Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra nu på officiellt besök i Europa


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Jag är inte det minsta kritisk till att du och andra ogillar Thaksin, jag är själv kritisk till mycket av det han har gjort, jag tror att din ilska grundas av en missuppfattning.

 

Det jag vänder mig emot är metoderna för att få bort honom, som militära och juridiska kupper, ensidiga och partiska upplösningar av hans partier som trots allt har varit dom populäraste och största i landet, ensidig banning av röda politiker, smutskastning och vad som måste kallas hatkampanjer, att folk på forumet försvarar sånt här retar mig.

 

Sen vänder jag mig också helt emot resonemanget att fattiga i ett land där 10% äger 90% ska klassas som terrorister när dom kräver demokrati och fria val, att fattiga är dumma och inte begriper sitt eget bästa, att dom som röstar rött är lurade eller tvingade till detta, fakta är ju att dom har upplevt en ekonomisk tillväxt på 40% dom senaste 10-12 åren i sin region och att det satsas som aldrig förr i norr och nordost, så enligt mig är det snarare så att dom vore idi*ter om dom inte fortsatte och röstade rött. 

 

Jag försvarar folkets rätt att välja sina egna regeringar och inte fel begångna av dom som får rösterna, men jag är medveten om att jag ändå får dras med Thaksins fel och brister om man står upp för byborna och deras röda röster, och ibland är man väl dum nog i sin iver att försvara byborna och demokratin att även göra uttalanden som uppfattas som försvar av personen Thaksin, jag gillar det han har gjort för fattiga i vårt område men inte dom ekonomiska oegentligheter han har sysslat med..

 

Om t.o.m relativt neutrala och sansade medlemmar tycker att jag går för långt i min iver att försvara fattiga och deras rätt att utse regeringar så är jag beredd att sluta skriva och lämna forumet så att den gula delen kan fortsätta sin hatpropaganda oemotsagda.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Din sista rad visar ju tydligt varför du får så mycket mothugg... :whistle:

 

För alla utom du själv då kanske..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    53

  • andersbangkok

    44

  • Tallviking

    27

  • civona

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Jag är inte det minsta kritisk till att du och andra ogillar Thaksin, jag är själv kritisk till mycket av det han har gjort, jag tror att din ilska grundas av en missuppfattning.

 

Det jag vänder mig emot är metoderna för att få bort honom, som militära och juridiska kupper, ensidiga och partiska upplösningar av hans partier som trots allt har varit dom populäraste och största i landet, ensidig banning av röda politiker, smutskastning och vad som måste kallas hatkampanjer, att folk på forumet försvarar sånt här retar mig.

 

Sen vänder jag mig också helt emot resonemanget att fattiga i ett land där 10% äger 90% ska klassas som terrorister när dom kräver demokrati och fria val, att fattiga är dumma och inte begriper sitt eget bästa, att dom som röstar rött är lurade eller tvingade till detta, fakta är ju att dom har upplevt en ekonomisk tillväxt på 40% dom senaste 10-12 åren i sin region och att det satsas som aldrig förr i norr och nordost, så enligt mig är det snarare så att dom vore idi*ter om dom inte fortsatte och röstade rött. 

 

Jag försvarar folkets rätt att välja sina egna regeringar och inte fel begångna av dom som får rösterna, men jag är medveten om att jag ändå får dras med Thaksins fel och brister om man står upp för byborna och deras röda röster, och ibland är man väl dum nog i sin iver att försvara byborna och demokratin att även göra uttalanden som uppfattas som försvar av personen Thaksin, jag gillar det han har gjort för fattiga i vårt område men inte dom ekonomiska oegentligheter han har sysslat med..

 

Om t.o.m relativt neutrala och sansade medlemmar tycker att jag går för långt i min iver att försvara fattiga och deras rätt att utse regeringar så är jag beredd att sluta skriva och lämna forumet så att den gula delen kan fortsätta sin hatpropaganda oemotsagda.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Jag tycker absolut inte du ska sluta skriva i dessa trådar, du är ju klart viktigast för att det ska bli någon diskussion då du är närmast ensam på din sida.

 

Det skulle dock bli ett bättre debattklimat och en mer sansad och givande debatt om du slutade att slänga ur dig floskler i stil med att "vi andra" skulle påstå att "fattiga är terrorister",  "fattiga är dumma" och ett tiotal liknande absurda uttalanden du alltid tar till när någon ifrågasätter något du skrivit. Visst, en del av dina antagonister är rätt jobbiga ibland, de är dåligt insatta ibland osv men just din ständigt återkommande uppfattning att det är "din sida" som har monopol på demokrati och rättvisa har jag ruggigt svårt med.

