. One party is playing a game of thrones; the other can't seem to stop playing a game of street tag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

.

.

.

Vilken parti ställer du upp i valet för. Du kan bilda farang parti, så vi sliper visa run och deponering av pengar i banken  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu är ditt påstående helt utan värde då det totalt saknar verklighetsförankring. Fakta är att Thaksin och hans gäng använt en mängd PR-konsulter för att klara sig kvar.

Om det du skriver är sant, vilket vi ju very att det inte är, varför skulle gänget då använda alla dessa PR-konsulter? För att det är kul? Det har jag svårt att tro

Hej

 

PR konsulter inom politiken har nog kommit för att stanna både i Sverige och Thailand och om det kan man ju ha åsikter men det lär inte förändra detta.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Frågar du mig så hade dom röda suttit vid makten hela 2000 talet utan PR byrå också eftersom den politik dom har fört gynnar massorna och det är deras upplevda förbättringar av liv, ekonomi och tillvaro som ligger till grund för segrarna och till mindre del PR byråerna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

 

Vi diskuterar ditt inlägg överst här, inte användandet av PR-folk i allmänhet.

 

Min fråga var; OM det nu var så att (som du skrev i inlägget) Thaksins gäng skulle ha vunnit valen utan sina amerikanska spinndoktorer: varför använder han en stor mängd sådana då?

 

Sanningen är förstås att Thakisn, som den duktige PR-person han är, har tidigt insett att skall han vinna val så måste han ha just dessa spinndoktorer. Det finns förstås ingen välgörenhet från hans sida att "stödhyra" alla dessa PR-gurus eftersom dom inte tjänar några pengar...eller är det vad du tror?

Det är även skälen till att han, i känd Berlusconi-stil, skaffar sig kontroll över media så att han kan indoktrinera folket (särskilt uppe i de röda interneringslägren) så att dom tror att han är desa frälsare.

 

Det var därför man satte stora lappar med "Gåvor från Thaksin" på de hjälpsändningar som donerats av internationella organisationer och från det Thailändska folket under översvämningarna senast.

 

Thaksin är en fantastisk PR-person och affärsman men där slutar hans förmåga.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi diskuterar ditt inlägg överst här, inte användandet av PR-folk i allmänhet.

 

Min fråga var; OM det nu var så att (som du skrev i inlägget) Thaksins gäng skulle ha vunnit valen utan sina amerikanska spinndoktorer: varför använder han en stor mängd sådana då?

 

Sanningen är förstås att Thakisn, som den duktige PR-person han är, har tidigt insett att skall han vinna val så måste han ha just dessa spinndoktorer. Det finns förstås ingen välgörenhet från hans sida att "stödhyra" alla dessa PR-gurus eftersom dom inte tjänar några pengar...eller är det vad du tror?

Det är även skälen till att han, i känd Berlusconi-stil, skaffar sig kontroll över media så att han kan indoktrinera folket (särskilt uppe i de röda interneringslägren) så att dom tror att han är desa frälsare.

 

Det var därför man satte stora lappar med "Gåvor från Thaksin" på de hjälpsändningar som donerats av internationella organisationer och från det Thailändska folket under översvämningarna senast.

 

Thaksin är en fantastisk PR-person och affärsman men där slutar hans förmåga.

Hej

 

Självklart använder man både i USA, Sverige och Thailand PR-byråer för att få fler röster och jag är inte överraskad över att Thaksin insåg detta.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi diskuterar ditt inlägg överst här, inte användandet av PR-folk i allmänhet.

 

Min fråga var; OM det nu var så att (som du skrev i inlägget) Thaksins gäng skulle ha vunnit valen utan sina amerikanska spinndoktorer: varför använder han en stor mängd sådana då?

 

Sanningen är förstås att Thakisn, som den duktige PR-person han är, har tidigt insett att skall han vinna val så måste han ha just dessa spinndoktorer. Det finns förstås ingen välgörenhet från hans sida att "stödhyra" alla dessa PR-gurus eftersom dom inte tjänar några pengar...eller är det vad du tror?

