Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra nu på officiellt besök i Europa


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    53

  • andersbangkok

    44

  • Tallviking

    27

  • civona

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Negro=svart??? Alldeles nyss var ju crna=svart... Hur ska du ha det?

Crna= Negro= svart  Så både Negro och Crna betyder svart, fast på olika språk. Har du förståt det nu. Så allting är inte lika svart som du tror  :30:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är bättre än dina tramsiga inlägg om vad Yingluck gör, säger, köper eller klär sig i.

Tar du åt dig, vad bra. Då har jag lyckats att reta upp en åtminstone. Det borde jag få karma för. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är bättre än dina tramsiga inlägg om vad Yingluck gör, säger, köper eller klär sig i.

Och för resten jag har inte nämnt Yingluck i mina inlägg. Så vad käbblar du om

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Bra att landets PM prioriterar kontakterna med för Thailand viktiga länder, hennes starka sida i opinionsundersökningarna är ju bl.a just dom internationella kontakterna.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Bra att landets PM prioriterar kontakterna med för Thailand viktiga länder, hennes starka sida i opinionsundersökningarna är ju bl.a just dom internationella kontakterna.

 

Mvh isan lover

 

Klart det är hennes starka sida, hon är ju inte närvarande i parlamentet så det är ju svårt att få upp opinionssiffrorna för hennes jobb där...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Bra att landets PM prioriterar kontakterna med för Thailand viktiga länder, hennes starka sida i opinionsundersökningarna är ju bl.a just dom internationella kontakterna.

 

Mvh isan lover

Utveckla gärna på vilket sätt Montenegro med drygt 600 000 invånare och en GDP per capita ungefär samma som Thailand är ett viktigt land för Thailand? ? Det enda som är viktigt för lillasyster är vän att det är payback för att landet gav pass är brottslingen.i alla fall var jag kan se. Upplys mig gärna kring hur du ser dom som särskilt viktiga.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Klart det är hennes starka sida, hon är ju inte närvarande i parlamentet så det är ju svårt att få upp opinionssiffrorna för hennes jobb där...

Hej

 

Själv tycker jag att hon gör helt rätt i att personligen undvika alla debatter, omröstningar eller diskussioner som kan tänkas påverka hennes brors situation, Demokraterna skulle ju inte tveka en sekund att anmäla henne för jäv om hon deltog i detta arbetet på något sätt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv tycker jag att hon gör helt rätt i att personligen undvika alla debatter, omröstningar eller diskussioner som kan tänkas påverka hennes brors situation, Demokraterna skulle ju inte tveka en sekund att anmäla henne för jäv om hon deltog i detta arbetet på något sätt.

 

Mvh isan lover

 

Så då är frågan varför man ska ha en PM som inte av personliga skäl kan sköta det arbete som ämbetet medför?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Utveckla gärna på vilket sätt Montenegro med drygt 600 000 invånare och en GDP per capita ungefär samma som Thailand är ett viktigt land för Thailand? ? Det enda som är viktigt för lillasyster är vän att det är payback för att landet gav pass är brottslingen.i alla fall var jag kan se. Upplys mig gärna kring hur du ser dom som särskilt viktiga.

Hej

 

Vad jag förstår ingår besök i flera länder på resan och inte bara Montenegro.

 

Men för övrigt tycker jag att Montenegro är ett lite underskattat land med fin kust, bra bad, höga berg, god mat och trevliga människor.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så då är frågan varför man ska ha en PM som inte av personliga skäl kan sköta det arbete som ämbetet medför?

Hej

 

Att vara PM är ju ett brett och ansvarsfullt jobb som jag tycker att hon klarar galant, själv är jag inte speciellt förvånad över att hon får relativt bra betyg av det Thailändska folket i opinonsundersökningarna.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att vara PM är ju ett brett och ansvarsfullt jobb som jag tycker att hon klarar galant, själv är jag inte speciellt förvånad över att hon får relativt bra betyg av det Thailändska folket i opinonsundersökningarna.