 

Du behöver ju heller inte bemöta varenda "nyhet" om regeringens konstigheter. Alla regeringar tar konstiga beslut och då du inte är en av PT välbetald PR konsult så behöver du ju inte försvara allt för jag är rätt säker på att du också tycker att en hel del av deras ideer och agerande är rätt konstiga, precis som jag tyckte under Demokraternas regeringsperiod, och då är det ju bättre att inte skriva något alls, eller ännu hellre kritisera, än att leverera en plattityd eller ännu värre en framtvingad hyllning.

 

Jag försvarar också Isaans befolknings rätt att rösta på PT och jag skulle nog också göra det om jag gick i deras flip-flops. Till skillnad från dig tror jag att de i längden är de största förlorarna på den förda politiken men det är givetvis en helt subjektiv bedömning som kan vara fel. Den typen av diskussioner vore intressant men vi kommer aldrig dit om du ska klassa mig som militär-, kungahus och elitälskare bara för att jag starkt ogillar T och hans croonies och vi kommer givetvis inte heller dit om du ska bränna allt krut på att besvara de tiotals liknande inlägg som kommer varje gång PT sagt eller gjort något. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Får verkligen fattiga det bättre om klyftorna ökar t.ex efter skattesänkningar för rika?

 

Ökar verkligen antalet jobb om man sänker skatten för dom som tjänar mest?

 

 

 

 

 

Nu fattar jag ingenting!

Det är alltså ok i Thailand med skattelättnader för de som tjänar mer eftersom det även gynnar de fattiga men i Sverige är det precis tvärtom?

Varför skapar du dig inte ett eget forum där du diskuterar dina olika åsikter med dig själv? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fattar jag ingenting!

Det är alltså ok i Thailand med skattelättnader för de som tjänar mer eftersom det även gynnar de fattiga men i Sverige är det precis tvärtom?

Varför skapar du dig inte ett eget forum där du diskuterar dina olika åsikter med dig själv? :crazy:

Om jag får tro lite så tror jag att IL tycker att det som gynnar Thaksin det gynnar också de fattiga. Vi andra som betraktar Thaksin som en bedragare och superegoist som ska roffa åt sig så mycket som möjligt för att berika sig själv som den superkapitalist han är, har därför oftast svårt att hänga med i svängarna.

 

Fast jag tycker att det är roligt att tolka in och läsa det IL skriver så jag tycker inte han ska skapa ett eget forum. Dessutom tar han bra bilder och skriver mycket intressant från byn och andra upplevelser.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag får tro lite så tror jag att IL tycker att det som gynnar Thaksin det gynnar också de fattiga. Vi andra som betraktar Thaksin som en bedragare och superegoist som ska roffa åt sig så mycket som möjligt för att berika sig själv som den superkapitalist han är, har därför oftast svårt att hänga med i svängarna.

 

Fast jag tycker att det är roligt att tolka in och läsa det IL skriver så jag tycker inte han ska skapa ett eget forum. Dessutom tar han bra bilder och skriver mycket intressant från byn och andra upplevelser.

 

Han har aldrig visat några bilder väl ?

 

Enda gången han la in bilder här fick hans fru hjälpa honom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har aldrig visat några bilder väl ?

 

Enda gången han la in bilder här fick hans fru hjälpa honom

Han är en av oss som är dålig på det här med data.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har aldrig visat några bilder väl ?

 

Enda gången han la in bilder här fick hans fru hjälpa honom

Jag vet inte vem som la in dom, men han hade en tråd med fina bilder från Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte heller fixa in kort. Eftersom jag är en av dom som till skillnad från många

 

andra gillar att läsa om Thailänsk politik så hoppas jag verkligen att IL fortsätter att skriva här.

 

Finns nog ingen annan som kan ta över det som han bidrar med.

 

Skulle väl vara Carpenter då när han blir frisläppt men där måste jag tillstå att jag är

 

skarpt tvivlande snällt sagt.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om jag får tro lite så tror jag att IL tycker att det som gynnar Thaksin det gynnar också de fattiga. Vi andra som betraktar Thaksin som en bedragare och superegoist som ska roffa åt sig så mycket som möjligt för att berika sig själv som den superkapitalist han är, har därför oftast svårt att hänga med i svängarna.

 

Fast jag tycker att det är roligt att tolka in och läsa det IL skriver så jag tycker inte han ska skapa ett eget forum. Dessutom tar han bra bilder och skriver mycket intressant från byn och andra upplevelser.