Det är även skälen till att han, i känd Berlusconi-stil, skaffar sig kontroll över media så att han kan indoktrinera folket (särskilt uppe i de röda interneringslägren) så att dom tror att han är desa frälsare.

 

Det var därför man satte stora lappar med "Gåvor från Thaksin" på de hjälpsändningar som donerats av internationella organisationer och från det Thailändska folket under översvämningarna senast.

 

Thaksin är en fantastisk PR-person och affärsman men där slutar hans förmåga.

Nja.är han det? Han har pengar att köpa dom bästa PR/spinndoktorerna. Men Thaksin själv är varken duktig på PR eller affärer, det är en myt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart använder man både i USA, Sverige och Thailand PR-byråer för att få fler röster och jag är inte överraskad över att Thaksin insåg detta.

 

Mvh isan lover

Så du hade fel när du sa att han skulle fått tillräckligt med röster utan PR-byråer.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du hade fel när du sa att han skulle fått tillräckligt med röster utan PR-byråer.

Hej

 

Jag är fullständigt övertygad om att PT hade vunnit valet även utan PR-byrå p.g.a att alternativ saknas för stora delar av befolkningen och att den populistiska politik TRT, PPP och nu PT har fört har varit framgångsrik.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är fullständigt övertygad om att PT hade vunnit valet även utan PR-byrå p.g.a att alternativ saknas för stora delar av befolkningen och att den populistiska politik TRT, PPP och nu PT har fört har varit framgångsrik.

Mvh isan Lover

Jag är fullständigt övertygad om att du har fel.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är fullständigt övertygad om att PT hade vunnit valet även utan PR-byrå p.g.a att alternativ saknas för stora delar av befolkningen och att den populistiska politik TRT, PPP och nu PT har fört har varit framgångsrik.

 

Mvh isan Lover

Kanske det. Man lägger säkert mer miljontals dollar på amerikanska spinndoktorer bara för att det är kul.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kanske det. Man lägger säkert mer miljontals dollar på amerikanska spinndoktorer bara för att det är kul.

Hej

 

Självklart tror både Amerikanska, Svenska och Thailändska partier och politiker att PR är bra för dom och därför använder man dessa, men om dessa länder verkligen skulle ha andra regeringar utan PR-byråer är nog tveksamt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart tror både Amerikanska, Svenska och Thailändska partier och politiker att PR är bra för dom och därför använder man dessa, men om dessa länder verkligen skulle ha andra regeringar utan PR-byråer är nog tveksamt.

 

Mvh isan lover

Hela den här diskussionen utgick från ditt (mycket tveksamma) påstående att gänget vid makten skulle ha vunnit all val på 2000-talet utan sin propagandamaskin. Det var DU som påstod det och jag som frågade varför Thaksin då använder så mycket pengar till detta om han inte behöver.

 

Du har hittills undvikit (som så ofta) att svara på detta. Istället försöker du lägga rök för att undgå svaret.

Olyckligtvis för dig så släpper jag inte taget om krav på svar.

 

Alltså: hittills inget svar på frågan.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hela den här diskussionen utgick från ditt (mycket tveksamma) påstående att gänget vid makten skulle ha vunnit all val på 2000-talet utan sin propagandamaskin. Det var DU som påstod det och jag som frågade varför Thaksin då använder så mycket pengar till detta om han inte behöver.

 

Du har hittills undvikit (som så ofta) att svara på detta. Istället försöker du lägga rök för att undgå svaret.

Olyckligtvis för dig så släpper jag inte taget om krav på svar.

 

Alltså: hittills inget svar på frågan.

Hej

 

Du får naturligtvis tycka vad du vill men jag tror ändå att PR-byråer har kommit in i politiken för att stanna både i Europa, USA och så även i Thailand.

 

Själv tycker jag att det hade varit bättre om inga PR-byråer fanns men så ser tyvärr inte världen ut.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...