 

Mvh isan lover

Är det inte lämpligare att lösa problemen som finns på hemmaplan innan man ger sig ut och shoppar i andra länder?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det inte lämpligare att lösa problemen som finns på hemmaplan innan man ger sig ut och shoppar i andra länder?

Hej

 

Tror du själv på allvar att hon skulle kunna deltaga i debatter och omröstningar som indirekt eller direkt påverkar hennes brors situation utan att PAD, Pitak Siam, Peoples Army och Demokraterna skulle anmäla henne för det?

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du själv på allvar att hon skulle kunna deltaga i debatter och omröstningar som indirekt eller direkt påverkar hennes brors situation utan att PAD, Pitak Siam, Peoples Army och Demokraterna skulle anmäla henne för det?

 

Mvh isan lover

Hon kan väl delta men lägga ner sin röst,nu vet ju alla var hon står(ligger)Att visa intresse för att lösa ett problem innebär inte att man är med och beslutar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bra att landets PM prioriterar kontakterna med för Thailand viktiga länder, hennes starka sida i opinionsundersökningarna är ju bl.a just dom internationella kontakterna.

Mvh isan lover

I alla andra länder är det en utrikesministers uppgift.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I alla andra länder är det en utrikesministers uppgift.

Hej

 

Stämmer delvis men visst har jordens länder även presidenter, statschefer, kungar och premiärministrar som besöker varandra, vi hade ju t.ex Obama i Sverige nyligen och det är inte alls något konstigt med det. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad jag förstår ingår besök i flera länder på resan och inte bara Montenegro.

 

Men för övrigt tycker jag att Montenegro är ett lite underskattat land med fin kust, bra bad, höga berg, god mat och trevliga människor.

 

Mvh isan lover

Ja, Monte Negro är alldeles utmärkt turist land

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hon kan väl delta men lägga ner sin röst,nu vet ju alla var hon står(ligger)Att visa intresse för att lösa ett problem innebär inte att man är med och beslutar.

Hej

 

Själv tror jag som sagt att hon gör helt rätt i att hålla sig helt utanför allt som kan beröra hennes bror och att Demokraternas protester mot detta mest beror på att dom då inte kan sätta dit henne.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte att vara PM och försvarsminister jäv? 

Måste man prata eller rösta för att jäv skall uppstå?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är inte att vara PM och försvarsminister jäv? 

Måste man prata eller rösta för att jäv skall uppstå?

Hej

 

Att en minister kan inneha två poster eller att man slår ihop två ministerposter till en är inget unikt i omvärlden, det är något som förekommer ibland av olika anledningar.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att en minister kan inneha två poster eller att man slår ihop två ministerposter till en är inget unikt i omvärlden, det är något som förekommer ibland av olika anledningar.

 

Mvh isan lover

Nu var det inte det jag avsåg, utan att slippar man jäv om man inte talar i debatter eller inte röstar i parlamentet?

 

Det var så du försvarade att PM och försvarministern sällan vistas i parlamentet.

 

Slippar man jäv om man inte talar i debatter eller inte röstar i parlamentet?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det inte det jag avsåg, utan att slippar man jäv om man inte talar i debatter eller inte röstar i parlamentet?

 

Det var så du försvarade att PM och försvarministern sällan vistas i parlamentet.

 

Slippar man jäv om man inte talar i debatter eller inte röstar i parlamentet?

Hej

 

Mig veterligen är släktskap med en f.d PM inget som hindrar att man stääller upp i ett val och får ministerposter, men man bör absolut inte deltaga personligen i debatter eller omröstningar som indirekt eller direkt berör t.ex en bror.

 

Och jag tror att det är oerhört svårt att få gehör för jäv så länge ministern själv inte agerar personligen i frågor som rör släktingen utan tvärt om håller sig därifrån och helt avstår att medverka i dessa frågor.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...