Hej

 

Att Thaksins olika partier har fört en politik som har gynnat både Thailands två fattigaste regioner och befolkningen där råder det inget tvivel om, saker som hälsovårdsreformen, risstöd, bylån och höjda minimilöner har absolut påverkat byborna positivt, sen har det ju byggts vägar, köpts in sopbilar, byggts skolor och stora satsningar på järnväg och industriparker verkar ju vara på gång.

 

Jag tror att dom flesta i norr och nordost är väldigt nöjda med den utveckling dom har fått vara med om under dom senaste 10-12 åren och att den ekonomiska tillväxten har varit 40% i Isaan under denna period visar väl på ett tydligt sätt att mycket har hänt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Thaksins olika partier har fört en politik som har gynnat både Thailands två fattigaste regioner och befolkningen där råder det inget tvivel om, saker som hälsovårdsreformen, risstöd, bylån och höjda minimilöner har absolut påverkat byborna positivt, sen har det ju byggts vägar, köpts in sopbilar, byggts skolor och stora satsningar på järnväg och industriparker verkar ju vara på gång.

 

Jag tror att dom flesta i norr och nordost är väldigt nöjda med den utveckling dom har fått vara med om under dom senaste 10-12 åren och att den ekonomiska tillväxten har varit 40% i Isaan under denna period visar väl på ett tydligt sätt att mycket har hänt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Problemet dom inte fattar är att länderna runt om hade HÖGRE tillväxt under samma period som Thaksin satt vid makten

 

Slutsatsen av det är att ledningen i Thailand under den perioden "sög" och brydde sig mer om sin egen rikedom än om folkets jämfört med grannländerna i regionen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Problemet dom inte fattar är att länderna runt om hade HÖGRE tillväxt under samma period som Thaksin satt vid makten

 

Slutsatsen av det är att ledningen i Thailand under den perioden "sög" och brydde sig mer om sin egen rikedom än om folkets jämfört med grannländerna i regionen.

Hej

 

Jag tror nog att byborna är mer intreserade av vad dom själva har fått och förväntar sig att få än vad andra möjligen kan ha fått i andra länder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror nog att byborna är mer intreserade av vad dom själva har fått och förväntar sig att få än vad andra möjligen kan ha fått i andra länder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Dessutom kommer de aldrig att få någon veta att så är fallet, de bor ju i en röd by! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Thaksins olika partier har fört en politik som har gynnat både Thailands två fattigaste regioner och befolkningen där råder det inget tvivel om, saker som hälsovårdsreformen, risstöd, bylån och höjda minimilöner har absolut påverkat byborna positivt, sen har det ju byggts vägar, köpts in sopbilar, byggts skolor och stora satsningar på järnväg och industriparker verkar ju vara på gång.

 

Jag tror att dom flesta i norr och nordost är väldigt nöjda med den utveckling dom har fått vara med om under dom senaste 10-12 åren och att den ekonomiska tillväxten har varit 40% i Isaan under denna period visar väl på ett tydligt sätt att mycket har hänt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu finns det ju fattiga i alla thailands regioner och provinser, även i Bangkok. Varför för man inte en politik som gynnar alla fattiga i hela landet?

 

Helt enkelt för man behöver inte gynna fler än de två regioner man gör för att få tillräckligt många röster för att ro ihop en koalition med inköpte stödpartier. Sen har man "Carte blanche" att göra vad man vill enligt dig, man har ju majoriteten bakom sig.

 

Ett exempel, när Thaksins partier satt vid makten 2008 så var det ekonomisk kris i världen.De hade dock fullt upp med att försöka muta den store ledaren fri från att prövas i domstolen så de missade detta att folks levnadsomkostnader steg. När de blev varse om missnöjet så införde de en del åtgärder för att underlätta livet för de fattiga. Bland annat införde man gratis tågresor i 3:dje klass. På alla tåglinjer norr om Hua Hin. Varför gjorde man inte det över hela landet? Varför valde man att straffa de fattiga söder om Hua Hin.

 

Du har ju aldrig varit i dessa regioner så du kan knappast uttala dig om fattigdomen där men jag och många med mig kan intyga att de är mycket fattiga i södra Thailand också. Men med TRT/PPP/PTP så har de en regering som skiter fullständigt i de fattiga söder om Bangkok.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Thaksins olika partier har fört en politik som har gynnat både Thailands två fattigaste regioner och befolkningen där råder det inget tvivel om, saker som hälsovårdsreformen, risstöd, bylån och höjda minimilöner har absolut påverkat byborna positivt, sen har det ju byggts vägar, köpts in sopbilar, byggts skolor och stora satsningar på järnväg och industriparker verkar ju vara på gång.

 

Jag tror att dom flesta i norr och nordost är väldigt nöjda med den utveckling dom har fått vara med om under dom senaste 10-12 åren och att den ekonomiska tillväxten har varit 40% i Isaan under denna period visar väl på ett tydligt sätt att mycket har hänt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Köpts sopbilar, byggts vägar? ??? Dom höjda minimilönerna har ätits upp av prishöjningarna!!! Bylån? Så du menar att ockerutlånarna har gått i konkurs nu sen Thaksin införde bylån? Thaksins korruption har gjort folket fattigare inte rikare.

 

I vår by, som jag skrivit tidigare finns ingen sophämtning och inga nybyggda vägar. Är det för att vi inte är en röd by.

post-9848-0-09218600-1379834796_thumb.jp

post-9848-0-62501400-1379835627_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thaksins olika partier har fört en politik som har gynnat både Thailands två fattigaste regioner och befolkningen där råder det inget tvivel om, saker som hälsovårdsreformen, risstöd, bylån och höjda minimilöner har absolut påverkat byborna positivt

Nja,..

Vi alla vet att hälsovårdsreformen var en fråga som Demokraterna drev och som stoppades av Thaksins gäng till dess han kom till makten.

Risstödet kommer få samma effekt som "operationen var en succé men patienten dog". Det finns väl ingen ekonomiskt kunnig person som ser detta som annat än en katastrof för Thailand

Bylånen är som att "pinka i byxorna, det blir varmt ett tag och sedan klart obehagligt" Återtagning av fordon har aldrig varit så stort i Thailand som nu. Det finns säkert en hel del som dessa lån hjälpt men tendensen att fler och fler tar lån för konsumtion är inte alls bra

Höjda minimilöner var ett paradnummer för PT. Hur gick det egentligen med detta? Har man infört det i hela Thailand? Svar; nej. Hur ser det ut i ert område; har folk fått de höjda minimilönerna?

 

Thaksin är en mycket smart man. Han vet hur mandaten i parlamentet funkar. Han vet att stödet från norra Thailand ger honom makten så att han kan råna landet ytterligare.

 

Jag förstår att de fattiga bönderna i delar av Thailand attraheras av detta. Jag kan dock inte fatta att en svensk kan stödja detta legaliserade rån av landet. För sjutton, landet går bara utför och utför ekonomiskt och politiskt och det försvarar du! Otroligt!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,..

Vi alla vet att hälsovårdsreformen var en fråga som Demokraterna drev och som stoppades av Thaksins gäng till dess han kom till makten.

Risstödet kommer få samma effekt som "operationen var en succé men patienten dog". Det finns väl ingen ekonomiskt kunnig person som ser detta som annat än en katastrof för Thailand

Bylånen är som att "pinka i byxorna, det blir varmt ett tag och sedan klart obehagligt" Återtagning av fordon har aldrig varit så stort i Thailand som nu. Det finns säkert en hel del som dessa lån hjälpt men tendensen att fler och fler tar lån för konsumtion är inte alls bra

Höjda minimilöner var ett paradnummer för PT. Hur gick det egentligen med detta? Har man infört det i hela Thailand? Svar; nej. Hur ser det ut i ert område; har folk fått de höjda minimilönerna?

 

Thaksin är en mycket smart man. Han vet hur mandaten i parlamentet funkar. Han vet att stödet från norra Thailand ger honom makten så att han kan råna landet ytterligare.

 

Jag förstår att de fattiga bönderna i delar av Thailand attraheras av detta. Jag kan dock inte fatta att en svensk kan stödja detta legaliserade rån av landet. För sjutton, landet går bara utför och utför ekonomiskt och politiskt och det försvarar du! Otroligt!!

IL fortsätter envist med sina lögner i hopp om att dom skall bli till sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

IL fortsätter envist med sina lögner i hopp om att dom skall bli till sanning.

Att ljuga är själva grundfundamentet för en gammal betongkommunist! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu finns det ju fattiga i alla thailands regioner och provinser, även i Bangkok. Varför för man inte en politik som gynnar alla fattiga i hela landet?

 

Helt enkelt för man behöver inte gynna fler än de två regioner man gör för att få tillräckligt många röster för att ro ihop en koalition med inköpte stödpartier. Sen har man "Carte blanche" att göra vad man vill enligt dig, man har ju majoriteten bakom sig.

 

 

Hej

 

Är det någon region som har gynnats dom senaste hundra åren så är det väl Bangkok regionen och själv ser jag absolut inget problem med att andra regioner numera också får ta del av utvecklingen, det var väl snarare på tiden att det satsades lite även utanför Bangkok och rätt så naturligt att man började med landets två fattigaste och minst utvecklade delar.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nja,..

Vi alla vet att hälsovårdsreformen var en fråga som Demokraterna drev och som stoppades av Thaksins gäng till dess han kom till makten.

Risstödet kommer få samma effekt som "operationen var en succé men patienten dog". Det finns väl ingen ekonomiskt kunnig person som ser detta som annat än en katastrof för Thailand

Bylånen är som att "pinka i byxorna, det blir varmt ett tag och sedan klart obehagligt" Återtagning av fordon har aldrig varit så stort i Thailand som nu. Det finns säkert en hel del som dessa lån hjälpt men tendensen att fler och fler tar lån för konsumtion är inte alls bra

Höjda minimilöner var ett paradnummer för PT. Hur gick det egentligen med detta? Har man infört det i hela Thailand? Svar; nej. Hur ser det ut i ert område; har folk fått de höjda minimilönerna?

 

Thaksin är en mycket smart man. Han vet hur mandaten i parlamentet funkar. Han vet att stödet från norra Thailand ger honom makten så att han kan råna landet ytterligare.

 

Jag förstår att de fattiga bönderna i delar av Thailand attraheras av detta. Jag kan dock inte fatta att en svensk kan stödja detta legaliserade rån av landet. För sjutton, landet går bara utför och utför ekonomiskt och politiskt och det försvarar du! Otroligt!!

Hej

 

Jag skrev inte om vilka som hade tänkt införa en hälsovårdsreform utan om dom som faktiskt gjorde det och det var Thaksins TRT.

 

Ja dom införda minimilönerna har konstigt nog även ökat lönerna i vårt område, det trodde jag inte själv när dessa infördes men så blev det faktiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Köpts sopbilar, byggts vägar? ??? Dom höjda minimilönerna har ätits upp av prishöjningarna!!! Bylån? Så du menar att ockerutlånarna har gått i konkurs nu sen Thaksin införde bylån? Thaksins korruption har gjort folket fattigare inte rikare.

 

I vår by, som jag skrivit tidigare finns ingen sophämtning och inga nybyggda vägar. Är det för att vi inte är en röd by.

Hej

 

Jag kan ju inte uttala mig om din by men det låter lite märkligt att inget av det positiva som övriga Isaan upplever når er.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är det någon region som har gynnats dom senaste hundra åren så är det väl Bangkok regionen och själv ser jag absolut inget problem med att andra regioner numera också får ta del av utvecklingen, det var väl snarare på tiden att det satsades lite även utanför Bangkok och rätt så naturligt att man började med landets två fattigaste och minst utvecklade delar.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Så enligt dig finns det inga fattiga i Bangkok?

 

Dina vänner som bor i Klong Toey är förstås rika som troll...

 

Det kallas för "Tyranny of the majority" som PTP och Thaksins olika partier håller på med och du stödjer det fullt ut. Det har inget med demokrati att göra.

 

Tycker du att det ur ett demokratiskt sett är rätt att med statskassan bestraffa de regioner/områden där man inte har politiskt stöd?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kan ju inte uttala mig om din by men det låter lite märkligt att inget av det positiva som övriga Isaan upplever når er.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det beror väl på att vi ligger i södra Isaan och inte är en röd by, bilden är likadan i småbyarna runt omkring oss. Jag känner inte igen den beskrivning du gör av Isaan.

Det är väl som Thaksin sa "Dom som inte röstar på oss får inget stöd"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så enligt dig finns det inga fattiga i Bangkok?

 

Dina vänner som bor i Klong Toey är förstås rika som troll...

 

Det kallas för "Tyranny of the majority" som PTP och Thaksins olika partier håller på med och du stödjer det fullt ut. Det har inget med demokrati att göra.

 

Tycker du att det ur ett demokratiskt sett är rätt att med statskassan bestraffa de regioner/områden där man inte har politiskt stöd?

Hej

 

Att i princip alla större satsningar traditionellt har gjorts i och runt Bangkok gynnar nog inte direkt dom boende i slummen, men att satsa lite även i norra och nordöstra delarna av landet kommer förmodligen att innebära att många slipper lämna dessa områden för ett liv i Bangkoks kåkstäder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det beror väl på att vi ligger i södra Isaan och inte är en röd by, bilden är likadan i småbyarna runt omkring oss. Jag känner inte igen den beskrivning du gör av Isaan.

Det är väl som Thaksin sa "Dom som inte röstar på oss får inget stöd"

Hej

 

Det skulle vara spännande att få reda på hur det hänger ihop.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...